آخرین اخبار

خداوند آلترناتيوي براي جمهوري اسلامي ندارد سياسي

خداوند آلترناتيوي براي جمهوري اسلامي ندارد

  بزرگنمايي:

چه خبر - امروزه حيطه سياسي و فرهنگي ما از عراق به سوريه و از آنجا به لبنان رفته است

سيديحيي رحيم صفوي در مراسم پاسداشت سوم خرداد به مناسبت آزادي خرمشهر گفت: 36 سال پيش در چنين ايامي حماسه خرمشهر رخ داد و سالروز اين پيروزي فرصتي براي بازخواني روح مقاومت و مجاهدت ملت ايران است که هم اکنون هم براي عبور از گذرگاه‌هاي تاريخي براي دستيابي به اهداف انقلاب اسلامي و پيشرفت و سازندگي و امنيت کشور يک ضرورت است. هم اکنون که دشمنان تبليغات خودرا راه انداخته و مي‌خواهند نشاط و روحيه اميد جوانان ما را هدف قرار دهند بازخواني حقيقت‌هاي سال 61 و سال‌هاي دفاع مقدس و همچنين صبوري ملت ايران در برابر فشارها و جنگ اقتصادي در آن زمان براي امروز جوانان و ملت ما عبرت‌آموز است.
وي با بيان اينکه در زمان جنگ دو ميليون بشکه نفت روزانه صادر مي‌کرديم، گفت: آمريکا، فرانسه و رژيم بعث عراق بزرگترين ترمينال‌هاي نفتي ما را که 90 درصد از صادرات نفت ما از آن تامين مي‌شد در جزيره خارک مورد هدف قرار دادند که صادرات نفت ما به 600 هزار بشکه در روز کاهش يافت و در اين ميان عربستان توليد نفت خود را افزايش داد و قيمت نفت به کمتر از نصف رسيد.
مشاور عالي رهبر انقلاب در نيروهاي مسلح با اشاره به وضعيت اقتصادي در سال‌هاي دفاع مقدس گفت: درآمد ارزي ما در سال 65 ، هفت ميليارد دلار بود که بايد با آن کشور و ملت و جنگ را اداره مي‌کرديم.
وي با اشاره به عوامل و مولفه‌هاي قدرت جمهوري اسلامي در زمان جنگ گفت: پيروزي‌هاي ملت و کشور ما مي‌تواند به عنوان يک الگوي مديريتي يا يک رهنمود کلان همچنان پيروز‌آفرين باشد.
رحيم صفوي اعتماد ملت ايران و رزمندگان رهبري خردمندانه و شجاعانه و حمايت و تبعيت مردم و مسئولان وحدت و انسجام دروني بالا بودن ظرفيت و آستانه پايداري و صبر مقاومت و قدرت برتر فکري فرماندهان را به عنوان پنج مولفه قدرت در زمان جنگ عنوان کرد و گفت: در زمان جنگ در طي 9 ماه چهار عمليات بزرگ انجام شد و هشت هزار کيلومتر مربع از مناطق اشغال شده کشور را بازپس گرفتيم.
اين مقام نظامي تاکيد کرد: خداوند آلترناتيوي براي جمهوري اسلامي ندارد و در بين 194 کشور مستقل شکل گرفته تنها حکومتي است که بر اساس آموزه‌هاي قرآن شکل گرفته است.
رحيم‌صفوي با اشاره به گفته‌اي از حضرت امام که گفته بود خرمشهر را خدا آزاد کرد گفت: واقعا هم همين گونه بود و ما در مرحله آخر آزادسازي خرمشهر 10 هزار اسير عراقي را گرفتيم و اين يعني که آنها نمي‌خواستند تسليم شوند.
وي با يادآوري اينکه مردم در زمان جنگ دو ميليون از جوانان را به صورت داوطلبانه به جبهه‌ها فرستادند، گفت: بچه‌هاي يتيم و زن‌هاي سرپرست خانوار به عشق امام حضور داشتند و همه حمايت مي‌کردند.
رحيم‌صفوي با اشاره به سفر هفته گذشته خود به خرمشهر گفت: جمعيت خرمشهر هنوز به جمعيت قبل از جنگ نرسيده است و بسياي از آنها که از خرمشهر رفتند به اين شهر بازنگشتند. اما اين سياست ما بود که ضربه‌هاي پي در پي را به پيکره رژيم بعث عراق بزنيم.
وي با بيان اينکه جنگ محل شجاعانه است، گفت: آدم‌هاي ترسو و پولدار به جنگ نمي‌آيند.
وي تاکيد کرد: هم اکنون ملت نجيب و صبور با نگاه ژرف و واقع‌بينانه به گذشته خود و عبرت‌آموزي در مصاف با دشمنان در چهل سال گذشته با اتکا به همين مولفه‌هاي قدرت مي‌تونند از شرايط حساس کنوني عبور کنند و به شرايطي مطلوب‌تر و بهتر دست يابند.
وي خاطرنشان کرد:‌ ايران اسلامي در ماه مبارک رمضان و در راهپيمايي روز قدس با يکپارچگي خود پاسخي به اهانت‌هاي رئيس جمهور و وزير خارجه آمريکا خواهند داد که طمع آنها براي کسب امتياز بيشتر و سرنگوني ايران و تسلط بر ايران را که توهم و خطايي راهبردي است که آمريکا و صهيونيست‌ها را منجر به شکست مي‌کند از بين ببرد.
رحيم صفوي با بيان اينکه ملت ايران طي اين چهل سال قوي‌تر شده است گفت: يک رهبر شجاع پرچمداري اين انقلاب را به دست گرفته و آمريکا و صهيونيست‌ها در حال افول هستند.
وي خاطرنشان کرد: اغلب دانشمندان حوزه سياسي در آمريکا اذعان دارند که هم اکنون در قرن جديد قدرت اعتبار و پرستيژ آ‌مريکا رو به افول است و ناکارآمدي‌هاي دولت آمريکا در حل بحران‌هاي اقتصادي و اجتماعي داخل آن کشور عامل آن است.
مشاور عالي رهبري در نيروهاي مسلح با بيان اينکه بيش از 46 ميليون نفر از مردم آمريکا زير خط فقر زندگي مي‌کنند گفت: اين آمار مربوط به سال 2012 است و الان قطعا بيشتر هم شده است اما دومين دليلي که آمريکايي‌ها رو به افول هستند اين است که 16 تريليون دلار بدهي داخلي و خارجي دارند و بدهکارترين کشور جهان هستند. آمريکايي‌ها با لشکرکشي‌هاي احمقانه به عراق و افغانستان چندين تريليون دلار هزينه کردند که رئيس جمهور فعلي ترامپ هم از دولت‌هاي قبل در اين مورد انتقاد کرده است.
وي يادآور شد: خانم کلينتون گفته بود که آمريکايي‌ها گروهک‌هاي تروريستي را به وجود آورده‌اند سازمان سيا و پنتاگون پشت آنها بود اما حکومت عراق و سوريه سرنگون نشد و در طرف ديگر عراق و سوريه و ايران پيروز شدند و اين گروه‌هاي تروريستي در عراق کاملا از بين رفته و در سوريه هم 75 درصد از خاک آن سرزمين در دست دولت و مردم سوريه است.
وي با اشاره به دوره‌هاي انبساط و انقباض قدرت‌هاي جهاني و سلطه‌گر گفت: آمريکا امروز در دوره انقباض به سر مي‌برد و دوره ناپايداري و زوال و افول آنها شروع مي‌شود.
رحيم صفوي با اشاره به 12 شرطي که وزير خارجه آمريکا براي ايران گذاشته بود گفت: شما چطور به خود اجازه مي‌دهيد در سرنوشت عراق دخالت کنيد چگونه مي‌گوييد پارلمان عراق را بايد برچينيد اين حرف‌ها خيالي و همراه با توهم است. شما مي‌گوييد ايران در کشورهاي منطقه چه مي‌کند اما استراتژي ايران اين نيست که هيچ حمله‌اي را به کشوري داشته باشد.
وي با اشاره به ترسيم استراتژي از سوي رهبر انقلاب گفت: استراتژي ما دفاعي و بازدارندگي است ما براي دفاع از خودمان که به سرنوشت هشت سال دفاع مقدس مبتلا نشويم قدرت خود را افزايش مي‌دهيم. امروزه حيطه سياسي و فرهنگي ما از عراق به سوريه و از آنجا به لبنان رفته است.
رحيم صفوي تصريح کرد: شما بوديد که در سال 65 با ناوگان نظامي خود هواپيماي ما را سرنگون کرديد شما باعث ناامني منطقه هستيد. هر يک از بمب‌هاي آمريکايي 5.5 ميليون دلار قيمت دارد که آن را به کشورهاي عربي مي‌فروشيد و بر عليه مردم مظلوم يمن به کار مي‌گيريد شما بايد از اين منطقه خارج شويد چرا که متجاوز و ناامن کننده هستيد. ايران به دنبال امنيت در غرب آسيا، سوريه، لبنان و عراق است و ملت ايران صلح‌طلب است اما شما به دنبال جنگ هستيد.
وي تاکيد کرد: شما مي‌دانيد قدرت ايران فراتر از آن است ايران نه عراق و نه افغانستان است. ايران رهبري شجاع نيروي مسلحي قوي و دولتي قدرتمند دارد.
وي با اشاره به رئيس جمهورهاي قبلي آمريکا گفت: اين رئيس جمهور فعلي هم عقل و خردش و هم محبوبيتش کمتر از رئيس جمهورهاي پيشين آمريکا است. آنها نتوانستند براندازي کنند شما به دنبال براندازي هستيد؟
رحيم صفوي خاطرنشان کرد: اين آقاي جديد به دنبال براندازي است شما از فتنه‌گران داخلي حمايت کرديد و شما هستيد که براي داخل ايران ميليون‌ها دلار خرج مي‌کنيد و دانشمندان هسته‌اي ما را ترور کرديد ملت ما صلح‌طلب است.


منبع: ilnanews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد