آخرین اخبار

ولايتي: برجام نه يک کلمه کم،‌ نه يک کلمه زياد سياسي

ولايتي: برجام نه يک کلمه کم،‌ نه يک کلمه زياد

  بزرگنمايي:

چه خبر - آمريکا و اروپا در مساله برجام تقسيم نقش کردند

علي‌اکبر ولايتي مشاور مقام معظيم رهبري در امور بين الملل در افتتاحيه مسابقات بين‌المللي قرآن با اشاره به تبليغاتي که عليه ايران صورت مي‌گيرد، گفت: آنها مي‌خواهند از برجام يک پوسته‌اي بدون محتوا بماند، ما اين را قبول نداريم. بر اساس يک تحليل آنها تقسيم نقش کرده‌اند که اروپايي‌ها محکم از برجام دفاع کنند، فرانسوي‌ها مسائل موشکي را مطرح کرده،‌ انگليس حضور در منطقه داشته باشد اما متوجه نشدند که موضع ايران چيست.
موضع ايران در منطقه تشکيل جبهه متحده واحده اسلامي است و ايران اجازه نمي‌دهد که آنها مرزها را تغيير دهند. آنها نمي‌توانند کشورهاي اسلامي را تجزيه کنند و ايران به عنوان پرچمدار کشورهاي اسلامي چنين اجازه‌اي را نمي‌دهد.
آنها جنگ بين‌الملل محدود را عليه سوريه به راه انداختند. مگر غزه شبانه‌روز توسط اسرائيل بمباران نمي‌شود؟ چرا کسي براي کمک نمي‌آيد؟ اما هيچ کشور اروپايي نيست که داوطلبي از آنها براي کمک به سوريه نيامده باشد. اراذل و اوباش تمام دنيا را جمع کردند،‌ از کيسه بيت‌المال مسلمين به آنها حقوق مي‌دهند که آدم بکشند و از اسلام مي‌خواهند چهره مشوهي درست کنند در حالي که همين داعشي‌ها را مي‌بردند در اسرائيل معالجه مي‌کردند.
ما همه اينها را مي‌فهميم که آمريکايي‌ها و اروپايي‌ها تقسيم نقش کردند که اروپايي‌ها محکم طرفدار برجام باشند و آمريکايي‌ها هم بگويند ما آن را قبول نداريم لذا متزلزل نگه داشتن کار زيانش براي ايران است و سودش براي آنها، اما اگر آمريکايي‌ها بخواهند برجام را بي‌محتوا کنند فکر نکنند ايران پايبند مي‌ماند. هر تغييري دهند ما قبول نداريم.
هدف ما اتحاد کشورهاي اسلامي است. مصلحت امت اسلامي در وحدت است. هر کاري دشمنان ما مي‌کنند بدانند ما بايد برعکس آن را انجام دهيم، بايد بناي ما وحدت شيعه و سني و حفظ تماميت ارضي کشورهاي اسلامي باشد.
ولايتي همچنين با بيان اينکه بيداري اسلامي، احياي مجدد اسلام است، گفت: کشورهاي مختلف اسلامي دعوت مجدد به اسلام شدند و حاصلش اين شد که امروز مي‌بينيم مردم سوريه، افغانستان، لبنان، يمن، عراق و ... به خودشان آمدند و به اسلام مراجعت کردند. بازگشت به اسلام يعني استقلال ايران. بازگشت به اسلام يعني مقاومت مردم عراق در برابر آمريکا.
آمريکايي‌ها به افغانستان، لبنان، غزه و سوريه حمله کردند و در همه اينها شکست خوردند. از زمان حمله آنها به افغانستان 17 سال مي‌گذرد اما مردم افغانستان همچنان مقاوم ايستاده‌اند. مردم عراق هم که تمام هستي‌شان را آمريکايي‌ها تخريب کردند مقاوم ايستادند و امروز حکومت عراق، حکومت مردمي است.
امروز مي‌بينيم حکومت سوريه حکومتي است که بازگشت به خويشتن خويش را دارد. سوريه هفت سال مقاومت کرد، امروز ملت و دولت سوريه قوي‌تر از هفت سال گذشته است. آمريکايي‌ها تصور مي‌کردند در عراق مي‌توانند نايب‌السلطنه تعيين کنند اما عراقي‌هاي باغيرت با بازگشت به اسلام توانستند آمريکايي‌ها را اخراج کنند و حکومت مستقلي تشکيل دهند.
در جنگ 33 روزه لبنان هم اولين بار اسرائيلي‌ها از يک گروه اما مصمم و مومن و متکي به اسلام شکست خوردند و امروز به برکت بيداري اسلامي، جبهه مقاومت تشکيل شده که از تهران شروع مي‌شود و به بغداد، دمشق، بيروت و فلسطين مي‌رود و هر روز قدرت بيشتري پيدا مي‌کند. دير يا زود يمن هم به اين جبهه مي‌پيوندد.
ولايتي با اشاره به اينکه آمريکايي‌ها و اروپايي‌هاي تابع آنها و صهيونيست‌ها به دنبال تجزيه کشورهاي اسلامي هستند، گفت: به هم زدن اتحاد کشورهاي اسلامي از ديگر اهداف آنها بود، اگر حمايت ايران از مردم عراق نبود، بغداد دست داعش بود. اگر حمايت ايران از سوريه نبود امروز دمشق هم در دست داعش نبود و اگر حمايت ايران از حزب‌الله بود اسرائيلي‌ها تا جنوب بيرون آمده بودند اما در سايه اين نهضت مقاومت همه اينها شکست خوردند. به آمريکايي‌ها مي‌گوييم اگر فکر مي‌کنيد با تضعيف کشورهاي اسلامي اگر موفق مي‌شويد اينگونه نخواهد بود.
اگر حمايت ايران از عراق نبود، عراق به سه کشور کرد، عرب سني و عرب شيعه تقسيم شده بود. همت ملت عراق و حمايت ايران موجب يکپارچگي شد. در شرق فرات نيرو پياده کرده و پايگاه زدند اما توان ايستادگي در برابر جبهه مقاومت را ندارند.
اگر امروز فکر مي‌کنند مي‌توانند به ايران از طريق برجام فشار آورند،؛ همانطور که رهبري فرمودند اگر آمريکا برجام را پاره کند،‌ ايران برجام را آتش مي‌زند. آمريکايي‌ها هم بدانند سوريه حتما متحد خواهد بود و اين سياست‌ها ماندگار نيست. عربستان هم اگر يمن را ترک نکند باتلاق او مي‌شود مانند ويتنام براي آمريکايي‌ها.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد