آخرین اخبار

انتقاد از دولت مد شده است اقتصادي

انتقاد از دولت مد شده است

  بزرگنمايي:

چه خبر - فاضلي: روغن در بازار به اندازه کافي وجود دارد

در آستانه انتخابات اتاق اصناف ايران، ايلنا ميزبان علي فاضلي رئيس اتاق اصناف ايران و تهران بود. وي با بيان اينکه مانع راه‌اندازي دوباره سيستم تعزيرات به بهانه احتکار و گران فروشي شده است گفت: امروز بنادر و گمرک‌هاي ما مملو از جنس است به گونه‌اي که حتي امکان فاسد شدن آنها وجود دارد اما ارزياب نمي‌داند به کدام ارزي محاسبه کند و کالا را ترخيص کند بنابراين ما مشکلي بابت کمبود کالا در بازار نداريم.به اعتقاد فاضلي امروز اعتماد و همدلي بين مردم و مسئولان کمرنگ شده است که براي خروج از شرايط پيش‌رو احياي اين اعتماد ضروري است. فاضلي همچنين نصب صندوق‌هاي مکانيزه را يکي از راهکارهاي موجود براي مبارزه با فساد و قاچاق مي‌داند.

جناب فاضلي صحبت‌هايي که در مورد شما مي‌شود و بعضا انتقادهايي که مي‌شود بر اين محور است که شما مدافع منافع دولت هستيد تا اصناف و اجراکننده سياست‌هاي وزارت صنعت در اتاق و همين امر سبب شده که منافع دولت به اصناف ارجحيت داده شود؟

بگذاريد اول شرايط خودم را در اتاق تشريح کنم ،من تنها هستم و واقعا يار براي کار کردن ندارم من 6 نفر فرد مطمئن دارم که امکان اينکه هميشه در تهران باشند و به من کمک کنند وجود ندارد. پس بيشتر وظايف اتاق به عهده من است و دائما با سازمان‌ها و ارگان‌هاي مختلف در ارتباط و تعامل هستم. من در زندگي به ياد ندارم که بعد از نماز صبح خوابيده باشم و هر روز ساعت 6:30 در اتاق هستم. دوستان توقعات بيش از اندازه دارند. اين روزها مد شده که همه از دولت انتقاد کنند. من هم انتقادات زيادي دارم نه فقط به دولت بلکه به خيلي از نهادها. من در آخرين اجلاس اتاق اصناف در مشهد به صراحت بيان کردم و حتي بابت آن سيلي هم خوردم که به دولت اجازه دخالت در انتخابات را نخواهم داد همچنين نام نهادهاي مقدسي را هم بردم و گفتم به آنها اجازه حضور و دخالت نخواهم داد. البته حتما آنها دخالت نخواهند کرد اما من پيشگيري مي‌کنم در باب دولت، دوستان من جهالت مي‌کنند. من بدون همکاري و حمايت دولت نمي‌توانم حرفي براي گفتن داشته باشم. اولا قانونگذار براي من تعيين تکليف کرده که مصوبات هيات نظارت و دولت براي اتاق اصناف لازم الاجراست و استنکاف از آن برابر با عزل است. پس من مکلف هستم و به اين نمي‌گويند سرسپردگي. بعد آنچه من در تعامل به دست آوردم دولت به دست نياورده. من به نفع اصناف جلوي مصوبات هيات وزيران در هجمه به اصناف را گرفتم که اين امر بارها صورت گرفته مثلا مصوبه‌اي بوده که حمل و نقل شهري از اصناف به شهرداري‌ها واگذار شود. تعامل من با معاون اول رئيس جمهور سبب شد که جلوي اين مصوبه گرفته شود مطابق مصوبه ديگر تمام اتحاديه‌هاي تحت سيطره صنعت گردشگري براساس مصوبه هيات وزيران در سال 91 بايد به سازمان ميراث فرهنگي واگذار مي‌شد اين تعامل ما بود که جلوي آن گرفته شد و يا برابر مصوبه دولت بابت هر تراکنش 120 تومان از واحد صنفي اخذ بايد مي‌شد اما توانستيم جلوي آن را نيز بگيريم. حالا من دولتي هستم يا دولت طرف من است. اين روزها که بحث انتخابات داغ است دوستان رقيب چيزي ندارند بگويند دوستاني که قبل از من عهده‌دار مسووليت بودند نمي‌گويم که اصناف را به باد فنا دادند ولي هزينه هاي زيادي براي اصناف درست کردند. قانون نظام صنفي که امروز اين همه مشکل براي اصناف به وجود آورد، حاصل کار آنهاست حاصل تعامل آنها با دولت احمدي‌نژاد جز واردات چه بوده است.
اين در حالي است که رهبر انقلاب بارها در اين خصوص هشدار دادند، آنها بي‌انصافانه حرف مي‌زنند اما ما اخلاق‌مداريم و نمي‌خواهيم در اين زمان عليه آنها حرف بزنيم براي من قانونگذار يک جايگاه قانوني مشخص کرده که من از محل اين جايگاه قانوني به نفع اصناف مسائل و رانت‌هايي را گرفتم که بخشي از آنها را بيان کردم.

امروز اتحاديه‌ها صنفي صاحب جايگاه ارزي شده‌اند

در آن زمان که من نبودم در اجراي بند 20 ماده 55 قانون شهرداري‌ها بيشترين ضربه به اصناف وارد شد تحت عنوان انتقال صنايع آلوده به خارج از شهر ، من با کمک همين دولت جلوي اجراي شتاب‌زده اين مصوبه را گرفتم استدلال من اين بود که اگر قرار است اين کار اجرايي شود بايد علمي صورت بگيرد. اگر قرار است به سمت توسعه و بهبود کيفيت در کالاهاي داخلي حرکت کنيم يقينا بايد شهرک‌هاي تخصصي ايجاد کنيم اما قبل از آن بايد زيرساخت‌ها را مهيا کنيم. من در آيين‌نامه اين انتقال استفاده از نظام بانکي را اضافه کردم. اين ها همه حاصل تعامل است شما حتما شنيده‌ايد که براي بنگاه‌هاي کوچک و متوسط ارز در نظر گرفته شود و به آنها ابلاغ شده امروز اتحاديه‌ها صنفي صاحب جايگاه ارزي شدند. اما من به دوستانم گفته‌ام اگر هيچ کاري نکرده باشم اما اين کار را انجام داده‌ام که امروز همه نگاه‌ها به سمت اتاق اصناف باشد 6 سال پيش هيچ نهاد يا ارگاني به اتاق اصناف نگاه نمي‌کرد.

مانع راه‌اندازي دوباره سيستم تعزيرات به بهانه احتکار و گران فروشي شدم

اين نشان مي‌دهد که ما توانستيم دوباره جايگاه اصناف را به دست آوريم همين يک کار براي من کفايت مي‌کند من بيشترين تعامل را با نيروي انتظامي در اجراي مفاد 27 و 28 در جهت تنظيم و امنيت بازار دارم. اين روزها که بازار آرام است حاصل همين تعامل است با بسيج و سپاه همکاري دارم آن وقت به من مي‌گويند فلاني پادگاني است. اين جايگاه مکلف است که اين تعامل ها را به نفع بنگاه‌ها استفاده کند اما برخي به نفع خود استفاده مي‌کنند.
در جلسه شنبه شوراي اقتصاد شايد کمي با جسارت با رئيس جمهور صحبت کردم، برخي مي‌خواستند با تعبير وجود احتکار و گران فروشي در بازار دوباره سيستم ورود تعزيرات به بازار را راه بيندازند. خب من با استدلال صحبت کردم و با تعاملي که وجود دارد گفتم وقتي اصناف و اتحاديه‌ها وجود دارند دليلي ندارد که تعزيرات به بازار ورود کند پس اين تعامل به نفع اصناف شد. به اين نمي‌گويم دولتي بودن بلکه من دولت را به سمت اصناف آوردم و آن را ملي کردم.

قرار بود ارزش‌ها را حاکم کنيم اما امروز فساد رانت و ضداخلاق حاکم شده و همه مقصر هستيم

آيا جريان‌هاي سياسي به انتخابات ورود کرده‌اند؟ اصلا نگاه سياسي وجود دارد؟ جناب فاضلي آيا از سمت گروه‌هاي سياسي تحت فشار هستيد؟
خير، من از سوي هيچ گروهي تحت فشار نيستم همه خط و نگاه من را مي‌شناسند و نمي‌توانند من را تحت فشار قرار دهند. من با همه در تعامل هستم اما اينکه اين جايگاه را شوهر بدهم انجام نخواهم داد اتاق بايد مقتدر و مستقل باشد من اجازه ورود غير را ندادم هر چند سيلي خوردم، ترور شخصيتي کردند اما براي من مهم نيست. متاسفم که برخي از سايت‌ها که در حوزه خبري کار مي‌کنند و وابسته به مقدس‌ترين نهادها هستند عليه من چيزهايي مي‌نويسند که دروغ محض است. خيلي پرونده‌ها براي من درست شد خيلي جاها من را بردند، گله نکردم و نمي‌کنم من سرباز اين نظام هستم ،ما چهار برادر در جنگ بوديم که بين آنها من سالم ماندم تا شاهد اين اتفاقات باشم. والله اگر فشارها نبود خدا را شاهد مي‌گيرم به هيچ عنوان شرکت نمي‌کردم. فضا خيلي آلوده است ضد اخلاق حاکم شده است قرار بود ما ارزش‌ها را حاکم کنيم اما امروز فساد رانت و ضداخلاق حاکم شده و همه مقصر هستيم. رويکرد سياسي من مشخص است اما در حوزه دفاع از رهبري و حاکميت کم نخواهد گذاشت. من بچه آخوندي بودم که با کشاروزي زندگي کردم. نازپرورده نيستم پس بگذاريد هر چه مي‌خواهند بگويند. من کم نمي‌آورم من به اين چيزها توجه نمي‌کنم نگاه من به سمت بازار است تا صدمه‌اي به بازاري توليدکننده و مصرف‌کننده وارد نشود. حالا سوال اين است که چرا همه اين اتفاقات در چهار ماه اخير صورت گرفته و چرا چهار سال پيش نبوده چون جايگاه اتاق اصنافي که ما به کمک امام زمان تعريف کرديم آن‌قدر رفيع شده که آقايان به هوس افتادند و مي‌خواهند فتح خيبر کنند. من باور دارم که مردم دست آنها را کوتاه خواهند کرد.

براي مبارزه با فساد و قاچاق بايد صندوق‌هاي مکانيزه را نصب کنيم

صندوق مکانيزه شايد بزرگ‌ترين تحول را در اصناف به وجود مي‌آورد و بسياري از حاشيه‌هاي اصناف و مميزان مالياتي را حل مي‌کرد. سرنوشت آن به کجا رسيد؟
با توجه به نزديکي انتخابات اتاق اصناف نمي‌خواهم خيلي به اين موضوع بپردازم اما اگر بخواهم اشاره‌اي کنم اين است که در برنامه پنجم توسعه تجهيز بنگاه‌هاي کشور به صندوق‌هاي فروشگاهي جزو الزامات بوده هر چند آن دولت تمام شد و هيچ اتفاقي صورت نگرفت.
در قانون نظام صنفي هم بر اين امر صراحت کامل دارد منتها قانون گذار بعضي موقع‌ها به اين امر توجه نمي‌کند اينکه من اين قانون را گذاشتم بايد زيرساخت‌ها را نيز فراهم کنم. نکته ديگر آنکه نگاه دولت‌ها نيز به اين موضوع متفاوت است دولت قبل مصر به انجام اين کار بود منتها شکل آن را درست اجرا نکرد با شوراي اصناف وقت تفاهم نامه نوشت و 29 رسته صنفي را مشمول اين طرح کرد اما مشخص نشد تعريف نرم افزاري و سخت افزاري چگونه باشد آموزش آن چگونه باشد تا ديروز بازاريان ما با چرتکه و ماشين حساب کار مي‌کردند الان بلد نيستند با اين نرم افزارها کار کنند متاسفانه کسي فکر اينها را نکرد.بعد بر اساس همان تفاهم نامه کساني که اين کار را انجام ندهند مشمول جريمه مي‌شوند وقتي من آمدم با اين مواجهه شدم.
من اعتقاد راسخ دارم اگر مي‌خواهيم به سمت شفاف‌سازي حرکت کنيم و با قاچاق مبارزه کنيم بايد اين صندوق‌ها را نصب کنيم ولي هر چه من به اين در و آن در زدم کمتر جواب گرفتم
آيين نامه صندوق ها بايد سال 91 اعلام مي‌شد اما سال گذشته ابلاغ شد. در ماده 15 اين آيين نامه بخش سخت افزاري و نرم افزاري به عهده سازمان امور مالياتي است اما اجراي آن معلوم نيست فقط گفتند مؤدي خب حالا اين اتاق اصناف است يا سازمان صنعت و معدن بعد گفتند دوباره براي اين قسمت قانون را ببريم مجلس. من تلاش کردم اين قانون اجرا بشود حتي منجر به تشکيل پرونده براي من شد.

برخي به فکر اين هستند که دولت سقوط کند و خودشان دولت را به دست بگيرند

آمريکا از برجام خارج شد و گروهي در داخل خوشحال شدند از طرف ديگر مردم نگران تکرار سال‌هاي 92-90 هستند از اين هراس دارند که دوباره در بازار کالا کم شود امنيت بازار مساله مهمي است، آيا اتاق اصناف مي‌تواند بازار را کنترل کند؟
آمريکا با برجام و بي‌برجام زهرش را به ما مي‌ريزد اين کشور از ابتداي انقلاب در کدام جريان ما را راحت گذاشت؟ از جنگ کردستان تا جريان طبس و جنگ تحميلي، من بيرون رفتن آمريکا را فرصت مي‌دانم اما گرفتاري ما اين است به جاي اينکه آمريکا را هدف قرار دهيم خودمان همديگر را هدف قرار مي‌دهيم من در جلسه‌اي که دوستان دلواپس هم حضور داشتند گفتم و الله دشمن ما دولت نيست اين دولتي است که بعد از راي مردم از سوي مقام معظم رهبري تنفيذ شده اينها به فکر اين هستند که دولت سقوط کند و خودشان دولت را به دست بگيرند فکر نمي‌کنند اگر اين حرکت عملياتي شود آسيبش به همه مي‌رسد اين را من نمي‌گويم صحبت رهبري است.
در خصوص بازار ما هيچگونه کمبودي نه در تامين و نه در عرضه داريم فشارهاي آمريکا ممکن است به برخي هم پيمان‌هايش تسري پيدا کند پس اين موضوع را کتمان نکنيم شايد روزهاي سختي را در پيش داشته باشيم من به ياد دارم روزهاي سختي که کسي فکر نمي‌کرد اين انقلاب کمر راست کند البته آن موقع همدلي بيشتر بود. زماني که در سال 60 ما اعزام شديم 3 روز در سنندج معطل بوديم که يک کلاشينکف به ما بدهند آن زمان اگر مي‌خواستيم قطعه‌اي بخريم بايد پول نقد در جيب مي‌گذاشتيم و به بازار سياه مي‌رفتيم اين در حالي بود که شوروي به عراق ميگ و سوخو مي‌داد فرانسه سوپر استاندارد مي‌داد حالا ما از آن موقع ضعيف‌تريم؟ يا الان اجماع جهاني عليه ما بيشتر شده است؟
ما فقط به يک چيز احتياج داريم اعتماد و همدلي و همين. ما متاسفانه اقتصاد را مردم محور نکرديم من خدمت يکي از دوستان امام بودم و از ايشان نقل مي‌کنم رئيس دولت وقت خدمت امام آمدند و گفتند تا دو هفته ديگر وضعيت انبارهاي ما بحراني مي‌شود امام نگاه معناداري به ايشان کردند و گفتند چرا اين موضوع را به من مي‌گوييد به مردم بگوييد آمدند به مردم گفتند ظرف 72 ساعت انبارها پر شد.
اگر دنبال اين باشيم که ما خودمان هستيم و دست روي زانوي خودمان باشد مي‌توانيم از اين برهه گذر کنيم.
اما اگر الان اعلام شود انبارها خالي است شاهد حضور پررنگ مردم در بازار براي خريد و انبارکردن کالاها خواهيم بود؟
خب اين يعني آن اعتماد بين مردم و مسئولين کم شده است و بايد برگرديم اين اعتماد را ايجاد کنيم شنبه در جلسه شوراي اقتصاد اعلام کردند بازار نمي‌فروشد و استنکاف مي‌کند من به عنوان مسئول بازار گفتم شما 97 درصد بازار که دارند کار مي‌کنند و درست رفتار مي‌کنند نمي‌بينيد اما اين چند تا مغازه را مي‌بينيد در حالي که اتحاديه‌هاي صنفي حضور پيدا مي‌کنند و اجازه يک ثانيه خلل در روند عادي بازار را نمي‌دهند. چرا اينها را نمي‌بينيم. بله برخي کالاها از طريق سيستم انتقال بدون ارز وارد مي‌شد الان فروشنده آن سردرگم است نمي‌داند تکليف چيست. اين هم وجود دارد که چهار نفر نيز تخلفات انجام دهند امکان دارد دشمن در بازار ايران نيز نيرو داشته باشد اما برخورد ضربتي شرط عقل نيست بايد خود اتحاديه‌ ها را مامور کرد که با آنها برخورد کنند. نتيجه آن مي ‌شود که امروز اين وضعيت خيلي کمتر شده ما سيستم ارزي را براي اصناف تعريف کرديم و الان مشکل تخصيص ارز وجود ندارد.

بنادر و گمرک‌هاي ما مملو از جنس است

امروز بنادر و گمرک‌هاي ما مملو از جنس است حتي امکان فاسد شدن آنها وجود دارد اما ارزياب نمي‌داند به کدام ارزي محاسبه کند و کالا را ترخيص کند دولت يک جراحي سنگين کرده و خونريزي قطع شده اما هنوز خون آبه مانده است. اين بازار با کمبود مواجه نيست. ديشب به من زنگ زدند که در خرمشهر ديگر جا نيست کالا را نگه داريم براي ترخيص فکري بکنيد. الان انبارهاي ما پر است کالاي در راه زياد داريم گشايش اعتبار ما در اين دو ماهه بي‌سابقه است پس کمبودي نداريم اما رکود داريم.

هر کس که منابع درآمدي دارد بايد ماليات بدهد

اتحاديه قنادان بارها اعلام کرده ما روغن نداريم و در بازار قيمت‌ها چند برابر شده است؟
ابدا، شما از جانب من اعلام کنيد من به تمام قنادي‌هاي تهران اعلام کردم که من به شما شکر، روغن و تخم‌مرغ مي‌دهم قيمت‌ها را افزايش ندهيد گفتند آقا ما خريديم و انبار کرديم گفتم چقدر مي‌خواهيد گفتند براي تهران 30 هزار تن من گفتم 100 هزار تن مي‌دهم. اينکه ما بيايم براي سودجويي خودمان بازار را متشنج کنيم درست نيست. اگر ما خودمان به خودمان ضربه نزنيم دشمن نمي‌زند. من به رقباي انتخاباتي گفتم شما را به حضرت عباس اين شعارها را ندهيد که اصناف ماليات ندهند اگر اينطور شود پس دولت چکار کند.
هر کسي که منابع درآمدي دارد بايد ماليات بدهد. کارمند و کارگر به اندازه دستمزدش دارد ماليات مي‌دهد بياييم با دولت درست صحبت کنيم.
بگوييم در زمان رکود 86 درصد از بنگاه‌هاي کوچک و متوسط آسيب ديدند افزايش مالياتي براي آنها سم است نيروي کار آنها بيکار مي‌شود . براي آن 14 درصد نيز براساس خرد و عقل يک کارگروه، ماليات افزايش پيدا کند نه مميز، بعضي‌ها شعار پوپوليستي مي‌دهند مي‌گويند فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي حق اصناف کوچک را مي‌خورند. خب شما نتوانستيد اينها را با تکنولوژي روز هماهنگ کنيد اينطور شد. امروز دوباره داريد همان کلاه را سرش مي‌گذاريد تا يک راي بگيريد. ما بپذيريم تجارت در حوزه الکترونيک و فضاي مجازي در دنيا رشد داشته، ايران هم جزو دنياست وزارت ارتباطات گفت تجارت در حوزه الکترونيک حوزه ماست ما با تعامل يا دولت توانستيم اين را صنفي نگه داريم و اتحاديه براي آن تشکيل دهيم.
من نمي‌گويم اين بازار همان بازار سال 53 است. نسل سوم مستقر شده اما بازاري نيست که با نظام و رهبري قهر کند. اکثريت اتحاديه و اصناف اين را مي‌فهمند اما اقليتي هستند براي رسيدن به صندلي اين شعار ضددولت و ضدنظام مي‌دهند و مي‌گويند تنفس مالياتي بدهيد اين تنفس براي بنگاه‌هاي آسيب ديده است.

مملکت که نبايد پول خوشگذراني يک عده در خارج از کشور را بپردازد

گردش 30 هزار ميلياردي و 70 درصد واردات در اين شبکه صورت مي‌گيرد. خب اين ها همه ماليات ندهند. کارگر ماليات ندهد پس کشور چطور اداره شود. اينها حرف ضدانقلاب است بله در حمايت از توليد داخلي بايد نظام پولي بانکي حمايت کند اما اين سيستم حمايت‌گر نيست بهره 18 درصد حمايت‌گر نيست همين که دولت مي‌گويد من مي‌خواهم خودم را کوچک کنم و بخشي از اختيارات را به مردم واگذار کنم خب انجام بدهد 6 سال گذشت ،ما اينها را مي‌گوييم اما با زبان ملايم به مجلس گفتيم اگر در حال جهاد اقتصادي هستيم دستورالعمل‌ها هم بايد اينطور باشند اما من به عنوان يک توليدکننده با سابقه 49 سال اينها را نمي‌بينم. مثلا بگوييم آقاي توليدکننده ما امسال از شما ماليات نمي‌گيريم يا آقايي که فقط کالاي ايراني مي‌فروشي من اينقدر تخفيف مالياتي مي‌دهم يا دوتا کارگر را از بيمه معاف مي‌کنم من اينها را نمي‌بينم هر چه سياست وجود دارد تنبيهي است.
مملکت که نبايد پول خوشگذراني يک عده در خارج از کشور را بپردازد. براي چه سه ميليون نفر در سال فقط به يک کشور همسايه سفر کنند و ارز کشور را به آنجا مي برند ما جاذبه‌هاي توريستي را مديريت نکردم که اين پول‌ها آن ور مي‌رود.


منبع: ilna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي