آخرین اخبار

روحاني: با مسدود سازي به جايي نمي‌رسيم سياسي

روحاني: با مسدود سازي به جايي نمي‌رسيم

  بزرگنمايي:

چه خبر - رئيس جمهور: عده‌اي از اينترنت پرسرعت خوششان نمي‌آيد

حسن روحاني رييس‌جمهور کشورمان در سفر استاني به خراسان رضوي در نيشابور با بيان اينکه امروز روزي به ياد ماندني براي من خواهد بود، گفت: مردم خونگرم و دلاور نيشابور قهرمان، نيشابور خيام و عطار، نيشابور امام‌زادگان مکرم و فضل بن شازند، نيشابور قدمگاه مولا علي بن موسي الرضا نيشابور سرزمين تبرک يافته با قدم‌هاي امام هشتم و آن بيان شيرين و حديث معروف سلسله الذهب است.
من افتخار دارم مدتي مهمان مردم عزيز نيشابور بودم. در سال 52 و در دوران خدمت و‌ظيفه مهمان نيشابور بودم و از مردم متدين و مومن و انقلابي خاطرات خوبي دارم. همان ايام در اوايل ورودم به نيشابور مقام معظم رهبري هر دو هفته يک بار شب جمعه مي‌آمد و در جمعي از جوانان براي آن‌ها سخنراني مي‌کرد و براي ارادتي که از سال 47 به ايشان داشتم در جلس‌ اي که آمدند گفتند از اين به بعد به جاي من فلاني در جمع شما مي‌آيد و سخنراني مي‌کند. مسجد جامع نيشابور چند شب شاهد سخنراني من در ماه رمضان بود بنابرين ارادتم به مردم اين ديار ديرينه است و اميدوارم بتوانيم خادم خوبي براي شما مردم عزيز باشيم و همه طرح‌ها و برنامه‌هايي که در دولت يازدهم به خراسان رضوي قول داديم اجرايي کنيم. اين از برنامه‌هاي ما که در نيشابور يا ديگر شهرستان‌هاي استان خراسان رضوي است.
خدا را شکر مي‌کنم گازرساني در 101 روستا در اين استان صورت گرفت. آبرساني به ‌120 روستا رسيد و 129 کليومتر لوله‌کشي براي رسيدن آب به مزارع انجام شد و اين ماموريت در دولت دوازدهم هم در مورد بهداشت مردم و تکميل بيمارستان و مسائل مربوط به دانشگاه‌هاي اين استان يا دانشگاه‌هاي نيشابور و همچنين طرح‌هايي که براي عمران و آباداني است، مورد توجه خواهد بود.
رئيس‌جمهور با بيان اينکه از شما مي‌خواهم به نکته مهمي که در جمع شما مطرح مي‌کنم توجه کنيد، گفت: ما کشور بزرگي هستيم ما ايران بزرگ و غني در اين ديار هستيم ما روابط خوبي با همسايگان داريم؛ با افغانستان و ترکمنستان و همه همسايگان و مي‌خواهيم روابط خوبي با دنيا داشته باشيم.
ما با هم عهد و پيمان بستيم که به عقب برنخواهيم گشت و مسير توسعه و پيشرفت را ادامه خواهيم داد؛ اما عزيزان، خواهران و برادران و جوانان و مردم فهيم نيشابور، هر کاري بخواهيم در اين سرزمين انجام دهيم بايد مردم را قانع کنيم. بايد افکار عمومي را قانع کنيم.
اگر مي‌خواهيم به مردم خدمت کنيم بايد راه را براي مردم بزرگ اين سرزمين تسهيل کنيم. مردم از ما اجبار را نمي‌پذيرند. مردم ايران آگاه و هشيار و انقلابي هستند کاري نکنيم در برابر نسل‌هاي آينده پاسخ قانع‌کننده‌اي نداشته باشيم اگر مي‌خواهيم در اقتصاد پيشرفت کنيم، اين مساله در صورتي امکان دارد که همه با هم باشيم. دولت اگر مي‌خواهد در اقتصاد موفق باشد بايد راه را براي مردم باز کند. مردم اقتصاد را بهتر از دولتي‌ها اداره خواهند کرد.
اين استان و شهرستان ظرفيت‌هاي بزرگي را براي پيشرفت دارد. افتتاح بخشي از فولاد خراسان در يک ساعت پيش در شهرستان نيشابور نشان مي‌دهد که اين استان آمادگي براي قطب صنعتي کشور را دارد. ما در ايران در بخش فولاد يکي از صادرکنندگان بنام در سطح جهان هستيم. فولاد را امروز به اروپا صادر مي‌کنيم. اينجا سرزمين فولاد است. از سنگان و خاف گرفته تا نيشابور و سبزوار و سراسر اين استان پهناور، امروز شاهد افتتاح ظرفيت دو و نيم ميليون تني گندله سازي در مجمع فولاد نيشابور بوده است.
رئيس‌جمهور با اشاره به محدوديت‌هاي اخير فضاي مجازي عنوان کرد: در دنياي امروز آيا بدون شبکه‌هاي مجازي مي‌شود براي جوانان اشتغال ايجاد کرد؟ مردم اجبار را نمي‌پذيرند
ما آمادگي و ظرفيت کامل براي حرکت در صنعت و کشاورزي و گردشگري و مسائل دانش بنيان داريم . اما اين نکته را مي خواهم به شما بگويم که هرجا که ما با هم حرکت کنيم پيروز خواهيم شد. وعده ما به شما در روز اول اشتغال براي جامعه بوده و وعده ما اين بوده که اين جوانان بتوانند صاحب اشتغال و زندگي شوند. همچنين وعده من به شما ملت ايران ايجاد اشتغال براي زنان و جوانان در اين سرزمين بوده است. شما در استان خراسان در سال گذشته 9 ميليون صادرات صنايع دستي داشته‌ايد. شما در همه زمينه‌ها با قدرت پيشرفت مي‌کنيد.
من از شما مردم ايران مي‌پرسم که آيا در دنيا و شرايط امروز بدون فضاي مجازي مي‌توانيم براي جوانان اشتغال ايجاد کنيم؟ يکي از حرکت‌هاي مادر دولت يازدهم و دوازدهم اين بوده که اين راه ارتباطي با مردم و راه کسب و کار از طريق فضاي مجازي را باز کند ما امروز تلاش مي‌کنيم اينترنت پرسرعت را به همه روستاهاي ايران برسانيم.
وي با بيان اينکه بعضي‌ها از اينترنت پرسرعت خيلي خوشش نمي‌آيد، گفت: آنها مي‌گويند سرعت اينترنت بسيار کند باشد به طوري که اگر شما بخواهيد به سايتي دسترسي داشته باشيد، بايد وقت زيادي را صرف کنيد. دنياي امروز دنياي سرعت و ارتباطات است ما اگر مي‌خواهيم فساد در کشور از بين برود راهش اطلاع مردم و جوانان است و بدون حضور جوانان و بدون شفافيت و اطلاع مردم، تنها با دادگاه و پليس نيروي امنيتي نمي‌توانيم با فساد مبارزه کنيم. مردم بايد از همه چيز باخبر باشند.
رييس شوراي عالي امنيت ملي افزود: ما بايد همه اطلاعات لازم را در اختيار مردم قرار دهيم امسال در بودجه سال 97 زماني که ما بودجه را تقديم کرديم جوانان ما نسبت به بخش‌هاي مختلف آن اظهارنظر کردند آيا از انتقاد جوانان و اظهار نظر ملت ما نبايد خوشحال باشيم.
همه بايد باور کنيم اين کشور از آن ملت است و همه بايد قبول کنيم هر اقدامي مي‌خواهيم انجام دهيم مردم بايد همراه ما باشند. فاصله ما با مردم ما را به جايي نمي‌رساند ما در دنياي امروز نمي‌توانيم بگوييم که مردم و جوانان ما از اطلاعات بي‌خبر باشند حق اطلاع حق شهروندي همه مردم ايران است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار کرد: امروز در ايران بيش از 200 هزار اشتغال در طول همين يک سال و نيم گذشته در فضاي مجازي ايجاد شده است و امروز رفت و آمد مردم در بسياري از شهرها و نقل و انتقال بارها و ارتباط آموزشي و بهداشتي مردم از طريق فضاي مجازي صورت مي‌گيرد. ما با مسدودسازي به جايي نخواهيم رسيد و با فشار به نسل جوان به جايي نمي‌رسيم البته بايد پيام‌رسان‌هاي داخلي خودمان را تقويت کنيم که حرف به حقي است. ما بايد آينده ايران را هر چه در فضاي مجازي تقويت کنيم. اما آيا مي‌توان به نام تقويت فضاي ايراني مردم را از ارتباطات و اشتغال مرحوم کرد اين کار امکان پذير نيست بلکه ما بايد به سمت قدرت ايران حرکت کنيم.
امروز قدرت ايران در سايه به دست آوردن فرصت‌هايي است که اگر امروز به دست نياوريم فردا بسيار دير شده است ما در دنياي رقابت با همسايگان و شرق و غرب دنيا هستيم و ما نيازمند يک اقتصاد پرتوان و دانش بنيان و همچنين نيازمند قدرتي صنعتي و دانش بنيان هستيم و بايد در بسياري از زمينه‌ها خودکفا شويم آيا مي‌توانيم از ارتباط با دنيا خودمان را محروم کنيم در دنياي امروز با جدايي از جهان نمي‌توانيم به آرزوهاي خود دست يابيم حتي اگر شما مي‌خواهيد فرهنگ اهل بيت را به جهان صادر کنيد.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه ما تعامل سازنده با جهان را مي‌خواهيم، گفت: ما زير بار حرف‌هاي زور هر قدرت و ابرقدرتي نمي‌رويم برجام به عنوان يک قرارداد بين‌المللي که به عنوان مظهر قدرت ديپلماسي ملت ايران است قابل تغيير نخواهد بود. آنهايي که فکر مي‌کنند با فشار و زور و تهديد مي‌توانند چيزي را به ايران تحميل کنند در اشتباه هستند ما همانند مقاطع مختلف در برابر حرف زو ايستاده‌ايم و امروز هم خواهيم ايستاد.
ما به دنبال سلاح هسته‌اي نيستيم به دليل اينکه اخلاق و دين و فتواي رهبري ما اين نيست شما نمي‌توانيد جلوي ما را بگيريد بلکه آنچه جلوي ما را گرفته اخلاق و ايمان و اسلام ما است.
اگر ما سلاح هسته‌اي نمي‌سازيم به خاطر اخلاق و احکام دين مبين اسلام و فتواي علما و رهبري ديني ما است، نه اينکه شما فشار آوريد يا مي‌خواهيد فشار آوريد اما تکنولوژي صلح‌آميز هسته‌اي را نگه خواهيم داشت و علوم هسته‌اي که در مسير صلح‌آميز است را براي توليد برق، مسائل بهداشت، درمان، صنعت، کشاورزي و... استفاده خواهيم کرد.
روحاني با بيان اينکه ما به دنبال تهديد جهان و منطقه نيستيم، اظهار داشت: شما نمي‌توانيد ملت بزرگ ايران را تهديد کنيد. مردم ايران هشت سال در دفاع مقدس ايستادند. مردم قهرمان نيشابور برونسي‌ها، شوشتري‌ها و سرداران بزرگ را در جنگ و دفاع مقدس داشتند.
وي با بيان اينکه ما در مسير منطق و استدلال هستيم اما مي‌خواهيم در سياست خارجي و اقتصاد و خودکفايي موفق شويم، تصريح کرد: امروز، روز وحدت، اتحاد، همبستگي و برادري همه ماست. سخنان خود را به صورت منطقي و آشکار بگويم، سلايق مختلف را مي‌پذيريم، به اقوام مختلف ايران و مذاهب احترام مي‌گذاريم، همه گويش‌ها و لهجه‌ها را مي‌پذيريم ولي افتخار اصلي ما ايران و اسلام است.
رئيس‌جمهور با بيان اينکه ما در مسير پيشرفت دست به دست هم اين مسير را ادامه مي‌دهيم، خاطرنشان کرد: ما بايد با مردم صميمانه، دوستانه و برادرانه رفتار کنيم و با منطق و استدلال آنها را در مسئله‌اي قانع کنيم. لجبازي با مردم نهايتش ضرر به کشور خواهد بود. دولت دوازدهم در برابر فشارها ايستادگي مي‌کند و با عهدش با مردم وفادار خواهيم بود.
روحاني با بيان اينکه مسير پيشرفت را ادامه خواهيم داد، ابراز داشت: منطق ما روشن است. مي‌خواهيم مردم ما در رنج نباشند و در رفاه باشند. اسلام و اين انقلاب سختي و رنج مردم را نمي‌خواهند. دين ما دين آسان است. دين ما ديني است که هم دنيا و هم آخرت را دارد بنابراين با کمک هم در مسير پيشرفت و آباداني حرکت مي‌کنيم.
وي با اشاره به وضعيت آبي کشور بيان کرد: امسال، سالي است که از لحاظ بارندگي به خاطر کمبود باران و خشکسالي بايد همديگر را در فصل تابستان کمک کنيم. به منابع آبي‌مان کمک کنيم. بايد مسير کشاورزي را متحول کنيم. در استان خراسان رضوي 340 هکتار از اراضي با کشت گلخانه‌اي انجام مي‌شود که 200 هکتار مربوط به دولت دوازدهم است و براي سال‌هاي آينده 500 هکتار را آماده کرده‌ايم.
رئيس دولت تدبير و اميد ادامه داد: بايد کشاورزي و آبياري را متحول کنيم، بايد در برابر مشکلات پيشرو عبور کنيم. اين مسائل در سايه وحدت، اتحاد، کار و کوشش امکانپذير است.
روحاني با بيان اينکه در سال گذشته در استان خراسان رضوي 124 هزار هکتار اشتغال جديد ايجاد شده است، عنوان کرد: اين رقم قابل بسيار ملاحظه‌اي است. مسير امروز ما مسير رونق اقتصادي و اشتغال براي جوانان است. اگر مي‌خواهيم مسير ما، پيشرفت کشور باشد، بايد گفتمان را اقتصادي کنيم. با شعار اقتصادي مسائل ما حل نخواهد شد. ولي با گفتمان اقتصادي، مسائل و مشکلات کشور را حل خواهيم کرد. گفتمان ما بايد تحول صنعتي، کشاورزي و اقتصادي باشد و اگر اينطور باشد، مي‌توانيم در اين مسير پيروز باشيم.


منبع: ilna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد