آخرین اخبار

روحاني، رهبري را مسئول فيلتر تلگرام مي داند؟ سياسي

روحاني، رهبري را مسئول فيلتر تلگرام مي داند؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - مسئول فيلتر تلگرام قوه‌قضاييه است، آنرا به رهبري منتسب نکنيد

حجت الاسلام والمسلمين منتظري دادستان کل کشور در جمع اساتيد و نخبگان بسيجي حوزه علميه قم با تأکيد بر ضرورت توجه به قرآن و عمل به آن در جهاد کبير با دشمنان اسلام گفت: اساتيد و نخبگان بسيجي حوزه در سنگر جهاد کبير با دشمن هستند و در اين مسير بايد به قرآن تمسک بجويند. وي افزود: شما روحانيون در سنگر جهاد کبير نگاهبانان و پاسداران جامعه اسلامي در مقابل يورش دشمن هستيد.
منتظري تأکيد کرد: دشمن به جد براي حمله به ارزش‌هاي ديني کشور و انقلاب ما آماده است و در اين راه از اتاق‌هاي فکري که فراهم کرده و کارشناسان قوي و توانمندي که از سراسر دنيا از جمله ايران در انگليس، آمريکا و ديگر کشور‌ها گرد هم آورده بهره مي‌گيرد.
دادستان کل کشور با اشاره به اينکه دشمن به اين نتيجه رسيده که حمله نظامي کارساز نيست و ارمغاني جز شکست برايشان ندارد گفت: بايد آگاه باشيم که تمام ميليارد‌ها دلاري که رئيس جمهور آمريکا براي مقابله با نظام جمهوري اسلامي اختصاص داده و مي‌دهد، همه اش هزينه توپ و تانک نبوده و نيست و دشمن از دو منفذ اقتصاد و فرهنگ قصد نفوذ دارد و ما مصاديق فراواني در اين باره داريم و مي‌دانيم که دشمن به دنبال ضربه زدن به اقتصاد کشور ماست.
وي با تأکيد بر اينکه "امروز بزرگترين مشکل جامعه ما اقتصاد است "افزود: متأسفانه بسياري از آسيب‌هاي جامعه نيز منشأ اقتصادي دارد.
اين مقام قضايي با اشاره به اينکه نفوذ دشمن، مسئله‌اي بسيار جدي است و برنامه اين نفوذ محدود هم نيست گفت: اينطور نيست که تصور کنيم دشمن، تنها قصد نفوذ در بدنه دولت و امور اجرايي کشور دارد، نفوذ دشمن در همه جا حتي در ميان حوزه‌هاي علميه هم در حال برنامه ريزي است و وجود بعضي پرونده‌ها که در حال رسيدگي به آن بوده و هستيم علايم و نشانه‌هاي آن است.
دادستان کل کشور با اشاره به اينکه يکي دو جريان انحرافي فکري در حوزه‌هاي علميه و با حمايت و پشتيباني مالي دشمنان قصد دارد در حوزه‌ها نفوذ کند و با اين تأکيد که "البته دادگاه ويژه روحانيت با قاطعيت با آن برخورد خواهدکرد و ابايي از اين مسئله ندارد" گفت: البته اين جريانات فکري انحرافي و نفوذي را نبايد لزوماً صبغه قضايي بدهيم، روحانيت و بزرگان حوزه در عين حال بايد به دنبال مقابله منطقي، علمي و حوزوي با اين جريانات فکري و سياسي باشند.
دادستان کل کشور با طرح اين پرسش که پول‌هاي هنگفت اين جريان‌هاي نفوذي از کجا مي‌آيد و چگونه در لندن و کشور‌هاي مختلف منطقه خرج مي‌شود عنوان کرد: وقتي از موضوع نفوذ صحبت مي‌کنيم لزوماً به معناي جاسوسي نيست، فرد نفوذي گاهي کاري مي‌کند که هويت انقلابي ما و هويت اسلامي جامعه را سلب کند.
منتظري با اعلام اينکه " در کشور ما بعضي نهادها، از جمله قوه قضاييه، سپاه، نيروي انتظامي و ... بصورت بسيار فراگير و غيرمعمول مورد هجمه دشمن قرار مي‌گيرند و بايد ديد دليل و پشت صحنه آن چيست" اظهار کرد: البته ما نمي‌گوييم در اين نهاد‌ها اشکالي وجود ندارد، اما شما ميزان هجمه‌ها را ببينيد، شما به عنوان روحاني و افرادي که بايد مسائل را براي مردم تبيين کنيد بايد بدانيد که علت تهاجم به قوه قضاييه چيست
وي افزود: دشمنان به جد به ميدان آمده اند و ما از پشت پرده آن‌ها خبر داريم و مي‌دانيم و شما هم بدانيد که عده‌اي از اين جريانات هيچ اعتقادي به ارزش‌هاي ديني، اسلام و نظام ولايي ندارند.
منتظري با اشاره به اينکه نظام اسلامي ايران تجربه موفق 40 ساله در مقابل توطئه‌هاي دشمنان و نفوذ آنان دارد به موضوع تلگرام و آثار سوء آن در جامعه نيز اشاره کرد و گفت: از حدود يک سال و نيم پيش بحث اين پيام رسان در شوراي عالي فضاي مجازي مطرح بود و گاهي هم حتي به جدال و دعواي لفظي مي‌رسيد، اکثر اعضا موافق حاکميت ايراني بر فضاي مجازي و محدوديت براي خارجي ها بودند، اما بعضي خير، و رييس شورا هم به دلايلي موافق انسداد (پيام رسان خارجي) نبود.مجموعه بحث‌ها و تحليل‌ها به مقام معظم رهبري هم تقديم شد و نظر ايشان به انجام کار در روال قانوني خود و از سوي مراجع ذي ربط بود.
دادستان کل کشور درباره مطالبي در خصوص اينکه مقام معظم رهبري موضوع تصميم اخير در مورد تلگرام را مطرح کرده اند گفت: اخيراً از سوي رييس جمهور محترم مطلبي در صفحه اينستاگرام منتشر شده و ذيل آن به اين نکته اشاره شده بود که گويا ضمير و مخاطب آن به رهبري معظم انقلاب بر مي‌گشت، اما واقعاً چنين نبوده که مقام معظم رهبري دستور تصميم اخير در مورد تلگرام را داده باشند.
وي افزود: دو ماه قبل در جريان بازديد از دادسراي رسيدگي به جرايم رايانه‌اي در تهران به من اعلام شد که 12 هزار پرونده در اين دادسرا در جريان رسيدگي است که 50 درصد آن مستقيماً مربوط به جرايم در بستر اينترنت و رايانه است و 70 درصد اين پرونده‌ها هم به نتيجه نرسيده اند چرا که نمي‌توانيم افرادي را که از آن‌ها شکايت شده پيدا کنيم و دسترسي به تلفن و آدرس آنان امکان ندارد.
دادستان کل کشور گفت: در چند مورد از وزير محترم ارتباطات خواستم که اطلاعات مربوط به متهمين را از مدير تلگرام بخواهيد، اما اين فرد همکاري نکرده بود و حاضر نشده بود هيچ اطلاعاتي به وي بدهد.
وي تأکيد کرد: قوه قضاييه وقتي مي‌بيند تلگرام اينگونه بستر جرم و جنايت شده و هيچ راهي جز مسدود کردن آن نيست، آيا بايد آن را رها کند يا اينکه بايد در اجراي وظايف و مسئوليت‌هاي قانوني قوه قضائيه اقدام لازم صورت داد.
دادستان کل کشور اظهار کرد: برخي‌ها در اين مورد مسائلي را مطرح کردند که قابل قبول نيست، ولي شرايط کشور اقتضاء مي‌کند يا سکوت کنيم و يا با تدبير عبور کنيم تا در موقع مناسب پاسخ مطالب غيرصحيح داده شود.
منتظري گفت:اما امروز مسئوليت اين اقدام را قوه قضائيه پذيرفته و انتساب آن به رهبري معظم انقلاب به هيچ وجه صحيح نيست.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد