آخرین اخبار

ابتکار: يکسال است براي محدود کردن اينترنت به دولت فشار مي‌آورند سياسي

ابتکار: يکسال است براي محدود کردن اينترنت به دولت فشار مي‌آورند

  بزرگنمايي:

چه خبر - ابتکار: دولت حضور زنان براي تماشاي فوتبال را درست خواهد کرد

معاون امورزنان و خانواده رييس جمهور ضمن بيان اينکه دولت اعتقادي به ايجاد محدوديت در فضاي مجازي ندارد گفت: رئيس جمهور پاي همه وعده‌ها هست و تمام تلاشش اين است در چنين شرايطي که به ما و دنيا تحميل شده وعده‌هايش محقق شود؛ اين در حاليست که جرياني که به دنبال نااميدي مردم است حتي تجزيه کشور را نيز مدنظر دارد.
معصومه ابتکار امروز دوشنبه 24 ارديبهشت در جمع دانشجويان دانشگاه خوارزمي با بيان اينکه دوره دانشجويي بهترين دوران زندگي است گفت: دانشجويان بايد قدر اين دوران را بدانند چون اين دوره بهترين فرصت براي يافتن مرزهاي دانش است.
در اين دوره از زندگي مي‌توان با پرداختن به فلسفه علم و تفکر انتقادي علم را نه تنها در زندگي فردي بلکه در کار و برنامه‌هاي جامعه به کار ببنديم.
مهارت گفت و گو و تفکر انتقادي بسيار مهم است و جنبش دانشجويي بايد بيشتر به آن بپردازد.
معاون رئيس جمهور در ادامه به اهميت پرداختن به مباحث تاريخي اشاره و خاطرنشان کرد: ما امروز بيش از هر زماني نيازمند شناخت و تحليل تاريخ خصوصا تاريخ معاصر هستيم چون با هجمه زيادي براي تحريف تاريخ و قلب واقعيت مواجهيم، جرياني که با تحولات ديجيتال شکل گرفته است.

دولت اعتقادي به ايجاد محدوديت در فضاي مجازي ندارد

ابتکار تصريح کرد: البته موضوع جريان ديجيتال و فضاي مجازي بحث خوبي است و دولت اعتقادي به ايجاد محدوديت در آن ندارد ولي اين فضا تبعاتي دارد که يکي از آنها بحث اخبار نادرست است که متاسفانه نه فقط در ايران به صورت سيستماتيک وجود دارد که يکي از آنها نمونه انتخابات آمريکا است.
اين مسئول با بيان اينکه بر همين اساس بحث کنترل شبکه‌هاي اجتماعي در کشورهايي چون آمريکا و آلمان مطرح شد گفت: اين کشورها بيشترين ادعاي آزادي را دارند اما بحث کنترل شبکه‌هاي اجتماعي در آن مطرح مي‌شود.
وي در ادامه با تاکيد بر لزوم حرکت سريع در عرصه‌هاي علمي و اجتماعي اظهار کرد: ولي اين سرعت نبايد باعث شود که ريشه‌هاي خود را جا بگذاريم چون ريشه‌ها مايه قوام و استحکام فردي و اجتماعي است.

پيگيري طرح گفت و گوي بين نسلي در دولت/ تلاش سازمان يافته براي تخريب اميد مردم

معاون امور زنان و خانواده رئيس جمهور از پيگيري طرح گفت و گوي بين نسلي در دولت خبر داد و گفت: اين طرح در راستاي همين بحث اهميت ريشه‌ها قرار دارد و يکي از بخش‌هاي مهم آن در دانشگاه است.
وي خانواده را يکي ديگر از بخش‌هاي طرح گفت و گوي بين نسلي عنوان کرد و گفت: امروز تلفن‌هاي هوشمند گفت و گو در داخل خانواده را تقليل داده است، اين فقدان ارتباط به خانواده که از شالوده‌هاي مهم براي رشد جامعه است آسيب وارد کرده است.
ابتکار در بخش ديگري از سخنان خود از يک تلاش سازمان يافته براي تخريب اميد مردم گفت و خاطرنشان کرد: بخش زيادي از اين تلاش از طريق شبکه‌هاي اجتماعي‌اي صورت مي‌گيرد که دولت با وجود علم استفاده بيشتر رقيب از آن، زمينه‌هاي آن را فراهم کرد.
امروز اين تلاش عامدانه سعي دارد مردم به خصوص جوانان و دانشجويان را نااميد کند، اين جريان به گونه‌اي از مشکلات صحبت مي‌کند که مردم را سرافکنده و از شرکت در انتخابات پشيمان کند.
درست است که مشکلات در جامعه وجود دارد و قرار نيست دولت اين مشکلات را انکار کند اما بايد به واقعيت‌ها هم نگاه کرد که دولت تدبير و اميد در بدترين شرايط بعد از انقلاب با تورم 40 درصدي، رشد منفي شش درصدي، محدوديت شديد براي رسانه‌ها و احزاب سياسي روي کار آمد و امروز بسياري از اين مسائل حل شده است.

آيين‌نامه تجمعات روز گذشته در دولت تصويب شد/ تمام وعده‌هاي رئيس جمهور محقق نشده

وي با بيان اينکه در آن زمان قرار نبود ديگر فعاليت سياسي در کشور انجام شود خاطرنشان کرد: اما امروز حدود 250 حزب رسمي در کشور فعاليت دارند، علاوه بر اين آيين‌نامه تجمعات نيز روز گذشته در دولت تصويب شد.
مشکلات وجود دارد و تمام وعده‌هاي رئيس جمهور محقق نشده اما بسياري از وعده‌ها هم با همت مردم و صبوري آنان محقق شده است.
اين مسئول خاطرنشان کرد: هيچ وقت دولت نگفته که دست از مطالبه‌گري برداريد چون اصلاح دائم است که مي‌تواند اين مشکلات را از ميان ببرد اما مهم است که اين موضوعات در چهارچوب قانون و با گفت و گو باشد.

جز چند کشور، همه دنيا پشت برجام هستند

وي در خصوص جايگاه بين‌الملي ايران نسبت به سال 92 نيز خاطرنشان کرد: امروز تفاوت ما با سال 92 اين است که آن زمان همه دنيا در مقابل ايران بود ولي اما الان همه دنيا جز چند کشور پشت برجام هستند و اين ترامپ است که منزوي است.
ابتکار با بيان اينکه رئيس جمهور پاي همه وعده‌ها هست و تمام تلاشش اين است در چنين شرايطي که به ما و دنيا تحميل شده وعده‌هايش محقق شود گفت: جرياني که به دنبال نااميدي مردم است حتي تجزيه کشور را نيز مورد نظر دارد.
وي خاطرنشان کرد: بنابراين امروز بيش از هر زمان ديگري جنبش دانشجويي مي‌توانند نقش موثري داشته باشد.
معاون امور زنان و خانواده رئيس جمهور در ادامه به پرسش دانشجويان پاسخ داد.

يکسال است براي محدود کردن اينترنت به دولت فشار مي‌آورند/ تلگرام با يک حکم قضايي فيلتر شد

وي در خصوص انتقاد يکي از دانشجويان از عملکرد دولت دوازدهم گفت: متاسفانه بسياري از انتقاداتي که به دولت مي‌شود واقع بينانه نيست به عنوان مثال هنوز سه ماه از روي کار آمدن دولت دوازدهم نگذشته بود که شاهد مسائلي همچون «هشتگ پشيمانيم» بوديم. يکسال است براي محدود کردن اينترنت به دولت فشار مي‌آورند.
ابتکار در خصوص بحث فيلترينگ تلگرام نيز گفت: همه از موضع دکتر روحاني خبر دارند، دولت تا جايي که امکان داشت ايستاد اما تلگرام با يک حکم قضايي فيلتر شد.
وي افزود: يکسال است که بر دولت براي محدود کردن اينترنت فشار وجود دارد اما دولت در مقابل آن ايستاده است.

برخوردهاي گشت ارشاد را قبول نداريم

اين مسئول در خصوص اعتراض دانشجويان به برخوردهاي گشت ارشاد نيز خاطرنشان کرد: ما برخوردهاي گشت ارشاد را قبول نداريم چون دولت معتقد است اين موضوع يک بحث فرهنگي است.
وي در پاسخ به پرسش يکي از دانشجويان در مورد احقاق حقوق زنان در جامعه نيز گفت: طي دو دهه گذشته بديهي‌ترين حقوق زنان در جامعه محقق شده است، سال گذشته تعداد مشاغلي که براي زن‌ها ايجاد شد از مردان بيشتر بود و در حال حاضر تعداد پذيرش دختران در دانشگاه نيز از پسران بيشتر است.
معاون امور زنان و خانواده رئيس جمهور با بيان اينکه در اوايل انقلاب حتي تصور نمي‌کرديم که بتوان براي ورزش بانوان کاري انجام داد به قهرماني تيم فوتسال بانوان اشاره کرد و گفت: امروز تمامي فدراسيون‌هاي ورزشي براي قهرماني دختران برنامه‌ريزي کرده‌اند.

براي تحقق سهميه 30 درصدي زنان در مناصب مديريتي عالي تلاش مي‌کنم

وي ادامه داد: در شش ماهه اخير در راستاي برنامه دولت براي اختصاص 30 درصد از مناصب مديريتي عالي به زنان، هفت معاون وزير و 46 مديرکل زن منصوب شده است.
ابتکار در پاسخ به پرسش يکي ديگر از دانشجويان در خصوص وضعيت برخي فعالان صنفي و بازداشت آنان خاطرنشان کرد: تلاش دولت بر آن است که هيچ دانشجو، معلم، کارگر و فعال زيست محيطي زنداني نماند.

دولت حضور زنان براي تماشاي فوتبال را درست خواهد کرد

وي در پايان و در پاسخ به سوالي در خصوص برنامه دولت براي حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: شرايط براي حضور زنان در ورزشگاه‌ها بهتر شده است، در حال حاضر امکان حضور زنان در برخي رشته‌ها فراهم شده اما دولت حضور زنان براي تماشاي مسابقات فوتبال را درست خواهد کرد.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد