آخرین اخبار

جزييات تخفيف کارت هاي متروي مبلغ دار و مدت دار اجتماعي

جزييات تخفيف کارت هاي متروي مبلغ دار و مدت دار

  بزرگنمايي:

چه خبر - جزييات تخفيف کارت بليت مدت دار

مديرعامل شرکت بهره برداري متروي تهران و حومه از ارائه تخفيف تا سقف 66 درصد در کارت بليت مبلغ دار و 25 درصد تخفيف بيشتر در کارت بليت مبلغ دار مدت دار خبر داد.
فرنوش نوبخت با بيان اينکه از ابتداي ارديبهشت ماه 97 قيمت جديد در بليت هاي متروي تهران و حومه اعمال مي شود افزود: بر اساس مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران در سال 97 قيمت بليت تک سفره متروي تهران و حومه 1000 تومان و قيمت بليت خط فرودگاه امام خميني (ره) 7500 در نظر گرفته شده است که مسافران مي توانند با استفاده از کارت بليت هاي مبلغ دار و يا کارت بليت هاي مدت دار از تخفيف هاي ويژه تا 66 درصد استفاده کنند.
وي با اشاره به اينکه ميانگين قيمت تمام شده هر سفر در متروي تهران و حومه براساس هزينه ها در سال گذشته، 2340 تومان بوده است گفت: پيش از اين مقرر شده بود که يک سوم اين قيمت را دولت و يک سوم آن را شهرداري در قالب يارانه به شرکت بهره برداري متروي تهران و حومه بپردازند و يک سوم باقيمانده به عنوان بهاي بليت از مسافران گرفته شود اما آنچه در سال‌هاي اخير محقق شده اين است که اکنون 80 درصد هزينه متروي تهران را شهرداري پرداخت مي کند، حدود 20 درصد از آن نيزتوسط بهاي بليت از مسافران اخذ مي شود و دولت هم در سال هاي اخير مشارکتي در اين زمينه نداشته است.
به گفته مديرعامل شرکت بهره برداري متروي تهران و حومه، افزايش قيمت بليت در سال جاري امري اجتناب ناپذير بود، چرا که همگام با افزايش دستمزد ساليانه کارکنان ،پيمانکاران و به تبع آن افزايش هزينه هاي شرکت و در صورت عدم تأمين بودجه بهره برداري متروي تهران سبب مي شود نگهداري تجهيزات ثابت و متحرک به طور کامل انجام نشده و در طولاني مدت باعث ايجاد خسارت هاي جدي به ناوگان خواهد بود.
وي در اين زمينه افزود: بازسازي قطارها، انجام تعميرات اساسي و تأمين قطعات کارهايي است که بايد در زمان هاي معين انجام شود و تعويق در اين خصوص مي تواند سبب اختلال در خدمت رساني به مردم شود.همچنين شرکت بهره برداري متروي تهران و حومه براي تأمين نيازها و گسترش خدمات خود، نيازمند مشارکت جدي تر مردم، شهرداري و دولت است و در اين زمينه ما از ايده هاي شهروندان گرامي که بتواند درآمدزايي جانبي براي متروي تهران به همراه داشته باشد استقبال مي کنيم.
وي در ادامه به صدور حدود 10 ميليون کارت بليت تا سال 1396 اشاره کرد و گفت: ما مخاطبان گسترده‌اي داريم و آماده ايم تا به صورت مشارکتي پروژه هاي جانبي براي ايجاد در آمدهاي جديد را در سيستم حمل و نقل ريلي درون شهري بررسي کنيم.
مديرعامل شرکت بهره برداري متروي تهران و حومه با بيان اينکه فرهنگ استفاده از کارت بليت در مسافران مترو نهادينه شده است افزود: در حال حاضر تنها 15 درصد مسافران از بليت هاي تک سفره استفاده مي کنند و شرکت بهره برداري متروي تهران و حومه براي 85 درصد مسافران خود که از کارت بليت استفاده مي کنند تخفيف هاي ويژه اي در نظر گرفته است.
وي در خصوص ميزان تخفيف ها ارائه شده در کارت بليت مبلغ دار گفت: به خاطر عادلانه تر کردن پرداخت ها و حمايت از مسافراني که به طور مستمر از متروي تهران و حومه استفاده مي کنند، قيمت هر سفر در کارت هاي مبلغ دار براساس مسافت طي شده اخذ مي شود که تا 66 درصد تخفيف بر حسب کيلومتر ازاستفاده مسافرين در اين کارت ها لحاظ خواهد شد.
مديرعامل شرکت بهره برداري متروي تهران و حومه ادامه داد: در سال 1397 علاوه بر بليت مبلغ دار، بليت مدت دار هم به مسافران ارائه مي شود که 25 درصد بيشتر از کارت هاي مبلغ دار عادي داراي تخفيف است.
نوبخت افزود: اين کارت ها در سه دوره زماني سه ماهه، شش ماهه و يک ساله عرضه مي شوند که کمترين مبلغ شارژ براي دريافت کارت بليت سه ماهه 40 هزار تومان، شش ماهه 70 هزار تومان و يک ساله 100 هزار تومان است که بايد در مدت زمان تعيين شده اين کارت‌ها اين مبلغ نيز استفاده شود.
بر اساس گزارش مديريت ارتباطات و امور بين‌الملل شرکت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه، وي در پايان خاطر نشان کرد: شرايط استفاده افراد با شرايط خاص از متروي تهران و حومه که شامل افراد داراي کارت منزلت، دانشجويان، دانش آموزان، جانبازان و معلولان و...است، همانند سال 1396 خواهد بود.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد