آخرین اخبار

رسيدگي به شکايات‌ مردم از سلبريتي ها بابت کمکهاي زلزله کرمانشاه سياسي

رسيدگي به شکايات‌ مردم از سلبريتي ها بابت کمکهاي زلزله کرمانشاه

  بزرگنمايي:

چه خبر - اژه‌اي شکنجه فعالان محيط زيست را تکذيب کرد

سخنگوي قوه قضاييه در صد و بيست و هفتمين نشست خبري خود با خبرنگاران درباره پرونده بقايي و مشايي، مشکل طلبکاران بانکي، روند مهاجرت به پيام رسانهاي داخلي، روزه خواري، گزارش دوتابعيتي ها و.....توضيحاتي ارائه کرد.
غلامحسين محسني اژه‌اي گفت: از مردم مي‌خواهم مراقب جوانان باشند تا فريب ضد انقلاب را نخورند. جوانان اگر مي خواهند حرف شان را به گوش مسئولان برسانند اين کار را بکنند اما مراقب نفوذ دشمنان در اين فضا باشند.
وي در پاسخ به اين سوال که آيا برداشت 25 هزار ميليارد از تنخواه دولت در ارتباط با موسسات مالي و اينکه آيا اين کار قانوني است، گفت: براي اينکه مردم حقشان پايمال نشود کار پرداخت طلب ها دنبال مي شود. مبلغي به طلبکاران موسسات مالي پرداخت شده که از تنخواه بانک مرکزي نيست. تا چند هفته آينده هم مبالغي به همه سپرده گذاران موسسات مالي داراي پرونده، پرداخت مي شود.
وي ادامه داد: تا الان به افرادي که سپرده‌هايي داشتند، مبلغي پرداخت شده که از تنخواه دولت يا پول بانک مرکزي نيست بلکه بانک مرکزي يک خط اعتباري به موسسه يا بانکي که متکفل شده، داده است. تا الان هم آن مبلغي که گفتيد، خط اعتباري داده نشده اما شايد تا پايان کار همين مبلغ يا قدري هم بيشتر شود.
وي گفت: با اين کار جمعيت قابل توجهي تسويه حساب مي شوند. البته اين پرداخت براي سپرده گذاران تا مبلغ يک ميليارد است.
وي در پاسخ به اين سوال که اراذل و اوباش پس از آزادي از زندان، اقدام به ايجاد رعب و وحشت مي کنند چرا نظارتي بر روي اين افراد انجام نشده است؟گفت: سوالي هست مبني بر اينکه چرا افراد زود آزاد مي شوند؟ در پاسخ بايد گفت اگر اين افراد کيفر خود را تحمل کردند دليلي براي ادامه بازداشت وجود ندارد. اين افراد زود آزاد نمي شوند بلکه عده اي از آنها به خاطر اتمام دوره بازداشت خود آزاد مي شوند.عده اي از اين افراد هم مشمول بازداشت موقت تا روز دادگاه هستند که اين هم قانوني است. در خصوص ايجاد رعب در فضاي مجازي از جمله تلگرام بايد گفت که وقتي رسانه خارجي است و نمي توان جلوي جرم‌ در آن را گرفت که نبايد دست روي دست گذاشت. قوه قضاييه به بازوان خود از جمله نيروي‌ انتظامي گزارش مي کند يا در موردي خود نيروي انتظامي بايد برخورد کند.
وي افزود: وقتي مجرم در اين فضا جرمي انجام مي دهد اما فراري مي شود، در اين موقع هم قوه قضاييه به مراجع امنيتي و اطلاعاتي گزارش مي دهد.
سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به اين سوال که اخيرا خبرهايي مبني بر به کما رفتن مشايي و بقايي مطرح مي شود، اين خبرها درست است؟گفت: هر دو نفر بازداشت هستند، مشايي در بازداشت موقت است و خبري از شکنجه و به کما رفتن اين افراد درست نيست.
وي در خصوص نامه سرگشاده خانواده بازداشتي هاي پرونده محيط زيستي گفت: از اين نامه بي خبرم.
محسني اژه اي گفت: شکنجه به هيچ‌وجه انجام نمي شود و هر کس شکايتي دارد اعلام کند. البته تخلف در سازمان زندانها و نيروي انتظامي را رد نمي کنم اما شکنجه صحت ندارد.
وي در خصوص اظهارات جهرمي‌مبني بر اينکه از چهل ميليون مشترک تلگرام، يک‌ميليون نفر از اين پيام‌رسان خارج شدند، چرا فقط 2/5درصد مردم از دستور قوه قضاييه تبعيت کردند و اينکه آيا قوه قضاييه دستور جديدي دارد گفت: 40درصد از کاربران تلگرام به شکل ديگري از اين فضا، فعاليت خود را ادامه مي دهند که عدد بزرگي نيست. روند مهاجرت به فضاي داخلي خوب است با اين حال برخي از فليتر شکن استفاده مي کنند، اما مسئولان داخلي هم در حال تقويت اين فضا ها هستند.
محسني اژه‌اي در خصوص گزارشات روزه خواري گفت: گزارش جمع بندي شده در زمينه تظاهر به روزه خواري از سوي استان ها انجام نشده است چرا که ميزان تظاهر به روزه خواري زياد نيست. ممکن است برخي افراد روزه نباشند به هر حال نبايد تظاهر به روزه خواري شود چرا که تظاهر به روزه خواري اشکال دارد و دادستاني ها در اين رابطه اطلاعيه دادند که روزه خواري در ملاء عام تحت تعقيب قضايي قرار مي گيرد.
محسني اژه‌اي در پاسخ به سوال ديگري درباره اينکه آيا تاکنون گزارشات و تخلفاتي درباره گران فروشي به دستگاه قضايي رسيده است يا خير گفت: تا کنون نشنيده‌ام که حداقل خبري درباره گران فروشي به دادسراي تهران رسيده باشد اما از شهرستان‌ها خبر ندارم. البته در تهران گزارشات در خصوص احتکار و تقلب و عدم رعايت مسائل بهداشتي، هم قبلاً بود و هم الان وجود دارد.
وي در خصوص گزارش تحقيق و تفحص مجلس از مسئولان دوتابعيتي و انکارهاي وزير اطلاعات در اين خصوص، آيا مدير دوتابعيتي داريم و چرا برخورد نمي شود، گفت: گزارشي که در مجلس قرائت شده است طبق اعلام امروز دادستان کل، هنوز گزارشي رسما به دادستاني ارسال نشده است. گاهي وقت ها تا اين فرايند رسمي انجام شود زمان بر است. دادستان کل پيشتر به اين موضوع ورود کرد و آن موقع نامه نگاري هاي بين دادستاني و وزارت اطلاعات رد و بدل شد. مواردي مشخص شد که برخي دوتابعيتي ها به عنوان مشاور استخدام شده بودند.
وي افزود: در تحقيق و تفحص اخير مجلس اين خلا قانوني در رابطه با به کارگيري دوتابعيتي ها در قالب وزارتخانه ها و بانک مرکزي افرادي داشتيم که استخدام رسمي اين نهاد ها نبودند اما مشاور بوده و دوتابعيتي بودند که بعدها شنيدم اين افراد ديگر به کار گرفته نشدند.
وي با بيان اينکه گرين کارت داشتن با دوتابعيتي بودن مختلف است، گفت: بله کساني داريم که دوتابعيتي نبوده اما گرين کارت دارند که از خلاء قانوني استفاده کرده بودند.
وي در خصوص زندگي کردن خانواده هاي برخي وزار در خارج از کشور گفت: منع قانوني نداريم اما بايد مورد توجه مسئولان اطلاعاتي باشد.
وي در خصوص اظهارات اخير کلانتري در رابطه با آزاد شدن متهمان پرونده محيط زيستي گفت: ممکن است اين شائبه براي عده اي پيش بيايد که برخي اين حرفها را مي زنند که فردا روزي اين حرف مطرح نشود که چون زيرمجموعه خودشان بوده اين حرفها را زده اند. بهتر است اين حرفها زده نشود چرا که خودتان فردا روزي زير سوال مي رويد.
وي گفت: بهتر است هر کسي در حيطه کاري خودش صحبت کند.
وي در خصوص نظر دادستاني در مورد معلمان و کارگران بازداشتي گفت: با کسي تحت اين دو عنوان برخورد نمي‌شود، فردي که اتهامي به او وارد است، اتهامش پيگيري مي‌شود. اتفاقاً اگر دانشجو يا معلم باشد گاهي از تخفيفاتي برخوردار مي‌شود.
شکايت‌هاي خصوصي درباره هزينه کرد مبالغ واريزي به شماره حسابهاي شخصي اعلام شده براي زلزله زدگان کرمانشاه قابل پيگيري است.
معاون اول قوه قضائيه در پاسخ به اين سوال که پس از زلزله کرمانشاه، برخي افراد مشهور اقدام به اعلام شماره حساب براي کمک به مردم کردند، دستور کار قوه قضاييه براي نظارت به اعلام شماره حساب در فضاي مجازي چيست؟ گفت: اين يک بحث مردمي است و وقتي شماره حسابي اعلام مي شود، اين مردم هستند که پول مي ريزند يا نمي ريزند، در اين بخش قوه قضاييه فقط توصيه مي‌کند که مردم ببيند اين پول را به چه کسي مي دهند. در رابطه با کمک مالي مردمي به زلزله زدگان غرب کشور اگر ديده شد که اين پول‌ها هزينه هدف منظور نشد، دادستاني مي تواند موضوع را پيگيري کند و از سويي خود مردم هم مي‌توانند موضوع را پيگيري کنند. آقايي که شماره حساب اعلام کرد بيايد و توضيح دهد و اگر شکايت خصوصي هم مطرح شود، قابل پيگيري است.
وي در خصوص درخواست وزير خارجه آمريکا مبني بر ضرورت آزادي زندانيان آمريکايي در ايران گفت: اين موارد از جمله مواردي است که بايد گفت غلط کرده است که چنين درخواستي از ايران مقتدر دارد.
محسني اژه‌اي در رابطه با آخرين وضعيت پرونده خاوري گفت: اگر کسي از اموال خاوري و بستگانش اطلاعي دارد به دادسراي اجراي احکام اطلاع دهد.
اژه اي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه اخيرا اظهار نظري از سوي دادستاني البرز مبني بر تخريب غير قانوني يک سري ويلا از جمله ويلاي وزير کشور در اين منطقه مطرح شده است، از زمان شناسايي تخلف تا اجراي حکم بازه زماني زيادي وجود داشته است، چرا در اين زمان تخريب غير قانوني مطرح نشد، به نظر مي رسد فشار خاصي مطرح بوده است؟ چرا حکم‌ با تاخير اجرا شد؟گفت: در رابطه با اينکه چرا برخي از احکام تخريب با تاخير اجرا مي شود به دليل اختلاف نظري است که بين منابع طبيعي و محيط زيست وجود دارد و بيشتر شکايت ها از طرف منابع طبيعي و جهاد کشاورزي اعلام مي شود.
وي افزود: اگر وسايلي در ويلا وجود داشته باشد و حال بخواهند خانه ها را تخريب کنند ابتدا بايد به مالک اخطار اعلام کنند که وسايل خود را جمع کند و ممکن است شخص اين کار را نکند که منجر به تاخير اجراي حکم مي شود.
وي افزود: داخل ويلايي که مالک آن وزير کشور است وسايل بوده و اخطاري هم اعلام نشده است که ساختمان را تخليه کنند.
اژه اي افزود: ممکن است فقط يک ساختمان نبوده که خراب شده است الان ادعاهايي مطرح است که محل اختلاف است و در حال بررسي است که از نتيجه آن بي خبرم.


منبع: mehrnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد