آخرین اخبار

قدرداني رهبر انقلاب از آيت الله مکارم شيرازي سياسي

قدرداني رهبر انقلاب از آيت الله مکارم شيرازي

  بزرگنمايي:

چه خبر - مهمترين نياز امروز دنياي اسلام، وحدت و پيشرفت علمي است

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (شنبه) در ديدار شرکت کنندگان در کنگره بين المللي «نقش شيعه در پيدايش و گسترش علوم اسلامي»، مهمترين نياز امروز دنياي اسلام را «وحدت و يکپارچگي» و همچنين «حرکت جدي براي پيشرفت علمي در همه علوم» دانستند و تأکيد کردند: امروز «بيداري» در دنياي اسلام بوجود آمده است و برغم تلاش غربي‌ها براي انکار آن، اين بيداري زمينه ساز گرايش بيشتر به اسلام و نويدبخش آينده‌اي بهتر است.
رهبر انقلاب اسلامي با قدرداني از دست‌اندرکاران و پديدآورندگان اين همايش، بويژه شخص حضرت آيت الله مکارم شيرازي، گفتند: امروز هر حرکتي که موجب شناخت بيشتر گروهها و فرقه هاي اسلامي از يکديگر شود، يک حسنه است و اين گردهمايي از مصاديق حرکت در جهت اتحاد امت اسلامي است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تلاش ديرينه دشمنان براي رو در رو قرار دادن مسلمانان، افزودند: در چنين شرايطي، هر عملي که موجب شناخت مسلمانان از نقاط قوت يکديگر و زمينه‌ساز هم‌افزايي آنها شود، به وحدت و يکپارچگي امت اسلامي کمک خواهد کرد.
ايشان به نقش شيعه در طول تاريخ براي اعتلاي علوم اسلامي و طبيعي اشاره و خاطرنشان کردند: اين آثار و خدمات گرانبها بايد به امت اسلامي معرفي شوند زيرا مايه افتخار و موجب يکپارچگي خواهند بود.
رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر لزوم مراقبت جدي براي جلوگيري از ايجاد هرگونه شائبه و گلايه ميان فِرَق اسلامي، گفتند: يکي از مسائل بسيار مهم و مورد نياز کنوني دنياي اسلام، موضوع پيشرفت علمي و حرکت جدي در اين زمينه است.
حضرت آيت الله خامنه اي، علت اصلي تحت سلطه قرار گرفتن دنياي اسلام را عقب ماندگي علمي دانستند و افزودند: دنياي غرب بعد از قرنهاي متمادي عقب ماندگي علمي، توانست با استفاده از پيشرفتهاي علميِ دنياي اسلام، ثروت و قدرت علمي، نظامي، سياسي و تبليغاتي خود را افزايش دهد و در نهايت با استعمار، وضعيت کشورهاي اسلامي را به شرايط کنوني برساند.
ايشان با اشاره به زورگويي قدرتهاي غربي به کشورهاي اسلامي و دنباله روي بسياري از حکام اين کشورها از زورگويان بين‌المللي، تأکيد کردند: اين شرايط بايد بواسطه پيشرفت علمي کشورهاي اسلامي تغيير کند و دنياي اسلام مي تواند بار ديگر در قله تمدن بشري قرار گيرد.
رهبر انقلاب، حرکت در مسير پيشرفت علمي را وظيفه حکومتهاي اسلامي و نخبگان آن برشمردند و گفتند: نخبگان دنياي اسلام بايد يک حرکت عظيم فکري و يک خواست عمومي براي پيشرفت علمي و رسيدن به قله علم و دانش را به وجود آورند.
حضرت آيت الله خامنه اي از حرکت جمهوري اسلامي ايران در مسير پيشرفت علمي به عنوان يک نمونه موفق ياد کردند و افزودند: بر اساس گزارشهاي مراکز علمي جهاني، شتاب حرکت علمي ايران در سالهاي گذشته، 13 برابر متوسط جهاني بوده است.
ما اين مسير را تا رسيدن به مرزهاي علم و دانش ادامه خواهيم داد و ايران بر خلاف غربي‌ها، آمادگي انتقال دستاوردها و پيشرفتهاي علمي خود را به ديگر کشورهاي اسلامي دارد.
رهبر انقلاب، پيشرفت در علوم اسلامي و علوم طبيعي را ضروري خواندند و افزودند: يکي از مواردي که اسلام مي تواند در مسائل مختلف بشري «حرف نو» داشته باشد، در زمينه مسائل فقهي است که بايد در اين زمينه کار بيشتر و جدي تري انجام شود.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر اينکه بايد در زمينه فلسفه و علوم عقلي، سرعت حرکت علمي افزايش يابد، گفتند: غربي‌ها، فلسفه خود را تا عرصه هاي مختلف مسائل سياسي و اجتماعي امتداد داده اند و ما نيز بايد چنين کاري را انجام دهيم زيرا فلسفه اسلامي، قوي‌تر، ريشه‌دارتر و مستحکم‌تر از فلسفه غربي است.
ايشان با اشاره به گسترش بيداري در دنياي اسلام و افزايش گرايش به اسلام در جهان، خاطرنشان کردند: امروز جوانان در دنيا، سؤالهاي زيادي دارند که مي خواهند پاسخ آنها را در چارچوب اسلام بيابند، بنابراين بايد حرکت علمي در دنياي اسلام شتاب بگيرد و امت اسلامي بار ديگر به اوج اقتدار علمي و تمدني خود برسد تا دشمنان اسلام و امريکايي‌ها نتوانند به رؤساي کشورهاي اسلامي دستور بدهند و «بايد و نبايد» بگويند.
پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، حجت‌الاسلام‌والمسلمين اعرافي رئيس شوراي سياستگذاري کنگره «نقش شيعه در پيدايش و گسترش علوم اسلامي» گفت: «پاسخ به شبهات»، «تعميق تفاهم ميان مذاهب اسلامي»، «بازشناسي سرمايه‌هاي فکري شيعه و مسلمانان» و «دستيابي به نقاط قوت براي تکميل و ارائه علوم اسلامي» جزو اهداف اصلي کنگره بوده است.
همچنين حجت‌الاسلام دکتر رضايي دبير کنگره گزارشي از اهداف و برنامه‌هاي اين همايش بيان کرد.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد