آخرین اخبار

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه تغذيه

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه

  بزرگنمايي:

چه خبر - بدترين گزينه هاي غذايي در وعده صبحانه را بشناسيد

در اينجا بدترين گزينه هاي غذايي که بايد از خوردن آنها در وعده صبح پرهيز کنيد، معرفي شده اند.

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه : ماست بدون چربي

مصرف تنها يک فنجان ماست بدون چربي در هنگام صبح باعث احساس گرسنگي در اواسط روز مي شود. بسته به سطح فعاليت بدني و وزن، هر فردي بايد حداقل 250 تا 500 کالري در هنگام صبح دريافت کند. بنابراين مي توانيد از مصرف ماست بدون چربي به تنهايي اجتناب کرده و به آن بلغور جو که يک وعده غذايي کامل تر است و به انرژي شما اضافه مي کند، بيفزاييد.

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه : يک ليوان آب ميوه

برخي از افراد قادر به هضم قند موجود در ميوه و سبزيجات نيستند و زماني که اين قندها به صورت مايع نوشيده مي ‌شوند با سرعت بيشتري به روده مي ‌رسند. اين قندها که فودمپ‌ ناميده مي ‎شوند، کربوهيدارت‌ هاي کوچکي هستند که در برخي از مواد غذايي وجود دارند و باعث بروز علائم گوارشي مانند نفخ، درد معده، اسهال و يبوست مي ‌شوند. بعلاوه هيچ دليل منطقي يا سندي وجود ندارد که نشان بدهد مايع کردن ميوه و سبزيجات از خوردن جامد آنها بهتر است.

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه : قهوه شيرين

يکي از انتخاب هاي محبوب در ميان افرادي که ميل به خوردن صبحانه کامل ندارند، قهوه است. اما بسياري از افزودني ها به قهوه از جمله کربوهيدرات و قند، تنها به ميزان کالري دريافتي مي افزايد و بدون فيبر و پروتئين است. اين نوع قهوه اگرچه انرژي شما را به طور موقت افزايش مي دهد به همان ميزان نيز مي تواند آن را سرکوب کند.

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه : دونات

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه

به خاطر داشته باشيد که دونات ها مملو از قندهاي تصفيه شده، چربي هاي ترانس، روغن هيدروژنه و آرد سفيد فرآوري شده اند هستند و و فايده تغذيه اي ندارند.

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه : نان شيريني حلقوي

از نشاسته سفيد و نان شيريني حلقوي اجتناب کنيد؛ چرا که اين نوع شيريني ها با آرد گندم تصفيه شده که حاوي هيچ مواد مغذي و فيبر نيستند، درست مي شوند. اکثر شيريني ها در حال حاضر حاوي مقادير بالايي از قند و سرشار از پنير خامه اي و کره و چربي هاي اشباع شده هستند و منجر به افزايش قند و سطوح انسولين در بدن مي شوند.

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه : بيکن و سوسيس

گوشت هاي فراوري شده مضرترين نوع گوشت هستند و متخصصان دانشگاه هاروارد اعلام کرده اند که هر 1,8 اونس گوشت فراوري شده، خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي را تا 42 درصد بالا ميبرد. بعلاوه سديم بيش از حد موجود در اين گوشت ها مي تواند باعث يک افزايش ناگهاني در فشار خون شود و آن همچنين ممکن است احتمال سکته مغزي در افراد مبتلا به فشار خون بالا را افزايش دهد.

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه : پن کيک

پن کيک ها مواد غذايي محبوبي براي صبحانه محسوب مي شوند و امروزه با مخلوط هاي آماده در فروشگاه ها موجود هستند که حتي راحت تر درست مي شوند. پن کيک ها غني از کربوهيدرات ها هستند که بطور حتم معده شما را پر مي کند، اما به سرعت نيز ميل به خوردن غذا را به بعلت گرسنگي زودرس تشديد مي کند. به علاوه انتخاب چاشني هاي روي غذا، مانند شربت، پودر شکر و ... منجر به چاقي و اضافه وزن مي شود.

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه : غلات بدون سبوس

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه

اين نوع غلات داراي کربوهيدرات و قند فراوان است در حالي که فيبر کمي دارد و باعث افزايش ناگهاني قند خون و افت ناگهاني آن مي شود. توصيه به انتخاب غلات صبحانه حاوي سبوس است که حداقل 3 گرم فيبر در هر وعده داشته باشد. شما مي توانيد فيبر اضافه را از طريق مصرف توت ها، جوانه گندم، دانه کتان يا بادام خرد شده در وعده صبحانه به دست بياوريد.

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه : غلات شيرين شده

سازمان غذا و داروي آمريکا متذکر شده است که رنگ هاي مواد غذايي مورد استفاده در اين غلات در کودکان منجر به بيش فعالي مي شود. اين نوع مواد غذايي همچنين با شيرين کننده هاي مصنوعي و طعم دهنده هايي که مي تواند باعث چاقي شود، بسته بندي شده است. اگر شما ترجيح مي دهيد که اين نوع غلات را براي صبحانه بخوريد، سعي کنيد که آنها را با فيبر بالا و قند کم امتحان کنيد و يا اين که به آنها ترکيبات پروتئين و چربي هاي سالم بيفزاييد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : صبحانه چه بخوريم چه نخوريم؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : بهترين زمان خوردن صبحانه چه موقع است؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : 3 دمنوشي که بايد در صبحانه تان قرار دهيد!!


منبع: avayesalamati.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کاهش احتمال ابتلا به سرطان با تغيير ساعت شام خوردن

هلو بخوريد تا سالم و زيبا شويد

کاهش چربي خون و پاکسازي عروق با درمان سنتي آلماني

صبحانه هايي براي رفع خستگي صبحگاهي

بعد از عمل چه بخوريم؟!

خواص گردو براي قلب

درمان ورم مفصل زانو، ران و مچ پا به روش طبيعي

کاهش وزن با رعايت نکات مهم صبحگاهي

رژيم غذايي سالم چه عوارض و مشکلاتي دارد؟

آيا محصولات تراريخته عامل ناباروري اند؟

خواص اسفناج که شايد تا به امروز نشنيده باشيد

ماهي سالمون اصل چه خواصي دارد؟

تخم پرندگان و خواص آنها از تخم مرغ تا تخم کبک

خواص خيار در تابستان

آنتي اکسيدان چيست؟ + منابع آنتي اکسيدان

بهترين منابع غذايي براي تعادل الکتروليت بدن ورزشکاران

درمان سرطان روده بزرگ با بره موم عسل

هسته زردآلو بمب انرژي و سلامت است، هسته زردآلو را دور نريزيد

مکمل کراتين چقدر روي عضله سازي و افزايش وزن موثر است

خواص فلفل کاين ، از بين بردن سلول هاي سرطاني تا کاهش وزن

مصرف سوپ قبل از غذا باعث کاهش وزن مي شود

پيشگيري از گرمازدگي با توصيه هاي تغذيه اي

درمان سينوزيت و از بين بردن عفونت سينوس با سرکه سيب

چربي سوزي سريع شکم، پهلو و ران ها با يک فرمول ساده

بستني اي که باعث ناباروري مي شود

آب کرفس و ليمو چه معجزه اي در بدن مي کند؟

مرغ سوخاري در تابستان بخوريم يا نه؟

خاصيت انجير تازه، انجير خشک و برگ آن

خوش اشتها شدن کودکان با اين فرمول

کاهش درد بيماري هاي التهابي با اين نوشيدني ها

پيشگيري از ديابت با مصرف حبوبات به ويژه ...

درمان طبيعي سرطان، استرس و آرتريت با اين روغن گياهي

غذاهايي که به شکل اشتباه مصرف مي کنيم

کاهش سريع فشار خون بدون دارو با روش هاي طبيعي

خواص زنجبيل را بدانيد و آن را به رژيم غذايي تان اضافه کنيد

طبع چاي + اهميت مصرف ادويه ها

درمان ديابت نوع 2 با رژيم غذايي قليايي

خواص انبه + معرفي چند ماسک انبه براي پوست

مصرف هندوانه براي چه افرادي مضر است؟

جايگزين هاي سالم براي قهوه

کبد با آب سرد آسيب مي بيند؟+ نکاتي براي تغذيه در تابستان

کاهش باور نکردني چربي شکم با اين معجون چربي سوز

از بين بردن چربي شکم، ران ها و بازوها با جوش شيرين

درمان کلسترول خون بالا با يک فرمول ميوه اي

پيشگيري از کبد چرب با رژيم غذايي

شير جايگزين دارد؟ به جاي شير و لبنيات اين ها را بخوريد

خواص باميه براي ديابت

شير خشک براي کودک چه عوارضي دارد

يبوست با اين غذاها بدتر مي شود

قبل و بعد از پياده روي چه بخوريم؟