آخرین اخبار

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه تغذيه

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه

  بزرگنمايي:

چه خبر - بدترين گزينه هاي غذايي در وعده صبحانه را بشناسيد

در اينجا بدترين گزينه هاي غذايي که بايد از خوردن آنها در وعده صبح پرهيز کنيد، معرفي شده اند.

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه : ماست بدون چربي

مصرف تنها يک فنجان ماست بدون چربي در هنگام صبح باعث احساس گرسنگي در اواسط روز مي شود. بسته به سطح فعاليت بدني و وزن، هر فردي بايد حداقل 250 تا 500 کالري در هنگام صبح دريافت کند. بنابراين مي توانيد از مصرف ماست بدون چربي به تنهايي اجتناب کرده و به آن بلغور جو که يک وعده غذايي کامل تر است و به انرژي شما اضافه مي کند، بيفزاييد.

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه : يک ليوان آب ميوه

برخي از افراد قادر به هضم قند موجود در ميوه و سبزيجات نيستند و زماني که اين قندها به صورت مايع نوشيده مي ‌شوند با سرعت بيشتري به روده مي ‌رسند. اين قندها که فودمپ‌ ناميده مي ‎شوند، کربوهيدارت‌ هاي کوچکي هستند که در برخي از مواد غذايي وجود دارند و باعث بروز علائم گوارشي مانند نفخ، درد معده، اسهال و يبوست مي ‌شوند. بعلاوه هيچ دليل منطقي يا سندي وجود ندارد که نشان بدهد مايع کردن ميوه و سبزيجات از خوردن جامد آنها بهتر است.

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه : قهوه شيرين

يکي از انتخاب هاي محبوب در ميان افرادي که ميل به خوردن صبحانه کامل ندارند، قهوه است. اما بسياري از افزودني ها به قهوه از جمله کربوهيدرات و قند، تنها به ميزان کالري دريافتي مي افزايد و بدون فيبر و پروتئين است. اين نوع قهوه اگرچه انرژي شما را به طور موقت افزايش مي دهد به همان ميزان نيز مي تواند آن را سرکوب کند.

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه : دونات

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه

به خاطر داشته باشيد که دونات ها مملو از قندهاي تصفيه شده، چربي هاي ترانس، روغن هيدروژنه و آرد سفيد فرآوري شده اند هستند و و فايده تغذيه اي ندارند.

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه : نان شيريني حلقوي

از نشاسته سفيد و نان شيريني حلقوي اجتناب کنيد؛ چرا که اين نوع شيريني ها با آرد گندم تصفيه شده که حاوي هيچ مواد مغذي و فيبر نيستند، درست مي شوند. اکثر شيريني ها در حال حاضر حاوي مقادير بالايي از قند و سرشار از پنير خامه اي و کره و چربي هاي اشباع شده هستند و منجر به افزايش قند و سطوح انسولين در بدن مي شوند.

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه : بيکن و سوسيس

گوشت هاي فراوري شده مضرترين نوع گوشت هستند و متخصصان دانشگاه هاروارد اعلام کرده اند که هر 1,8 اونس گوشت فراوري شده، خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي را تا 42 درصد بالا ميبرد. بعلاوه سديم بيش از حد موجود در اين گوشت ها مي تواند باعث يک افزايش ناگهاني در فشار خون شود و آن همچنين ممکن است احتمال سکته مغزي در افراد مبتلا به فشار خون بالا را افزايش دهد.

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه : پن کيک

پن کيک ها مواد غذايي محبوبي براي صبحانه محسوب مي شوند و امروزه با مخلوط هاي آماده در فروشگاه ها موجود هستند که حتي راحت تر درست مي شوند. پن کيک ها غني از کربوهيدرات ها هستند که بطور حتم معده شما را پر مي کند، اما به سرعت نيز ميل به خوردن غذا را به بعلت گرسنگي زودرس تشديد مي کند. به علاوه انتخاب چاشني هاي روي غذا، مانند شربت، پودر شکر و ... منجر به چاقي و اضافه وزن مي شود.

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه : غلات بدون سبوس

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه

اين نوع غلات داراي کربوهيدرات و قند فراوان است در حالي که فيبر کمي دارد و باعث افزايش ناگهاني قند خون و افت ناگهاني آن مي شود. توصيه به انتخاب غلات صبحانه حاوي سبوس است که حداقل 3 گرم فيبر در هر وعده داشته باشد. شما مي توانيد فيبر اضافه را از طريق مصرف توت ها، جوانه گندم، دانه کتان يا بادام خرد شده در وعده صبحانه به دست بياوريد.

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه : غلات شيرين شده

سازمان غذا و داروي آمريکا متذکر شده است که رنگ هاي مواد غذايي مورد استفاده در اين غلات در کودکان منجر به بيش فعالي مي شود. اين نوع مواد غذايي همچنين با شيرين کننده هاي مصنوعي و طعم دهنده هايي که مي تواند باعث چاقي شود، بسته بندي شده است. اگر شما ترجيح مي دهيد که اين نوع غلات را براي صبحانه بخوريد، سعي کنيد که آنها را با فيبر بالا و قند کم امتحان کنيد و يا اين که به آنها ترکيبات پروتئين و چربي هاي سالم بيفزاييد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : صبحانه چه بخوريم چه نخوريم؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : بهترين زمان خوردن صبحانه چه موقع است؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : 3 دمنوشي که بايد در صبحانه تان قرار دهيد!!


منبع: avayesalamati.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

رژيم غذايي جنرال موتورز چيست و چطور باعث کاهش وزن مي شود؟

درمان کم خوني با مصرف تخم مرغ

بهبود سريعتر علايم سرماخوردگي و آنفلوآنزا با اين نوشيدني ها

مغذي ترين مواد خوراکي روي زمين

ديابت، 20 غذايي كه دشمن ديابت هستند

مهم ترين علل نفخ کردن چيست؟

رژيم غذايي ديابتي ها براي کنترل قند خون

عوارض گياهخواري براي عضله سازي و ورزشکاران

تسکين التهاب روده با مصرف انبه

5 غذايي که باعث کاهش وزن مي شوند

کدام غذاها باعث تنگ شدن رگ ها مي شوند؟

خواص غذايي و سلامتي کاهو

چربي اشباع شده کدام خوراکي ها بيشتر است؟ از بستني تا ران مرغ

تغذيه مناسب براي ورزشکاران حرفه اي

نياز كودكان به ويتامين D

همه چيز درباره مصرف امگا 3 و تاثير آن بر سلامت بدن

غذاهاي مفيد در ناراحتي هاي پوستي

خواص بادمجان براي مقابله با بيماري ها از درمان کم خوني تا کاهش وزن

نوشيدني هايي که منبع پروتئين هستند

شربتي براي کمک به ترک سيگار و تقويت استخوان ها

خواص خرما از ديدگاه طب سنتي براي بيماري ها

يبوست و درمان آن با تغذيه مناسب

رژيم غذايي براي چربي خون بالا

ضررهاي نوشيدن شير گاو! در مورد شير کمي تجديد نظر کنيد

خواص غذايي و درماني خيار

تغذيه مناسب براي کودکان

چگونه مي توان کبد چرب را با پروتئين درمان کرد؟

توصيه‌هاي لازم جهت دوران شيردهي

بدترين غذاها براي دستگاه گوارش چه غذاهايي هستند؟

شلغم

خواص انواع گوشت + مضرات مصرف مرغ ماشيني

چه کساني نبايد سير بخورند؟

خواص عنبر نسارا براي سرماخوردگي و آنفولانزا و ساير بيماري ها

ليموشيرين بهترين منبع ويتامين ث در مرکبات + ساير خواص ليمو شيرين

اين ميوه يلدا را بيشتر بشناسيد

خواص انار

اگر روزانه يک موز بخوريد، چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

اگر روزانه يک حبه سير بخوريد اين اتفاقات خوب در بدن شما مي افتد

خواص کدو براي کاهش وزن و کلسترول

خواص سنجد از نظر طب سنتي براي سلامت

چه غذاهايي به کاهش اشتها کمک مي کنند؟

رژيم غذايي 20 - 80 يا رژيم آخر هفته چيست؟

چرا يک ساعت بعد از غذا خوردن گرسنه مي شوم؟

نكاتي در مورد حفظ رژيم غذايي

مناسب ترين غذاها براي فصول سرد سال

لاغري سريع و آسان با رژيم تخم مرغ

نقش منيزيم در بدن + منابع منيزيم

براي لاغر ماندن آجيل بخوريد

مواد غذايي استرس زا

ميگرن و تغذيه