آخرین اخبار

واکنش شمخاني نسبت به اظهارات اخير وزير امور خارجه آمريکا سياسي

واکنش شمخاني نسبت به اظهارات اخير وزير امور خارجه آمريکا

  بزرگنمايي:

چه خبر - اظهارات مهم شمخاني درباره مواضع اخير مقامات آمريکايي

دريابان علي شمخاني نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي عصر امروز در سي امين محفل انس پيشکسوتان جهاد و شهادت در مسجد ولي عصر(عج) تهران گفت: شيوه بسيج و به کارگيري مجموعه ظرفيت‌هاي مردمي و استعدادهاي کشور بر اساس آموزه‌هاي دفاع مقدس همواره مي‌تواند گره‌گشاي بسياري از مشکلات کشور باشد.
شمخاني در اين مراسم که به مناسبت سوم خردادماه روز ملي ايثار، مقاومت و پيروزي و با حضور گسترده جمع کثيري از فرماندهان ارشد دفاع مقدس برگزار شد، حماسه آزادسازي خرمشهر را نماد جاودان پيروزي اراده ملت سلحشور ايران در برابر تجاوزکاران و زور گويان عنوان کرد و اظهار داشت: اگر هنوز افکار پوسيده‌اي در برخي کشورها وجود دارد که تمايلي به درس آموزي از تاريخ ندارد بايد يک بار ديگر آدرس گور سرد صدام و کارگزاران نظام بعث عراق را به آنها يادآور شويم.
تلاش بي ثمر آمريکا براي محدودسازي حوزه‌هاي اقتدار جمهوري اسلامي ايران را نشانه ضعف و زبوني واشنگتن و شاهد روشني بر اثبات قدرت درون‌زاي ايران اسلامي در عرصه‌هاي مختلف داخلي و خارجي است.
امير دريابان شمخاني افزود: کشورهايي که روزگاري تمام ثروت، تسليحات و اطلاعات خود را براي شکست ايران در اختيار صدام قرار دادند از تجربه ناکامي‌هاي گذشته درس نگرفتند و اين در حالي است که امروز ايران در تمام عرصه هاي داخلي و خارجي بسيار قدرتمند از گذشته است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: تلاش بي ثمر آمريکا براي محدودسازي حوزه‌هاي اقتدار جمهوري اسلامي ايران را نشانه ضعف و زبوني واشنگتن و شاهد روشني بر اثبات قدرت درون‌زاي ايران اسلامي در عرصه‌هاي مختلف داخلي و خارجي است.
آژانس بين المللي انرژي اتمي به عنوان تنها نهاد نظارتي ذيربط، صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران را بارها تاييد کرده و آمريکا به عنوان کشوري که ننگ انحصاري استفاده از سلاح هسته‌اي عليه مردم عادي را به نام خود ثبت کرده و تجهيز کننده رژيم وحشي و کودک کش صهيونيستي به سلاح هسته اي است صلاحيت اظهار نظر در مورد برنامه هسته اي ايران را ندارد.
آژانس بين المللي انرژي اتمي به عنوان تنها نهاد نظارتي ذيربط، صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران را بارها تاييد کرده و آمريکا به عنوان کشوري که ننگ انحصاري استفاده از سلاح هسته‌اي عليه مردم عادي را به نام خود ثبت کرده و تجهيز کننده رژيم وحشي و کودک کش صهيونيستي به سلاح هسته اي است صلاحيت اظهار نظر در مورد برنامه هسته اي ايران را ندارد.
شمخاني با اشاره به رسميت شناخته شدن برنامه غني سازي جمهوري اسلامي در چارچوب قطعنامه 2231 شوراي امنيت سازمان ملل متحد افزود: چگونگي تداوم برنامه هسته اي ايران بر اساس توافق بين المللي برجام مشخص گرديده و پرونده بسته شده مذاکرات هسته اي تحت هيچ شرايطي مجددا گشوده نخواهد شد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي پذيرش سه شکست متوالي را نتيجه خروج آمريکا از برجام عنوان کرد و افزود: ترامپ با تصور تحميل شروط خود به اروپا و همراهي طيف وسيعي از کشورها با تصميم وي و همچنين حمايت مردم آمريکا از اين اقدام از برجام خارج شد در حالي که نه تنها اروپا و ساير کشورها با وي همراه نشدند بلکه بر اساس نظرسنجي ها دو سوم مردم آمريکا مخالف تصميم ترامپ بودند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام حضور مستشاري ايران در عراق و سوريه را به درخواست دولت هاي قانوني اين کشورها و با هدف مبارزه با تروريسم عنوان کرد و افزود: دنيا معترف است که نقش تاثير گذار ايران، اصلي ترين عامل جلوگيري از توسعه قلمرو داعش در عراق، سوريه، لبنان و حتي اروپا بوده و عصبانيت آمريکا و هم پيمانان اين کشور که ايجاد کننده و حامي اصلي تروريسم تکفيري بوده اند و ناکام نهايي اين ميدان هستند قابل درک است.
ترامپ با تصور تحميل شروط خود به اروپا و همراهي طيف وسيعي از کشورها با تصميم وي و همچنين حمايت مردم آمريکا از اين اقدام از برجام خارج شد در حالي که نه تنها اروپا و ساير کشورها با وي همراه نشدند بلکه بر اساس نظرسنجي ها دو سوم مردم آمريکا مخالف تصميم ترامپ بودند.
شمخاني با يادآوري اقدامات غير قانوني و يک جانبه آمريکا در تجاوز به عراق، افغانستان و سوريه و کشتار صدها هزار نفر از مردم بيگناه اين کشورها به دلايل واهي و اثبات نشده خاطر نشان کرد ؛ اسناد غير قابل انکاري وجود دارد که اثبات کننده حمايت نظاميان و هواپيماهاي آمريکايي از داعش و يا نجات دادن آنها از محاصره ائتلاف مقابله با تروريسم است.
وي با اشاره به تلاش آمريکا براي خلع سلاح حشدالشعبي در عراق تصميم گيري در خصوص اين موضوع را در صلاحيت دولت و مردم اين کشور عنوان کرد و اظهار داشت: حشد الشعبي با تصويب نمايندگان پارلمان عراق به صورت قانوني بخشي از نيروهاي مسلح اين کشور محسوب مي شود و به نظر مي رسد مخالفت و عصبانيت آمريکا از الحشد الشعبي ريشه در موفقيت‌هاي چشمگير رزمندگان مردمي عراق در شکستن کم تروريست ها ي مورد حمايت واشنگتن دارد.
ده‌ها شهروند ايراني و اتباع ديگر کشورها به دلايل واهي و غير مستند با صدور احکام سنگين و ناعادلانه در زندان‌هاي آمريکا و در شرايط غيرانساني به گروگان گرفته شده‌اند و دولت آمريکا به درخواست‌هاي حقوقي و قانوني براي اعاده دادرسي و دفاع از آنها نيز پاسخ نمي‌دهد.
شمخاني در پاسخ به درخواست وزير امور خارجه آمريکا براي آزادي عناصر جاسوس دستگير شده در ايران عنوان داشت؛ اين اظهارات در حالي مطرح مي‌شود که ده‌ها شهروند ايراني و اتباع ديگر کشورها به دلايل واهي و غير مستند با صدور احکام سنگين و ناعادلانه در زندان‌هاي آمريکا و در شرايط غيرانساني به گروگان گرفته شده‌اند و دولت آمريکا به درخواست‌هاي حقوقي و قانوني براي اعاده دادرسي و دفاع از آنها نيز پاسخ نمي‌دهد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي در بخش ديگري از سخنان خود، گروه هاي مقاومت در فلسطين و لبنان را افتخاري براي جهان عرب و عزتي براي جهان اسلام دانست که به تنهايي بار دفاع از مردم را در برابر رژيم صهيونيستي به دوش مي‌کشند و جمهوري اسلامي ايران نيز به حمايت از آنها بر اساس سياست اصولي حمايت از مظلومان در اقصي نقاط جهان ادامه خواهد داد.
شمخاني با بيان اينکه دولت ترامپ از سر استيصال با تغيير چهره وزير خارجه و اعلام استراتژي جديد به دنبال ائتلاف سازي و جبران شکست‌هاي متعدد پس از خروج از برجام است اظهار داشت؛ اتهاماتي که در مورد حمايت ايران از گروه‌هاي تروريستي بيان شده صرفا عمليات رواني است و مانند رفتار ترامپ و نتانياهو صرفا شوهاي تبليغاتي است.
اتهاماتي که در مورد حمايت ايران از گروه‌هاي تروريستي بيان شده صرفا عمليات رواني است و مانند رفتار ترامپ و نتانياهو صرفا شوهاي تبليغاتي است.
وي تاکيد کرد؛ اگر کمک مالي بسيار اندک ايران براي دفاع از منافع و امنيت ملي در منطقه، هدر دادن اموال مردم است، جاي اين سئوال جدي وجود دارد که چرا علي رغم شعارهاي انتخاباتي رييس جمهور متوهم آمريکا، نيروهاي نظامي اين کشور در افغانستان و عراق نه تنها کم نشدند بلکه افزايش يافته و هزينه‌هاي سرسام آوري را به ماليات دهندگان آمريکا تحميل مي کنند.
شمخاني با اشاره به اينکه منافع ايران در برقراري ثبات و امنيت در منطقه است تاکيد کرد: ما با ارايه راه حل سياسي براي تمامي بحران هاي منطقه اراده خود براي کاهش خشونت و نظامي گري را به اثبات رسانده ايم ليکن آمريکا و کشورهاي بحران ساز منطقه علي رغم شعارهاي فريبنده تمايلي به حل مسائل و پايان دادن به کشتار مردم بيگناه و توقف نابودي زيرساختها ي اساسي در يمن و سوريه را ندارند.
نماينده مقام معظم رهبري در انتها خاطر نشان کرد؛ تاريخ گواهي مي دهد که تهديدات خارجي موجب افزايش اتحاد و انسجام مردم ايران و مقابله همه جانبه با زياده خواهي بيگانگان شده و تهديدهاي توخالي تاثيري بر عزم و اراده مردم و مسئولان براي ادامه مسير عزتمند کنوني نخواهد داشت.
تاريخ گواهي مي دهد که تهديدات خارجي موجب افزايش اتحاد و انسجام مردم ايران و مقابله همه جانبه با زياده خواهي بيگانگان شده و تهديدهاي توخالي تاثيري بر عزم و اراده مردم و مسئولان براي ادامه مسير عزتمند کنوني نخواهد داشت.
امير دريابان شمخاني در حاشيه اين نشست در پاسخ به سوالات خبرنگاران درخصوص نتايج مذاکرات ايران با کشورهاي اروپايي در مورد برجام گفت؛ اين مذاکرات آخرين آزمون اروپا براي اثبات استقلال آنها در برابرسياستهاي ديکته شده آمريکاست و در صورتي که نتوانند و يا نخواهند به هر نحو از منافع خود و جمهوري اسلامي ايران در برابر رويکردهاي غيرقانوني و بي منطق ترامپ دفاع کنند ادامه کار با آنها بي فايده است.
اگر به اين نتيجه برسيم که اروپا در اجراي تعهدات خود ناتوان است ويا به دنبال سوء استفاده از شرايط خروج آمريکا از برجام براي فشار به ايران در ساير موضوعات است قطعا در رويکرد فعلي سياست خارجي تجديد نظر خواهد شد.
شمخاني در پاسخ به سوال ديگري در خصوص طرح اتهامات عليه سپاه پاسداران از سوي وزير امورخارجه آمريکا اظهار داشت؛ آنچه پمپئو در قالب باصطلاح استراتژي جديد عليه ايران مطرح کرد حرف جديدي نبوده و تنها مجموعه اي از آرزوها و روياهاي ترامپ است.
سپاه بخشي از حاکميت و بازوي قدرت مند انقلاب اسلامي بوده و ماموريت‌هاي اين نهاد و ساير بخش هاي نيروهاي مسلح ايران در چارچوب سياست‌ها و تصميمات نظام و مورد حمايت کامل است.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد