آخرین اخبار

وزير ارتباطات: کار به صرف رأي دادن تمام نمي شود سياسي

وزير ارتباطات: کار به صرف رأي دادن تمام نمي شود

  بزرگنمايي:

چه خبر - با فيلتر تلگرام، دنيا به آخر نرسيده

محمدجواد آذري جهرمي شامگاه پنجشنبه در نشستي با فعالان حوزه آي.سي.تي، نخبگان، دانشگاهيان، استارت آپ ها، شتاب دهنده ها، جوانان فعال در رسانه هاي فضاي مجازي استان گيلان در رشت گفت: کار با صرف رأي دادن تمام نمي شود، کشور متعلق به همه ماست و اداره کشور با يک نظر ميسر نيست.
وي با تاکيد بر لزوم توجه به قانون ادامه داد: ممکن است هرکسي با هر نگاهي حرفي بزند، اما بايد در همه حال قانون مورد توجه باشد.
آذري جهرمي با اشاره به برخي سخنان درباره نرم افزار پيام رسان تلگرام گفت: اتفاقي که در اين خصوص افتاده، ممکن است خوشايند نباشد اما مگر دنيا تمام شده است؟ ما وظيفه اي فراتر از اين داريم.
وي با بيان اينکه بايد مشکلات داخلي را خودمان برطرف کنيم، افزود: تفاوت ديدگاه ها اگر همراه با تخريب و چوب لاي چرخ گذاشتن نباشد؛ سازنده است و بايد در برابر هجمه ها و فشارها، روي پاي خود بايستيم.
وي خاطرنشان کرد: ممکن است برخي علاقمند به اين دولت نباشند اما دولت به همه نظرات توجه مي کند و شخص رئيس جمهوري و ساير اعضاي هيأت دولت، عزم جدي براي رفع مشکلات دارند.
آذري جهرمي با تاکيد بر ضرورت کنار گذاشتن اختلافات و لزوم پشتيباني از يکديگر گفت: اگر وزير ارتباطات شکست بخورد؛ همه چه موافق و چه مخالف، شامل اين شکست مي شوند بنابراين لازم است به مردم اعتماد و از همه ظرفيت ها براي رفع مشکلات استفاده کنيم.
وي در بخش ديگري از سخنانش ادامه داد: بر اساس ظرفيت هاي قانوني پارک علم و فناوري، نهادي تحت عنوان شرکت کارآفرين بوجود آورده ايم و وزارت خانه هاي تعاون، کار و رفاه اجتماعي، صنعت، معدن و تجارت، ارتباطات و فناوري اطلاعات و معانت علمي رئيس جمهوري در اين طرح مشارکت دارند و آن را هفته آينده در دولت مطرح مي کنيم.
آذري جهرمي با بيان اينکه براي تامين منابع مالي آن دستورالعملي تهيه شده، تصريح کرد: رئيس جمهوري دستور تخصيص 500 ميليارد تومان طي 2 سال براي تامين مالي صندوق هاي خطرپذير داده است.
آذري جهرمي در ادامه سخنانش به ظرفيت هاي گيلان اشاره و اضافه کرد: اين استان در زمينه استفاده از فناوري اطلاعات از رتبه دهم در سال 95 به رتبه هشتم در سال 96 ارتقاء يافته است.
وي با بيان اينکه کشورهاي دنيا براساس اقتصاد ديجيتال برنامه مي دهند، گفت: منابعي همچون نفت و معادن ثابت مانده اما مصرف هر روز ، بيشتر مي شود و کليد حل اين معضل، بهره وري است و بهره وري از طريق فناوري اطلاعات صورت مي گيرد.
بخشي از فناوري اطلاعات؛ شبکه هاي اجتماعي، تفريحي، سرگرمي و اخبار هستند و لازم است نقش فناوري اطلاعات در موضوعاتي مانند کشاورزي، سلامت، حمل و نقل، شهر هوشمند، مديريت انرژي و آموزش نيز بررسي شود.
وي اصل کسب و کارهاي نوپا را مبتني بر خلاقيت و همه بخش هاي زيست بوم دانست و گفت: زيست بوم فناوري اطلاعات نيازمند فضاي باز حاکميتي و شفافيت است؛ و بايستي حاکميت فکري، معنوي و حريم خصوصي مشخص شود.
آذري جهرمي نهادسازي را يکي از موضوعات مهم دانست و گفت: نهادي تحت عنوان شرکت هاي دانش بنيان وجود دارد ولي به علت پروسه طولاني ثبت کسب و کارهاي نوپا در آن، چالش هايي را ايجاد مي کند از اين رو ما به دنبال شرکت هاي کارآفرين هستيم.
بايد زيست بوم استان ها را تهيه کنيم و در حال حاضر هشت استان در طرح تکاپو به عنوان آزمونه مطرح هستند.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به وجود 2 پارک علم و فناوري و پارک تجاري گفت: نخستين پارک تجاري در تهران و دومين در مشهد تاسيس شده و در استان هايي هم که ظرفيت داشته باشند، اين موضوع دنبال مي شود.
وي با اشاره به ارتقاء فناوري و تغيير برخي از ماموريت هاي زير مجموعه فناوري اطلاعات همچون پست گفت: اکنون فناوري به توسعه فناوري تبديل شده است.
آذري جهرمي در بخش ديگري از سخنانش درباره اختلاف نگاه با صدا و سيما افزود: راديو و تلويزيون در انحصار صدا و سيما است و رسانه ملي ادعا داشت که صوت و تصوير فراگير، در انحصار آن است.
وي ادامه داد: اگر صوت و تصوير فراگير تعبير به راديو و تلويزيون شود، قانون است و قانون همين را مي گويد اما بر خلاف عده اي که معتقدند مکالمه تصويري و پادکست هم جزو صوت و تصوير فراگير است، ما چنين اعتقادي نداريم.
به طور مثال اگر ويديويي فراگير ساخته و در لوح هاي فشرده منتشر شود، لازم است مجوز آن از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گرفته شود و بر اين اساس به دنبال آن هستيم که حوزه هاي ورود صدا و سيما در بخش هاي نظارت، مالکيت و مديريت مشخص شود.
محمدجواد آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوير اطلاعات روز پنجشنبه در جريان سفر به گيلان، در جلسه کميته تخصصي ارتباطات و فناوري اطلاعات استان حضور يافت. وي همچنين از زيرساخت هاي گردشگري منطقه آزاد انزلي نيز بازديد کرد و پروژه هايي از جمله راه اندازي و نوسازي سايت جديد نسل دوم، راه اندازي سايت هاي جديد نسل هاي سوم و چهارم، توسعه ظرفيت شبکه انتقال استان به ميزان 355G و نيز توسعه پهناي باند دسترسي ديتا اپراتور شهرهاي رشت، لاهيجان و انزلي جمعا به ميزان 308G با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افتتاح شد.


منبع: irna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد