آخرین اخبار

کواکبيان: آقاي روحاني شعار «رفع حصر» چه شد؟ سياسي

کواکبيان: آقاي روحاني شعار «رفع حصر» چه شد؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - آقاي لاريجاني اگر رئيس مجلس نباشد اگر در خيابان قدم بزند شايد فردي او را نشناسد

خوب يکي از وعده ‌هاي روحاني که در تمامي سخنراني‌هاي انتخاباتي به آن تاکيد کرد حل و فصل موضوع حصر بود و با توجه به اينکه رئيس جمهور رئيس شوراي عالي امنيت ملي است، اين وعده را در انتخابات داده است و با توجه به اينکه هفت سال از موضوع حصر مي‌گذرد انتظار مي رود زمينه اين کار توسط رئيس جمهور فراهم شود.
خبرگزاري تسنيم؛ گفتگويي با مصطفي کواکبيان نماينده مردم تهران در مجلس انجام داده است.
اهم سخنان وي از اين قرار است:
*يک مشکل ساختار پارلماني داريم که حزب را مبنا قرار نمي‌دهيم، لذا جناح مطرح مي‌شود که اين جناح با يکسري مباحث ديگر خلط مي‌شود و اين جمله بنده که گفتم برخي با ما عکس سلفي گرفتند و زنبيل‌شان را در جاي ديگر گذاشتند اين مسئله را نشان مي‌دهد و هرچه در مجلس پيش رفتيم ديديم که پيش‌بيني ما دقيق‌تر است.
*خط سياسي بنده با آقاي لاريجاني هم‌خواني ندارد مگر در برخي مواقع در جريان مستقلان که لاريجاني راهبري اين جريان را بر عهده دارد. افرادي مثل کاظم جلالي که در ليست ما بودند، بعد در مجلس فراکسيون‌دار شدند، عملاً پشت پرده آن فراکسيون هم خود آقاي لاريجاني است.
*يکي از موضوعاتي که آقاي لاريجاني به من گفت، پروفسور کواکبيان بود که بنده اين موضع را قبول نداشتم که مثلاً لايحه‌اي 34 ماده دولت به مجلس آورده و 144 ماده شده است و استدلال آقاي لاريجاني اين بود که شوراي نگهبان ايراد مي‌گيرد که ما موارد را خيلي زيادتر کرديم. ما گفتيم که شما چه حقي داشتيد که به رهبري نامه نوشتيد، ما قانون نوشتيم و اگر شوراي نگهبان قبول نمي‌کرد به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارجاع داده مي‌شد، که به آقاي لاريجاني برخورد و گفت بايد با شما مشورت مي‌کردم که البته بايد با نمايندگان در اين مورد مشورت مي‌کرد. لاريجاني مي‌گفت من به عنوان رئيس مجلس نامه نوشتم نه مجلس، آقاي لاريجاني اگر رئيس مجلس نباشد اگر در خيابان قدم بزند شايد فردي او را نشناسد، الان به عنوان رئيس مجلس هست که مطرح هست و هر روز خبر يک صدا و سيما است.
*در کشورهاي اروپايي رئيس مجلس، سخنگوي نمايندگان است. البته در کشور ما اين افراد خيلي رئيس هستند، نبايد خيلي از مسائل مجلس را به دوش هيئت رئيسه مجلس گذاشت.
* من چون همشهري روحاني هستم او را خوب مي‌شناسم. از سال 58 مسئوليت ستاد انتخاباتي او براي انتخابات مجلس اول را داشتم، روحاني اخلاقياتي دارد، يکي از اخلاقياتش اين هست که به دنبال قدرت مستقر است، يعني الان اگر لاريجاني رئيس نبود خيلي از جلسات را با او نمي‌گذاشت، چون الان او قدرت دارد فعلاً با او ارتباط برقرار مي‌کند. ما در انتخابات احساس مي‌کرديم آقاي روحاني اگر رئيس جمهور نشود جرياني بدتر از او سرکار مي‌آيد.
*دولت آقاي روحاني را با دولت آقاي احمدي‌نژاد اصلا با هم قابل مقايسه نيست، لذا فضايي که در آن قرار داريم امروز خيلي نعمت است، اما در موقعيتي دولت روحاني را با دولت خاتمي مقايسه مي‌کنيد، ما مي‌گوييم که خيلي از جنبه‌هاي دولت آقاي خاتمي در دولت آقاي روحاني نيست و اين واقعيتي است که بايد بپذيريم.
*هيچ قرابت ويژه‌اي با آقاي محسن هاشمي رفسنجاني ندارم، اما بارها گفته‌ام که وقت را براي انتخاب شهردار تهران نبايد در شوراي شهر تلف کنند؛ دوستان اصلاح‌طلب ما بايد در شوراي شهر تهران از موقعيت شوراي شهر استفاده کنند، بالاخره محسن هاشمي سوابق اجرايي ممتدي در شهرداري تهران دارد و داراي محبوبيت عمومي است و در راي مردم نيز مشخص شد که او در نزد آنها جايگاه دارد؛ اما قرار نيست که همه حرف ما را گوش دهند و کار خودشان را مي‌کنند.
* حرف‌هايي مطرح مي‌کنند و مي‌گويند که ممکن است نفر بيست‌ودوم و عضو علي‌البدل به شورا بيايد، اين چه اشکالي دارد؟! مگر ما شهرداري و شوراي شهر شيشه‌اي نمي‌خواهيم؟ يک نفر مي‌خواهد چه اطلاعات محرمانه‌اي پيدا کند؟ مي‌گويند اصولگرايان نبايد باشند، اين حرفها اصلاً مبنايي و منطقي نيست. ما در مجلس حدود 100 نفر هستيم، مگر چه کار مي‌توانيم انجام دهيم، در شرايطي که اکثريت نداريم نمي‌توانيم کاري بکنيم؛ يک نفر در بين 21 نفر کاري نمي‌تواند بکند.
*گزينه‌هايي که براي شهرداري تهران مطرح شده هيچ کدام محبوبيت عمومي آقاي محسن‌هاشمي را ندارد و از قضا آقاي هاشمي هم عضو حزب مردم‌سالاري نيست که ما بگوييم به خاطر حزب مردم‌سالاري اين حرف را مي‌زنيم و يا از او حمايت مي‌کنيم.
*مردم توقعات به حقي دارند که يکي از مهمترين آن هم همين فضاي مجازي است. گذشت آن دوراني که ما بگوييم جمعي از بزرگان براي کشور تصميم‌گيري کنند و مردم نيز زندگي خود را بکنند. امروز هر فردي يک حرکتي داشته باشد -چه تلگرام بسته شود يا نه- مردم در جريان اتفاقاتي که در کشور مي‌افتد قرار خواهند گرفت.
*در فضايي سير مي‌کنيم که حتي آقاي ضرغامي مي‌گويد که رفع حصر را به رهبري وصل نکنيد. خوب يکي از وعده ‌هاي روحاني که در تمامي سخنراني‌هاي انتخاباتي به آن تاکيد کرد حل و فصل موضوع حصر بود و با توجه به اينکه رئيس جمهور رئيس شوراي عالي امنيت ملي است، اين وعده را در انتخابات داده است و با توجه به اينکه هفت سال از موضوع حصر مي‌گذرد انتظار مي رود زمينه اين کار توسط رئيس جمهور فراهم شود.
*ما در همين حوادث دي ماه گفتيم آقا کاري کنيد براي امنيت اجتماعات و گفتيم که مکاني را براي برگزاري اعتراضات مردمي در نظر بگيريد حتي بنده در يکي از برنامه‌هاي تلويزيوني تعبيري به کار بردم و گفتم که پليس ما بايد به قدري اقتدار داشته باشد که گاهي کتک خوردن را هم ياد بگيرد و بايد با مردم مدارا کند. بنده نمي‌گويم که نبايد به کساني که حجاب را رعايت نمي‌کنند تذکر داد ولي در بحث بد حجابي يک شخص هست که حجاب خود را رعايت نکرده است ولي وقتي مامور نيروي انتظامي آن برخورد را مي‌کند ديگر کسي نمي‌گويد شخصي خطا کرده بلکه مي‌گويد نيروي انتظامي که زير نظر حکومت است چنين خطايي انجام داده است. خوب نيروي انتظامي ما زير نظر وزارت کشور کار مي‌کند.
*درباره پارلمان اصلاحات هدف ما نوعي پوست اندازي اصلاح طلبان است چون ما مي‌گوييم 4 هزار نفر از اصلاح طلبان سراسر کشور که از بدنه خود جامعه است بيايند و تصميم‌گيري کنند و اينطور نباشد که تنها يک گروهي از بزرگان که از ما بهتران هستند دور هم جمع شوند و تصميمشان انتخاب فردي همچون لاريجاني يا روحاني باشد.
* بسياري از اصولگرايان امروز از آقاي احمدي نژاد اعلام برائت مي‌کنند، ما در آن زمان مي‌گفتيم که کمي در حمايت از او کوتاه بياييد، نگراني ما اين نيست که اصولگرايان سنتي بيايند، البته آنها را دوست داريم، اما کسي به نام اصولگرايي مي‌آيد و راي آنها را مي‌گيرد که ما از آن نگرانيم.


منبع: tasnimnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد