آخرین اخبار

بيل گيتس و هشدار نسبت به يک اپيدمي آخرالزماني نزديک؛ چرا؟ اخبار ويژه

بيل گيتس و هشدار نسبت به يک اپيدمي آخرالزماني نزديک؛ چرا؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - پيش بيني تهديد يک اپيدمي جهاني چه به صورت طبيعي چه به صورت مهندسي

به گزارش بيزينس اينسايدر، بيل گيتس در برنامه گفت و شنودي که از سوي انجمن پزشکي ماساچوست و نشريه پزشکي نيوانگلند در مورد بيماري هاي اپيدميک برگزار شد، گفت بيماري کشنده بعدي که موجب يک اپيدمي جهاني خواهد شد، در راه است.
گيتس گفت:« يک حوزه وجود دارد که جهان پيشرفت زيادي در آن نکرده است و آن حوزه آمادگي در برابر بيماري هاي عالم گير است.»
او گفت: «درصورت بروز تهديدات ميکروبي که هيچ رويکرد اضطراري در قبال آن وجود ندارد، جهان بايد با همان جديتي خود را براي بيماري هاي عالم گير آماده کند که براي جنگ آماده مي شود.»
به گفته گيتس يک بازيگر غير دولتي کوچک مي تواند حتي شکلي کشنده تر از آبله را در يک آزمايشگاه توليد کند.
گيتس با «موسسه مدلسازي امراض»، آنفلونزاي جديدي نظير آنفلونزايي که در اپيدمي سال 1918 جان 50 ميليون نفر را گرفت، شبيه سازي کرده است. اين مطالعه دريافته است که در صورت شيوع يک آنفلونزاي جديد، در وضعيت فعلي، بسيار احتمال دارد که جمعيتي30 ميليون نفري ظرف شش ماه جان خود را از دست دهند.
به گفته گيتس در تنها مورد تاريخ که ارتش کوشيد نوعي بازي جنگي شبيه سازي شده را عليه يک اپيدمي آنفلونزا انجام دهد، امتياز نهايي به دست آمده اين بود: «آنفلونزا يک، بشر صفر.»
راه حل چيست؟ البته يک واکسن آنفلونزاي همگاني! گيتس روز جمعه اعلام کرد که بنياد بيل و مليندا گيتس قول مي دهد کمکي 12 ميليون دلاري را براي تشويق به ساخت يک واکسن همگاني ارائه کند.
گيتس معتقد است که «ما به ارتباط بهتري بين ارتش ها و دولت ها براي کمک به واکنش هاي هماهنگ شده نيازمنديم.» گيتس مي افزايد که به نظر او زماني که پاي ساخت فناوري و کمک به يکديگر براي ساخت ابزارهايي جهت مبارزه با يک بيماري کشنده در حال ظهور پيش مي آيد، دولت ها بايد راه هايي را براي اعطاي کمک هاي سريع تر به «بخش خصوصي» (همان بودجه هاي پنهان و سياه نظامي) در نظر داشته باشند.
به گزارش استريتس تايمز گيتس گفت که مالاريا دوباره در حال رشد است و همچنان جان عده بيشتري را در سطح جهان خواهد گرفت، مگر آنکه دولت ها در مورد تلاش هاي خود براي ريشه کن کردن اين بيماري تجديد نظر کنند.
مليندا گيتس اخيرا گفته بود که تهديد يک اپيدمي جهاني چه به صورت طبيعي بروز کند چه به شکل مهندسي شده، شايد بزرگ ترين خطري باشد که بشريت با آن رو در روست. او گفته بود: «به تعداد کساني فکر کنيد که هر روز از نيويورک خارج مي شوند و به سرتاسر جهان مي روند؛ ما در جهاني زندگي مي کنيم که همه به هم مرتبط هستيم.»
بنياد بيل و مليندا گيتس اين نکته را کاملا روشن کرده که هدف آنها محو کردن فلج اطفال از جهان است. با اين حال آنطور که اکتيويست پست گزارش مي دهد آنها دقيقا خلاف اين عمل کرده اند و شايد مسئول رنج هزاران کودکي باشند که به فلج اطفال ناشي از تزريق واکسن مبتلا شده اند.
ديوان عالي هند دستور انجام يک تحقيق جامع را درباره بنياد بيل و مليندا گيتس صادر کرده و قضات پرسش هايي را از اين بنياد و خود بيل و مليندا گيتس به عمل آورده اند.
در سال 2009 کودکان قبيله اي از ناحيه خمام در آندرا پرادش هند هدف واکسيناسيون يک واکسن ويروس پاپيلوماي انساني (اچ پي وي) با هدف جلوگيري از سرطان دهانه رحم قرار گرفتند. حدود 16 هزار دختر 9 تا 15 ساله دوزهايي از اين واکسن را توسط سازمان بهداشت و درمان ايالتي دريافت کردند (که توليد شرکت مرک بود). به اين دختران گفته شده بود که به آنها واکسن هاي «سلامتي» داده مي شود. اين ماجرا زماني توجه ها را به خود جلب کرد که چند ماه بعد وضعيت سلامتي چندين دختر رو به وخامت رفت و سال بعد پنج تن از آنها جان خود را از دست دادند. به گزارش ديلي ميل دو مورد مرگ مشابه نيز در گجرات گزارش شد که 14 هزار دختر قبليه اي با واکسن اچ پي وي سرواريکس توليد شرکت گلاکو اسميت کلاين واکسينه شده بودند.
بالغ بر 120 دختر حملات صرع، دل دردهاي شديد، سردرد و تغييرات خلق و خو را گزارش کردند که هيچ يک در اثر آنها جان نباختند. ساير دختراني که واکسن گارداسيل دريافت کرده بودند ناباروري را تجربه کردند.حدود همان زماني که اين حوادث گزارش شدند، دختران جوان در شمال کلمبيا با نشانه هاي مشابهي دربيمارستان بستري شدند. دست بر قضا اين دختران نيز دوزهايي از واکسن اچ پي وي را دريافت کرده بودند.
با بازديد يک سازمان غير دولتي از آندرا پرادش بود که حقايق کم کم روشن شدند. فعالان حوزه بهداشت و درمان از سازمان غير دولتي ساما در مارس 2010 از خمام بازديد کردند و دريافتند که بيش از 100 دختر مبتلا به حملات صرع، شکم درد، سردرد و تغييرات خلق و خو شده اند. دختراني که از عادت ماهانه زودهنگام، خونريزي شديد و دردهاي مربوط به عادت ماهانه شکايت داشتند. ساما همان زمان اعلام کرد که اين دانش آموزان به بهانه ارائه مراقبت هاي بهداشتي به خوکچه هاي هندي تبديل شده اند. والدين بي سواد درباره واکسن واقعي در بي خبري نگه داشته شده و بيشتر آنها در فرم هاي ممهور به اثر انگشت، رضايت خود را اعلام کرده بودند.
سازمان غير دولتي آمريکايي «برنامه تخصيص فناوري در حوزه سلامت» مطالعاتي را انجام داده است. آنها آزمايش کرده اند که واکسن سرطان تخمدان در دختران جوان چگونه واکنش نشان مي دهد. بودجه اين آزمايش غير اخلاقي از سوي اين سازمان را کسي تامين نکرده بود جز بنياد بيل و مليندا گيتس. طعنه آميز آنکه اين مطالعه يک موفقيت براي اين بنياد قلمداد شد. اين بنياد همچنين به اين سازمان در مطالعه پيرامون واکسن روتاويروس و واکسن ذات الريه در آفريقا و آسيا نيز کمک کرده بود.
به گزارش اکونوميک تايمز چند روز بعد از آنکه سازمان بهداشت جهاني در سال 2009 اعلام کرد که دو نوع اچ پي وي موجب 70 درصد سرطان هاي دهانه رحم شده اند، سازمان غيردولتي تخصيص فناوري در حوزه سلامت پروژه پنج ساله خود را در چند منطقه مختلف جهان در پرو، ويتنام، اوگاندا و هند آغاز کرد.
ژاپن پيشتر دريافته بود که واکسن اچ پي وي گارداسيل چند اثر جانبي جدي به همراه دارد و واکسيناسيون آن را در مورد زنان کشور خود و فروش آن را در بازارهاي خود ممنوع کرده بود. اين اثرات جانبي شامل حملات صرع، آسيب مغزي، کوري، فلج، مشکلات تکلم، مشکلات لوزالمعده و از دست رفتن کوتاه مدت حافظه بود، در حالي که يک بيمار ديگر حتي بعد از دريافت اين واکسن جان باخت. در همان سال گروه ديدبان چيني مدواچر ژاپن عليه گارداسيل اعلام جرم کرده بود، در حالي که يک کارمند سابق مرک اين دارو را«بزرگ ترين رسوايي دارويي تمام دوران ها» ناميده بود.
دکتر برنارد دالبرگ کارمند سابق شرکت مرگ گفته بود: «وسعت کامل رسوايي گارداسيل بايد مورد ارزيابي قرار گيرد. وقتي که اين واکسن در بازار آمريکا آزاد شد همه فهميدند که ثابت شده دارويي بي ارزش است. دايان هارپر يکي از صاحب نظران بزرگ در آمريکا، يکي از اولين کساني بود که زنگ را به صدا درآورد و به اين تقلب و دغلکاري اشاره کرد. من پيش بيني کردم که گارداسيل به بزرگ ترين رسوايي پزشکي تمام دوران ها تبديل خواهد شد، چون در آن مقطع زماني شواهدي روي هم انباشته مي شدند که اثبات مي کردند اين واکسن که آن را شاهکار تکنيکي و علمي مي ناميدند، مطقا هيچ اثري بر سطان دهانه رحم ندارد و بسياري اثرات معکوس ديگر دارد که سلامتي انسان ها را از بين مي برد و حتي موجب مرگ آنها مي شود و درخدمت هيچ هدفي قرار ندارد جز توليد سود بيشتر براي توليدکنندگان دارويي.
گارداسيل دارويي بي مصرف است و به لعنت خدا نمي ارزد! بعلاوه تصميم گيران در تمام سطوح از اين با خبرند. مواردي از سندروم گيليان- بار، فلج اندام تحتاني، ام اس و التهاب مغزي ناشي از مصرف اين واکسن عوارضي بوده که تاکنون معلوم شده اند.»
در سال 1993 ژاپن بعد از آنکه به يک ميليون و 800 هزار تن از کودکان دو نوع واکسن ام ام آر داده شد و مواردي مننژيت غير ويروسي و ديگر واکنش ها در تعدادي از آنها مشاهده شد، واکسيناسيون ام ام آر را ممنوع اعلام کرد. اين عوارض شامل اوتيسم و سه مرگ مي شد، در حالي که ديگر بچه ها مبتلا به عقب ماندگي هاي دائمي شدند که از نقص شنوايي و کوري و تا از دست رفتن کنترل اندام ها را در بر مي گرفت.
تمام اين برنامه ها در جهت دستور کار جمعيت زدايي گيتس انجام مي شود.
در سال 2010 بيل گيتس در يک کنفرانس تي اي دي گفت که براي کاستن از رقم جمعيت جهان با هدف حل معضل گرمايش زمين و پايين آوردن آلودگي هاي دي اکسيد کربن، بايد از واکسن ها استفاده کرد.
گيتس با بيان اينکه جمعيت جهان به سمت 9 ميليارد نفر پيش مي رود گفت: «اگر ما کار واقعا بزرگي روي واکسن هاي جديد، مراقبت هاي درماني، خدمات بهداشت و سلامت باروري (سقط جنين) انجام دهيم، آنگاه شايد بتوانيم اين رقم را 10 تا 15 درصد کاهش دهيم.»
بيل گيتس در چند سال گذشته ايده يک ابر ويروس را دنيال کرده است، از جمله در يک گفتگوي ديگر در برنامه تي اي دي تاک در سال 2015 با عنوان «شيوع بعدي؟ آيا ما آماده ايم؟»
سپس در سال 2016 او با گفتن اينکه جهان دربرابر يک اپيدمي کشنده در دهه آينده «آسيب پذير» است، همان هشدار خود را تکرار کرده است.
سال هاست که بيل گيتس هشدارهايي داده است، اما سال گذشته او اظهار داشت که بيو تروريسم- يک ويروس ساخته شده در آزمايشگاه- مي تواند جان 30 ميليون نفر يا بيشتر را تنها ظرف يک سال بگيرد.
به گزارش فوربس، بيل گيتس سال پيش در کنفرانس امنيتي مونيخ در آلمان گفت: «اين کار چه در نتيجه تصادف طبيعت انجام شود يا به دست يک تروريست، اپيدمي شناسان مي گويند که يک پاتوژن هوازي پر تحرک مي تواند بيشتر از 30 ميليون نفر را به کشتن دهد. آنها اين را نيز مي گويند که يک احتمال منطقي وجود دارد که جهان چنين شيوعي را ظرف 10 تا 15 سال آينده تجربه کند.»
آيا اين نويسنده تنها کسي است که از انجام «واکسيناسيون هاي همگاني» که مورد حمايت بنياد بيل و مليندا گيتس است، امتناع خواهد کرد؟


منبع: farsnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ميزان استفاده جوانان از تلگرام و اينستاگرام

ايران يک ميليارد دلار گاز مجاني به ترکيه تحويل داد

آتليه‌اي که عکس‌هاي مستهجن از بچه‌ها مي‌گيرد!

مازني: مديران اينستاگرام عذرخواهي کنند

درز اطلاعات کاربران يک تاکسي اينترنتي تأييد شد

تکذيب اجبار سيل‌زدگان براي بازگشت به خانه

هلال احمر از سردار سعيد قاسمي شکايت مي‌کند

نمايندگان دنبال حاشيه امن براي انتخابات هستند؟

خط و نشان پليس در خصوص برخورد با بدحجابي

دختر ترامپ پشت دستگاه سنتي پارچه بافي+عکس

استاندار خوزستان از 28اسفند تاکنون خانه نرفته!+عکس

کشف فساد جديد در پرونده دکل نفتي گمشده

بازداشت عوامل ترويج فساد و فحشا در شيراز

سقوط 40 درصدي توليد خودرو در ايران

جريمه ميلياردي گران‌فروشان و محتکران موبايل

اقبال خانه اولي‌ها به وام مسکن کم شد

پرايد، نقش اول در تصادفات نوروزي

ماجراي مرده‌اي که از خارج کشور پيامک مي‌فرستاد

چشم‌انداز بازار خودرو و ارز در سال 98

افتتاح خط 6متروي تهران فردا با حضور روحاني

سپاه، درگيري با سيل‌زدگان خوزستان را تکذيب کرد

جهانگيري: کمک‌هاي خوبي براي سيل‌زدگان داريم

تب مهاجرت از ايران به دهه هشتادي‌ها رسيد

تعطيلات مرگبار؛ افزايش 7 درصدي تلفات جاده‌اي

رهاسازي ناگهاني آب سد علت تشديد سيل گلستان

حکم سه قاچاقچي ميلياردي صادر شد

انبارهاي مرغ و گوشت تنظيم بازاري سالم ماندند

قايق حامل مهاجران ايراني در مديترانه غرق شد

دادستان شيراز: شهردار در شيراز نيست

اعاده دادرسي سعيد طوسي در حال بررسي است

بازداشت دو ايراني در آرژانتين با گذرنامه اسرائيل

برخورد متفاوت شهرداري گرگان با پاکبانان

فرح: اميدوارم ايرانيان نوروزِ آزادي را جشن بگيرند!

فرماندار دشستان: به شهردار برازجان تذکر دادم

خريد و فروش گوشي در بازار موبايل نصف شد

قيمت اينترنت، از ساندويچ هم ارزان‌تر است

نه به آجيل؛ راه جديد مبارزه با گراني

ماجراي بازداشت يک استاد بلژيکي در ايران

آستان قدس در دوره رئيسي ماليات مي‌داد؟

تکرار بلاي پرايد بر سر لادا

جزئيات تازه درباره پرونده قتل شرور معروف تهران

هرج و مرج در بازار موبايل

چرا قيمت گوشي دوباره بالا رفت؟

شوراي شهر، فاتحه‌ي باغ‌هاي تهران را خواند!

بازداشت زن دوم در ماجراي مرگ مرد بازنشسته

مزايا و معايب مصوبه پرحرف و حديث مجلس

حمله خمپاره‌اي تروريست‌ها به حومه حلب

ثروت ترامپ چقدر است؟

جزئيات نشت آب از پايه‌هاي برج آزادي

آخرين وضعيت پرونده مرگ رئيس تامين اجتماعي