آخرین اخبار

روش هاي زيبا شدن، اين بار بدون مواد شيميايي!! تناسب و زيبايي

روش هاي زيبا شدن، اين بار بدون مواد شيميايي!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - بدون مواد شيميايي، زيبا شويد

مي‌دانيد اين روزها حتي موادي که براي خوشبو کردن خودتان يا زيباتر کردن پوست‌تان استفاده مي‌کنيد به طبيعت آسيب مي‌رسانند؟ بسياري از مواد آرايشي - بهداشتي که مورد استفاده ما قرار مي‌گيرند رابطه خوبي با طبيعت ندارند! اين مواد بعضا از عناصر شيميايي مخربي درست شده‌اند که نه‌ تنها در طولاني مدت به پوست و بدن ما آسيب مي‌رسانند که عوارض توليد و مصرف‌شان نيز گريبان طبيعت زيباي زمين را مي‌گيرد. براي همين بد نيست اين عوارض و راه‌هاي جايگزين کردن‌شان را بشناسيم و مورد استفاده قرار دهيم.

لايه بردار طبيعي پوست به جاي لايه بردارهاي شيميايي

چند سالي است که استفاده از اسکراب يا لايه‌بردارها باب شده‌ و مردم براي از بين‌بردن لايه‌هاي مرده سطح پوست و بيرون‌کشاندن سلول‌هاي تازه زيرين از لايه‌بردارها استفاده مي‌کنند. اين کار باعث زيبايي هر چه بيشتر مي‌شود اما اينکه سراغ چه‌جور لايه‌برداري برويم قيمت اين زيبايي را مشخص مي‌کند. طي تحقيقاتي که در چند سال اخير روي ترکيبات بسياري از لايه‌بردارها انجام شد، مشخص شد بعضي از اين اسکراب‌ها حاوي نوعي ترکيب تجزيه‌ناپذير و غيرمحلول هستند که با شست‌وشو وارد چرخه آب مي‌شود و به هيچ وجه هم دست از سر طبيعت برنمي‌دارد. با بررسي اين اتفاق، استفاده از بعضي موادشيميايي در ساخت اين محصولات ممنوع شد اما اين ممنوعيت هنوز فراگير نشده و ترکيبات مضر همچنان در بعضي از اين محصولات ديده مي‌شود. اگر شما هم جزو کساني هستيد که مي‌خواهيد از روش‌‌هاي طبيعي براي لايه‌برداري پوست‌تان استفاده کنيد يادتان باشد که بهترين لايه‌بردار طبيعي که در سرزمين خودمان هم به راحتي پيدا مي‌شود روشويه يا همان سفيداب است! اين لايه‌بردار قديمي که امتحان خودش را پس داده توسط بعضي از شرکت‌‌هاي فرانسوي هم مورد استفاده قرار مي‌گيرد و لابد مي‌دانيد که فرانسوي‌ها به داشتن پوست‌هاي درخشان و زيبا معروف هستند! کافي است سفيداب را بين اسباب حمام‌تان قرار دهيد و هر بار که احساس کرديد پوست‌تان کدر شده از آن استفاده کنيد! نتايج زيبايي اين ماده از همان دفعه اولي که مورد استفاده قرار مي‌گيرد، مشخص مي‌شود.
در کنار سفيداب ما يک پيشنهاد ديگر هم برايتان داريم. شما مي‌توانيد با ترکيب شکر و آبليمو تا اندازه‌اي که حالت خميري پيدا کند يا با ترکيب عسل و شکر براي پوست‌تان اسکراب‌‌هاي کاملا طبيعي بسازيد. اگر از اين ترکيب‌ها خوشتان نمي‌آيد هم خيلي راحت کمي سرکه سيب تهيه کرده و آن را با آرد جوي دوسر ترکيب کنيد! البته نتايج استفاده از اين ترکيب‌ها به سرعت سفيداب مشخص نمي‌شود و بايد چند باري مورد استفاده قرار بگيرند اما هزينه کم استفاده از اين موارد و طبيعي‌بودنشان همه‌‌چيز را به نفع شما تمام مي‌کنند.

پوست خوب را از درون بسازيد

درست است که استفاده از لوازم آرايشي تا حد زيادي به شما کمک مي‌کند پوستي زيبا داشته باشيد اما چه فايده اگر با هر بار شست‌وشو تمام آثار زيبايي محو شود. براي اينکه زيبايي پوست‌تان دائمي باشد و لوازم آرايشي فقط نقش مکمل را در زيبايي‌تان ايفا کند سعي کنيد سراغ تغذيه سالم برويد. در هر شهر و خيلي از روستاها کشاورزاني هستند که بدون استفاده از کودهاي شيميايي دست به توليد سبزيجات و ميوه‌ها مي‌زنند. اين کشاورزها را پيدا کنيد و خريد ميوه و سبزي‌تان را از آنها انجام دهيد. اگر هم به آنها دسترسي مستقيم نداريد کافي است سراغ فروشگاه‌هاي مواد ارگانيک را بگيريد و مواد خوراکي‌تان را از آنها تهيه کنيد. استفاده هر چه بيشتر از ميوه‌ها و سبزيجات به جاي فست‌فودها و غذاهاي سرخ‌شده بعد از مدت کوتاهي اثرش را روي پوست شما نشان خواهد داد و سلول‌هايي تازه‌تر و بشاش‌‌تر را به شما هديه مي‌کند. وقتي از درون پوستي سالم داشته باشيد نياز کمتري به استفاده از مواد آرايشي پيدا مي‌کنيد؛اينطوري هم هزينه کمتري مي‌کنيد و هم سالم مي‌مانيد.

لوازم آرايشي طبيعي

بسياري از شرکت‌هاي نامعتبر دست به توليد مواد بهداشتي‌اي مي‌زنند که هزينه توليد آنها به‌خاطر به‌کار بردن مواد شيميايي نامرغوب و مضر پايين است و به همين‌خاطر هم در نهايت قيمت اين محصولات پايين تمام مي‌شود. اگر ناآگاه باشيم خيلي راحت در تله اين مواد آرايشي مي‌افتيم و مقادير زيادي مواد سمي را روي پوست خود مي‌زنيم. حتما اين را هم مي‌دانيد که پوست، قابليت جذب‌ کردن موادي که بر سطحش قرار گرفته را دارد و مي‌تواند اين مواد را وارد بدن کند. بنابراين اينطوري مي‌شود که بعد از مدتي استفاده مکرر از اين لوازم آرايشي کم‌کم متوجه کدر شدن رنگ پوست‌تان، خشکي، حساسيت و ساير علائم ظاهري مي‌شويد و اگر همچنان به استفاده ادامه دهيد ممکن است دچار مشکلات مربوط به ارگان‌هاي داخلي بدن نيز شويد. از همين الان تصميم بگيريد و قيد لوازم آرايشي ارزان قيمت و نامرغوب را بزنيد و در عوض سراغ لوازم آرايشي‌اي برويد که پايه گياهي دارند يا صد درصد گياهي هستند! برندهاي زيادي هستند که لوازم آرايشي‌شان را از مواد گياهي و حتي ارگانيک تهيه مي‌کنند. اين مواد نه‌تنها با بدن دوست هستند بلکه با شسته‌شدن و ورود به آب‌ها هم مشکلي براي محيط‌زيست ايجاد نمي‌کنند. درست است که قيمت اين لوازم گران‌‌تر از ساير لوازم آرايشي است اما به منافعي که براي پوست و طبيعت دارند مي‌ارزند و شما را از درمان‌هاي بعدي و هزينه‌هاي بيشتر در امان نگه‌مي‌دارند.

به اين عبارت‌ها دقت کنيد

لطفا موقع خريد لوازم آرايشي و بهداشتي به اسامي به‌ کار رفته در مواد تشکيل‌دهنده اين محصولات دقت کنيد و با ديدن هرکدام از کلماتي که در ادامه مي‌آيد قيد خريد آن محصول را بزنيد؛حتي اگر قيمتش خيلي مناسب بود و ظاهري شيک و زيبا داشت! کلماتي که بايد حساسيت شما را برانگيزند، اينها هستند: فتالات، پارابن، سرب و مواد نگه دارنده. ما انگليسي اين اسامي را هم برايتان مي‌نويسيم تا چشم‌تان نسبت به آنها حساسيت بيشتري پيدا کند: phthalates, parabens, preservatives, lead‌. با اينکه استفاده از اين مواد توسط بسياري از شرکت‌ها کنار گذاشته شده اما باز هم خوب است که مراقب شرکت‌هايي باشيد که قسر دررفته‌اند!

خريد عطر مناسب

خريد عطرها و اسپري‌هاي نامرغوب نه‌تنها مي‌تواند باعث بروز حساسيت‌‌هاي پوستي و سرفه و سردرد شود بلکه مي‌تواند تأثيرات ناخوشايندي هم روي محيط زندگي ما داشته باشد. شايد شما هم موقع خريد اسپري‌هاي خوشبوکننده به علامت دستي که روي کره‌زمين قرار گرفته توجه کرده باشيد. بسياري از اسپري‌هاي بي‌خطر براي محيط‌ زيست اين علامت را دارند. واقعيت اين است که اسپري‌ها مي‌توانند حاوي نوعي ماده‌شيميايي باشند که در سوراخ‌شدن لايه ازن تأثيرگذار است. البته الان مدت‌هاست که توليد اين اسپري‌ها متوقف شده است اما وقتي اسپري غيرمعتبري را از شرکتي غيرمعتبر ديديد، بد نيست نگاهي به مواد تشکيل‌دهنده آن بيندازيد و اگر اسم گاز کلرفلوئوروکربن را مشاهده کرديد قيد خريدتان را بزنيد. اين کار را به‌خاطر پوست و ريه‌هاي خودتان و محيط‌زيست ميليون‌ها انسان ديگر انجام دهيد.


منبع : روزنامه همشهري



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد