آخرین اخبار


بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه تغذيه

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه

  بزرگنمايي:

چه خبر - بدترين گزينه هاي غذايي در وعده صبحانه را بشناسيد

در اينجا بدترين گزينه هاي غذايي که بايد از خوردن آنها در وعده صبح پرهيز کنيد، معرفي شده اند.

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه : ماست بدون چربي

مصرف تنها يک فنجان ماست بدون چربي در هنگام صبح باعث احساس گرسنگي در اواسط روز مي شود. بسته به سطح فعاليت بدني و وزن، هر فردي بايد حداقل 250 تا 500 کالري در هنگام صبح دريافت کند. بنابراين مي توانيد از مصرف ماست بدون چربي به تنهايي اجتناب کرده و به آن بلغور جو که يک وعده غذايي کامل تر است و به انرژي شما اضافه مي کند، بيفزاييد.

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه : يک ليوان آب ميوه

برخي از افراد قادر به هضم قند موجود در ميوه و سبزيجات نيستند و زماني که اين قندها به صورت مايع نوشيده مي ‌شوند با سرعت بيشتري به روده مي ‌رسند. اين قندها که فودمپ‌ ناميده مي ‎شوند، کربوهيدارت‌ هاي کوچکي هستند که در برخي از مواد غذايي وجود دارند و باعث بروز علائم گوارشي مانند نفخ، درد معده، اسهال و يبوست مي ‌شوند. بعلاوه هيچ دليل منطقي يا سندي وجود ندارد که نشان بدهد مايع کردن ميوه و سبزيجات از خوردن جامد آنها بهتر است.

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه : قهوه شيرين

يکي از انتخاب هاي محبوب در ميان افرادي که ميل به خوردن صبحانه کامل ندارند، قهوه است. اما بسياري از افزودني ها به قهوه از جمله کربوهيدرات و قند، تنها به ميزان کالري دريافتي مي افزايد و بدون فيبر و پروتئين است. اين نوع قهوه اگرچه انرژي شما را به طور موقت افزايش مي دهد به همان ميزان نيز مي تواند آن را سرکوب کند.

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه : دونات

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه

به خاطر داشته باشيد که دونات ها مملو از قندهاي تصفيه شده، چربي هاي ترانس، روغن هيدروژنه و آرد سفيد فرآوري شده اند هستند و و فايده تغذيه اي ندارند.

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه : نان شيريني حلقوي

از نشاسته سفيد و نان شيريني حلقوي اجتناب کنيد؛ چرا که اين نوع شيريني ها با آرد گندم تصفيه شده که حاوي هيچ مواد مغذي و فيبر نيستند، درست مي شوند. اکثر شيريني ها در حال حاضر حاوي مقادير بالايي از قند و سرشار از پنير خامه اي و کره و چربي هاي اشباع شده هستند و منجر به افزايش قند و سطوح انسولين در بدن مي شوند.

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه : بيکن و سوسيس

گوشت هاي فراوري شده مضرترين نوع گوشت هستند و متخصصان دانشگاه هاروارد اعلام کرده اند که هر 1,8 اونس گوشت فراوري شده، خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي را تا 42 درصد بالا ميبرد. بعلاوه سديم بيش از حد موجود در اين گوشت ها مي تواند باعث يک افزايش ناگهاني در فشار خون شود و آن همچنين ممکن است احتمال سکته مغزي در افراد مبتلا به فشار خون بالا را افزايش دهد.

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه : پن کيک

پن کيک ها مواد غذايي محبوبي براي صبحانه محسوب مي شوند و امروزه با مخلوط هاي آماده در فروشگاه ها موجود هستند که حتي راحت تر درست مي شوند. پن کيک ها غني از کربوهيدرات ها هستند که بطور حتم معده شما را پر مي کند، اما به سرعت نيز ميل به خوردن غذا را به بعلت گرسنگي زودرس تشديد مي کند. به علاوه انتخاب چاشني هاي روي غذا، مانند شربت، پودر شکر و ... منجر به چاقي و اضافه وزن مي شود.

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه : غلات بدون سبوس

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه

اين نوع غلات داراي کربوهيدرات و قند فراوان است در حالي که فيبر کمي دارد و باعث افزايش ناگهاني قند خون و افت ناگهاني آن مي شود. توصيه به انتخاب غلات صبحانه حاوي سبوس است که حداقل 3 گرم فيبر در هر وعده داشته باشد. شما مي توانيد فيبر اضافه را از طريق مصرف توت ها، جوانه گندم، دانه کتان يا بادام خرد شده در وعده صبحانه به دست بياوريد.

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه : غلات شيرين شده

سازمان غذا و داروي آمريکا متذکر شده است که رنگ هاي مواد غذايي مورد استفاده در اين غلات در کودکان منجر به بيش فعالي مي شود. اين نوع مواد غذايي همچنين با شيرين کننده هاي مصنوعي و طعم دهنده هايي که مي تواند باعث چاقي شود، بسته بندي شده است. اگر شما ترجيح مي دهيد که اين نوع غلات را براي صبحانه بخوريد، سعي کنيد که آنها را با فيبر بالا و قند کم امتحان کنيد و يا اين که به آنها ترکيبات پروتئين و چربي هاي سالم بيفزاييد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : صبحانه چه بخوريم چه نخوريم؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : بهترين زمان خوردن صبحانه چه موقع است؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : 3 دمنوشي که بايد در صبحانه تان قرار دهيد!!


منبع: avayesalamati.com



loading...

ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ميل به خوردن شيريني را با اين خوراکي ها سرکوب کنيد

فوايد زغال اخته براي سلامت

برگ بو معجزه اي در درمان بيماري ها

خواص گوجه سبز چيست و چه ويتامين هايي دارد؟

تقويت دستگاه گوارش با چند ويتامين ضروري

چاقي گلوتن چيست؟ + چند نکته مهم در مورد گلوتن

منابع پروتئين + ميزان پروتئين مورد نياز براي افراد مختلف

ميوه ها و سبزيجات بهاري کدامشان بيشتر ارزش استفاده را دارند؟

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه

بيماري آسم را با اين خوراکي ها کنترل کنيد

نشانه هاي کمبود پتاسيم در بدن چيست؟

سم زدايي ميوه ها و سبزي ها با جوش شيرين

ارتباط بين اوتيسم و کمبود ويتامين D مادران کشف شد

کاهش وزن با اين روش غلط امکان پذير نيست

دمنوش هاي خواب آوري که مشکل بي خوابيتان را حل مي کنند

جلوگيري از پيري زودرس با اين آبميوه هاي سرشار از آنتي اکسيدان

کم کالري ترين ميان وعده ها براي رسيدن به وزن ايده آل

خواص سرکه سيب + يکي از ضررهاي سرکه سيب که نمي دانستيد

سم زدايي کبد و کاهش وزن با چند خوراکي ساده

رژيم غذايي سالم هم عوارضي دارد که تاکنون کسي به شما نگفته

خواص شير نارگيل و تاثير آن بر درمان سنگ کليه

فوايد کلم بروکلي براي قلب و عروق

ويتامين b در چه چيزهايي وجود دارد؟ منابع انواع ويتامين b

سبزي هاي فصل بهار و خواص آنها

روغن دنبه مفيد است؟ + چه ميزان روغن دنبه بخوريم؟

افزايش متابوليسم بدن با چند غذاي مفيد

آيا کاهش وزن با پاستا واقعا امکان پذير است؟

آنتي اکسيدان ها چطور باعث سلامت ما مي شوند

نشانه هاي مصرف نکردن ميوه و سبزي به اندازه کافي

لاغري با سرکه سيب تنها در يک هفته + فوايد سرکه سيب

بهبود گردش خون با اين ويتامين ها

ريحان بنفش چه خواصي دارد؟

ويتامين ها و منابع مختلف آنها در مواد غذايي

خواص آويشن + چه کساني نبايد آويشن بخورند؟

پيشگيري از چاقي سرطان و بيماري قلبي با اين غذاهاي قليايي

نکات تغذيه اي که در سفر بايد رعايت کنيد

خواص آب زنجبيل وقتي با معده خالي مصرف مي شود فوق العاده است

نمک خوب است يا بد؟ روزانه چقدر نمک بايد استفاده کنيد

کاهش وزن با افزايش احساس سيري

چگونه پلاکت خون را بالا ببريم؟

کاهش گرفتگي عضلات با اين ويتامين ها و مواد معدني

دير شام خوردن چه عوارضي دارد؟

خواص خيار و طرز تهيه نوشيدني خيار

خواص آجيل ها از ديدگاه طب سنتي

تغذيه سالم در تعطيلات نوروز چگونه است؟

قدرت ميوه ها و سبزيجات بنفش رنگ

درمان حالت تهوع در سفر با خوراکي هاي موثر

حقايقي درباره عسل

خواص سبزيجات قرمز رنگ براي بدن

کالري آجيل ها: کدام آجيل کمترين کالري را دارد