آخرین اخبار

بهترين فيلم هاي جشنواره کن 2018+ خلاصه داستان هر فيلم سينما

بهترين فيلم هاي جشنواره کن 2018+ خلاصه داستان هر فيلم

  بزرگنمايي:

چه خبر - بهترين فيلم هايي که در جشنواره کن 2018 حضور دارند

همه مي دانند در جشنواره کن 2018

کارگردان: اصغر فرهادي
اصغر فرهادي اين بار به جز کارگرداني و نويسندگي، خودش تهيه کنندگي اثرش را بر عهده دارد. در حالي که پيش تر قرار بود موسسه پدرو آلمادووار سرمايه گذار و تهيه کننده باشد اما گويابا هم به توافق نرسيدند. «همه مي دانند» به عنوان فيلم افتتاحيه کن انتخاب شده است. بعد از دو بار حضور فرهادي در کن با فيلم هاي «گذشته» و «فروشنده» و موفقيت هر دو فيلم در بخش بازيگري و استقبال منتقدان، حالا فرهادي هم تا حدي جزو بچه هاي کن محسوب مي شود. فيلمش احتمالا مهم ترين توليد بين المللي سينماي ايران تا امروز است چون دو ستاره مهم جهاني يعني خاوير باردم و پنه لوپه کروز در آن بازي مي کنند. فيلم داستان کارولينا زني اسپانيايي است که در بوئنوس آيرس زندگي مي کند. او با همسر آرژانتيني و فرزندش به شهر زادگاهش خارج از مادريد بر مي گردد.
در اين سفر اسراري فاش مي شود که انتظارش را نداشتند و تبديل به سفري غمگين و ناراحت کننده مي شود. ايده فيلم «همه مي دانند» به يکي از سفرهاي اصغر فرهادي در 12 سال پيش به اسپانيا باز مي گردد، زماني که اصغر فرهادي براي سفري به جنوب اسپانيا رفت و در آن زمان گروگانگيري يک دختر اسپانيايي سبب شده بود تا تصاوير اين دختربچه در سراسر شهر پخش شود. او از اين جريان براي نوشتن سناريوي هشتمين اثر بلند سينمايي خود الهام گرفت. فيلم توليد مشترک اسپانيا و فرانسه است و به زبان اسپانيايي هم ساخته شده. اين بار حتي فيلمبرداري هم بر عهده کلاري يا مديران فيلمبرداري ايراني نيست و اکثر تيم فرهادي را خارجي ها تشکيل داده اند.


سه رخ در جشنواره کن 2018

کارگردان: جعفر پناهي
در حالي که ابراهيم داروغه زاده و اعضاي خانه سينما نامه نوشته اند تا حکم قضايي پناهي لغو شده و بتواند به کن برود اما هيچ کس خبر ندارد که فيلم «سه رخ» اصلا درباره چيست و جزئياتي از آن منتشر نشده است.


کتاب تصوير در جشنواره کن 2018

کارگردان: ژان لوک گدار
يک فيلم عجيب و غريب ديگر از کارگرداني که زماني جزو پايه گذاران موج نوي فرانسه بود و هنوز هم هر سال موج جديدي با فيلم هايش ايجاد مي کند. ژان لوک گدار نيازي به معرفي ندارد. کارگرداني که از ريسک و امتحان نمي ترسد فيلم جديدش هم دوباره تجربه اي تازه است. ساختش نزديک به دو سال طول کشيده، از زماني که در يکي از کشورهاي عربي اولين سکانس ها را کليد زده است. به تونس و خيلي از کشورهاي عربي ديگر هم سر زده تا تصويري از جهان مدرن عربي نشان بدهد.
گدار پيش از اين به يک نشريه فرانسوي گفته بود که در فيلمش هيچ بازيگري جلوي دوربين نرفته است اما کاملا يک فيلم روايي و قصه گوست. داستاني که در پنج فصل روايت مي شود. به قول خودش مانند انگشتان يک دست و هيچ چيزي به جز سکوت در آن نيست. خوشبختانه برخلاف فيلم هاي اخيرش مدت زمان کوتاهي دارد و فقط 90 دقيقه است.


مرد سگي (داگمن) در جشنواره کن 2018

کارگردان: ماتئو گارونه
اين فيلمساز ايتاليايي سال 2012 براي اولين بار در جشنواره کن حضور پيدا کرد و براي فيلم «واقعيت» جايزه بزرگ جشنواره را برنده شد. از او احتمالا فيلم «داستان داستان ها» را به ياد مي آوريد که سال 2015 در جشنواره کن حضور داشت.فيلمي با داستان هاي تو در توي شبيه افسانه هاي پريان و کاملا فانتزي. ازت فيلم جديدش اطلاعاتي در دسترس نيست اما با توجه به موفقيت هايش در جشنواره کن و سابقه اي که از او داريم کنجکاوي برانگيز است.


خاکستر ناب ترين سپيدي است در جشنواره کن 2018

کارگردان: ژيا ژانگکه
او يکي از چهره هاي مهم مربوط به نسل ششم سينماي چين است. اين کارگردان و فيلمنامه نويس مولف و صاحب سبک، اغلب توانسته توجه منتقدان را به خودش جلب کند و از طرف آنها تحسين زيادي دريافت کند. او هم جزو کارگرداناني است که معمولا فيلم هايش در بخش مسابقه کن پذيرفته مي شوند. اين درام رمانتيک جديدش، داستان عشق افسار گسيخته اي در طي سال هاي ميان 2001 تا 2017 است.


بلک کلنزمن در جشنواره کن 2018

کارگردان: اسپايک لي
براي خود من هنوز بهترين فيلم اسپايک لي «مالکوم ايکس» است. خيلي ها به «کار درست را را انجام بده» هم علاقه دارند. اين نويسنده، بازيگر و کارگردان آمريکايي، اين بار دست به اقتباس از روي کتابي زده به نام «کلنزمن سياه» (بلک کلنزمن) نوشته ران استالورث. آدام درايور جوان سرشناس ترين بازيگر فيلم است. فيلم هاي لي غالبا درباره مسائل رنگين پوست ها و تبعيض نژادي، نقش رسانه در دوران معاصر و جرم و جنايت هاي شهري است، اين فيلم آخرش هم يک درام بيوگرافيک جنايي است. ران استالورث، نويسنده کتاب در واقع داستان خودش را نوشته. او يک افسر پليس در شهر کلورادو بوده که موفق مي شود درون فرقه کوکلوکس کلان نفوذ کند و به عنوان يک نفوذي تبديل به رئيس فرقه در آن بخش شود.


جنگ سرد در جشنواره کن 2018

کارگردان: پاول پاوليکوفسکي
تا چند سال پيش که با فيلم «ايدا» از لهستان در جشنواره کن و بعدتر در اسکار در بخش بهترين فيلم خارجي زبان حضور پيدا کرد، هنوز کسي او را نمي شناخت. سبک کارگرداني استيليزه و کاراکترهاي سرد و داستان مهيبش در آن فيلم درباره جنگ جهاني دوم خيلي ها را تحت تاثير قرار داد. اين بار اما اين فيلمساز لهستاني فيلم دلنشين تر و آرام تري ساخته. يک داستان عاشقانه پرشور ميان دو نفر که از دو خانواده کاملا متفاوت مي آيند. در حقيقت به هيچ وجه به هم نمي خورند و بدشانسي آورده اند که به هم علاقه مند شده اند. اين اتفاق در سال هاي دهه 1950 اتفاق مي افتد، زمان يکه اوج ماجراهاي جنگ سرد در لهستان، برلين، يوگسلاوي و پاريس است.


فيلم هاي بخش نمايش ويژه در جشنواره کن 2018

اين ها مشهورترين اسامي بخش مسابقه اصلي کن امسال بودند اما در بخش نمايش هاي ويژه هم هميشه بايد منتظر چند اسم جنجالي باشيم.


چهره هاي مطرحي که امسال در بخش نمايش ويژه جشنواره کن 2018حضور دارند اينها هستند:

پاپ فرانسيس: مرد عمل
کارگردان: ويم وندرس
ويم وندرس، کارگردان مشهور آلماني چند سالي مي شود که ميان فيلم هاي داستاني اش مستندهاي مطرحي هم مي سازد. آخرين شان «نمک زمين» بود. بعد از فيلم نه چندان موفق «مخفي سازي» (Submergence) که سال گذشته در افتتاحيه جشنواره تورنتو به نمايش در آمد امسال دوباره با يک مستند به کن آمده. فيلم دقيقا همان چيزي است که از نامش بر مي آيد. داستان پاپ فرانسيس و سفرهايش به دور دنيا براي کمک به آنهايي که نياز دارند و دادن پيام اميد اين مستند قرار بوده يک جور سفر شخصي با پاپ فرانسيس باشد، نه لزوما مستندي اتوبيوگرافيک درباره او که قاعدتا وندرس براي متقاعد کردن او تا جلوي دوربين اش قرار بگيرد، زحمت زيادي کشيده است. محوريت فيلم درباره ايده هاي رهبر کاتوليک هاي جهان است.


فيلم هاي بخش غيررقابتي در جشنواره کن 2018

در اين بخش اصولا فيلم هاي بزرگ هاليوودي از چهره هاي مهم به نمايش در مي آيند. امسال دو فيلم در بخش غيررقابتي کن اکران مي شوند.
سولو، داستاني از جنگ ستارگان
کارگردان: ران هاوارد
فيلم ران هاوارد يک وسترن فضايي است بر اساس همان کاراکترهايي که سال ها پيش جورج لوکاس آنها را خلق کرده است و فرانشيز موفق «جنگ ستارگان» را شکل داد. وودي هارانسون و اميليا کلارک از بازيگران مطرح فيلم هستند. داستان فيلم بر محور هان سولوي جوان است و مواجهه آنها با لاندو ماجراهايي که در جهان تاريک جرم و جنايت زيرزميني اتفاق مي افتد. زمان يکه هان سولو شريکش چوباکا را تازه ملاقات مي کند، براي طرفداران جنگ ستارگان طبعا اتفاق مهمي است. ران هاوارد جزو چهره هاي مورد علاقه کن نيست و به نظر مي رسد بيشتر به خاطر اعتبار «جنگ ستارگان» فيلم در کن حضور پيدا کرده، فيلمي که قطعا جزو پرفروش هاي سال خواهد بود.


غرق شدن يا شنا کردن (حمام بزرگ) در جشنواره کن 2018

کارگردان: ژيل للوش
اين يکي فيلم از اهميت جهاني کمتري برخوردار است اما براي خود فرانسوي ها فيلم مهمي محسوب مي شودو خب آنها هميشه در کن به سينماي خودشان هم اهميت زيادي مي دهند. ژيل للوش، جزو بازيگران مهم سينماي فرانسه است که چند سالي مي شود فيلمسازي هم مي کند. تنها چيزي که از فيلم مشخص شده اين است که در ژانر کمدي است و بازيگر مشهورش هم ماتيو آمالريک است.


منبع: روزنامه هفت صبح



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)