آخرین اخبار

بيماري آسم را با اين خوراکي ها کنترل کنيد تغذيه

بيماري آسم را با اين خوراکي ها کنترل کنيد

  بزرگنمايي:

چه خبر - رژيم غذايي مناسب براي بيماران آسمي

يک رژيم غذايي سرشار از ميوه ها و سبزيجات به همراه چربي هاي سالم و گوشت هاي ارگانيک مي تواند در مديريت آسم نقشي کليدي داشته باشد.
اگرچه يک رژيم غذايي سرشار از محصولات تازه و گوشت هاي با کيفيت نقطه آغاز خوبي است، اما برخي مواد غذايي ديگر نيز وجود دارند که مي توانند به طور قابل توجهي بر علائم آسم اثرگذار باشند.

کنترل بيماري آسم با ماهي چرب

ماهي هاي چرب، مانند سالمون، ساردين و خال مخالي سرشار از اسيدهاي چرب امگا-3 هستند و زماني که موضوع بهبود علائم آسم مطرح مي شود، آنها يکي از بهترين مواد غذايي هستند. مطالعه اي که در سال 1996 ارتباط بين رژيم غذايي و شيوع آسم بين 574 کودک شرکت کننده در اين مطالعه را بررسي کرد، نشان داد، خطر آسم براي کودکاني که ماهي چرب و تازه، مانند سالمون و خال مخالي، مصرف مي کردند کاهش چشمگيري داشته است.
مطالعه اي ديگر در سال 2009 ارتباط بين مصرف امگا-3 و شيوع آسم را در 2,602 کودک استراليايي بررسي کرد و بار ديگر مشخص شد که يک رژيم غذايي سرشار از اسيدهاي چرب امگا-3 به محافظت از کودکان در برابر علائم آسم کمک مي کند.
آسم يک بيماري التهابي است و غذاهاي سرشار از اسيدهاي چرب امگا-3 مانند ماهي چرب، گردو، و بذر کتان گزينه هاي خوبي براي کاهش التهاب محسوب مي شوند. التهاب کمتر به معناي شدت کمتر علائم آسم و حملات کمتر بيماري است.

کنترل بيماري آسم با ويتامين D

بيماري آسم را با اين خوراکي ها کنترل کنيد

ويتامين D يکي از مهم‌ترين آنتي اکسيدان ها در بدن انسان است، اما افراد بسياري با کمبود اين ماده مغذي مواجه هستند. خطر ابتلا به آسم در افرادي که کمبود ويتامين D دارند، بيشتر است.مطالعه اي که در سال 2010 انجام شد، نشان داد که سطوح کم ويتامين D در افراد مبتلا به آسم با اختلال در عملکرد ريه و شدت بيشتر علائم بيماري در مقايسه با افرادي که به ميزان کافي از اين ماده مغذي دريافت مي کردند، مواجه بودند.
مطالعه اي ديگر نشان داد کودکان مبتلا به آسم که کمبود ويتامين D نيز دارند، احتمال بيشتري دارد از عوارض ريوي و تنفسي رنج ببرند.
راحت‌ترين و ساده‌ترين گزينه براي دريافت ويتامين D قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشيد است. اما اگر اين امکان براي شما وجود ندارد مي توانيد مصرف غذاهايي مانند ماهي هاي سالمون و خال مخالي، جگر گاو، پنير و زرده تخم مرغ را مد نظر قرار دهيد.

کنترل بيماري آسم با هويج

مطالعه اي که در نشريه Journal of Allergy and Clinical Immunology منتشر شد، نشان داد، زنان مبتلا به آسم که بتاکاروتن، آنتي اکسيداني موجود در هويج، بيشتري مصرف مي کردند از کيفيت زندگي بهتري برخوردار بودند.
مطالعه اي ديگر نشان داد که سطوح کم بتاکاروتن نه تنها با شيوع هرچه بيشتر آسم، بلکه با شدت بيشتر علائم بيماري مرتبط بوده است. از ديگر منابع غذايي سرشار از بتاکاروتن مي توان به سيب زميني شيرين، سبزيجات برگدار، بروکلي و اسفناج اشاره کرد.

کنترل بيماري آسم با موز

موز منبعي عالي براي پتاسيم است. مطالعه اي در سال 2007 که در نشريه European Respiratory Journal منتشر شد، نشان داد که مصرف موز ممکن است به کاهش خس خس سينه در کودکان مبتلا به آسم کمک کند. اين ارتباط را نتايج مطالعه اي ديگر تاييد کرد که نشان مي داد سطوح کم پتاسيم با اختلال در عملکرد ريه کودکان مرتبط بوده است.
از ديگر منابع خوب براي پتاسيم مي توان به آووکادو، کدو بلوطي، اسفناج، سيب زميني شيرين، کيوي و سالمون وحشي اشاره کرد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : آسم چيست؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : توصيه هايي براي مبتلايان به آسم

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : از آسم يا تنگي نفس رنج مي بريد؟اين گياه مفيد است!!


گردآوري : گروه سلامت سيمرغ
منبع : asriran.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

سالاد و بايدها و نبايدهاي آن براي افراد با مزاج هاي مختلف

کمبود ويتامين B6 چه نشانه ها و پيامدهايي دارد؟

علايم هشدار دهنده کمبود چربي سالم در بدن

بعد از حمله قلبي خوردن اين غذاها ممنوع

اگر استرس داريد از اين خوردني ها اجتناب کند

آروغ زدن و علت هاي عجيب آن

با ارزش غذايي و خواص پرطرفدار ترين آجيل ها آشنا شويد

آيا مصرف شيرهاي طعم دار براي سلامت مفيد است؟

بيماري هايي که با خوردن سوسيس کالباس به سراغتان مي آيد

عوارض خطرناک مصرف بيش از حد آبليمو

پنير پيتزا را اينطوري بخوريد تا سالم بمانيد!

چه غذاهايي کربوهيدرات دارد؟ + تفاوت کربوهيدرات ساده و پيچيده

غذاهاي پاييزي که بايد از همين حالا به رژيم غذايي خود اضافه کنيد

خواص آلو + همه چيز در مورد خواص آلو خشک

تغذيه سالم براي سالمندان، در سن بالا از خوردن اين غذاها اجتناب کنيد

افزايش وزن لاغرها با چند نکته تغذيه اي

فوايد شگفت انگيز گريپ فروت براي سلامت کودکان

کنترل فشار خون با اين خوراکي ها

خواص شربت نعنا از درمان خروپف تا کاهش استرس

درمان يبوست با 5 ماده غذايي ساده

علت ورم پا چيست؟+ درمان ورم پا با چاي جعفري

حفظ سلامت لوزالمعده با اين خوراکي ها

زمان مناسب غذا خوردن صبحانه نهار شام

کنترل کلسترول خون با چند نکته غذايي

پيشگيري از پيري سلولي با رعايت اين اصول غذايي

کنترل اشتهاي بيش از حد با اين خوراکي ها

درمان سرفه با شربتي خانگي و بسيار موثر

مصرف قارچ براي چه افرادي ممنوع است

دارچيني که ميخوريد سمي است! دارچين اصل را بشناسيد

درمان حالت تهوع با چند روغن طبيعي

تقويت بدن با يک ماده مغذي که شايد تاکنون نمي شناختيد

شربتي براي آرامش قلب و اعصاب

آب کردن شکم با سه اصل مهم

اگر اين خواص تخم مرغ را بدانيد خوردنش را از دست نمي دهيد

آنچه درباره خواص و عوارض پروبيوتيک ها نمي دانستيد

آنتي بيوتيک هايي که خطر سقط جنين را افزايش مي دهند

هوس غذايي که نشانه بيماري است

رژيم هاي غذايي سم زدايي کبد چه اهميتي دارند

آناناس چه ويتامين هايي دارد؟

مهم ترين مکمل هاي غذايي براي سالمندان

پايين آوردن فشار خون در منزل با اين خوراکي ها + مقدار هر خوراکي

چرا هميشه گرسنه ام + روش هاي پيشگيري از پرخوري

شربتي که نوشيدنش در بارداري نوزادتان را زيبا مي کند

تسکين التهاب روده با مصرف توت فرنگي

خواص بي نظير ادويه ها از ديدگاه طب سنتي

کاهش قند خون با يک تغيير کوچک در صبحانه

مرگ زودرس با اين اشتباه در رژيم غذايي

سم زدايي بدن و بهبود سلامت با کلروفيل

عوارض جانبي مکمل هاي بيوتين

ويتامين هاي ضروري براي چشم