آخرین اخبار

علم الهدي و رئيسي با روحاني ديدار نکردند سياسي

علم الهدي و رئيسي با روحاني ديدار نکردند

  بزرگنمايي:

چه خبر - جوادي حصار: علم‌الهدي از حرم مطهر بيرون بيايد، ببيند چند نفر پشت او نماز مي‌خوانند

سفر استاني حسن روحاني رئيس جمهوري به خراسان رضوي و مشهد مرکز اين استان، مورد پسند مخالفان او قرار نگرفته است تا جايي که بعد از گذشت يک نصف روز از حضور روحاني در مشهد خبري از ديدار و يا استقبال سيد احمد علم‌الهدي امام جمعه اين شهر با رئيس جمهوري منتشر نشده است و همزمان با اين سفر توليت آستان قدس رضوي هم ترجيح داده از نمايشگاه کتاب در تهران بازديد کند.
سيد ابراهيم رئيسي توليت آستان قدس رضوي رقيب انتخاباتي حسن روحاني، طي ماه‌هاي گذشته اظهارات تندي عليه رئيس جمهور داشته است. رئيسي گفته خدا لعنت کند کسي را که شبهه ماليات ندادن آستان قدس رضوي را در افکار عمومي مطرح کرد. کنايه تند او به سخنان حسن روحاني در مناظره‌هاي تلويزيوني بود.
اين سخنان رئيسي در حالي است که علم‌الهدي امام جمعه مشهد و پدر همسر رئيسي طي ماه‌ها و سال‌هاي گذشته انتقادات تندي را عليه رئيس جمهوري مطرح کرده است
علم‌الهدي در موضوعات مختلف از جمله حقوق‌شهروندي، فضاي مجازي و اسلامي کردن علوم پاسخ‌هاي تندي به روحاني داده است. با اين حال او سال گذشته در يکي از خطبه‌هاي خود در دي ماه گفت: ما در صدد تخريب مسئولان نظام نيستيم و مسئولي که در اين کشور به وسيله ولايت نصب شده است کسي حق تخريبش را ندارد. ما نقد مي کنيم و اشکال مي گيريم و حق تخريب نداريم زيرا حجت امام زمان(عج) وي را تاييد کرده است.
ما در مقام نصيحت که وظيفه ما است موارد را ذکر مي کنيم و قصد تخريب و توهين را نداريم و اين درست نيست که بعد از پنج سال رئيس دولت بيايد بگويد ما بايد در سال پنجم حقوق شهروندي را رعايت کنيم که اين کلام مربوط به روز اول بود نه بعد از پنج سال.
اما وضعيت سياسي مشهد تنها به اظهارات اين دو مقام محلي محدود نمي‌شود. بارها مجوزهاي رسمي که مقامات دولتي در خراسان رضوي بخصوص شهر مشهد براي برگزاري کنسرت، سخنراني و ديگر مراسم‌ها صادر کرده‌اند از سوي دادستاني مشهد و ديگر شهرهاي اين استان لغو شده است. از جمله سخنراني علي مطهري نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي در مشهد لغو شد و او از دادستان مشهد به اين خاطر شکايت کرد و آنطور که وکيل مطهري مي‌گويد پرونده بعد از گذشت دوسال هنوز به سرانجام روشني نرسيده است.
برخي اقدامات قضايي در مشهد از جلمه لغو کنسرت نيز مورد حمايت صريح امام جمعه اين شهر قرار گرفته است. چندي پيش رئيس اداره ارشاد مشهد به خاطر حاشيه‌هاي برگزاري يک کنسرت در برج سلمان مشهد، راهي زندان شد، علم‌الهدي در خطبه‌هاي خود در نماز جمعه انتقادات تندي نسبت به حاشيه‌هاي اين کنسرت و به طور کلي برگزاري کنسرت مطرح کرد. او گفت که جوانان با برگزاري کنسرت خوشحال نمي‌شوند.
اين در حالي است که امير شهلا نفر اول انتخابات شوراي شهر مشهد هم که در ستاد انتخاباتي حسن روحاني فعاليت زيادي داشت، ماه گذشته بازداشت شده و تا کنون خبري از آزادي او نيست.
اما گويي اختلاف سياسي در مشهد نسبت به گذشته نه تنها کمتر نشده بلکه به مرحله قابل تأملي رسيده است. با اين حال محمدصادق جوادي حصار فعال سياسي اصلاح‌طلب مشهد معتقد است که اين اختلاف نظرها را نبايد خيلي جدي گرفت و آنگونه که برخي مي‌گويند در مشهد وضعيت متفاوتي وجود ندارد. او مي‌گويد که در حوزه کار اختلاف نظرها خيلي نمي‌تواند مانع باشد. شايد کمي کندي ايجاد کند ولي مانعي نيست. وضعيتي که از خراسان توصيف مي‌شود، بخشي از آن تبليغاتي است. من بارها گفته‌ام آقاي علم الهدي براي خودش و طرفدارانش محترم است ولي در سطح مشهد درصد خيلي کمي به ايشان توجه دارند. حتي ده درصد از جمعيت مشهد هم افکارشان با ايشان همپوشاني ندارد. آقاي علم الهدي خيلي انسان دوست داشتني است که من ديدگاهش را قبول ندارم. اما ايشان از حرم مطهر بيرون بيايد و در پارک ملت نماز بخواند و بعد ببيند چند نفر پشت او نماز مي‌خوانند.
جوادي حصار معقتد است که خيلي نبايد به اين اختلافات توجه کرد. او مي‌گويد: سوال من اين است که اگر اختلاف باشد چه اتفاقي مي‌افتد؟ اگر آقايان همديگر را قبول نداشته باشند، چه مي‌شود؟ مگر هر بار که آقاي رئيسي به تهران مي‌آيد به ديدار روحاني مي‌رود که حالا آقاي روحاني در مشهد با آقاي رئيسي ديدار کند؟
در سفرهاي استاني قبلي حسن روحاني رئيس‌جمهوري به مشهد، علم‌الهدي نماينده ولي‌فقيه در خراسان رضوي به استقبال و ديدار او رفته بود اما امسال بعد از گذشت يک روز از حضور روحاني در خراسان رضوي و همچنين يک نصف روز در مشهد خبري از ديدار و مهمان‌نوازي رئيسي از رقيب انتخاباتي خود و علم‌الهدي از رئيس‌جمهوري نيست.
به نظر مي‌رسد سايه شکست خردادماه سال گذشته رئيسي بر وضعيت سياسي مشهد سايه افکنده است. رئيس‌جمهوري صبح امروز مترو مشهد را بدون حضور دو مقام مهم مشهد افتتاح کرد و بعد در جلسه شوراي اداري، توسعه و برگزيدگان و افتتاح پروژه‌هاي اقتصادي و زيربنايي استان خراسان رضوي سخنراني کرد درحالي‌که رئيسي و علم‌الهدي ترجيح دادند حضوري نداشته باشند. اما نکته مهم‌تر اين است که حسن روحاني رئيس‌جمهوري اسلامي ايران از صبح امروز در مشهد مقدس حاضرشده است اما تا ظهر امروز به حرم امام رضا(ع) نرفته است. انتظار اين بود که رئيس‌جمهوري در بدو ورود به مشهد به حرم امام رضا(ع) برود اما گويي اختلافات سياسي بر زيارت رئيس‌جمهوري هم تأثير گذاشته است.
سيد ابراهيم رئيسي توليت آستان قدس رضوي ترجيح داده که بي‌اعتنا به سفر رئيس جمهوري در تهران از نمايشگاه کتاب بازديد کند.


منبع: etemaadonline.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد