آخرین اخبار

منتظر کولاک عادل فردوسي پور در جام جهاني باشيد! حاشيه هاي ورزشي

منتظر کولاک عادل فردوسي پور در جام جهاني باشيد!

  بزرگنمايي:

چه خبر - ويژه برنامه عادل فردوسي پور براي جام جهاني

امپراتوري عادل فردوسي پور، اين را مي توان از همين حالا براي اتفاقات تلويزيون در طول جام جهاني تيتر کرد. مسابقاتي که حدود يک ماه ديگر آغاز مي شود و اين بار بر خلاف 4 سال قبل ، عادل تقريبا هيچ رقيب مشخصي ندارد. او 2018 را براي شبکه 3 مي سازد. ويژه برنامه اش هر شب قبل ساعاتي قبل از بازي دوم آغاز مي شود و تا تقريبا تا نيمه هاي بامداد روز بعد ادامه خواهد داشت. تقريبا تا حوالي سحر که ويژه برنامه هاي سحرگاه تلويزيون آغاز مي شوند. درست مثل برنامه 90 که علي پروين درباره زمان پخشش مي گفت :«90 چيه بابا، برنامه شاطراست! اونا فقط مي تونن ببيننش!»

چطور گوليت و روماريو در سيماي ايران ديده نشدند؟

4 سال قبل براي جام جهاني و ويژه برنامه هايش شور حال عجيبي در تلويزيون وجود داشت. شبکه 2 با داشتن اسپانسر تيم ملي يعني فناپ ، برنامه پر زرق و برق جام از نگاه 2 را ساخت. برنامه اي که از اين اسپانسر و حسين هدايتي پول هايي هنگفت گرفت و در طول حدود يک ماه هرچه ستاره را فکر کنيد از استوديوي تهران و سائوپائولو روي آنتن آورد.
از رود گوليت و کارمبئو گرفته تا ماتيوس و ريوالدو و روماريو. با اين وجود اين برنامه ، برنامه تاپ جام جهاني 4 سال قبل نشد. عادل فردوسي پور بود که همان زمان توانست با امکانات محدودش ، بي اسپانسر مستقل و تنها به ياري تيم برنامه ساز خودش و رفقاي خبرنگار رسانه ها که دلي برايش ويدئوهاي اختصاصي از مشاهدات شان مي فرستادند ، با اختلافي فاحش اين رقيب عير تخصصي را به حاشيه براند.
همان گروه از چند ماه قبل دوباره تلاش کردند تا بتوانند براي جام جهاني بسازند اما اين بار ، اصغر پورمحمدي که مدير وقت شبکه سه بود از 8 ماه مانده به جام جهاني کار را يکسره کرد و قرارداد توليد 2018 را با فردوسي پور بست.

امپراتوري عادل!

اين بار تفاوت اين بود که فردوسي پور بعد از آن تجربه 4 سال قبل و تفاوتي که داشتن اسپانسر با نداشتنش مي توانست برايش ايجاد کند ، خيلي زود اسپانسر اختصاصي اش را هم در کنار خود ديد. همان طور که حالا در برنامه 90 هم او ديگر اصلا مشکل مالي براي تجهيزات و دعوت از مهمان ها ندارد و اين اتفاق سبب شده او برنامه هاي موفقي مثل ويژه برنامه قرعه کشي جام جهاني از روسيه را بسازد. برنامه اي با استوديوي اختصاصي در مسکو و گروه اعزامي 3 نفره به سرپرستي محمد حسين ميثاقي و حضور لوئيس فيگو در استوديوي برنامه تهران و حضور مهدي مهدوي کيا و علي دايي در مسکو.

جام جهاني در تلويزيون چه شکلي خواهد بود؟

تقريبا تمام بازي هاي جام جهاني 2018 روي آنتن مي رود. البته هنوز تقسيم بندي پخش بازي ها مشخص نيست اما به طور مشخص غير از بازي هاي ايران که قطعا از شبکه 3 پخش مي شود ، در بازي هاي همزمان ، يک بازي از شبکه 3 و يک بازي از شبکه ورزش روي آنتن مي رود. بازي هاي اول احتمالا در شبکه ورزش خواهند بود و بازي هاي ساعت 10 تا يازده شب اولويت پخش از شبکه 3 را دارند که تقريبا همزمان با پخش برنامه 2018 عادل فردوسي پور هستند. تداخل هفته اول جام جهاني با ماه رمضان سبب شده است تا شوراي ورزش سيما تصميم بگيرد فقط همين دو شبکه درگير بازي ها باشند. هر دو شبکه ويژه برنامه مستقل داشته باشند. در شبکه 3 که مشخص است عادل فردوسي پور روي آنتن مي رود و کارشناسان و مهمانان ويژه خودش را خواهد داشت.
شبکه ورزش هم فصل داغ فوتبالي را خواهد داشت . اگرچه هنوز مجريان اين برنامه و تهيه کنندگانش مشخص نشده اند اما احتمالا اجراي اصلي برنامه بر عهده رسول مجيدي باشد و يک کارشناس ثابت داشته باشد و در کنارش هم حتما مجريان مکملي چون مهدي توتونچي يا مجتبي پوربخش حاضر خواهند بود. درباره تهيه کننده برنامه هم به احتمال فراوان ، محسن وحداني و مجتبي پوربخش کار تهيه کنندگي اين ويژه برنامه را بر عهده داشته باشند.
ديگر شبکه ها مثل شبکه دو و شبکه اول سيما هم خيلي علاقه به ورود به جام جهاني داشتند که البته اين پروژه ها منتفي شده اما در اين ايام قطعا جنگ هاي روزانه اي چون فرمول يک يا برنامه هاي صبحگاهي شبکه دو و 5 هم به جام جهاني ورود خواهد داشت اما همه فقط سعي مي کنند حال و هوايي فوتبالي تر داشته باشند و اجازه ساخت برنامه تخصصي فوتبالي را ندارند.

تفاوت برنامه‌هاي 2018 و فصل داغ فوتبالي؟

بدون ترديد برنامه فردوسي پور اصلي ترين برنامه ورزشي سيماست. حتي با روي کار آمدن فروغي در شبکه 3 هم ، همه مي گويند اتفاقي براي اين برنامه نمي افتد. مدير جديد شايد فعلا در اين فصل ، در ترويج فرهنگ هاي ارزشي ، تاکيد کند تا تواشيح در برنامه هاي ورزشي پخش کنند ، مثل کاري که در شب ميلاد امام زمان (عج) براي پخش بازي هاي ليگ قهرمانان اروپا انجام داد. اما خيلي در روند برنامه ها بعيد است تغييراتي ايجاد کند.
فردوسي پور ولي براي برنامه اش با تجربه دو کار 2014 و ويژه برنامه قرعه کشي ، احتمالا سعي مي کند بيشتر فضاي جام جهاني را همان طور که هست به استوديوي تهرانش بياورد. خودش که حاضر به حرف زدن نيست و تنها مي گويد:«انشالله دو روز قبل از جام جهاني روي آنتن مي رويم و سعي مي کنيم متنوع باشيم و مردم را راضي نگه داريم.» ولي او قطعا استوديوي مسکو خواهد داشت. درباره مهمانان سرشناس هم اصلا بعيد نيست که اين اتفاق بيفتد. آنها هم ارتباطاتش را دارند هم خيلي ديگر براي برنامه مشکل اقتصادي ندارند. اتفاقي که هيجان تماشاي يک برنامه استاندارد را بالا مي برد و سبب مي شود دوباره تلويزيون در پيک جام جهاني گوي سبقت را از نظر بيننده ، از رقباي آن سوي آبي اش ببرد. چيزي که بردي بزرگ براي مديريت تلويزيون مي شود.
ولي فعلا سعي کردند درباره مهمانان خارجي حرفي نزنند .شايد از جنجال هاي حضور فيگو در تهران و ماجراي دستمزدش مي ترسند. ولي آنها کلي کليپ ويدئوي ساخته شده هيجان انگيز خواهند داشت و گزارش هاي توليدي از تمرينات و حال و هواي روسيه در جام جهاني.
در شبکه ورزش داشتن مهمان خارجي احتمالا دشوار است اما آنها هم گروه پرتابل در روسيه خواهند داشت. امسال رسانه ملي گزارشگر به بازي ها نمي فرستد و باکسش را نخريده اما براي اين برنامه هم شبکه ورزشي ها سعي مي کنند از فضاي فن زون هاي داخلي در سطح شهر ، هيجان فوتبال را به شبکه شان بياورند و ساعت برنامه شان را هم به ميانه روز آورده اند تا مخاطب شان را از مخاطب 2018 سوا کنند. اگرچه اقلا در ده روز اول در اين شرايط رقيب سرسخت تري چون ماه عسل دارند.
با کنار هم قرار دادن اين گمانه زني ها مي توان گفت در جام جهاني ، فارسي زبان هايي که روي آنتن مي روند فقط يک امپراتور دارند ، عادل فردوسي پور!


منبع: khabaronline.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محروميت داوري که به بازيکن پس گردني زد!

عصبانيت طرفداران منچستريونايتد: پوگبا را به رئال بفروشيد

عملکردن کريم بنزما به قولي که به دخترش داده بود

پرونده جنجالي همجنسگرايي در فوتبال ايران

محروميت اشکان دژاگه از بازي با پرسپوليس بخاطر کتک زدن تماشاگر؟!

واکنش همسر ايکاردي به عملکرد رونالدو در يوونتوس: کار خاصي نکرده!

سکوت محسن فروزان در اينستاگرامش شکست! عکس

اقدام غيرمنتظره مهاجم الاهلي عربستان قبل از بازي با پرسپوليس

چيزهايي که هواداران تراکتورسازي هنوز ياد نگرفته اند

ادعاي جنجالي دختر 18 ساله درباره فوتباليست سرشناس

منتظر نقل و انتقالات جنجالي باشيد؛ رحمتي در تراکتور, دژاگه در استقلال

رفتار زشت رونالدو با هم تيمي هايش بعداز حذف مقابل آژاکس

اين چند بازيکن خريد 400 ميليون رئال مادريد! عکس

واکنش مهدي طارمي به کتک خوردن شجاعي در تبريز! عکس

واکنش احساسي فرهاد مجيدي به درگذشت هوادار جوان استقلال

سبک زندگي لاکچري الکساندر دل پيرو در آمريکا با خانه اي رويايي! عکس

اگر جاي عادل فردوسي پور بوديم کدام کار را انجام ميداديم؟

خواستگاري فوتباليست سرشناس از خانم دکتر دندانپزشک! عکس

ستاره سپاهان بازي با پرسپوليس را از دست داد

جزئيات باورنکردني از شرط بندي دروازه بان سرشناس!!

جنجال تماشاگران تراکتورسازي؛ کتک خوردن مسعود شجاعي از تماشاگر!

عصبانيت علي دايي؛ وقتي جيک بازيکنان سايپا در نمي آمد!

جدايي راحت و بي دردسر رشيد مظاهري از ذوب آهن!

سکوت محسن فروزان شکست!

استقبال شديد مردم از جشن امضاي کتاب عادل فردوسي پور! عکس

توفان جديد در فوتبال ايران با افشاگري علي دايي!

رونالدو در فکر ترک يوونتوس؛ مشکل کريس با چه کسي است؟

گزارشگر جديد به جاي عادل فردوسي پور در شبکه 3 مشخص شد

شوخي ديويد بکام با همسرش ويکتوريا و انتشار عکس بدون آرايش وي! عکس

عادل فردوسي پور سوار بر تراکتور در مناطق سيل زده! عکس

رئال مادريد امباپه را نمي خواهد!

رونالدو مانع تمديد قرارداد ستاره رئال مادريد؛ بيا يوونتوس!

جمع آوري کمک توسط امير قلعه نويي براي سيل زدگان! عکس

تيپ مسي و پسرانش در حال رفتن به عيد ديدني! عکس

پست تلخ علي کريمي براي سيل زدگان! عکس

پيام زيبا و جالب باشگاه آ اس رم بخاطر سيل در ايران! عکس

کنايه احمدرضا عابدزاده به مسئولين بخاطر سيل هاي پي در پي! عکس

گزارشگر دربي؛ منتظر فردوسي پور نباشيد

پست عاشقانه حسين ماهيني براي همسرش به مناسبت سالگرد ازدواج! عکس

روش عجيب فروش بليط دربي همراه با سوءاستفاده!!

ريختن آب جوش برروي کمک داور زن!! عکس

نقش مهم منصوريان و ذوب آهن در تعيين قهرمان ليگ برتر

سوژه شدن شباهت راموس به بازيگر کانادايي! عکس

3 ستاره اي که تابستان بارسلونا را ترک مي کنند

حقوق پل پوگبا در رئال مادريد چقدر است؟

کفش هاي ورزشي جديد مسي با طرح سريال بازي تاج و تخت! عکس

ترفند پاري سن ژرمن براي نگه داشتن نيمار و امباپه

عابدزاده از شرايط رستوران داري در شب عيد گفت

نام دروازه بان بايرن مونيخ برروي کره اسب رفيقش!

ماجراي متني که همسر وحيد طالب لو براي بهداد سليمي نوشت