آخرین اخبار

جاده مرگ را در ايران بشناسيد اجتماعي

جاده مرگ را در ايران بشناسيد

  بزرگنمايي:

چه خبر - جاده اي که همچنان جان مي گيرد

جاده باريک و کم‌عرض ازنا - شازند در جنوب غربي استان مرکزي وجود دارد و محور اتصال اين استان به لرستان است، متاسفانه شاهديم اين محور هر ساله شماري از مسافران را به کام مرگ مي‌کشاند، اين جاده در بين اهالي منطقه به جاده مرگ مشهور است و متاسفانه در اکثر ماه‎هاي سال شاهد تصادفات مرگبار در آن هستيم.
سال‌هاست جاده "ازنا ــ شازند" ناايمن ترين و مرگبارترين محورهاي مواصلاتي در لرستان است که بخاطر مرگ و مير ناشي از تصادفات در آن و استاندارد نبودن، سال 91 در دستور کار قرار گرفت تا چهار خطه شود اما متاسفانه به دلايلي نامشخص عمليات اجرايي تعريض اين محور متوقف شد و بصورت مصوبه‎اي روي کاغذ باقي ماند.

ايمني محور ازنا – شازند مطلوب نيست

در اين باره عباس شرفي مديرکل راهداري و حمل ونقل جاده‌اي لرستان گفت: حجم تردد در اين محور زياد است.
ايمني اين مسير مطلوب نيست و پليس راهور مصر است که تردد از اين محور انجام نشود اما ما موافقيم که تردد داشته باشد.
سخنان مديرکل راهداري و حمل ونقل جاده‌اي لرستان در حالي مطرح مي‎شود که علي زندي‌فر مديرکل راهداري و حمل ونقل جاده‌اي وقت گفته بود: در زمان احداث اين محور براي حجم ترافيک سبک ايجاد شد و انتظار نمي‌رفت اين چنين مورد رغبت رانندگان قرار گيرد.
اين محور با کاربري کنوني آن سازگار نيست، علاوه بر اين حجم تردد وسايل نقليه سنگين در محور بالاست و به دليل سرعت متفاوت وسايل نقليه سبک و سنگين و سبقت خودروهاي سواري تصادفات جاده‌اي در اين محور بسيار است و اين امر مرگ و مير را بيشتر کرده است.
اين مسئول گفته بود: 30 درصد تردد اين محور مربوط به وسايل نقليه سنگين است و اين درحاليست که سرعت متوسط محور شازند-ازنا 80 کيلومتر بر ساعت است اما 20 درصد وسايل نقليه بيش از سرعت مجاز تردد مي‌کنند که در وقوع تصادفات منجر به فوت موثر است.

باند دوم جاده ازنا شازند در رديف بودجه 97 قرار گرفته است

علي عليخاني مدير کل راه و شهرسازي لرستان نيز با بيان اينکه سؤال اين است که پليس‌راه ايمني برايش مهم است يا مسافت، افزود: مشخصات ازنا-شازند راه اصلي است و چنانچه مشکلي دارد نياز است اداره کل راهداري استان آن‌ها را اصلاح و ساماندهي کند.
وي ادامه داد: باند دوم جاده ازنا شازند تا دو ماه پيش شناسنامه نداشت که با پيگيري‌هاي استاندار و نماينده مردم دورود و ازنا خوشبختانه در رديف بودجه 97 قرار گرفت و شناسنامه‌دار شد.
در هفته دولت سه‌راهي ازنا تا مؤمن‌آباد به بهره‌برداري مي‌رسد.
وعده مدير کل راه و شهرسازي استان بر شروع عمليات اجرايي فازدوم اين محور در حاليست که در مهرماه 1395 نمايندگان استان مرکزي و لرستان خطاب به رئيس جمهوري نامه‌اي ارسال کردند و نوشتند که نبود اعتبارات و رديف مناسب عمليات تعريض و بهسازي و رفع نقاط خطرساز محور همچنان پس از گذشت 10 سال(از سال 1384) باقيست و تلفات جاني بسياري مي‌گيرد و خواستار ملزم کردن سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور جهت تامين اعتبار و ملزم شدن وزارت راه و شهرسازي جهت برنامه‌ريزي براي اين محور شدند و اميد مي‌رود اين وعده اجرايي شود و تنها در حد شعاري دل خوش کنک باقي نماند.

محور ازنا شازند رهاشده و تهديدي جاده‌اي است

در اين باره نيز سرهنگ مرتضي چغلوند رييس پليس راهور لرستان بيان کرد: محور ازنا شازند به شکل جاده‌اي کارگاهي تبديل و رهاشده و به تهديدي تبديل‌شده است.
وي با بيان اينکه دغدغه پليس حفظ امنيت جان مردم است، تصريح کرد: فاصله شهرستان دورود تا جاده اصلي 12کيلومتر است و بايد اين مسير تا مؤمن آباد هرچه سريع‌تر بهسازي و ساماندهي شوند هرچندمحور ازنا شازند شانه راه ندارد و بايد تدبيري براي آن انديشيد.
ضرورتي ندارد ناوگان اتوبوسي دورود از محور ازنا- شازند عبور کند
در اين خصوص نيزاحمد مرادپور معاون امور عمراني استاندار لرستان با اشاره به مشکلات محور جاده ازنا- شازند اظهار کرد: ضرورتي ندارد ناوگان مسافربري شهرستان دورود از اين محور تردد کند و بخاطر چند مسافر جان بقيه مسافران را به خطر بيندازد.
لازم است که ضرورت تردد کردن يا تردد نکردن اتوبوس‌هاي شهرستان دورود توسط يک تيم کارشناسي بررسي شود تا بتوان براي تردد آنها تصميم‌گيري کنيم.

احداث جاده ازنا شازند مطالبه مردم لرستان است

در اين باره مجيد کيانپور نماينده مردم دورود و ازنا در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با ايسنا با بيان اينکه جاده ازنا شازند مطالبه مردم لرستان بوده و همه دولتمردان در دستگاه ‎ هاي مربوطه پيگير اجراي آن هستند، اظهار کرد: بيش از 7000 وسيله نقليه سنگين و سبک در اين جاده تردد مي‌کنن و آغاز عمليات اجرايي اين پروژه يک ضرورت اجتناب ناپذير است و احداث باند دوم به بالا رفتن ايمني جاده کمک مي‌کند.
نماينده مردم دورود و ازنا در مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: درخواست داريم همه کساني که در اين محور تردد مي‌کنند به مقوله ايمني در اين محور، رعايت قوانين و سرعت مطمئنه بيش از پيش توجه داشته باشند.
عليرغم تمام وعده‌هايي که تابه‌حال از سوي وزارت راه و شهرسازي براي بهره‌برداري نهايي از اين پروژه داده شده اما متأسفانه اراده چنداني براي تسريع در روند تکميل جاده ازنا به شازند به چشم نمي‌آيد و اين رفتار اصلاً قابل توجيه نيست.
اين نماينده مجلس با تأکيد بر ضرورت توجه ويژه دولت به پروژه مذکور گفت: جاده ازنا به شازند به معناي واقعي کلمه جاده مرگ است و تابه‌حال جان تعداد زيادي از هم استاني‌ها و هم‌وطنان ما را گرفته و خانواده‌هاي زيادي را داغدار کرده است.
اين نشان مي‌دهد جاده از زاويه ديد دولت خارج شده است و بايد براي تکميل آن يک تدبير ويژه انديشيده شود.
نماينده مردم دورود و ازنا در مجلس اظهار کرد: وزارت راه براي سال 1397 برنامه ويژه‌اي براي سرعت بخشي به تکميل اين پروژه دارد که قطعاً تا پايان سال جاري بخش قابل توجهي از آن آماده بهره‌برداري خواهد شد.
سخنان اين نماينده در حاليست که آبان ماه سال گذشته مجمع نمايندگان و استاندارلرستان با جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري جلسه‌اي براي رفع مشکلات اين محور داشتند و معاون اول رئيس جمهور براي رفع مشکل محور ازنا- شازند قول مساعد داده بود، سوال اينجاست پس از گذشت تقريبا شش ماه از اين وعده چرا باز اين محور رها و فراموش شده و چرا پيگيري‌هاي نمايندگان و استاندار وقت و مسئولين استان راه به جايي نبرده است.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد