آخرین اخبار

تحليل رهبر انقلاب از مسائل اخير بازار ارز سياسي

تحليل رهبر انقلاب از مسائل اخير بازار ارز

  بزرگنمايي:

چه خبر - مقام معظم رهبري: رهبري بخشي از نظام است و نه خودِ نظام

آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (چهارشنبه) در ديدار وزير و مسئولان و جمعي از کارکنان وزارت اطلاعات، مجموعه وزارت را برآمده از انقلاب و فرزندان امام و انقلاب خواندند و با تأکيد بر لزوم حرکت انقلابي و انقلابي ماندنِ صد درصدِ وزارت اطلاعات، با اشاره به ابعاد گوناگون جنگ اطلاعاتي جبهه وسيع دشمنان با نظام اسلامي، گفتند: يکي از محورهاي مهم و اصلي اين جنگ، «نفوذ و تأثيرگذاري بر نظام محاسباتي مسئولان» و «تغيير باورهاي مردم» است که در اين جنگ، علاوه بر دفاع و بستن نفوذگاه‌ها، بايد تهاجم نيز انجام، و از هرگونه غفلت و ساده‌انديشي جداً پرهيز شود.
رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي سخنان خود با اشاره به حلول ماه شعبان، اين ماه را همچون ماههاي رجب و رمضان، بستري مناسب براي ارتباط بيشتر با خدا و انس با قرآن و استفاده از دعاهاي پرمضمون وارده و معرفت اندوزي برشمردند و با اشاره به شکل‌گيري وزارت اطلاعات بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، افزودند: مجموعه اطلاعاتي از ابتدا، سالم و خالص تشکيل شد و تاکنون نيز به همين صورت باقي مانده و امتحان‌هاي خوبي پس داده است.
آيت‌الله خامنه‌اي با تأکيد بر اينکه آحاد وزارت اطلاعات پديد آمده‌ي انقلاب و فرزندان امام و انقلاب هستند، خاطرنشان کردند: بر همين اساس وزارت اطلاعات و همه کارکنان آن بايد همواره صد درصد انقلابي بمانند و انقلابي حرکت کنند.
ايشان، وزارت اطلاعات را تابع سياست‌هاي نظام دانستند و گفتند: در همه جاي دنيا، دستگاه‌هاي اطلاعاتي تابع سياست‌هاي نظامِ حاکم بر کشورها هستند.
آيت‌الله خامنه‌اي با تأکيد بر اينکه چارچوب سياستهاي نظام جمهوري اسلامي را امام(ره) مشخص کرده و اين چارچوب براساس وصيت نامه و فرمايشات ايشان شکل گرفته است، خاطرنشان کردند: در اين چارچوب، رهبري هم بخشي از نظام است و نه خودِ نظام.
ايشان با تأکيد بر اينکه هرگونه جناح‌بازي در وزارت اطلاعات گناه است، گفتند: در وزارت اطلاعات يک جناح وجود دارد و آن، جناحِ انقلاب است.
رهبر انقلاب اسلامي، همه اجزاء وزارت اطلاعات را به مطالعه دقيق وصيت نامه و فرمايشات امام(ره) توصيه مؤکد کردند و گفتند: بايد همه بخشها و بدنه وزارت با مباني و اصول انقلاب کاملاً آشنا باشند و در اين چارچوب، انقلابي عمل کنند.
ايشان در ادامه سخنان خود به جنگ بزرگ و پيچيده جبهه مقابل با نظام جمهوري اسلامي اشاره کردند و افزودند: ما در ميانه يک ميدان بزرگ جنگ قرار داريم که يک طرف آن، نظام جمهوري اسلامي و طرف ديگر آن، جبهه وسيع و قدرتمندي از دشمنان است.
آيت‌الله خامنه‌اي، سرويس‌هاي جاسوسي طرف مقابل را محور اصلي اين رويارويي دانستند و گفتند: دستگاه‌هاي اطلاعاتي جبهه مقابل که برغم همه امکانات خود، تا بحال نتوانسته اند هيچ غلط مهمي انجام دهند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: البته اگر در اين جنگ دچار غفلت شويم مغلوب خواهيم شد و اگر دچار ساده انديشي شويم ضربه خواهيم خورد.
آيت‌الله خامنه‌اي سپس با اشاره به ابعاد اين جنگ پيچيده اطلاعاتي، گفتند: در اين جنگ، شيوه‌ها و روش‌هاي مختلفي در دستور کار است، از «نفوذ و سرقت اطلاعات» و «تغيير محاسبات تصميم گيران» و «تغيير باورهاي مردم» تا «ايجاد نابساماني مالي و اقتصادي» و «ايجاد آشفتگي‌هاي امنيتي».
ايشان با اشاره به مسائل اخير در بازار ارز، افزودند: هنگامي که در اين مسائل دقت بيشتري مي‌شود، رد پاي بيگانه و دستگاه‌هاي اطلاعاتي آنها مشهود است.
رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: بايد در اين جنگ و در مقابل برنامه‌هاي جبهه مقابل ايستاد و براي غلبه بر دشمن، علاوه بر دفاع بايد برنامه تهاجم نيز داشت به گونه‌اي که زمين بازي بوسيله دستگاه اطلاعاتي ما تعيين شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي برنامه ريزي بلندمدت با پيش بيني رويدادهاي آينده، و تحليل و بررسي دقيق اطلاعات را يکي از راههاي مقابله مجموعه اطلاعاتي کشور با طراحي جبهه مقابل برشمردند.
ايشان يکي ديگر از راه‌هاي مقابله با تهاجم جبهه مقابل را جدي گرفتن موضوع نفوذ دانستند و افزودند: فردي که مي‌خواهد در نظام جمهوري اسلامي، امانت‌دار کشور و مردم باشد بايد صلاحيت داشته باشد لذا کوچک‌ترين ترديد درباره صلاحيت افراد بايد منعکس شود و دستگاهها نيز موظف به عمل براساس نظر وزارت اطلاعات هستند.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود، دستگاه‌هاي اطلاعاتي کشور را به همکاري، هم‌افزايي و رقابت حرفه‌اي توصيه کردند.
ايشان همچنين به موضوع «مبارزه با فساد» اشاره کردند و گفتند: بايد موضوع مبارزه با فساد بسيار جدي گرفته و با شريان‌هاي اصلي آن مقابله شود، زيرا فساد موجب انهزام و شکسته شدن روحي و رواني افراد و جامعه مي شود.
رهبر انقلاب اسلامي، فساد را در بسياري از موارد ناشي از روحيه زياده‌طلبي و اشرافي‌گري و تجمل‌پرستي دانستند و خاطرنشان کردند: اينکه امام بزرگوار بارها بر حفظ زيّ طلبگي و داشتن زندگي ساده و معمولي مسئولان تأکيد داشتند، به همين علت بود.
مسئولان در نظام اسلامي نمي‌توانند اين تصور را داشته باشند که چون مسئولان در کشورهاي ديگر از امکانات گوناگون برخوردارند، پس در نظام اسلامي نيز چنين مواردي مباح است.
در جمهوري اسلامي ما با نام اسلام به‌دنبال حکومت پيامبر اسلام(ص) و اميرالمومنين(ع) هستيم، بنابراين بايد با روحيه اشرافي‌گري و شهوتراني به شدت مقابله شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پايان سخنانشان خطاب به کارکنان وزارت اطلاعات گفتند: سلام من را به آحاد مجموعه وزارت در سراسر کشور و به خانواده‌هاي خود برسانيد و بدانيد که بخش مهمي از ثواب کارها و فعاليت ها متعلق به همسران شما است زيرا اين کارها و فعاليت ها نتيجه همکاري و تحمل زحمات از سوي آنان است.
پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، حجت‌الاسلام والمسلمين علوي وزير اطلاعات با بيان گزارشي از فعاليت‌ها و رويکردهاي اين وزارتخانه، گفت: آمادگي همه سربازان گمنام را براي مقابله با ايادي نظام سلطه و استکبار جهاني به سرکردگي آمريکاي جهان‌خوار، صهيونيسمِ جنايت‌کار و آل سعودِ کودک‌کش و دفاع از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي تا آخرين قطره خون خود اعلام مي‌کنيم.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد