آخرین اخبار

خواص سفيداب براي پوست صورت، لايه برداري تا از بين بردن جوش تناسب و زيبايي

خواص سفيداب براي پوست صورت، لايه برداري تا از بين بردن جوش

  بزرگنمايي:

چه خبر - خواص سفيداب براي پوست صورت

سفيداب بهترين لايه‌ بردار طبيعي است که مي‌تواند جايگزين خوبي براي انواع ماسک‌هاي لايه‌بردار باشد. سفيداب با پاک کردن سلول‌هاي مرده باعث مي‌شود تا به قول معروف پوست‌مان نفس راحت بکشد. در طول روز ميليون‌ها سلول بر اثر فعاليت مي‌ميرند و بايد از روي پوست بدن پاک شوند. بهترين راه اين است که هنگام استحمام مقداري سفيداب بر روي پوست‌مان بماليم تا سلول‌هاي جديد بتوانند رشد کنند و باعث زيبايي پوست شوند.

سفيداب، معجزه‌اي براي لايه برداري پوست

به گفته‌ي محققان، سفيداب در ايران و در دوره‌ي اسلام توسط عطارها ساخته ‌مي‌شده است. نام ديگر سفيداب «روشور» است. البته در آن دوران زنان از سفيداب براي آرايش کردن و به خصوص سفيد جلوه دادن پوستشان استفاده مي‌کرده‌اند. در واقع مانند کرم پودرهاي امروزي عمل مي‌کرده‌اند و هيچ گونه عوارض و بيماري پوستي در پي نداشته‌اند. در واقع سفيداب به اصطلاح امروزي‌ها خوراک پوست است و باعث جوان‌تر شدن پوست مي‌شود. سفيداب بهترين بدن شويي است که تاکنون اختراع شده است. کساني که پوستشان به صابون‌ها و بدن‌شوي‌هاي شيميايي حساسيت نشان مي‌دهد مي توانند سفيداب را جايگزين کنند. البته ما به شما توصيه مي‌کنيم تا هميشه از سفيداب براي تميز کردن بدن خود استفاده کنيد، زيرا هيچ شوينده‌اي نمي‌تواند با سفيداب رقابت کند و مانند سفيداب پوستتان را تميز و زيبا کند.
متاسفانه سفيداب تا به امروز هيچ گونه پيشرفتي در ظاهر نداشته است و مانند گذشته به همان شيوه فروخته مي‌شود و هيچ گونه تغييري در ظاهر نداشته است. اين ماده هنوز مانند گذشته سفيد و گرد است و هيچ گونه بسته‌بندي شکيلي ندارد و به صورت فله توسط عطارها فروخته مي‌شود و بدتر اين که مردم ديگر مانند گذشته از سفيداب استفاده نمي‌کنند و در دست فراموشي است. اگر مردم بيشتر در مورد اين ماده تحقيق کنند بيشتر به خواص سفيداب، اين ماده گران‌بها پي مي‌برند.
ترکيبات سفيداب از نوعي گل و نخاع حيوانات است. همان‌طور که در بالا گفتيم سفيداب، بهترين بدن شوي و نرم کننده‌ي پوست است و باعث کنترل تعريق بدن نيز مي‌شود. کساني که از تعريق زياد رنج مي‌برند مي‌توانند در هر بار استحمام مقداري سفيداب به نقاطي از بدنشان که بيشتر دچار تعريق مي‌شود بمالند و با دست ماساژ دهند. مطمئن باشيد که در همان مرتبه‌ي اول شاهد بهبودي چشم‌گيري مي‌شويد. سفيداب بعد از ماليده شدن بر روي پوست باعث بهبودي سلول‌ها و جوان‌تر شدن پوست مي‌شود. با جوان شدن پوست بدن، پوست ديگر مانند گذشته دچار تعريق نمي‌شود. در واقع سفيداب باعث شادابي و طراوت پوست تمام نقاط بدن مي‌شود.

از بين بردن چوش صورت و بدن با سفيداب

يکي ديگر از خواص سفيداب اين است که اين ماده باعث رفع جوش‌ها و لک‌هاي پوست مي‌شود. سفيداب باعث ضدعفوني شدن پوست بدن هم مي‌شود. بيشتر کساني که بدنشان مرتب جوش مي‌زند پوست بيش از حد چربي دارند. به اين افراد توصيه مي‌کنيم که در هنگام استحمام به بدن‌شان مقداري سفيداب بزنند. البته سعي کنيد بيشتر به نقاطي از بدن‌تان سفيداب بزنيد که بيشتر از نقاط ديگر بدن جوش مي‌زنند. خانم‌ها اگر مي‌خواهند از شر جوش‌هاي صورت خود راحت شوند مي‌توانند با بسته نگه داشتن چشمان‌شان به پوست صورت خود مقداري سفيداب بزنند.
در آقايان معمولا بعد از هر بار اصلاح صورت، صورت شروع به جوش زدن مي‌کند و باعث دردسر مي‌شود. بهترين راه براي جلوگيري از بروز جوش اين است که آقايان بعد از اصلاح صورت، مقداري سفيداب را با عرق بيد مخلوط کنند و به صورت خود بمالند. مخلوط اين دو ماده باعث مي‌شود تا پوست اصلاح شده ديگر بر اثر اصلاح، جوش نزند چون طبع سرد اين ترکيب از بروز جوش جلوگيري مي‌کند.

جلوگيري از سرطان پوست با سفيداب

به گفته‌ي اغلب طبيب‌هاي سنتي، سفيداب از مبتلا شدن افراد به سرطان‌هاي پوستي جلوگيري مي‌کند. اشعه‌هاي خورشيد بسيار زيان‌آور هستند و هنگامي‌که اين اشعه‌ها به پوست ما برخورد مي‌کنند باعث بروز انواع بيماري‌هاي پوستي مي‌شوند. اما يکي از راه‌هاي جلوگيري از اين بيماري‌ها استفاده کردن مداوم از سفيداب است. کساني که به خاطر شغل خود مجبور هستند که تمام روز در معرض نور خورشيد قرار بگيرند بايد بعد از اتمام کارشان در هنگام استحمام از سفيداب استفاده کنند تا تمام آسيب‌هايي که اشعه‌هاي خورشيد به پوست ما وارد کرده درمان شوند. همان‌طور که گفتيم سفيداب باعث ترميم سلول‌هاي آسيب ديده مي‌شود و در واقع سفيداب مانند ضد آفتاب عمل مي‌کند.

روشن کردن پوست صورت با ترکيب سفيداب، شير و روغن زيتون

براي اين که بتوانيد پوست صورت هميشه روشن و شاداب داشته باشيد بايد مقداري سفيداب را با مقداري شير و روغن زيتون مخلوط کنيد و بر روي پوست صورت خود بماليد و بعد از حدود 15 دقيقه اين محلول را از روي پوستتان بشوييد و به سرعت شاهد بهتر شدن پوست صورت خود شويد. شير و زيتون هر دو باعث ترميم بافت‌هاي پوست مي‌شوند و هنگامي‌که با سفيداب ترکيب شوند به دارويي معجزه‌آسا تبديل مي‌شود.

روش استفاده صحيح از سفيداب

به گفته‌ي نصرت پورسينا، متخصص بيماري‌هاي پوست و مو، نبايد سفيداب را با کيسه‌هاي خشن و زبر بر روي پوست ماليد، زيرا ممکن است باعث بروز بيماري تب مالت شود. اغلب مردم اين اشتباه را مرتکب مي‌شوند و با کيسه‌هاي زبر سفيداب را بر روي پوست‌شان مي‌مالند.
اين پزشک متخصص معتقد است بهترين راه براي استفاده کردن از سفيداب اين است که مقداري سفيداب را ابتدا بر روي يک ليف نرم بماليد و بعد به آرامي ليف نرم را بر روي پوستتان بکشيد تا سفيداب بر روي پوستتان بهتر اثر کند.
پورسينا همچنين مي‌گويد: کودکان پوست حساس‌تري نسبت به افراد بزرگسال دارند و اگر قصد داريد تا به بدن کودکان خود سفيداب بزنيد بايد از ليف‌هاي بسيار نرم استفاده کنيد تا کودکان‌تان دچار بيماري نشوند.
سفيداب قرن‌ها در کنار ما بوده است و هميشه توانسته به ما در درمان بيماري‌هاي پوستي‌ ياري برساند. از اين رو به خانم‌ها توصيه مي‌شود که سفيداب را جزو لوازمات بهداشتي خود قرار بدهند تا هميشه پوستي تازه و شاداب داشته باشند. پوست، تمام بدن ما را فرا گرفته است و نبايد ناديده گرفته شود. شايد سفيداب مانند بعضي از لوازم بهداشتي گران قيمت و زيبا نباشد اما از بسياري از آن‌ها با ارزش‌تر است.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : لايه برداري پوست هم قوانيني دارد که بهتر است بدانيد!!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : لايه برداري پوست صورت با چند ماسک طبيعي

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : از بين بردن جوش صورت با درمانهاي کارساز خانگي

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : از بين بردن جوش صورت با يک روش سريع و موثر + فيلم


منبع : hidoctor.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد