آخرین اخبار

فروشندگان براي افزايش قيمت پوشاک چه بهانه اي دارند؟ اقتصادي

فروشندگان براي افزايش قيمت پوشاک چه بهانه اي دارند؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - بهانه جديد فروشندگان براي افزايش قيمت پوشاک

تنوع قيمت در بازار پوشاک به گستردگي تنوع انواع آن در مدل‌ها و جنس‌هاي متفاوت است. همچنين قيمت انواع لباس بر اساس شاخص‌هاي مختلف از جمله کيفيت پارچه، برش و دوخت، محدوده جغرافيايي، محل عرضه، برند بودن يا نبودن لباس و ... است. همچنين موارد بسيار ديگري که حتي شايد به شکل مستقيم به لباس مربوط نباشد در قيمت‌ پوشاک تاثيرگذار است.
به گفته تعدادي از فروشندگان، هر چند لباس‌هاي ايراني از جايگاه نسبتا قابل قبولي در بازار برخوردار هستند اما جنس‌هاي خارجي از جمله کارهاي ترک و چين بخش قابل توجهي از بازار پوشاک را به خود اختصاص داده‌اند. پوشاک ترک اين روزها به دليل کيفيت مناسب و جنس مرغوب‌شان مورد استقبال خريداران لباس قرار گرفته است. از طرفي هم لباس‌هاي چيني بخش مهمي از بازار پوشاک ايران را در اختيار دارند و به دليل قيمت پايين‌ترشان مورد اقبال زياد قرار گرفته‌اند.
به غير از پوشاک چيني که در همه انواع زنانه، بچه‌گانه و مردانه عرضه مي‌شود، کارهاي پاکستان، بنگلادش، تايلند، فيليپين و برخي ديگر از کشورهاي جنوب شرقي آسيا در بازار لباس عرضه مي‌شوند.
اما يکي از عواملي که بر بازار پوشاک همواره تاثيرگذار است وضعيت نرخ دلار است. از آنجاکه بخش عمده‌اي از بازار پوشاک وارداتي است قيمت پوشاک مستقيما از قيمت دلار تاثير مي‌پذيرد.
با توجه به نوسانات ارزي در دو - سه ماه گذشته به گفته فروشندگان، بازار انواع پوشاک هم دستخوش تغييراتي شده و قيمت برخي برندها و اجناس با افزايش همراه شده‌ است. اين افزايش قيمت نه تنها در ميان پوشاک وارداتي بلکه در ميان برندهاي داخلي هم مشاهده مي‌شود که قابل توجيه به نظر نمي‌رسد.
مشاهدات نشان مي‌دهد که بيشترين افزايش قيمت مربوط به پوشاک ترکيه است و پس از آن پوشاک کشورهاي شرق آسيا از جمله چين، کره و تايلند بيشترين افزايش قيمت را داشته اند. اين افزايش قيمت‌ها در حالي صورت گرفته است که به گفته مسئولان هيچ کسي حق ندارد به بهانه افزايش قيمت ارز اجناس خود را گران بفروشد اما برخلاف اين وعده‌ها، اصناف زيادي اجناس را گران کرده‌اند.
از سوي ديگر بازار پوشاک که همواره زير هجمه کالاهاي قاچاق بوده و اين صنعت از اين بابت روز به روز آسيب جدي‌تري ديده است و بر اساس آمارها پوشاک جزو کالاهايي است که بيشترين حجم قاچاق را به خود اختصاص داده است و آسيب هاي بسيار جدي به صنعت پوشاک داخلي زده است. اگرچه دولت سعي کرده است با سياست‌هايي مثل افزايش تعرفه‌ها و تعيين ساز و کارهاي بيشتر براي مقابله با قاچاق از ميزان حجم قاچاق بکاهد اما همچنان قاچاق در بازار پوشاک قابل توجه است و صحبت از قاچاق 60 تا 70 درصدي پوشاک مطرح است.
در اينجا نگاهي داشته‌ايم به قيمت برخي از لباس‌هاي مردانه، زنانه و بچه گانه.

قيمت انواع لباس مردانه

در بين لباس هاي مردانه به گفته فروشندگان، انواع پيراهن و کت هاي تک، تقاضاي بيشتري دارند. کت هاي تک در جنس هاي مختلف در حراجي ها بين 150 تا 250 هزار تومان قيمت دارند و در مغازه ها بالاي 200 هزار تومان فروخته مي شوند.
انواع شلوارهاي مردانه در ميان دست فروشي ها و حراجي ها به طور متوسط 60 تا 90 هزار تومان و در مغازه ها بين 150 تا 250 هزار تومان عرضه مي شود.
کت و شلوار مردانه با کيفيت مناسب و جنس ترک نيز از حدود 400 هزار تومان به بالا فروخته مي‌شود و در حراجي ها به طور متوسط 130 تا 230 هزار تومان فروخته مي شوند.
همچنين پالتو هاي مردانه در برخي برند فروشي ها که در ايام لباس هاي باقي مانده زمستاني خود را حراج کرده اند بين 280 تا 350 هزار تومان فروخته مي شود و در برخي حراجي ها بين 150 تا 200 هزار تومان هم عرضه مي شود. همچنين قيمت پيراهن هاي مردانه از حدود 40 هزار تومان آغاز مي شود و تا حدود 200 هزار تومان ادامه دارد.

قيمت انواع لباس زنانه

به گفته فروشندگان لباس‌هاي زنانه، در اين مقطع در بين لباس‌هاي زنانه پالتو، کاپشن، شال زمستاني و مانتو مجلسي بيشترين فروش را دارند.
لباس‌هاي زنانه به دليل تنوع بيشتري که نسبت به لباس‌هاي مردانه دارند با قيمت‌هاي متنوع‌تري عرضه مي‌شوند. بررسي‌ها نشان مي‌دهد پالتوي زنانه که در اين فصل تقاضاي نسبتا بالايي دارد بين 350 تا 500 هزار تومان عرضه مي‌شود و در برخي از مغازه‌ها اين قيمت به بيش از 900 هزار تومان هم مي‌رسد.
قيمت مانتو مجلسي زنانه با پارچه ترک و دوخت ايران از 300 هزار تومان شروع مي‌شود و به حدود 380 هزار تومان مي‌رسد. در اين بين مانتوهاي مجلسي چيني به طور متوسط بين 200 تا 240 هزار تومان عرضه مي‌شود.
همچنين مانتو شلوار اداري قيمت‌هاي متفاوتي دارد و رنج قيمتي آن از 90 تا 300 هزار تومان است.
رنج قيمت کاپشن زنانه جنس ايراني به طور متوسط بين 100 تا 200 هزار تومان است و کاپشن‌هاي چيني و پاکستاني با قيمت کمتر از 100 هزار تومان در بازار قابل خريد هستند.
شلوار زنانه درجه دو و سه ايراني و چيني قيمت حدود 50 هزار تومان دارد اما شلوارهاي ايراني با کيفيت بهتر از 90 هزار تومان شروع مي‌شود و تا 250 هزار تومان ادامه هم دارد.
همچنين بلوزهاي زمستاني زنانه کار ايراني رنج قيمتي بين 50 تا 60 هزار تومان دارند و جنس ترک رنج قيمتي بين 80 تا 200 هزار تومان دارد.
شال گردن زنانه از حدود 15 هزار تومان که جنس‌هاي با کيفيت پايين تر است آغاز مي‌شود و تا 50 هزار تومان هم عرضه مي‌شود. شال زمستاني با کيفيت مناسب نيز از 30 هزار تومان آغاز و تا 50 هزار تومان ادامه دارد.

قيمت انواع پوشاک بچه‌گانه

لباس هاي بچه‌گانه قيمت نسبتا بالايي دارند؛ به گونه اي که قيمت يک دست کاپشن بچه‌گانه با قيمت يک دست کاپشن زنانه برابري مي‌کند.
معمولا خريد لباس براي خردسالان سختي بيشتري هم دارد چرا که علاوه بر قيمت‌هاي نسبتا بالا، والدين هم به دليل رشد سريع بچه‌ها در سنين پايين بايد در فاصله‌هاي زماني کوتاه‌تري راهي بازار لباس‌ شوند.
بررسي در بازار پوشاک بچه‌گانه هم بيان‌گر اين است که بخش زيادي از بازار لباس بچه در اختيار کارهاي چيني است.
يک دست ست نوزادي ايراني بين 50 تا 70 هزار تومان در بازار عرضه مي‌شود.
همچنين کاپشن بچه سه تا چهار ساله جنس چيني بين 65 تا 150 هزار تومان است و يک دست ست پسرانه و دخترانه سه تا پنج ساله بين 40 تا 60 هزار تومان است.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي