آخرین اخبار

تشريح جزئيات ناآرامي هاي اخير کازرون از زبان نماينده آن اجتماعي

تشريح جزئيات ناآرامي هاي اخير کازرون از زبان نماينده آن

  بزرگنمايي:

چه خبر - توضيحات نماينده کازرون درباره ناآرامي‌هاي اخير اين شهر

حسين رضازاده نماينده مردم کازرون در حاشيه صحن علني مجلس در جمع خبرنگاران درخصوص تجمعات اعتراضي اخير مردم کازرون گفت: متاسفانه فضاي مجازي بعضي از اتفاقات را بزرگنمايي مي‌کرد و واقعيت‌ها را منعکس نمي‌کرد. قضيه اين بود که دو بخش از شهرستان کازرون به دليل جمعيت زياد که شامل 6 بخش شهرستان کازرون با 280 هزار نفر جمعيت مي‌شود به دنبال اين هستند که به شهرستان انتقال پيدا کنند.
وي افزود: نماينده پيشين کازرون مهندس نظري در يک جلسه‌اي که با مردم کازرون داشتند به صراحت اعلام کردند و مشکل را پيگيري کرده و به زودي شما شهرستان مي‌شويد. مردم بسيار خوشحال شدند متاسفانه در آن زمان امام جمعه وقت مردم کازرون پشت تريبون صحبت‌هاي را در اين خصوص به زبان آورد که به صلاح نبود. نماينده آن زمان آقاي نظري مساله را به نوعي جمع کرد اما اين مطالبات مردم که امام جمعه آن زمان باعث آن شده بود، باقي ماند.
نماينده کازرون يادآور شد: در دوره‌هاي بعد هم مردم آن مطالبات را از نمايندگان وقت مطالبه کردند. به طوري که نمايندگان بعدي با مردم ديدار کردند و آنها را روشن کردند که در حال حاضر منتظر هستند اسم شهرستان انتخاب شود. اين اتفاق حدود 6 سال پيش افتاد. بعد از اين قضايا من به عنوان نماينده مردم کازرون انتخاب شدم.
زماني که نماينده کازرون شدم شرايط براي اينکه کازرون به عنوان شهرستان انتخاب شود موجود بود و اين پيشنهاد به استانداري داده شد. استانداري در حال بررسي بود به طوري که اين مطالبه علاوه بر اينکه خواست مردم است مطالبه مسئولان هم هست. اسم شهرستان کوهچنار انتخاب شد که کوه مره به عنوان بخش اول و چنارشايجان به عنوان بخش دوم آن انتخاب شد. اين مطالبه مردم و مسئولان بود چراکه مردم و مسئولان بارها گفته بودند ما با چهار بخش نمي‌توانيم جمعيت را اداره کنيم. کازرون در حال حاضر 270 هزار نفر جمعيت دارد. شهرستان شدن کازرون به وزارت کشور پيشنهاد شد وزارت کشور هم بررسي کرد که از لحاظ قانوني جزو پيشنهادهايي بوده که تمام مسائل قانوني را رعايت کرده کازرون نسبت به تمام شهرهاي استان‌ فارس از لحاظ جمعيت و موقعيت برتري دارد.
در زمان تصويب اين طرح افرادي وارد شدند که نمي‌خواستند بعضي براي مردم کار کنند در اين جريان افراد مي‌خواستند دولت را به چالش بکشند. عده‌اي مي‌خواستند خودي نشان دهند، عده‌اي ديگر هم ورشکسته‌هاي سياسي بودند. اين افراد آنچه که دروغ بود به مردم القا مي‌کردند تا احساسات آنان را تحريک کنند. آنها به مردم مي‌گفتند نماينده و دولت مي‌خواهند شما و هويت‌تان را غارت کنند.
منشأ اين اعتراضات به نوعي از نماز جمعه شروع شد. من بارها به امام جمعه گفتم شما که حرف‌هايي که مي‌زنيد صحيح نيست.
من به آنها گفتم شما که به امامزاده سيدحسين و نيشابور مي‌رويد مي‌دانيد که اين مکان‌ها در اين طرح نيست اما آنها سکوت مي‌کردند. من بارها به آنها گفتم من که نمي‌توانم مقابل خواست مردم بايستم شما آنها را قانع کنيد که اين طرح عليه آنها نيست و ضرري به آنها نمي‌رساند. نتيجه اين مساله اين شد که برخي شروع به فضاسازي کردند.
فضاي کازرون به نوعي بود که به هر سمتي حرکت مي‌کرديد فضايي عليه شما ساخته مي‌شد. افرادي که به مردم دروغ القا مي‌کردند با خودشان هم مشکل داشتند.
صحبت‌هاي برخي از افرادي که تريبون در دست داشتند صحيح نبود و اين شروع مشکل بود. با افراد زيادي صحبت کرديم اما آنها باز هم مردم را تحريک مي‌کردند و مي‌گفتند اين طرح غيرقانوني است و مي‌خواهند هويت و ميراث فرهنگي شما را بگيرند. استاندار و معاون استاندار بارها با مردم صحبت کردند در خصوص مطالبات آنها به آنها وعده دادند مردم خوشحال مي‌شدند اما باز هم فرداي آن روز به مردم مي‌گفتند استاندار دروغ مي‌گويد و فضا را ملتهب مي‌کردند تا اينکه به فروردين ماه رسيديم.
در ادامه اين ماجرا در فروردين ماه گروه‌هايي در خارج از کشور مردم را به اغتشاشات تحريک مي‌کردند تا اينکه روز چهارشنبه عده‌اي جمع شدند و تجمعات به شکل بزرگتري ادامه پيدا کرد. نيروهاي امنيتي هم بر حسب وظيفه عده‌اي را دستگير کردند. ظاهرا باز هم گروهي را تحريک کردند که برويد افرادي که بازداشت شده‌اند را آزاد کنيد و کلانتري را آتش بزنيد. من معتقدم همه اين افراد بي‌گناه هستند. گناهکار آن افرادي هستند که جوانان را تحريک به چنين اقداماتي کردند.
اسناد و پيام‌هايي دارم که اشخاصي در تهران که در کشور مسئوليت دارند گفته‌اند برويد از اجتماعات و تظاهرات مردم عکس و فيلم بگيريد تا جهاني شود. من از آخرين وضعيت طرح خبر ندارم اما مي‌دانم مردم کازرون فهيم و شريف هستند و نشان داده‌اند اهل اعتراضات به اين شکل نيستند. پس اين اعتراضات محرک داشته‌ است. شهرستان کازرون شرايط خاصي دارد.
طبق آخرين آمار طرح در حال بررسي بود که متوقف شد اما توقف طرح ارتباطي با اعتراضات ندارد. اعتراضات به آن شکل بهانه براي چيز ديگري بود. چه کساني مسئول اين اتفاقات هستند؟ يک عده در گروه‌هاي مجازي، افرادي که مطرح مي‌کردند مردم نمي‌گذارند شما تصميمات کشوري را اجرا کنيد افرادي که گفتند مردم کفن مي‌پوشند و نمي‌گذارند تقسيمات کشوري اجرا شود. اين افراد مسئول اتفاقات اخير هستند. مقصر کسي نيست که سنگ خورده مقصر کسي است که سنگ را پرتاب کرده است.


منبع: ilna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد