آخرین اخبار

دختر آملي لاريجاني جاسوس است؟! سياسي

دختر آملي لاريجاني جاسوس است؟!

  بزرگنمايي:

چه خبر - تاکيد وزارت اطلاعات بر جاسوس نبودن دختر آملي لاريجاني و توضيح درباره پرونده فرزند فروهر

کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس امروز ميزبان وزير اطلاعات براي پاسخ به سوالات برخي از نمايندگان بود که نقوي حسيني سخنگوي کميسيون امنيت ملي در توضيح اين جلسه، گفت: در اين جلسه اميرآبادي نماينده قم سوالي از وزير اطلاعات درباره انگيزه جابر انصاري و همکاران او در اهداي واحدهاي مسکوني به قضات پرسيد، آن هم در شرايطي که تاييد نشده جابر انصاري مسئوليتي در وزارت راه و شهرسازي دارد يا خير.
به گفته نقوي، وزير اطلاعات در پاسخ گفت که زمان تاييد صلاحيت ايشان قبل از اين ماجراها بوده،‌ در آن زمان هم با عنايت به ملاحظاتي مشکلي نداشت.
وي گفت که با توجه به اينکه اين سوال بايد از وزير راه و شهرسازي پرسيد مي شد، اميرآبادي از پاسخ‌هاي وزير قانع شد.
سخنگوي کميسيون امنيت ملي با اشاره به سوال صادقي نماينده تهران از وزير اطلاعات، گفت:‌ اين سوال درباره ضابطه تهيه و تدوين و انتشار بولتن‌هاي خبري محرمانه بود که انتشار اين اخبار در فضاي مجازي مشکلات زيادي را ايجاد کرده است. در پاسخ وزير اطلاعات اشاره کرد که انتشار بولتن‌ها با کنترل و دقت اين وزارتخانه صورت مي‌گيرد ولي مسئوليت حفظ و نگهداري آن با همان دستگاهي است که مطابق طبقه‌بندي‌هاي انجام شده بايد آن را حفظ کند.
وزير اطلاعات همچنين گفت که درباره دختر خانم آيت‌الله آملي لاريجاني هم بررسي کارشناسي کرديم و ديديم همه ادعاها دروغ و کذب محض بوده، نسبت جاسوسي به او اساسا دروغ و کذب محض است. فردي که اين مطالب را اشاعه کرده بود نيز اعتراف کرده اقداماتش کذب بوده و واقعيت نداشته است. اين پاسخ وزير نماينده تهران را قانع کرد.
سوال ديگر را مجددا آقاي صادقي به نمايندگي از جمعي از نمايندگان تهران مطرح کرد که در توضيح آن گفت که با توجه به شکايت فرزند داريوش فروهر مبني بر به قتل رسيدن پدرش، نتايج اين پرونده چه شد، علت توقيف پاسپورت او در فرودگاه و بازجويي از او مبني بر اينکه حق شهروندي ندارد، چه بوده است، آيا اساسا اين موارد صحت دارد، چه اقداماتي صورت گرفته، علت شکايت او از وزارت اطلاعات و محکوميت وي چه بوده است.
به گفته نقوي حسيني،‌ خلاصه سوال اين بود که چرا به جاي شکايت از عاملان قتل فروهر و پيگيري و مجازات آنان با طرف مقابل برخورد مي‌شود. آقاي روحاني که شعار حقوق شهروندي مي‌دهند و شما که وزير اين دولت هستيد بايد با همان ادبيات گذشته برخوردهاي لازم را داشته باشيد.
در پاسخ به اين سوال وزير اطلاعات گفت که اجازه برگزاري مراسم هر سال براي فروهر داده مي‌شود و هيچ کس متعرض به آنان نشده است اما ديگران که به مراسم آنها مي‌آيند سوء استفاده مي‌کنند پس طبيعي است که اقدام مي‌شود. وزارت اطلاعات در مقام شاکي نيست، ما اطلاعات را در اختيار دستگاه‌ها مي‌گذاريم، ممکن است دستگاه قضايي بر اساس اين اطلاعات اقدامات قضايي کند، اين مورد هم که دستگاه قضايي اقدام کرده بر اساس همين اطلاعات بوده و اهانت به مقدسات براي قوه قضاييه مسجل شده است.
سخنگوي کميسيون امنيت ملي همچنين اضافه کرد: طبق توضيحات وزير اطلاعات، اين وزارتخانه با آنهايي که در مورد پاسپورت فروهر برخورد کرده بودند، برخورد کرده است. در هر جايي که با فردي برخلاف ضوابط برخورد شود وزارت اطلاعات ورود و برخورد مي‌کند. در نهايت آقاي صادقي از اين پاسخ‌هاي وزير نيز قانع شد.
نقوي حسيني سوال بعدي را مربوط به احمد سالک نماينده اصفهان به نمايندگي از تعدادي از نماينده‌هاي مجلس عنوان و اظهار کرد:‌ اين سوال درباره چگونگي ورود و حضور دري اصفهاني در تيم مذاکره‌کننده برجام بود،؛ اينکه چگونه عليرغم جاسوس بودن، او مورد تاييد قرار گرفته است آن هم در شرايطي که با مستندات موجود به جرم جاسوسي محکوم شده است ولي وزير از جاسوس نبودن او سخن مي‌گويد. در پاسخ وزير اطلاعات گفت که عدم حساسيت نسبت به کساني که مظنونيت جاسوسي دارند کاري خطرناک است اما حساسيت نسبت به کساني که مظنونيت جاسوسي ندارند، خطرناک است.
وزير به اين موضوع اشاره کرد که دري اصفهاني براي وزارت اطلاعات ناشناخته نيست، اکنون هم مي‌گوييم که او مرتکب جاسوسي نشده است اما تابعيت مضاعف و دوگانه دارد و ممکن است خلاف ديگري داشته باشد. درباره اين سوال نيز آقاي سالک از پاسخ‌هاي وزير قانع شد.
نقوي حسيني با اشاره به سوال ابطحي نماينده خميني‌شهر درباره علت عدم اشراف بر فعاليت‌هاي NGOها به ويژه محيط زيست که باعث ارسال اطلاعات گران‌بها از وضعيت آب، خاک و معادن به سرورهاي جاسوسي و استکباري شده است، گفت: در پاسخ به اين سوال وزير اشاره کرد که کارهاي خوبي در اين زمينه انجام شده است. آقاي ابطحي نيز گفت که چون بناي طرح اين موضوع را در مجلس ندارد از پاسخ‌ها قانع شد.
همچنين در ابتداي اين جلسه برزگر عضو کميسيون امنيت ملي گزارشي از سفر اعضا به دو کشور چين و ژاپن ارائه کرد و اشاره نمود که در کشور چين از فضاي مجازي و پيام‌رسان داخلي و ملي استفاده مي‌شود و مابقي پيام‌رسان‌ها فيلتر هستند. پيام‌رسان داخلي پاسخگوي تمامي نيازهاي جمعيت 1.5 ميلياردي اين کشور است. همچنين برزگر گزارشي از بازديد از مرکز بحران دو کشور و برخي از مراکز توليدي، الکترونيکي و اقتصادي داد.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد