آخرین اخبار

اعتراض مطهري به روحاني، دادستان تهران و مشهد و طائب سياسي

اعتراض مطهري به روحاني، دادستان تهران و مشهد و طائب

  بزرگنمايي:

چه خبر - رييس جمهور در مسئله تلگرام از خود اقتدار نشان دهد

علي مطهري نايب رييس مجلس در نطق ميان دستور خود در جلسه علني امروز(يکشنبه) مجلس، با اشاره به محدوديت‌هاي اخير براي تلگرام گفت: بهتر بود فيلتر تلگرام از مسير قانوني انجام مي شد. قانون، کارگروه تشخيص مصاديق مجرمانه را که داراي 13 عضو از نهادهاي مربوط است مسئول اين کار قرار داده نه قوه قضائيه را. اگر حکم حکومتي در کار بوده، لازم است با ذکر دلايل اعلام شود و البته مردم مي پذيرند، زيرا مردم رهبر انقلاب را گذشته از مقام ولايت، انساني حکيم مي دانند که مصالح و سعادت ملت را مبنا قرار مي دهند.
نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينکه «رئيس جمهور به عنوان مسئول اجراي قانون اساسي درباره مسئله تلگرام مي توانست به قوه قضاييه تذکر قانون اساسي بدهد» افزود: وي بايد اقتدار لازم را در اجراي اصل يکصد و سيزدهم قانون اساسي از خود نشان دهد. دم زدن از تقيه و کنايه به اين و آن، نشانه ضعف است. مردم انتظار صراحت و در ميان گذاشتن مسائل با خود را دارند.
وي ضمن تبريک عيد نيمه شعبان و گراميداشت ايام سالگرد شهادت آيت الله مطهري و روز معلم اظهار کرد: قيام و انقلاب حضرت مهدي عليه السلام آخرين حلقه از حلقات نبرد حق و باطل است و جنبه جهاني دارد نه منطقه اي يا قومي و يا فرقه اي. امام زمان براي نجات بشريت مي آيد نه نجات شيعه يا ما ايراني‌ها. همچنين آينده بشريت بر خلاف بدبيني رايج، آينده صلح و عدالت و به کمال رسيدن عقول است.
مطهري ادامه داد: استاد مطهري در دو ماه و نيمي که پس از پيروزي انقلاب اسلامي در قيد حيات بودند برچند مسئله تأکيد داشتند، يکي احترام به آزادي‌ها و اين که خيال نکنيم با جلوگيري از اظهارنظر مخالف، از انقلاب و اسلام دفاع مي کنيم. از اسلام فقط با يک نيرو مي توان دفاع کرد و آن آزادي دادن به افکار مخالف و البته پاسخ دادن به شبهات است. دوم استمرار عدالت خواهي. ايشان چند روز بعد از پيروزي انقلاب به صراحت فرمود اگر جمهوري اسلامي به مسئله عدالت اجتماعي اهميت ندهد شکست خواهد خورد.
اين عضو کميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به تاکيد شهيد مطهري بر استقلال فرهنگي و مکتبي، تصريح کرد: ما نبايد نسبت به فرهنگ غرب يا شرق دچار خودباختگي و خود کم بيني شويم. مي فرمود: استعمار سياسي و استعمار اقتصادي آنگاه توفيق حاصل مي کند که در استعمار فرهنگي توفيق به دست آورده باشد. وزارتخانه هاي آموزش و پرورش و علوم، تحقيقات و فناوري بايد توجه بيشتري به نشر انديشه هاي استاد مطهري ميان دانش آموزان و دانشجويان داشته باشند. متأسفانه اين مهم به رغم توصيه هاي مکرر و استثنايي امام خميني و رهبر انقلاب جدي گرفته نشده است.
نايب رييس مجلس با بيان اينکه «کشور به خاطر خباثت‌هاي آمريکا و کشور جعلي اسرائيل در شرايط سختي قرار گرفته و ضرورت همدلي و وحدت ملي مضاعف شده است» گفت: امام (ره) همواره همه اقشار و اقوام را به وحدت کلمه فرا مي خواندند. آنچه ما را به پيروزي رساند وحدت کلمه بود و آنچه نهضت را ادامه مي دهد نيز وحدت کلمه است. قرآن کريم تفرقه و تشتت را يکي از عوامل انقراض اجتماعات بشري شمرده است. پديد آمدن اسرائيل غاصب نيز از نتايج تفرقه اي است که ميان عرب‌ها و ترک‌ها در حکومت عثماني توسط اروپايي ها به وجود آمد که حدد 70 سال است مسلمانان را به خود مشغول ساخته و مانع پيشرفت آنها شده است.
مطهري ادامه داد: رئيس جمهور بايد با زبان ساده، شرايط خارجي و داخلي کشور را براي مردم تشريح کند، آنگاه مردم همراهي و مقاومت خواهند کرد. خداوند خطاب به رسول اکرم(ص) فرمود: فاستقم کما امرت و من تاب معک.
حرف دل آقاي ترامپ خطاب به ما -که البته بر زبان نمي آورد- اين است که شما بايد از آرمان آزادي فلسطين دست برداريد و اشغال را به رسميت بشناسيد تا ما به بانکهاي بزرگ جهان اجازه مبادلات بدهيم و شما بتوانيد به رفاه برسيد. پاسخ ما اين است که هيهات منّا الذله، ما تن به خواري نخواهيم داد و نيازهاي مادي خود را نيز با تکيه بر توان داخلي و روابط خوب با کشورهاي مستقل تأمين خواهيم کرد. آمريکا بايد بداند که هر تصميمي بر خلاف منافع ملت ايران بگيرد پاسخ سختي دريافت خواهد کرد. چنانچه از برجام خارج شود با چه اعتباري مي خواهد با کره شمالي مذاکره کند؟ براي ايران بازيِ دوسر برد است، زيرا در صورت خروج آمريکا از برجام، ضمن تنزل جايگاه جهاني آمريکا، از طرف ايران اتمام حجت است که ما آمديم و طرف مقابل نقض پيمان کرد، و در صورت عدم خروج، باز به نفع ايران است.
آنها دو موضوع را بهانه کرده اند، يکي توان موشکي و ديگر نفوذ منطقه اي ايران. آيا آمريکا اجازه مي دهد درباره توان موشکي اش ما تصميم بگيريم؟ انتخابات آزاد مجالس لبنان و عراق نيز نشان مي دهد که نفوذ ايران در منطقه در جهت تحکيم دموکراسي است نه براي منافع خود، و اصولا نفوذ ايران در کشورهاي منطقه نفوذ فکري و ايدئولوژيک است.
مطهري با تاکيد بر اينکه براي تقويت وحدت ملي لازم است به مسئله حصر خانگي خاتمه داده شود، گفت: متأسفانه دادستان تهران موضوع وعده رفع حصر تا پايان سال 96 را تکذيب کرد. بهتر بود ايشان قبل از تکذيب، از مقامات مافوق خود سؤال مي کرد. اصولاً دادستان‌ها نبايد در هر موضوعي وارد شوند. موضوع ورود دادستان کل کشور به مسئله شوراي شهر و شهردار تهران موجب وهن جمهوري اسلامي شد. همين‌طور برخي اقدامات دادستان مشهد، البته از دادستاني که معتقد است اختيارات او از اختيارات خدا فقط يک بند انگشت کمتر است، اين اقدامات، طبيعي به نظر مي رسد.
مايه خوشوقتي است که دادستان تهران اعلام کرد پرونده دادستان سابق درباره قتل زهرا کاظمي همچنان مفتوح است. لازم است نتيجه اين پرونده که موجب قطع رابطه کانادا با ايران شد و همان ابتدا بايد از طرف ايران عذرخواهي و مجرم مجازات مي شد، سريعتر به اطلاع مردم برسد.
دوگانگي در حوزه اطلاعات کشور خطري است که کيان جمهوري اسلامي را تهديد مي کند. اين که در مسئله بازداشتي هاي محيط زيست، وزارت اطلاعات جاسوس بودن آنها را تأييد نمي کند و در موارد ديگر نيز وحدت نظر و وحدت رويه وجود ندارد، به صلاح کشور نيست. پيشنهاد مي کنم جناب آقاي حسين طائب به عنوان وزير اطلاعات معرفي و انتخاب شوند و يا وظايف اطلاعات سپاه مانند گذشته منحصر در امور داخلي سپاه و گروههاي مخالف مسلح شود.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد