آخرین اخبار

افشاي جزئيات قرارداد ميلياردي مجتبي جباري با استقلال بعد از نود

افشاي جزئيات قرارداد ميلياردي مجتبي جباري با استقلال

  بزرگنمايي:

چه خبر - گزارش ويژه از برتري «هشت شاکي» در مجادله حقوقي با استقلال

بعد از نزديک به 6 ماه از شکايت رسمي مجتبي جباري عليه باشگاه استقلال که توسط کميته انضباطي فدراسيون به کميته تعيين وضعيت بازيکنان ارجاع داده شد، سرانجام حکم اين پرونده جنجالي صادر و اعلام شد که طي اين حکم «هشت شاکي» برنده مجادله حقوقي با آبي‌ها معرفي شده و حالا بايد در انتظار دريافتي 640 ميليون توماني از باشگاه در هفته‌هاي آتي باشد، حکمي که مي‌تواند باعث و باني اتفاقات بيشتري ميان طرفين شود.

کميته تعيين وضعيت در حالي حکم را رسماً منتشر کرد که به طرفين يک هفته فرصت داد تا اگر اعتراضي دارند به صورت رسمي اعلام کنند و پرونده را به کميته استيناف ارجاع دهند اما انتشار حکم در پرونده جنجالي جباري با استقلال پرده از رازهاي بسيار زيادي پيرامون قرارداد منعقد شده ميان اين بازيکن پا به سن گذاشته با باشگاه بزرگ پايتخت برداشت که هر يک از اين رازها مي‌تواند جنجال‌هاي فراواني رقم بزند.

دو ساله با ارزش 2/4 ميليارد
بازگشت به ليگ برتر بعد از نزديک به 5 سال حضور در ليگ ستارگان قطر آن هم در سال‌هاي پاياني فوتبال باعث شد تا از همان روزهاي ابتدايي حرف و حديث‌هاي زيادي پيرامون شرايط مندرج در قرارداد مالي جباري با استقلال به گوش برسد. گمانه‌زني‌ها هر يک از رقم‌هايي حکايت داشت که هيچ‌کدام به تأييد سران باشگاه نرسيد چون آنها متفق‌القول از شرط و شروط مالي عجيب بنا به شرايط جسماني اين بازيکن صحبت مي‌کردند اما بعد از ماه‌ها در پي شکايتي که جباري از استقلال به کميته تعيين وضعيت انجام داد، پرده از توافق 2/4 ميلياردي اين بازيکن 36 ساله با آبي‌هاي پايتخت برداشت که براي هر فصل عايدي يک ميليارد و دويست ميليون توماني در پي داشت.

شکايت هشت شاکي قبل از فسخ قرارداد
اتفاقات رخ داده بعد از بازي استقلال با پارس جنوبي در هفته ششم ليگ برتر که 24 شهريور 96 انجام شد، زمينه را براي قطع همکاري اين بازيکن با آبي‌ها فراهم کرد. سران باشگاه با ارسال پيامکي به جباري اطلاع دادند ديگر نمي‌تواند با استقلال تمرين کند تا منصوريان که بدجوري تحت فشار ناکامي‌ها قرار گرفته بود، بالاجبار قيد هافبک مورد علاقه‌‌اش را بزند. هشت شاکي که بعد از اين اتفاق ديگر اميدي به بازگشت نداشت بلافاصله از طريق وکيل خود به کميته انضباطي و کميته تعيين وضعيت شکايت کرد که اين شکايت بعد از دو هفته رسيدگي به يکباره تحت تأثير فسخ يک‌طرفه قرارداد از سوي مديران باشگاه قرار گرفت تا پروسه رسيدگي به آن تغيير کند. وثوق‌احمدي رئيس کميته تعيين وضعيت اين موضوع را تأييد کرد و مدعي شد با فسخ يک‌طرفه قرارداد نحوه شکايت و رسيدگي به آن کاملاً تغيير کرد چون موضوع شکايت اين بار به غرامت ميلياردي برمي‌گشت نه اعاده حيثيت و اخراج غيرموجه.

جباري در انديشه گرفتن غرامت 1/2 ميلياردي
مجتبي جباري و وکلايش بعد از اطلاع از فسخ يک‌طرفه قرارداد از سوي سران باشگاه بلافاصله موضوع شکوائيه تقديمي به کميته تعيين وضعيت را تغيير و خواستار پرداخت غرامت يک ميليارد و دويست ميليون توماني شدند. اين مبلغ در حالي در دستور کار قرار گرفت که هشت شاکي با توجه به قرارداد دوساله مي‌توانست دو برابر اين مبلغ را طلب کند اما با استناد به اينکه کنار استقلال نخواهد بود قيد آن را زد و تنها قرارداد فصل جاري را طلب کرد. رئيس کميته تعيين وضعيت در اين خصوص گفت: «مجتبي جباري در شکايت خود خواستار دريافت يک ميليارد و دويست ميليون تومان شده بود چون قرارداد دو ساله او با استقلال براي هر فصل چنين مبلغي را به ثبت رسانده بود و چندان هم غيرمنطقي نبود اما به جهت اينکه قرارداد ميان طرفين تنها بعد از نيم‌فصل فسخ شد کميته تعيين وضعيت نصف اين مبلغ را حق مجتبي جباري دانست از همين‌رو تصميم گرفت حکم 600 ميليون توماني براي اين بازيکن صادر شود».

چرا حکم 640 ميليون توماني صادر شد؟
وثوق‌احمدي در خصوص اينکه ماجراي رقم 640 ميليون توماني در حکم صادر شده چيست، تصريح کرد: «باشگاه استقلال مدارکي دال بر پرداخت 160 ميليون تومان به جباري را ارائه داد که با کسر اين مبلغ 440 ميليون تومان از نصف قرارداد سال اول باقي مي‌ماند اما اينکه چرا حکم محکوميت 640 ميليون توماني براي استقلال صادر شد به اين دليل بود که کميته تعيين وضعيت تشخيص داد فسخ يک‌طرفه از سوي باشگاه دلايل موجهي نداشته و بازيکن از اين تصميم متضرر شده به همين خاطر براساس آيين‌نامه‌هاي موجود و استدلال از قوانين اجرايي فيفا و CAS، جباري را مستحق دريافت 200 ميليون تومان ديگر دانستيم تا با اين غرامت باشگاه استقلال ملزم به پرداخت 640 ميليون تومان به جباري شود».

مخالفت با شرط و شروط استقلال در قرارداد
سران باشگاه استقلال از روز اول دعوا با «هشت شاکي» مدعي بودند شرايط قرارداد مالي مندرج در توافق با جباري به سود باشگاه است و اين بازيکن نمي‌تواند طلب پول کند اما با حکم صادر شده از سوي کميته تعيين وضعيت خلاف اين موضوع اثبات و مشخص شد قرارداد مجتبي جباري با استقلال خيلي هم سفت و محکم بود. وثوق‌احمدي پيرامون شرط و شروط استقلال و اينکه چرا در حکم به آن استناد نشد، افزود: «در اين قرارداد شروطي پيش‌بيني شده بود از جمله اينکه مبلغ پرداختي‌ها تقسيم مي‌شود بر تعداد بازي‌هاي فصل يعني 30 بازي که پرداختي بر حسب تعداد بازي‌ها باشد اما کميته تعيين وضعيت با توجه به قوانين و مقررات حاکم بر فيفا و CAS اين شرط و شروط را مورد پذيرش قرار نداد. قوانين اين‌گونه است که اگر شروط قرارداد يک‌جانبه به سود باشگاه يا بازيکن ثبت شده باشد به نحوي که يک طرف به صورت مشهود از اين شرايط سود کند بدون هيچ قيدي اين شرايط کان لم يکن تلقي خواهد شد که در پرونده جباري و استقلال هم شرط باشگاه استقلال يک‌جانبه به سود باشگاه بود نه بازيکن به خصوص که تعيين‌کننده بازي کردن بازيکن نه مديرعامل است نه خود بازيکن بلکه نفر سوم يعني سرمربي تيم تعيين مي‌کند که بازيکن به ميدان برود يا نه؟»

استقلال بازنده مجادله شد‌؛ جباري باز هم شاکي
با وجود اينکه مجتبي جباري در تازه‌ترين مجادله حقوقي يک بار ديگر توانست بازي را از سران باشگاه ببرد تا استقلال بازنده بزرگ در بستن قراردادهاي مالي لقب بگيرد اما شنيده مي‌شود «هشت شاکي» چندان از اين حکم رضايت ندارد چون خواستار دريافت غرامت کامل براي قرارداد سال جاري شده بود که کميته تعيين وضعيت تنها با 50 درصد آن موافقت کرد. به همين خاطر گفته مي‌شود اين بازيکن بنا دارد از طريق وکلايش در صورت اعتراض باشگاه استقلال به حکم دوباره شکايتي انجام داده و اين بار در کميته استيناف موضوع غرامت 2/1ميلياردي را پيگيري کند که اين موضوع تا چند روز آتي مشخص خواهد شد.


منبع: خبرورزشي



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

پيشنهاد خنده دار استقلال براي دربي

تهديد بازيکن تيم ملي فوتسال بانوان بخاطر گلايه کردن

در جلسه احضار وريا غفوري به وزارت ورزش چه گذشت؛ بايد از ديدن صف گوشت شرمنده شد!

درخشش خيره کننده سردار آزمون در بازي شب گذشته

اين 5 نفر يا از فدراسيون فوتبال مي روند يا دادگاهي مي شوند!!

آتوسا حجازي دختر ناصر حجازي مدير تيم ملي شد! عکس

مذاکرات پنهاني فدراسيون با مربي ايراني؛ دوست دارم بيايم!

نقره داغ شدن چلسي توسط فيفا؛ محروميت از 2 پنجره نقل و انتقالات

اينتر ميلان باز هم اجازه بازي به مائورو ايکاردي نداد

علي کريمي استعفا داد

مذاکره ايران با سرمربي خوش چهره ايتاليايي !!

توضيح سرمربي چلسي درباره اتفاق عجيب و مقاومت دروازه بان تيم!

مدافع رئال مادريد الکلاسيکو را از دست داد

بهترين خبر ممکن براي استقلال و پرسپوليس

اسامي بازيکنان تيم ملي فوتبال اميد ايران: 5 استقلالي و 1 پرسپوليسي

موافقت با ميزباني دبي از بازي پرسپوليس و الاهلي

تغيير ساعت بازي حساس استقلال و فولاد خوزستان

تاريخ دادگاه حسين هدايتي به اتهام اخلال در نظام اقتصادي ايران

جريمه سنگين دروازه بان چلسي بخاطر حرکت عجيبش

بهترين خبر براي تيم ملي فوتبال بانوان ايران

مهدي تاج: مونتلا را نميشناسم؛ سرمربي بزودي معرفي مي شود

بازداشت عليرضا حقيقي بخاطر شکستن بيني معاون باشگاه استقلال!!

ادعاي علي خطير درباره کتک خوردن از عليرضا حقيقي

عکس: حسين هدايتي با لباس آبي زندان در دادگاه

مديرعامل سابق پرسپوليس: از هدايتي نمي پرسيديم پول ها را از کجا مي آورد!

کدام افراد بايد پول هايي که از حسين هدايتي گرفتند پس بدهند؟

محروميت سرخيو راموس پس از حرکت غيرورزشي و سوتي خودش!

ورود رئيس پليس به موضوع توقيف خودرو فرهاد مجيدي

توضيح پليسي که با فرهاد مجيدي درگير شد! عکس

تغيير زمان بازي العين و استقلال بخاطر ماه رمضان

شکايت عليرضا حقيقي از معاون باشگاه استقلال پس از شکستن بيني وي

توافق براي جابجايي ايکاردي و ديبالا بين اينتر ميلان و يوونتوس

خبر خوب براي پرسپوليس: حذف نام ژاوي از ليست السد در ليگ قهرمانان

محروميت منشا و حقيقي از فوتبال به دستور کميته اخلاق

شوک به ليگ قهرمانان اروپا؛ منچسترسيتي کنار گذاشته مي شود!

احضار پرسپوليسي هايي که از حسين هدايتي پول گرفته بودند

هواداران پرسپوليس: سوشا مکاني بخاطر باب اسفنجي محروم شد؛ منشا هم بايد محروم شود

قوانين جديد فيفا؛ گرفتن پنالتي سخت تر شد

درگيري بين هواداران تيم ملوان و نيروي انتظامي

درگذشت بازيکن 17 ساله تراکتورسازي

پيچيده شدن شرايط مهدي تاج در انتخابات آسيا

حذف عامل اصلي دعواي کي روش و برانکو

راي پرونده خوشحالي زشت و جنجالي ديگو سيمئونه صادر شد

محروميت مادام العمر بازيکن چاقوکش ترکيه اي!

ضرر فغاني به پرسپوليس؛ پنالتي هاي سرخ پوشان پريد

تاييد مهماني بازيکنان يوونتوس با حضور 60 مدل!!

درخواست فوتباليست جنجالي؛ علي اکبريان: علي دايي به دادم برس

علي کفاشيان بالاخره استعفا داد و از فوتبال رفت

تغيير عجيب داور بازي استقلال با درخواست عربستان!

برد زنيت با درخشش مجدد سردار آزمون