آخرین اخبار

ترجمه علم‌الهدي از پيمان FATF و پالرمو سياسي

ترجمه علم‌الهدي از پيمان FATF و پالرمو

  بزرگنمايي:

چه خبر - عوضي ترجمه کردند که نمايندگان نفهمند ولي شوراي نگهبان فهميد!

حجت‌الاسلام سيداحمد علم‌الهدي در خطبه‌ دوم نماز جمعه اين هفته مشهد گفت: حوادثي که در اين ايام داشتيم، هم حوادث عبرت‌آميزي براي مردم و مسئولان ما بود و هم نفوذ بصيرت رهبري را براي ما ثابت کرد.
وي با اشاره به بيانات رهبري اظهار داشت: همانطوري که رهبري از اول مسئله برجام اعلام کردند امريکا عهدشکن است. با عملي که رئيس‌جمهور امريکا انجام داد، به تجربه مردم نسبت به اقوال و آراي پربصيرت مقام ولايت افزود و هم عبرت را براي مردم و مسئولان نظام ايجاد کرد که تعامل، برقراري ارتباطات و عهدبندي با جرثومه شيطان بزرگ، جز ندامت چيز ديگري ندارد.
اهم اظهارات علم الهدي به شرح زير است:
*سانتريفيوژها را تنلبار کردند، چاله راکتور را بتون‌ريزي کردند و... و در نهايت قضيه، با عهدشکني و خيانت ناپاکانه استکبار جهاني روبه‌رو شديم. قبلا رهبري اين مسئله را فرموده بودند. در پهنه دوران رهبري مقام ولايت، حکمت و نفوذ ولايت را تجربه کرده بوديم ولي حوادث بر اين تجارب مي‌افزود.
* چرا عزيزان و مسئولان به اين نفوذ پربصيرت رهبري و رهنمودهاي حکيمانه ولايت از اول توجه نکردند که کار به اينجا برسد که با يک خسارات و هزينه روبه‌رو بشويم،‌ متاسفانه همين الان که با اين خسارت روبه‌رو شديم و شيطنت ناپاکانه را از اين عنصر ناپاک شاهد هستيم ولي با دو مشکل در کشور روبه‌رو هستيم که نه به اين عبرت توجه دارند و نه به رهنمودهاي حکيمانه توجه دارند و آن تصويب لايحه افي‌اي‌تي‌اف و پالرمو است.
** لايحه عضويت در پيمان اف‌اي‌تي‌اف در حقيقت وصل کردن تراکنش بانکي به تراکنش بانکي جهاني است و اين معنايش خودتحريمي است و اين قدم گذاشتن بر دامن قدرت امريکايي است که با ما برخورد و تهديد به تحريم مي‌کند. تصويب اين لايحه يعني تراکنش بانکي تحت نظارت امريکا برود. اين مسئله چه لزومي دارد؟ به صرف اينکه مي‌گويند اگر اين کار را نکنيم، پول‌هايمان را از خارج نمي‌توانيم به داخل ببريم. خوب راهکارهاي ديگر نيز وجود دارد.
*پيش‌شرط پيوستن به پيمان اف‌اي‌تي‌اف لايحه پالرمو است، اين لايحه يعني کنوانيسيون مبارزه با تامين مالي تروريسم. تروريسمي که آنها تعيين مي‌کنند و آن، يعني حزب‌الله، انصارالله يمن و جريان‌هاي آزادي‌خواه و حشدالشعبي عراق. ما به کنوانيسيون مبارزه با تامين مالي تروريسم متصل شويم يعني تامين مالي و دفاع و پشتياني از مقاومت در منطقه نداشته باشيم.
* عزيزان ما در مجلس چشم‌هايشان را باز کنند. مشکل امريکا دو چيز است؛ توان موشکي ما و نفوذ منطقه‌اي ايران. ما اگر به کنوانسيون پالرمو وصل شديم، تروريسم را آنها براي ما تعريف کردند و اين يعني قبول کرديم ارتباطات ما و حمايت‌هاي ما از جريان‌هاي مقاومت قطع شود و اگر روابط ما از مقاومت قطع شد يعني با دست خودمان از اين نفود سياسي در منطقه که امريکا را به ذلت نشانده و اسرائيل را در آستانه بدبختي قرار داديم، دست بکشيم.اول آمدند، عوضي ترجمه کردند که نمايندگان نفهمند و بعد شوراي نگهبان فهميد و لايحه برگشت. در کشوري که اين همه شهيد داديم، چرا مسئولان بايد اينگونه برخورد کنند؟
* مقام معظم رهبري هم اعلام کردند اتاق جنگ ما وزارت خزانه‌داري امريکا است و اين دو لايحه مربوط به وزارت خزانه‌داري است، اف‌‌اي‌تي‌اف فرمانش را وزارت خزانه‌داري مي‌دهد. چرا بايد به آنها متصل شويم؟ آخر برجام و نتيحه آن را متوجه شديد. اين دو لايحه برجام دو و سه است، رهبري هم اعلام کردند ما اجازه برجام دو و سه را نمي‌دهيم.
* برجام يک قرارداد چند جانبه بود و قراردادي نبود که ايران به صورت جداگانه و يکي يکي از کشورها آن را امضا کند. برجام با هم امضا شد و سپس شوراي امنيت آن را تصويب کرد. وقتي يک کشور از آن خارج شود، از نظر حقوقي اين قرارداد سقوط کرده است. اگر بخواهيم آن را ادامه بدهيم، اين مسئله يعني بستن يک قرارداد جديد با کشورهاي اروپايي.
*فرمايش رهبري اين بود که من به اين سه کشور اعتماد ندارم، اينها اذناب امريکا هستند و بعد گفتند اگر مي‌خواهيد ادامه بدهيد، تضمين بگيرد و بعد گفتند مي‌دانم اين سه کشور اينها امضا نمي‌دهند. آقا گفتند رئيس‌جمهور امريکا امضا بدهد، بعد گفتند نشد. بعد اين هم اين کار را مي‌خواهيد ادامه بدهيد.
* چرا بايد برجام را ادامه بدهيم؟ مگر برجام براي ما نتيجه داشته است؟ برجام جز ضرر نتيجه‌اي نداشته است. شما مسلمانيد و قرآن را قبول داريد. قرآن مي‌گويد در برابر دشمن سست نشويد. شما پيروز و غالبيد. خدا با شماست. خدا کار شما را ناقص نمي‌گذارد. سست نشويد که بخواهيد مشکل‌تان را از طريق قرارداد حل کنيد.
* امريکا در اين چهل ساله، به دنبال جنگ و فتنه بوده است و در يک نقشه پيروز نشده و در همه نقشه‌ها شکست خورده است، اگر مي‌خواهيد مشکل مالي کشور حل شود، راه‌هاي ديگر هم است. پيمان‌هاي دوجانبه مالي با کشورها امضا کنيد که نياز به يورو و دلار نداشته باشد و راه‌هاي تجاري را تحکيم کنيد. کساني که مي‌خواهند اين دو لايحه استعماري امريکا را تصويب کنند، در اين باره زمان صرف کنند و دولت را موظف کنند.
* رهبري فرمودند مسئولان کشور بدانند موقعيت امتحاني شديدي براي آنها پيش آمده است؛ هم امتحان خدايي و هم امتحان مردمي. در مسئله مشروطيت مفاسدي از سوي افرادي رخ داد، عليرغم آن روز که اين ارتباطات نبود و دستگاه‌هاي ارتباطي و اطلاعاتي نبود، برايشان فيلم ساخته و کتاب مي‌نويسند. امروز با عملکرد شما مسئولان، برايتان در آينده سريال درست خواهند کرد و مي‌گويد شما چه کرديد و در اين امتحان مردمي سقوط خواهيد کرد. مردم شما را در راس تصميم‌گيري‌ها انتخاب کردند، لااقل حساب قرآن، آينده و خون شهدا را بکنيد و چشم‌هايتان در برابر قدرت‌هاي مقوايي دنيا ببنديد و مسائل شخصي را از پا بگذاريد.


منبع: khabaronline.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد