آخرین اخبار

اظهارات تند و عجيب يکي از نمايندگاني که پرچم آمريکا را به آتش کشيد سياسي

اظهارات تند و عجيب يکي از نمايندگاني که پرچم آمريکا را به آتش کشيد

  بزرگنمايي:

چه خبر - کساني که گيرين کارت دارند بايد پست هاي دولتي را ترک کنند

خبرآنلاين نوشت: «چهار روز از آتش زدن پرچم آمريکا در مجلس شوراي اسلامي مي‌گذرد اما هنوز واکنش ها به آن تمام نشده است؛ واکنش هايي که تنها رسانه ها و فضاي مجازي داخلي را درگير نکرده و حتي روي جلد گاردين نيز رفته است. حتي يک شبکه تلويزيون آمريکايي با تمسخر فيلم اين رخداد را منتشر کرده است.
در ميان نمايندگان هم نسبت به اين رفتار اتفاق نظر وجود ندارد؛ کمااينکه برخي از اهالي ساختمان بهارستان اين رفتار را تقبيح مي کنند مانند علي مطهري که درباره اين اقدام مي گويد کار بدي بود و عاقلانه نبود و برخي نيز در رد آن توئيت‎هايي منتشر کردند اما واکنش خود نمايندگاني که دست به اين اقدام زدند جالب بود. حجت الاسلام ناصر موسوي لارگاني از زمره نمايندگاني بود که به آتش زنندگان پرچم آمريکا در مجلس ملحق شد و امروز تمام قد از اين رفتار دفاع مي کند.
او در برابر انتقاد بخشي از مردم در فضاي مجازي مي گويد: وقتي به يک نماينده اعتماد کردند نبايد دائما رفتار نماينده را زير سوال ببرند.
در ادامه مشروح اين گفت‌وگو را مي‌خوانيد:

اقدام شما درباره آتش زدن پرچم آمريکا در مجلس واکنش هاي بسياري در رسانه هاي بيگانه داشت؛ خودتان چه بازخوردي دريافت کرديد پس از آن روز؟

آتش زدن برجام و پرچم آمريکا موضوع خودجوشي بود که روز چهارشنبه در پاسخ به سخنان سخيف رئيس جمهور آمريکا صورت گرفت و همچنين پاره کردن نمادين برجام. شايد يکي از دلايل آن نشات گرفته از فرمان مقام معظم رهبري بود؛ همان زمان که تازه ترامپ به رياست جمهوري رسيده بود و گفته بود برجام را پاره خواهد کرد و حضرت آقا هم پاسخ دادند شما برجام را پاره کنيد، ما آن را آتش مي زنيم! از آنجايي که نمايندگان عصاره فضائل ملت هستند برخي از نمايندگان اين حرکت نمادين را انجام دادند.
من در اين چند روز با افرادي که در تماس بودم از ما تشکر کردند که بالاخره پاسخ افراد متکبر و افرادي که خود را کدخداي دنيا مي دانند، داديم. افرادي که خود را مجاز مي دانند هر جنايتي را انجام دهند اما اگر کسي يک سنگ به اسرائيل کودک کش، پرت کند فرياد الامان‌شان بلند مي شود و مي گويند حقوق بشر زير سوال رفته است! با فرد متکبر، به صورت متکبرانه بايد برخورد کرد. لذا بايد از موضع قدرت با آنها صحبت کنيم.
اين روزها کليپي از آقاي هاشمي رفسنجاني پخش کرده اند که اصلا مي گويد «ايده برجام، ايده روحاني نيست ايده رهبري است» من اين حرف را تا حدودي مي پذيرم اما اين موضوع مربوط به زماني است که ما در اوج قدرت بوديم و آمريکا ترسيده بود و براي همين نماينده اي به ايران فرستاد تا به دست بوسي رهبري بيايد و التماس کند براي مذاکره اما آقاي روحاني از موضع ضعف صحبت کرد.

شما مي گوييد نمايندگان عصاره فضائل ملت هستند اما برخي از اين اقدام ناراضي هستند و آن را خارج از شان مجلس مي دانند حتي در واکنش به اين موضوع در فضاي مجازي عنوان شد که بايد به جاي پرچم آمريکا، گرين کارت‌هاي نمايندگان را آتش مي‎زدند.

بله من گفتم شايد تعداد اندکي انتقاد کردند اما خيلي ها هم بودند که از ما به خاطر اين رفتار در مقابل يک فرد متکبر تشکر کردند. من هم معتقدم هر کسي گرين کارت دارد، بايد آن را آتش بزند. اساسا وقتي فردي کشور خودش را آن قدر امن نمي داند که گرين کارت گرفته است، جايش نه در مجلس است و نه در دولت! من هم مي گويم هر کسي گرين کارت دارد و هر کسي که دو تابعيتي است از هر جناحي که مي خواهد باشد، بايد پست و مسئوليتش را ترک کند.
بسياري از نمايندگان نيز از اين اقدام اعلام برائت کردند و حتي آقاي مطهري از اين رفتار به عنوان «يک حرکت بد» و «غير عقلاني» در مجلس ياد کرد.
عرض کردم اين نظرات متفاوت است همانطور که تعدادي از نمايندگان از اين موضوع انتقاد کردند خيلي ها هم از ما تشکر کردند.

پاسختان به آنها که مي‎گويند مجلس جاي چنين رفتاري نبود، چيست؟ به نظر شما بهتر نبود براي نشان دادن اعتراض نمايندگان، روشي ديپلماتيک تر اتخاذ مي شد؟

نه من اصلا قبول ندارم براي اين که ما مقابله به مثل کرديم و اول آنها شروع کردند. در هيچ زماني آغاز کننده نبوديم؛ يعني در هشت سال دفاع مقدس که همه دنيا در برابر ايران ايستاد اما ما شروع کننده نبوديم بلکه وقتي به ما حمله شد ما دفاع کرديم امروز هم وقتي به صورت نمادين برجام را پاره کرده و به آنها پاسخ دندان شکن داديم.

از واکنش آقاي لاريجاني چنين برداشت مي شد که هيات رئيسه در جريان اين اقدام شما نبود، درست است؟

همانطور که اشاره کردم يکي از نمايندگان مجلس بعد از پايان صحبت هاي آقاي لاريجاني پشت تريبون رفت و چند نماينده هم به او ملحق مي شوند تا اين کار صورت بگيرد لذا يک عمل خودجوش بود.

يعني هماهنگي صورت نگرفت؟

خير!

انتقادهايي به اين رفتار در فضاي مجازي شد. شما آنها را ديديد؟ پاسختان به آنها چيست؟

به نظر من، مردم وقتي به يک فرد به عنوان نماينده اعتماد کردند، نبايد دائما به او نقد کنند که چرا اين کار را کردي و چرا آن کار را انجام ندادي. مردم بايد به هيات امناي خود اعتماد کنند، نبايد دائما آنها را زير سوال ببرند. من مخالف انتقاد نيستم بايد نقد باشد اما يک نقد سازنده. من مانند آقاي روحاني نيستم که بگويم نقد کنيد و بعد به منتقدين بگويم بزدل و ترسو! ممکن برخي به رفتار من نقد داشته باشند اما من در برخي مواقع به نظر شخصي خودم رفتار مي کنم؛ وقتي مي بينم بعد از چهل سال آمريکا با کشور ما فارغ از فرد مشکل دارد، من در مقابل سکوت را جايز نمي دانم؛ معتقد به مقابله به مثل هستم.»


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد