آخرین اخبار

انقلاب قلعه نويي در سپاهان؛ چه بازيکناني به اين تيم مي روند؟ بعد از نود

انقلاب قلعه نويي در سپاهان؛ چه بازيکناني به اين تيم مي روند؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - رفت و آمدهاي سپاهان

باشگاه سپاهان براي تقويت تيم فوتبال خود بايد تغييراتي در تيم کنوني ايجاد کند. مديران باشگاه سپاهان براي فراموش کردن سه فصل کابوس‌وار در اولين اقدام امير قلعه‌نويي را به تيم بازگرداندند و حالا بايد به مرحله بعدي يعني جذب بازيکن گام بردارند؛ چيزي که هنوز در حد حرف و اخبار تاييد نشده باقي مانده و گزينه‌هايي که مطرح مي‌شوند، هيچ يک به توافق نهايي با طلايي‌پوشان دست نيافته‌اند.

سپاهان فصل گذشته در شرايطي به رتبه چهاردهم دست پيدا کرد که نقاط ضعف زيادي در بازي آنها ديده مي شد. اما شايد بتوان از عدم وجود يک گلر مطمئن، يک مدافع مياني باتجربه، يک هافبک هجومي خلاق، تکنيکي و پابه توپ، به علاوه يک مهاجم تمام کننده را ضعف هاي اساسي اين تيم به شمار آورد. البته ساسان انصاري در ليگ هفدهم در مجموع نمايش هاي خوبي داشت و 11 بار گلزني کرد ولي انفعال ساير بازيکنان در گلزني قطعا سبب مي شود تا قلعه‌نويي برنامه ويژه‌اي براي خط هجومي خود هم داشته باشد. با توجه به موارد اشاره شده مي‌توان تغييرات زير را اولويت امير قلعه‌نويي ژنرال جديد طلايي‌پوشان دانست.

خط دروازه
بي‌شک اولويت طلايي پوشان به خدمت گرفتن دروازه باني است که بتواند خيال اميرقلعه نويي را از بابت خط دروازه راحت کند. تمديد قرارداد عالمه گلر سوري سپاهان و يا به خدمت گرفتن گلرهايي که شرايط خوبي در فصل گذشته داشته اند، تمهيد قلعه نويي براي اين پست خواهد بود. البته اين نکته را نيز بايد در نظر داشت که قلعه نويي طي سال هاي اخير نشان داده که زياد به داشتن گلر خارجي علاقمند نيست و بيشتر از دروازبان هاي ايراني در ترکيب تيم خود بهره برده است.

خط دفاعي
در اين پست به نظر مي رسد، قلعه نويي خواهان به خدمت گرفتن يک بازيکن قلدر و فيزيکي براي مرکز خط مياني باشد و در مورد پست دفاع راست نيز گمانه زني هايي در مورد حضور برخي بازيکنان وجود دارد. البته بازيکن جديد در پست دفاع راست در هر صورت بايد با حسن جعفري که يکي از اصلي ترين بازيکنان فصل گذشته سپاهان بوده، رقابت کند. عارف غلامي، عزت پورقاز، مهدي رحيمي، حسن جعفري، سعيد آقايي و سياوش يزداني بازيکنان سپاهان در فصل گذشته بودند و با توجه به اضافه شدن نفرات جديد هيچ بعيد نيست که حداقل يکي از اين نفرات از تيم جدا شوند. البته اگر از عارف غلامي و مهدي رحيمي بگذريم که جوانان پرورش يافته باشگاه سپاهان هستند، بيشترين احتمال خروج را مي توان براي پورقاز متصور بود که اصلا فصل خوبي را با اين تيم پشت سر نگذاشت و البته قلعه نويي بايد در اين مورد تصميم بگيرد.

خط مياني
سپاهان در خط مياني بازيکنان با تجربه اي نظير رسول نويدکيا، علي کريمي، جلال علي محمدي و حسين پاپي و همينطور بازيکنان جواني نظير حامد بحيرايي، ميلاد سرلک و محمد قائدرحمتي را در اختيار دارد. اگر علي کريمي را نقطه اتکاي قلعه نويي در خط مياني بدانيم، به احتمال فراوان قلعه نويي مي تواند با پتانسل موجود و حضور بازيکنان سرعتي و تکنيکي نظير مهرداد محمدي و رضا ميرزائي، بازيکنان مياني خود را انتخاب کند ولي جذب يک هافبک خلاق که جلوتر از علي کريمي (در صورت تمديد قرارداد) قرار بگيرد و وظيفه ايجاد موقعيت را برعهده داشته باشد، مهم ترين تغييري است که منتظر انتشار اخبار داغي در مورد آن هستيم.

خط هجومي
در خط هجومي طلايي پوشان ساسان انصاري، مهدي شريفي و مسعود حسن زاده را در اختيار دارند؛ بازيکناني که مي توانند بدون خريد ديگري نظر برخي از مربي هاي حال حاضر ليگ را با توجه به ويژگي هاي متفاوتي که در نوع بازي خود دارند، جلب کنند؛ اما قلعه نويي در اين زمينه تصميم خواهد گرفت. حسن زاده پس از مدت ها مصدوميت در بازي هاي آخر فصل توانست پا به توپ شود و مهدي شريفي نيز در نيم فصل دوم اگرچه عملکرد خيلي خوب نداشت ولي هواداران سپاهان اميدوار به تکرار نمايش هاي او با پيراهن سپاهان هستند. در نهايت ساسان انصاري فصل گذشته 11 بار گلزني کرد و با توجه به قرارداد خود بخشي از سپاهانِ قلعه‌نويي خواهد بود. در اين ميان اما جذب يک مهاجم فيزيکي و سرزن مورد توجه سرمربي جديد طلايي پوشان خواهد بود. آنها فصل گذشته در اين پست مروان حسين را نيز در اختيار داشتند که تنها 2 بار گلزني کرد و با پايان فصل از اين تيم جدا شد.

در نهايت چه بازيکناني، نام‌شان با سپاهان گره خورده؟
پس از پايان ليگ و به خصوص بعد از انتخاب اميرقلعه نويي گمانه زني هاي زيادي در مورد ليست سپاهان شده و نام برخي نفرات نيز در اين بين مطرح شده است. در خط دروازه اسامي بازيکناني نظير حسين حسيني (گلر استقلال تهران)، پيام نيازمند (گلر فصل گذشته پيکان)، وحيد شيخ ويسي (گلر فصل گذشته استقلال خوزستان) و حامد لک (گلر فصل گذشته فولادخوزستان) شنيده مي‌شود.
در خط تدافعي نيز اسامي بازيکناني نظير ميلادفخرالديني و خالد شفيعي بيش از ساير گزينه ها بوده و از محمد ايران پوريان به عنوان گزينه جديد طلايي پوشان نام برده مي شود.
به خدمت گرفتن هافبک تهاجمي ديگر برنامه ژنرال جديد طلايي پوشان است و در همين خصوص مسئولان سپاهان شرايط محسن مسلمان و سروش رفيعي دو هافبک ارزشمند فوتبال ايران را زير نظر دارند. علاوه بر اين به خدمت گرفتن يک بازيکن چند پسته نظير حميد بوحمدان که در ذوب آهن به شدت به کار قلعه نويي آمد، مي تواند گزينه خوبي براي سپاهان و سرمربي جديد تيم باشد.
در خط هجومي با توجه به فصل قابل قبولي که کي روش استنلي با ذوب آهن پشت سر گذاشت و با توجه به ويژگي هاي سبک بازي اميرقلعه نويي، از اين مهاجم برزيلي به عنوان گزينه اصلي نام برده مي شود.


منبع: varzesh3.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

پيشنهاد خنده دار استقلال براي دربي

تهديد بازيکن تيم ملي فوتسال بانوان بخاطر گلايه کردن

در جلسه احضار وريا غفوري به وزارت ورزش چه گذشت؛ بايد از ديدن صف گوشت شرمنده شد!

درخشش خيره کننده سردار آزمون در بازي شب گذشته

اين 5 نفر يا از فدراسيون فوتبال مي روند يا دادگاهي مي شوند!!

آتوسا حجازي دختر ناصر حجازي مدير تيم ملي شد! عکس

مذاکرات پنهاني فدراسيون با مربي ايراني؛ دوست دارم بيايم!

نقره داغ شدن چلسي توسط فيفا؛ محروميت از 2 پنجره نقل و انتقالات

اينتر ميلان باز هم اجازه بازي به مائورو ايکاردي نداد

علي کريمي استعفا داد

مذاکره ايران با سرمربي خوش چهره ايتاليايي !!

توضيح سرمربي چلسي درباره اتفاق عجيب و مقاومت دروازه بان تيم!

مدافع رئال مادريد الکلاسيکو را از دست داد

بهترين خبر ممکن براي استقلال و پرسپوليس

اسامي بازيکنان تيم ملي فوتبال اميد ايران: 5 استقلالي و 1 پرسپوليسي

موافقت با ميزباني دبي از بازي پرسپوليس و الاهلي

تغيير ساعت بازي حساس استقلال و فولاد خوزستان

تاريخ دادگاه حسين هدايتي به اتهام اخلال در نظام اقتصادي ايران

جريمه سنگين دروازه بان چلسي بخاطر حرکت عجيبش

بهترين خبر براي تيم ملي فوتبال بانوان ايران

مهدي تاج: مونتلا را نميشناسم؛ سرمربي بزودي معرفي مي شود

بازداشت عليرضا حقيقي بخاطر شکستن بيني معاون باشگاه استقلال!!

ادعاي علي خطير درباره کتک خوردن از عليرضا حقيقي

عکس: حسين هدايتي با لباس آبي زندان در دادگاه

مديرعامل سابق پرسپوليس: از هدايتي نمي پرسيديم پول ها را از کجا مي آورد!

کدام افراد بايد پول هايي که از حسين هدايتي گرفتند پس بدهند؟

محروميت سرخيو راموس پس از حرکت غيرورزشي و سوتي خودش!

ورود رئيس پليس به موضوع توقيف خودرو فرهاد مجيدي

توضيح پليسي که با فرهاد مجيدي درگير شد! عکس

تغيير زمان بازي العين و استقلال بخاطر ماه رمضان

شکايت عليرضا حقيقي از معاون باشگاه استقلال پس از شکستن بيني وي

توافق براي جابجايي ايکاردي و ديبالا بين اينتر ميلان و يوونتوس

خبر خوب براي پرسپوليس: حذف نام ژاوي از ليست السد در ليگ قهرمانان

محروميت منشا و حقيقي از فوتبال به دستور کميته اخلاق

شوک به ليگ قهرمانان اروپا؛ منچسترسيتي کنار گذاشته مي شود!

احضار پرسپوليسي هايي که از حسين هدايتي پول گرفته بودند

هواداران پرسپوليس: سوشا مکاني بخاطر باب اسفنجي محروم شد؛ منشا هم بايد محروم شود

قوانين جديد فيفا؛ گرفتن پنالتي سخت تر شد

درگيري بين هواداران تيم ملوان و نيروي انتظامي

درگذشت بازيکن 17 ساله تراکتورسازي

پيچيده شدن شرايط مهدي تاج در انتخابات آسيا

حذف عامل اصلي دعواي کي روش و برانکو

راي پرونده خوشحالي زشت و جنجالي ديگو سيمئونه صادر شد

محروميت مادام العمر بازيکن چاقوکش ترکيه اي!

ضرر فغاني به پرسپوليس؛ پنالتي هاي سرخ پوشان پريد

تاييد مهماني بازيکنان يوونتوس با حضور 60 مدل!!

درخواست فوتباليست جنجالي؛ علي اکبريان: علي دايي به دادم برس

علي کفاشيان بالاخره استعفا داد و از فوتبال رفت

تغيير عجيب داور بازي استقلال با درخواست عربستان!

برد زنيت با درخشش مجدد سردار آزمون