آخرین اخبار

بيماري آسم را با اين خوراکي ها کنترل کنيد تغذيه

بيماري آسم را با اين خوراکي ها کنترل کنيد

  بزرگنمايي:

چه خبر - رژيم غذايي مناسب براي بيماران آسمي

يک رژيم غذايي سرشار از ميوه ها و سبزيجات به همراه چربي هاي سالم و گوشت هاي ارگانيک مي تواند در مديريت آسم نقشي کليدي داشته باشد.
اگرچه يک رژيم غذايي سرشار از محصولات تازه و گوشت هاي با کيفيت نقطه آغاز خوبي است، اما برخي مواد غذايي ديگر نيز وجود دارند که مي توانند به طور قابل توجهي بر علائم آسم اثرگذار باشند.

کنترل بيماري آسم با ماهي چرب

ماهي هاي چرب، مانند سالمون، ساردين و خال مخالي سرشار از اسيدهاي چرب امگا-3 هستند و زماني که موضوع بهبود علائم آسم مطرح مي شود، آنها يکي از بهترين مواد غذايي هستند. مطالعه اي که در سال 1996 ارتباط بين رژيم غذايي و شيوع آسم بين 574 کودک شرکت کننده در اين مطالعه را بررسي کرد، نشان داد، خطر آسم براي کودکاني که ماهي چرب و تازه، مانند سالمون و خال مخالي، مصرف مي کردند کاهش چشمگيري داشته است.
مطالعه اي ديگر در سال 2009 ارتباط بين مصرف امگا-3 و شيوع آسم را در 2,602 کودک استراليايي بررسي کرد و بار ديگر مشخص شد که يک رژيم غذايي سرشار از اسيدهاي چرب امگا-3 به محافظت از کودکان در برابر علائم آسم کمک مي کند.
آسم يک بيماري التهابي است و غذاهاي سرشار از اسيدهاي چرب امگا-3 مانند ماهي چرب، گردو، و بذر کتان گزينه هاي خوبي براي کاهش التهاب محسوب مي شوند. التهاب کمتر به معناي شدت کمتر علائم آسم و حملات کمتر بيماري است.

کنترل بيماري آسم با ويتامين D

بيماري آسم را با اين خوراکي ها کنترل کنيد

ويتامين D يکي از مهم‌ترين آنتي اکسيدان ها در بدن انسان است، اما افراد بسياري با کمبود اين ماده مغذي مواجه هستند. خطر ابتلا به آسم در افرادي که کمبود ويتامين D دارند، بيشتر است.مطالعه اي که در سال 2010 انجام شد، نشان داد که سطوح کم ويتامين D در افراد مبتلا به آسم با اختلال در عملکرد ريه و شدت بيشتر علائم بيماري در مقايسه با افرادي که به ميزان کافي از اين ماده مغذي دريافت مي کردند، مواجه بودند.
مطالعه اي ديگر نشان داد کودکان مبتلا به آسم که کمبود ويتامين D نيز دارند، احتمال بيشتري دارد از عوارض ريوي و تنفسي رنج ببرند.
راحت‌ترين و ساده‌ترين گزينه براي دريافت ويتامين D قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشيد است. اما اگر اين امکان براي شما وجود ندارد مي توانيد مصرف غذاهايي مانند ماهي هاي سالمون و خال مخالي، جگر گاو، پنير و زرده تخم مرغ را مد نظر قرار دهيد.

کنترل بيماري آسم با هويج

مطالعه اي که در نشريه Journal of Allergy and Clinical Immunology منتشر شد، نشان داد، زنان مبتلا به آسم که بتاکاروتن، آنتي اکسيداني موجود در هويج، بيشتري مصرف مي کردند از کيفيت زندگي بهتري برخوردار بودند.
مطالعه اي ديگر نشان داد که سطوح کم بتاکاروتن نه تنها با شيوع هرچه بيشتر آسم، بلکه با شدت بيشتر علائم بيماري مرتبط بوده است. از ديگر منابع غذايي سرشار از بتاکاروتن مي توان به سيب زميني شيرين، سبزيجات برگدار، بروکلي و اسفناج اشاره کرد.

کنترل بيماري آسم با موز

موز منبعي عالي براي پتاسيم است. مطالعه اي در سال 2007 که در نشريه European Respiratory Journal منتشر شد، نشان داد که مصرف موز ممکن است به کاهش خس خس سينه در کودکان مبتلا به آسم کمک کند. اين ارتباط را نتايج مطالعه اي ديگر تاييد کرد که نشان مي داد سطوح کم پتاسيم با اختلال در عملکرد ريه کودکان مرتبط بوده است.
از ديگر منابع خوب براي پتاسيم مي توان به آووکادو، کدو بلوطي، اسفناج، سيب زميني شيرين، کيوي و سالمون وحشي اشاره کرد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : آسم چيست؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : توصيه هايي براي مبتلايان به آسم

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : از آسم يا تنگي نفس رنج مي بريد؟اين گياه مفيد است!!


گردآوري : گروه سلامت سيمرغ
منبع : asriran.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

سبزي ها را چطور مصرف کنيم که خواص خود را از دست ندهند؟

اسراري در مورد شکلات + طرز تهيه ماسک شکلات تلخ براي صورت

کالري دريافتي را با اين ترفند زيرکانه کاهش دهيد

خوردني هاي نارنجي رنگ پاييزي و خواص فوق العاده آنها

دمنوشي براي درمان کبد چرب و چربي خون

بهبود سلامت سالمندان با اين نکات تغذيه اي

خوراکي هايي که خطر سرطان سينه را بالا مي برند

اگر يکي از اين بيماريها را داريد به جاي قرص آب ليمو ترش بخوريد

ويتامين K چيست؟ | عوارض کمبود ويتامين K در بدن را بدانيد

مبتلايان به بيماري ام اس چي بخورند؟

سوزاندن چربي شکم با چند غذاي خوشمزه و سالم

آيا مي توان بخش سالم نان و پنير کپک زده را مصرف کرد؟

دانستي هاي تغذيه در مورد تخم مرغ و اثرات آن ها بر سلامت بدن

عوارض زياده روي مصرف ويتامين A

رژيم غذايي سالم براي بارداري

نارنگي و ديابت | چطور مي توان ديابت را با نارنگي و پرتقال درمان کرد؟

در ايران چه کساني بيشتر افسرده مي شوند و چرا؟

خواص برنج قهوه اي و تفاوت آن با برنج سفيد

عضله سازي بعد از ورزش با اين خوراکي ها

تغييرات لازم براي رژيم غذايي بعد از 40 سالگي

4 ترکيب خوراکي که کاهش وزنتان را ساده تر مي کند

10 گياهي که از مشکلات کليوي پيشگيري مي کنند

کربوهيدرات چيست و چه نقشي در سلامت دارد؟

آرژنين Arginine چيست و چه غذاهاي داراي آرژنين هستند؟

مقابله با بيماري هاي مزمن با خوراکي هاي رنگارنگ

درماني خوشمزه براي سرماخوردگي + خواص نارنگي براي زمستان

تاثير شکر و شيرين کننده ها بر احتمال ابتلا به ديابت چقدر است

چرا آجيل ها بهترين ميان وعده هاي سالم براي شما هستند

رژيم غذايي مناسب بيماران هپاتيت C

مصرف قند زياد با بدن شما چه مي کند؟

ويتامين A چه فوايدي براي بدن دارد؟

نکاتي مهم در مورد ويتامين D+ چه کساني نبايد ويتامين D مصرف کنند

علايم مسموميت غذايي + عوامل مسموميت غذايي

فوايد نخود فرنگي چيست؟ +نخود فرنگي را چطور و چه اندازه مصرف کنيم؟

به اين دلايل مهم گاهي غذاي تلخ بخوريد

موز براي اين افراد ممنوع !

عضله سازي و ريکاوري سريع تر بعد از ورزش با اين خوراکي ها

چرا بعد از عمل جراحي بايد آناناس بخوريم

رژيم کتوژنيک چيست؟ + تاثير رژيم کتوژنيک روي پوست

درمان نقرس در طب سنتي

منابع غذايي روي (زينک)

زمان مناسب براي نوشيدن چاي

پيشگيري از سکته مغزي با تغذيه چگونه امکانپذير است؟

عوامل موثر بر پوکي استخوان که کمي عجيب به نظر مي رسند

کمبود فولات چه نشانه هايي دارد؟

با خواص شنبليله و تاثير شگفت انگيز آن بر سلامت بدن آشنا شويد

مبارزه با ابرباکتري ها به کمک سير

ميوه اي براي درمان چاقي

بهترين دمنوش ها براي کاهش کلسترول

سالاد و بايدها و نبايدهاي آن براي افراد با مزاج هاي مختلف