آخرین اخبار

بيماري آسم را با اين خوراکي ها کنترل کنيد تغذيه

بيماري آسم را با اين خوراکي ها کنترل کنيد

  بزرگنمايي:

چه خبر - رژيم غذايي مناسب براي بيماران آسمي

يک رژيم غذايي سرشار از ميوه ها و سبزيجات به همراه چربي هاي سالم و گوشت هاي ارگانيک مي تواند در مديريت آسم نقشي کليدي داشته باشد.
اگرچه يک رژيم غذايي سرشار از محصولات تازه و گوشت هاي با کيفيت نقطه آغاز خوبي است، اما برخي مواد غذايي ديگر نيز وجود دارند که مي توانند به طور قابل توجهي بر علائم آسم اثرگذار باشند.

کنترل بيماري آسم با ماهي چرب

ماهي هاي چرب، مانند سالمون، ساردين و خال مخالي سرشار از اسيدهاي چرب امگا-3 هستند و زماني که موضوع بهبود علائم آسم مطرح مي شود، آنها يکي از بهترين مواد غذايي هستند. مطالعه اي که در سال 1996 ارتباط بين رژيم غذايي و شيوع آسم بين 574 کودک شرکت کننده در اين مطالعه را بررسي کرد، نشان داد، خطر آسم براي کودکاني که ماهي چرب و تازه، مانند سالمون و خال مخالي، مصرف مي کردند کاهش چشمگيري داشته است.
مطالعه اي ديگر در سال 2009 ارتباط بين مصرف امگا-3 و شيوع آسم را در 2,602 کودک استراليايي بررسي کرد و بار ديگر مشخص شد که يک رژيم غذايي سرشار از اسيدهاي چرب امگا-3 به محافظت از کودکان در برابر علائم آسم کمک مي کند.
آسم يک بيماري التهابي است و غذاهاي سرشار از اسيدهاي چرب امگا-3 مانند ماهي چرب، گردو، و بذر کتان گزينه هاي خوبي براي کاهش التهاب محسوب مي شوند. التهاب کمتر به معناي شدت کمتر علائم آسم و حملات کمتر بيماري است.

کنترل بيماري آسم با ويتامين D

بيماري آسم را با اين خوراکي ها کنترل کنيد

ويتامين D يکي از مهم‌ترين آنتي اکسيدان ها در بدن انسان است، اما افراد بسياري با کمبود اين ماده مغذي مواجه هستند. خطر ابتلا به آسم در افرادي که کمبود ويتامين D دارند، بيشتر است.مطالعه اي که در سال 2010 انجام شد، نشان داد که سطوح کم ويتامين D در افراد مبتلا به آسم با اختلال در عملکرد ريه و شدت بيشتر علائم بيماري در مقايسه با افرادي که به ميزان کافي از اين ماده مغذي دريافت مي کردند، مواجه بودند.
مطالعه اي ديگر نشان داد کودکان مبتلا به آسم که کمبود ويتامين D نيز دارند، احتمال بيشتري دارد از عوارض ريوي و تنفسي رنج ببرند.
راحت‌ترين و ساده‌ترين گزينه براي دريافت ويتامين D قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشيد است. اما اگر اين امکان براي شما وجود ندارد مي توانيد مصرف غذاهايي مانند ماهي هاي سالمون و خال مخالي، جگر گاو، پنير و زرده تخم مرغ را مد نظر قرار دهيد.

کنترل بيماري آسم با هويج

مطالعه اي که در نشريه Journal of Allergy and Clinical Immunology منتشر شد، نشان داد، زنان مبتلا به آسم که بتاکاروتن، آنتي اکسيداني موجود در هويج، بيشتري مصرف مي کردند از کيفيت زندگي بهتري برخوردار بودند.
مطالعه اي ديگر نشان داد که سطوح کم بتاکاروتن نه تنها با شيوع هرچه بيشتر آسم، بلکه با شدت بيشتر علائم بيماري مرتبط بوده است. از ديگر منابع غذايي سرشار از بتاکاروتن مي توان به سيب زميني شيرين، سبزيجات برگدار، بروکلي و اسفناج اشاره کرد.

کنترل بيماري آسم با موز

موز منبعي عالي براي پتاسيم است. مطالعه اي در سال 2007 که در نشريه European Respiratory Journal منتشر شد، نشان داد که مصرف موز ممکن است به کاهش خس خس سينه در کودکان مبتلا به آسم کمک کند. اين ارتباط را نتايج مطالعه اي ديگر تاييد کرد که نشان مي داد سطوح کم پتاسيم با اختلال در عملکرد ريه کودکان مرتبط بوده است.
از ديگر منابع خوب براي پتاسيم مي توان به آووکادو، کدو بلوطي، اسفناج، سيب زميني شيرين، کيوي و سالمون وحشي اشاره کرد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : آسم چيست؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : توصيه هايي براي مبتلايان به آسم

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : از آسم يا تنگي نفس رنج مي بريد؟اين گياه مفيد است!!


گردآوري : گروه سلامت سيمرغ
منبع : asriran.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

خواص پوست ليموترش از ميوه اش بيشتر است

نکاتي که هنگام مصرف ميوه ها بايد رعايت کنيد

اصول رژيم غذايي براي کنترل وزن در نوروز

تاثير مصرف گوشت بر ابتلا به کبد چرب

صاف کردن شکم با خوراکي هاي ضد نفخ

پاکسازي ريه ها بعد از خانه تکاني با اين خوراکي ها

شام نخوردن و عوارض عجيب آن

نوشيدني هاي مفيد و مضر براي سلامت، از آب تا قهوه

غذاهايي که خوردن آنها باعث سنگ کليه مي شوند

فوايد کاهو : خواب آور است ، تقويت ميل جنسي و ...

فوايد آب آلوئه ورا از کنترل قندخون تا تسکين زخم معده

خواص سياه دانه از درمان ديابت تا درمان سرطان + عوارض سياه دانه

20معجزه عسل و دارچين

منابع کلسيم که خاصيت چربي سوزي بالايي دارند

خواص جوانه تربچه از چربي سوزي تا جوان سازي پوست و تصفيه خون

خوراکي هايي که به تدريج شما را مي کشد

رژيم خام خواري چيست و چه مزيت ها و عورضي دارد؟

کاهش وزن مجاز در ماه چند کيلو است؟

غذاهايي که به عضله سازي کمک مي کنند

روغن جامد بهتر است يا روغن مايع؟

گوجه فرنگي، معجزه اي براي درمان کبد چرب

بهترين غذاها براي داشتن ريه سالم و تنفس راحت

خوراکي هايي که درد مفاصل را افزايش مي دهد

خواص چاي سبز و هويج براي کاهش علائم آلزايمر

قبل و بعد از اهداي خون چه بخوريم و چه نخوريم؟

بي خوابي خود را با اين ميوه ها درمان کنيد

چي بخورم لاغر شم؟ 15 توصيه براي صاف شدن شکم قبل از عيد

ويتامين E چه فايده اي براي بدن دارد و آيا مصرف آن عوارض دارد؟

کليه هاي خود را با اين غذاها پاکسازي کنيد

اگر آبريزش بيني داريد اين خوراکي ها را نخوريد

پوست ميوه هايي که نبايد دور بريزيد

سبزيجات سفيد رنگ اما مقوي

اگر هر روز يک پياز خام بخوريد چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

لبنيات کم چرب بهتر است يا پر چرب

خوراکي هايي که باعث مرگ ناگهاني مي شوند

خواص مصرف چاي ايراني از ديدگاه طب سنتي

خواص بادمجان از سلامت قلب تا ديابت

کدام رژيم براي لاغري بهتر است؟ چربي يا کربوهيدرات

کاهش وزن با دمنوش سماق + خواص دمنوش سماق

10 راه پنهاني براي افزايش كلسيم

قند خون خود را به اين روش ها کنترل کنيد

ميوه اي که به سرعت لاغرتان مي کند

خطر سکته قلبي را با اين سبزيجات مهار کنيد

خوردن يک عدد سيب ناشتا چه فوايدي دارد

معجزه ويتامين D در بدن ، چه زماني مکمل ويتامين D نياز داريد؟

چربي هايي که به چربي سوزي کمک مي کنند

هر يک از ما بر اساس گروه خوني خود چه غذايي بخوريم؟

فيبر چيست؟ شناخت انواع فيبر غذايي

علايم کمبود روي در بدن

تکنيک آهسته غذا خوردن براي کاهش وزن