آخرین اخبار

مردم آمريکا از جنگ خسته اند، دچار بيکاري و مواد شده اند سياسي

مردم آمريکا از جنگ خسته اند، دچار بيکاري و مواد شده اند

  بزرگنمايي:

چه خبر - ايران در سال 57 قيام کرد تا از يوغ آمريکا خارج شود

اسکات بنِت افسر سابق پنتاگون ظهر امروز در ششمين کنفرانس بين‌المللي افق نو که در محل هتل الغدير مشهد درحال برگزاري است، اظهار داشت: وقتي ما از قدرت نرم صحبت مي‌کنيم، بايد بدانيم که اين مسئله بسيار حائز اهميت است؛ اسنودن به افشاگري پرداخت و دقيقاً در مورد همين مسئله صحبت کرد؛ روز گذشته اين افتخار را داشتم که به حرم رضوي مشرف شوم و اين افتخار بزرگي بود و يکي از دوستاني که آن‌جا حضور داشت، کتاب و مطلبي را به من داد که بسيار تحت تأثير قرار گرفتم و ديدم قدرت نرم چه تأثيري مي‌تواند داشته باشد.
افسر سابق عمليات رواني ارتش آمريکا بيان کرد: رهبر ايران نامه‌هايي به جوانان کشورهاي مختلف نوشت و آن‌ها را مخاطب قرار داد؛ با قدرت‌گيري ترامپ شاهد بوديم روال متفاوت شد، نوعي واقعيت معنوي وجود دارد و بايد اين روايت به‌درستي مطرح شود.
آقاي ترامپ، شما بايد واقعيت دنيا را بدانيد، دونالد ترامپ براي حيات سياسي خود دست‌وپا مي‌زند و در اطرافش مجموعه‌اي از دروغ‌گويانِ جنگ‌افروز حضور دارند که عليه سوريه و ايران اين کار را مي‌کنند اما مردم معمولي آمريکا به‌دنبال جنگ نيستند و پيام‌شان نيز همين است.
تحليل‌گر مبارزه با تروريسم با اشاره به اينکه ترامپ مخالف اقدامات اوباما است، گفت: مسيحيان و مردم آمريکا مي‌دانند که ترامپ چه ضربه‌هايي را به منافع ملي وارد کرده است، خروج شما از برجام به‌ضرر ملت آمريکا است، آقاي رئيس جمهور نبايد رؤياي شما به‌ضرر ما تمام شود، حرکت در مسير غارت اموال کشورهاي ديگر نبايد ادامه پيدا کند.
آقاي ترامپ، لطفاً در مسير عقلانيت حرکت کنيد؛ ملت آمريکا وقتي به دولت نگاه مي‌کنند مي‌خواهند در مسير درستي و صداقت حرکت کنيد و ما به ايران آمده‌ايم تا با ملت ايران، ديدگاه‌هاي خود را به‌اشتراک بگذاريم. آقاي ترامپ، در مسير عقلانيت و حکمت حرکت کنيد. ما با شرکت‌هاي نفتي که قدرت زيادي دارند مخالف هستيم. در 1953 آمريکا در ايران کودتايي را به‌خاطر نفت صورت داد و دولت منتخب ايران را سرنگون کرد.
ملت ايران در سال 1357 قيام کرد تا از يوغ آمريکا خارج شود اما آمريکايي‌ها عليه ايران عمليات رواني صورت دادند، آقاي ترامپ، شما فردي هستيد که ظاهراً مي‌خواهيد خود را پويا نشان دهيد، مردم آمريکا از جنگ خسته شده‌اند و دچار بيکاري و مواد مخدر هستند. جنگ‌افروزان اطراف شما مي‌خواهند شما را در اين مسير قرار دهند و حتي ممکن است شما را اگر اين کار را نکنيد در مسير استيضاح قرار دهند.
بايد از حرکت در مسير جنگ جهاني سوم ممانعت کرد، ملت آمريکا مخالف اين جنگ‌افروزي است و با اين سياست مخالف هستند. منافع کشور براي جنگ‌افروزان آمريکايي اهميتي ندارد و نتيجه کارها را نيز در اروپا شاهد هستيد. کشورهاي اروپايي مقصر اين داستان را آمريکا مي‌دانند. اروپايي‌ها مي‌دانند که اوباما و کلينتون جنگ‌هايي را رقم زده‌اند تا به اهدافشان برسند و اين سياست همچنان ادامه دارد و تلاش دارند آمريکا به سلطه بيشتري برسد.
تحليل‌گر سابق مبارزه با تروريسم و مطالعه تروريسم در وزارت خارجه آمريکا خاطرنشان کرد: ملت آمريکا و ايران مي‌خواهند اين جنگ‌ها خاتمه پيدا کند، ملت آمريکا از ايران نفرت ندارند، آن‌ها دنبال اميد هستند. آقاي ترامپ، به‌جاي حرکت در مسير برهم‌زدن صلح، در اين مسير حرکت کنيد؛ براي تحقق رؤياي آمريکايي، دولت آمريکا بايد صداقت کامل داشته باشد. جهان مي‌تواند سرزمين شعر و شعور باشد و مي‌توانيم دنيا را با رؤياي خودمان محقق کنيم و خداوند اين آينده را براي ما رقم زده است. آمريکايي‌ها به اين نکته پي برده‌اند که سياست‌گذاران‌شان خدا را از جريان آموزشي حذف کرده و نتيجه آن مشکلاتي است که امروز بخشي از مردم آمريکا با آن مواجه هستند. بايد در مسير حقيقت قدم برداريم، به‌عنوان افسر سابق پنتاگون به اهميت قدرت نرم واقف هستم.
مي‌توانيم نامه‌هايي را به مقامات کشورهاي مختلف بنويسيم و با اين نامه‌ها، گفتمان صلح را گسترش دهيم و در مقابل کساني قرار بگيريم که دنبال جنگ بي‌پايان هستند.
گزارش بنت با نام SHELL GAME يکي از دلايلي بود که منجر به تصميم ادوارد اسنودن براي ترک آمريکا شد. وي در حوزه‌هاي سياسي، جنگ رواني، امنيتي ــ نظامي و افشاگري تخصص دارد. بنت که يک‌سال به‌عنوان پيمانکار در دفتر ضدتروريستي وزارت امور خارجه آمريکا زير نظر ژنرال Dell Dailey فعاليت داشت، مدتي نيز به‌عنوان محقق علوم اجتماعي در يکي از انديشکده‌هاي محافظه‌کار مستقر در واشنگتن به‌نام بنياد هريتيج فعاليت مي‌کرد.
بنت در بوز آلن هميلتون که شرکتي در حوزه مشاور مديريت است با اِسنودن آشنا شد. بوز آلن هميلتون در زمينه ارائه خدمات و سرويس‌هاي امنيتي، مديريت فناوري اطلاعات، صنايع دفاعي، مهندسي سيستم، مديريت تغييرهاي سازماني، مدل‌سازي و شبيه‌سازي کامپيوتري، تجزيه و تحليل اقتصادي، برنامه‌ريزي استراتژيک و مديريت اطلاعات فعاليت مي‌کند.
وي فارغ‌التحصيل کارشناسي از دانشگاه ايالتي سن‌خوزه و کارشناسي ارشد از دانشگاه جرج ميسون بوده و مدرک دکتراي خود را از دانشگاه کاتوليک آمريکا دريافت کرده است.


منبع: tasnimnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد