آخرین اخبار

روحاني ترامپ و آمريکا را متلک باران کرد+فيلم سياسي

روحاني ترامپ و آمريکا را متلک باران کرد+فيلم

  بزرگنمايي:

چه خبر - روحاني به ترامپ: جيره‌خوارديگران هستيد/ کاسبي نه سياستمدار

حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني امروز در مراسم افتتاحيه رسمي رويداد بين‌المللي تبريز 2018 اظهار کرد: بسياري از مشکلات منطقه به خاطر ديد ناصحيح و سخنان ناصحيح نسبت به ملت‌هاست. بعضي فکر مي‌کنند براي هميشه يک رژيم غاصب ظالم بايد بر مردم برخي کشورها مسلط شوند. فکر مي‌کنند کاخ سفيد بايد براي خاورميانه تصميم بگيرد. فکر مي‌کنند از اين طريق مي‌توانند همه ذخاير دنياي عرب را به يغما ببرند.
وي خطاب به آمريکا اظهار کرد:‌چشم طمع شماها به کجاهاست؟به طلاي سياه زير زميني يا حساب‌هاي صدها ميلياردي برخي از کشورهاي عرب منطقه؟ اين طمع عقل را از شما ربوده است؟ هر روز سخني مي‌گوييد که نه با شان منطقه و نه شان مردم و نه شان قرن جديد سازگار است.
اهم اظهارات رئيس جمهور را به نقل از خبرگزاري ها بخوانيد؛
* به صراحت مي‌گوييد با پول ديگران مي‌مانيد. پس شما جيره خوار ديگران هستيد. ارتش شما به دنبال منبعي است تا بدزدد و ارتزاق کند اين براي شما حيثيت شد؟ مي گوييد پول بدهيد در سوريه مي‌مانيم و اگر پول ندهيد مي‌رويم. اگر ما نباشيم شما در يک هفته نيستيد چرا نيستند؟ ما حافظ عراقيم. ملت عراق حافظ عراق است. ما آماده‌ايم حافظ عربستان باشيم. ملت عربستان حافظ عربستان است. اتفاقا اگر شما تشريفتان را براي هميشه ببريد امنيت کامل را در منطقه برقرار مي‌شود.

* اين همه هواپيما و بمب در اختيار عربستان گذاشتيد؛ امنيت آورديد ؟ چرا نگاهتان غلط است. امان از ديد غلط و امان از زباني که به درستي گردش نمي‌کند و سخناني مي‌گوييد که براي مردم مشکل ايجاد مي‌کند.
* مي‌گوييد با فلان رهبر کشور اروپايي براي يک قرارداد هفت جانبه تصميم مي‌گيريد؛ با چه اجازه‌اي؟ ما حسن نيت خود را به دنيا نشان داديم. به دنيا نشان داديم که ايران هراسي دروغ بود. ما خواستيم به جهان بگوييم پرونده سازي براي ايران تحت عنوان PMD دروغ بوده است و بر خلاف عدل و قانون ما را ذيل فصل هفتم شوراي امنيت برديد.
* ما با اين پيمان و توافق تهمت‌ها را نشان دنيا داديم و ثابت کرديم که آمريکا و اسراييل طي دهها سال دروغ مي‌گفتند. ما راستگويي ايران را تحت عنوان برجام ثابت کرديم.
* شما به دنيا نشان داديد که به عهدتان پايبند هستيد و يا نشان داديد که به عهدتان پايبند نيستيد؟ اين که بانکهاي دنيا را براي کار با ايران تهديد مي‌کنيد، اينکه مانع سرمايه گذاري کارآفرينان هستيد، اين که هر روز با يک بيان نادرست نسبت به مردم مسلمان از جمله ايران برايشان مانع مي‌تراشيد بر خلاف عهدتان در جامعه است.
* کساني که بدهکار هستند حالا طلب وام جديد مي‌کنند، اول آنچه را که امضاء کرديد؛ رئيس جمهور سابق و وزير خارجه سابقتان گفتند را اجرا کنيد بعد حرف از موضوعات جديد بزنيد. مي‌گوييد قرار داد بسيار بدي امضاء شده است، چرا قبلي‌هايتان اين را نفهميدند؟ شما که سررشته‌اي از سياست و حقوق نداريد؛ يک کاسب، يک تاجر، يک ساختمان ساز و يک برج ساز در مورد اين قرارداد حرف مي‌زند.
* دنبال چه هستيد؟ دنبال اين هستيد که ايران و ملت‌هاي منطقه را تهديد کنيد. از خدا بايد بخواهيم ديدها را در جهان اصلاح و زبان‌ها را در مسير درست بچرخاند. مشکل ما در دنياي امروز مشکل مواجه شدن با سياست‌مداراني است که ابعاد سخن خود را درک نمي‌کنند.دنبال چه هستيد؟ دنبال اين هستيد که ايران و ملت‌هاي منطقه را تهديد کنيد. از خدا بايد بخواهيم ديدها را در جهان اصلاح و زبان‌ها را در مسير درست بچرخاند. مشکل ما در دنياي امروز مشکل مواجه شدن با سياست‌مداراني است که ابعاد سخن خود را درک نمي‌کنند.
* ما دنبال تعامل سازنده و گسترده با جهان هستيم و اين تعامل فقط منحصر در قرارداد هسته‌اي نيست، همواره گفته‌ايم راه‌حل صحيح براي مسائل، راه‌حل برد ـ برد است. اگر کسي فکر کند که بايد به نفع خود و ضرر ديگري عمل کند توافقي پايدار نمي‌ماند.يکي از راه‌هاي تعامل سازنده با دنيا، گردشگري است، گردشگري هم ارتباط با گذشته است، هم امروز و هم ارتباط براي فرداي جهان است. گردشگري مي‌تواند براي ما اشتغال و رونق اقتصادي ايجاد کرده و زندگي مردم را بهتر کند.
* ما بايد کاري کنيم که جاذبه‌هاي گردشگري ما دائمي شود، به مردم تبريز و مسئولان اين استان مي‌گويم کاري کنند که جاذبه دائمي در تبريز ايجاد شود. بگذاريد تبريز مرکز گردشگري براي همه دهه‌ها و قرن‌ها باشد.
* اولين جاذبه گردشگري، اخلاق مردم است. برخورد مناسب در ذهن گردشگر مي‌ماند. همه شهرهاي ايران، شهرستان‌هاي آذربايجان و همه کوچه‌هاي تبريز مملو از شرف و انسانيت است. تبريز پايتخت گردشگري است نه براي امروز و فردا بلکه براي هميشه تاريخ. تبريز دروازه اتصال ايران به غرب و جهان بوده و در مسير اصلي جاده ابريشم است و شرق را به غرب متصل کرده است. اگر مي‌خواهيم تبريز قطب گردشگري بماند بايد از آن مراقبت کنيم. برخورد مناسب مامور فرودگاه، راننده تاکسي و اتوبوس و هتلداران و مردم در ذهن گردشگر مي‌ماند. برخورد مناسب ما، تمدن ما را به دنيا معرفي مي‌کند.



منبع: khabaronline.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد