آخرین اخبار


بيماري آسم را با اين خوراکي ها کنترل کنيد تغذيه

بيماري آسم را با اين خوراکي ها کنترل کنيد

  بزرگنمايي:

چه خبر - رژيم غذايي مناسب براي بيماران آسمي

يک رژيم غذايي سرشار از ميوه ها و سبزيجات به همراه چربي هاي سالم و گوشت هاي ارگانيک مي تواند در مديريت آسم نقشي کليدي داشته باشد.
اگرچه يک رژيم غذايي سرشار از محصولات تازه و گوشت هاي با کيفيت نقطه آغاز خوبي است، اما برخي مواد غذايي ديگر نيز وجود دارند که مي توانند به طور قابل توجهي بر علائم آسم اثرگذار باشند.

کنترل بيماري آسم با ماهي چرب

ماهي هاي چرب، مانند سالمون، ساردين و خال مخالي سرشار از اسيدهاي چرب امگا-3 هستند و زماني که موضوع بهبود علائم آسم مطرح مي شود، آنها يکي از بهترين مواد غذايي هستند. مطالعه اي که در سال 1996 ارتباط بين رژيم غذايي و شيوع آسم بين 574 کودک شرکت کننده در اين مطالعه را بررسي کرد، نشان داد، خطر آسم براي کودکاني که ماهي چرب و تازه، مانند سالمون و خال مخالي، مصرف مي کردند کاهش چشمگيري داشته است.
مطالعه اي ديگر در سال 2009 ارتباط بين مصرف امگا-3 و شيوع آسم را در 2,602 کودک استراليايي بررسي کرد و بار ديگر مشخص شد که يک رژيم غذايي سرشار از اسيدهاي چرب امگا-3 به محافظت از کودکان در برابر علائم آسم کمک مي کند.
آسم يک بيماري التهابي است و غذاهاي سرشار از اسيدهاي چرب امگا-3 مانند ماهي چرب، گردو، و بذر کتان گزينه هاي خوبي براي کاهش التهاب محسوب مي شوند. التهاب کمتر به معناي شدت کمتر علائم آسم و حملات کمتر بيماري است.

کنترل بيماري آسم با ويتامين D

بيماري آسم را با اين خوراکي ها کنترل کنيد

ويتامين D يکي از مهم‌ترين آنتي اکسيدان ها در بدن انسان است، اما افراد بسياري با کمبود اين ماده مغذي مواجه هستند. خطر ابتلا به آسم در افرادي که کمبود ويتامين D دارند، بيشتر است.مطالعه اي که در سال 2010 انجام شد، نشان داد که سطوح کم ويتامين D در افراد مبتلا به آسم با اختلال در عملکرد ريه و شدت بيشتر علائم بيماري در مقايسه با افرادي که به ميزان کافي از اين ماده مغذي دريافت مي کردند، مواجه بودند.
مطالعه اي ديگر نشان داد کودکان مبتلا به آسم که کمبود ويتامين D نيز دارند، احتمال بيشتري دارد از عوارض ريوي و تنفسي رنج ببرند.
راحت‌ترين و ساده‌ترين گزينه براي دريافت ويتامين D قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشيد است. اما اگر اين امکان براي شما وجود ندارد مي توانيد مصرف غذاهايي مانند ماهي هاي سالمون و خال مخالي، جگر گاو، پنير و زرده تخم مرغ را مد نظر قرار دهيد.

کنترل بيماري آسم با هويج

مطالعه اي که در نشريه Journal of Allergy and Clinical Immunology منتشر شد، نشان داد، زنان مبتلا به آسم که بتاکاروتن، آنتي اکسيداني موجود در هويج، بيشتري مصرف مي کردند از کيفيت زندگي بهتري برخوردار بودند.
مطالعه اي ديگر نشان داد که سطوح کم بتاکاروتن نه تنها با شيوع هرچه بيشتر آسم، بلکه با شدت بيشتر علائم بيماري مرتبط بوده است. از ديگر منابع غذايي سرشار از بتاکاروتن مي توان به سيب زميني شيرين، سبزيجات برگدار، بروکلي و اسفناج اشاره کرد.

کنترل بيماري آسم با موز

موز منبعي عالي براي پتاسيم است. مطالعه اي در سال 2007 که در نشريه European Respiratory Journal منتشر شد، نشان داد که مصرف موز ممکن است به کاهش خس خس سينه در کودکان مبتلا به آسم کمک کند. اين ارتباط را نتايج مطالعه اي ديگر تاييد کرد که نشان مي داد سطوح کم پتاسيم با اختلال در عملکرد ريه کودکان مرتبط بوده است.
از ديگر منابع خوب براي پتاسيم مي توان به آووکادو، کدو بلوطي، اسفناج، سيب زميني شيرين، کيوي و سالمون وحشي اشاره کرد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : آسم چيست؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : توصيه هايي براي مبتلايان به آسم

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : از آسم يا تنگي نفس رنج مي بريد؟اين گياه مفيد است!!


گردآوري : گروه سلامت سيمرغ
منبع : asriran.com



loading...

ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ميل به خوردن شيريني را با اين خوراکي ها سرکوب کنيد

فوايد زغال اخته براي سلامت

برگ بو معجزه اي در درمان بيماري ها

خواص گوجه سبز چيست و چه ويتامين هايي دارد؟

تقويت دستگاه گوارش با چند ويتامين ضروري

چاقي گلوتن چيست؟ + چند نکته مهم در مورد گلوتن

منابع پروتئين + ميزان پروتئين مورد نياز براي افراد مختلف

ميوه ها و سبزيجات بهاري کدامشان بيشتر ارزش استفاده را دارند؟

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه

بيماري آسم را با اين خوراکي ها کنترل کنيد

نشانه هاي کمبود پتاسيم در بدن چيست؟

سم زدايي ميوه ها و سبزي ها با جوش شيرين

ارتباط بين اوتيسم و کمبود ويتامين D مادران کشف شد

کاهش وزن با اين روش غلط امکان پذير نيست

دمنوش هاي خواب آوري که مشکل بي خوابيتان را حل مي کنند

جلوگيري از پيري زودرس با اين آبميوه هاي سرشار از آنتي اکسيدان

کم کالري ترين ميان وعده ها براي رسيدن به وزن ايده آل

خواص سرکه سيب + يکي از ضررهاي سرکه سيب که نمي دانستيد

سم زدايي کبد و کاهش وزن با چند خوراکي ساده

رژيم غذايي سالم هم عوارضي دارد که تاکنون کسي به شما نگفته

خواص شير نارگيل و تاثير آن بر درمان سنگ کليه

فوايد کلم بروکلي براي قلب و عروق

ويتامين b در چه چيزهايي وجود دارد؟ منابع انواع ويتامين b

سبزي هاي فصل بهار و خواص آنها

روغن دنبه مفيد است؟ + چه ميزان روغن دنبه بخوريم؟

افزايش متابوليسم بدن با چند غذاي مفيد

آيا کاهش وزن با پاستا واقعا امکان پذير است؟

آنتي اکسيدان ها چطور باعث سلامت ما مي شوند

نشانه هاي مصرف نکردن ميوه و سبزي به اندازه کافي

لاغري با سرکه سيب تنها در يک هفته + فوايد سرکه سيب

بهبود گردش خون با اين ويتامين ها

ريحان بنفش چه خواصي دارد؟

ويتامين ها و منابع مختلف آنها در مواد غذايي

خواص آويشن + چه کساني نبايد آويشن بخورند؟

پيشگيري از چاقي سرطان و بيماري قلبي با اين غذاهاي قليايي

نکات تغذيه اي که در سفر بايد رعايت کنيد

خواص آب زنجبيل وقتي با معده خالي مصرف مي شود فوق العاده است

نمک خوب است يا بد؟ روزانه چقدر نمک بايد استفاده کنيد

کاهش وزن با افزايش احساس سيري

چگونه پلاکت خون را بالا ببريم؟

کاهش گرفتگي عضلات با اين ويتامين ها و مواد معدني

دير شام خوردن چه عوارضي دارد؟

خواص خيار و طرز تهيه نوشيدني خيار

خواص آجيل ها از ديدگاه طب سنتي

تغذيه سالم در تعطيلات نوروز چگونه است؟

قدرت ميوه ها و سبزيجات بنفش رنگ

درمان حالت تهوع در سفر با خوراکي هاي موثر

حقايقي درباره عسل

خواص سبزيجات قرمز رنگ براي بدن

کالري آجيل ها: کدام آجيل کمترين کالري را دارد