آخرین اخبار

روحاني: تجاوزهاي آمريکا در منطقه ثمري جز نابودي و ويراني نخواهد داشت سياسي

روحاني: تجاوزهاي آمريکا در منطقه ثمري جز نابودي و ويراني نخواهد داشت

  بزرگنمايي:

چه خبر - غربي ها از شکست نيروهاي تحت حمايتشان در غوطه شرقي عصباني اند

حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني رئيس جمهور کشورمان روز شنبه در مراسم ديدار مسئولان نظام و سفراي کشورهاي اسلامي با رهبر معظم انقلاب به مناسبت عيد سعيد مبعث، ضمن تبريک اين عيد به حضار، ملت شريف ايران و رهبر معظم انقلاب، گفت: بعثت پيامبر عظيم‌الشأن اسلام(ص) درخشش نور ايمان و هدايت، جوشش سرچشمه‌هاي فضايل اخلاقي، علم و حکمت است.
رئيس جمهور با بيان اينکه بعثت، هجرت و زندگي پيامبر اسلام(ص) تنها برگزيده شدن يک انسان براي انجام يک مأموريت سخت نبود، افزود: بعثت برانگيخته شدن کل انسان و نوع بشر بود که قرن‌ها و سال‌ها در انتظار آن بشارت مسيحايي قرار داشت.
روحاني با اشاره به اينکه براي رخداد چنين واقعه‌اي، جامعه انساني نياز به بلوغي داشت که تنها براي ديدن معجزه در طبيعت نباشد و مردم به دنبال عصا و يدبيضاء و دم مسيحايي که مرده زنده کند، ‌نگردند، اظهار داشت: بشر مي‌بايست به رشدي مي‌رسيد که معجزه در تفکر، انديشه، تکوين قرآن و اعجاز در سخن و کلام بوقوع مي‌پيوست و از سوي ديگر بعثت نياز به سينه فراخي داشت که بار سنگين رسالت و پيام الهي را دريافت کند.
رئيس جمهور با بيان اينکه در زمان بعثت اشتياق مردم حجاز و سراسر جهان به اوج خود رسيده بود و پيامبر(ص) به عنوان بزرگمرد تاريخ به سن 40 سالگي رسيده و آماده شنيدن پيام الهي بود، خاطرنشان کرد: پيامي که براي پيامبر(ص) آمد از رحمانيت و رحمت الهي، آغاز شده و از قرائت، خواندن، خلقت انسان، قلم و علم و دانش سخن مي‌گويد و همين آغاز پيام الهي روشن است که اين دين، دين سلم و رحمت براي عالميان است.
روحاني با اشاره به اينکه پيامبر اسلام(ص) در زادگاه نبوت يعني مکه، همه تلاش خود را براي هدايت مردمان بکار گرفت، گفت: پيامبر(ص) در ادامه مسير خود به زماني رسيد که علاوه بر هدايت، نياز به تشکيل جامعه و امت اسلامي بود و هجرت در اين زمان در کنار بعثت قرار گرفت تا رسالت را به سمت امامت برده و زمينه را براي تحقق همه اهدافي که مد نظر حق بود، فراهم کند.
رئيس جمهور با اشاره به اينکه پيامبر اسلام(ص) در مدينه دولت، رهبري و قانوني که بايد در جامعه حاکم باشد را بنيان نهاد، خاطرنشان کرد: اخلاق و سيره پيامبر(ص)، قرآن و دولت اسلامي و مدينه از معجزات پيامبر اسلام(ص) بود. پيامبر(ص) در مدينه‌اي که در ابتدا همه نامسلمان بودند، توانست جامعه‌اي امن را ايجاد کند و اين با برج و بارو و قلعه به دست نيامد، چرا که پيامبر نياز به قلعه نداشت و حصن حصين او، ايمان مردم و اخلاق نيکوي پيامبر(ص) بود.
پيامبر(ص) براي انجام رسالت خود، نياز به گروه‌هاي تبليغاتي نداشت، چرا که بهترين تبليغ براي او اخلاق نيکو و شيوه حکومتش بود.
رئيس جمهور با اشاره به اينکه پيامبر(ص) کسي بود که در سخت‌ترين مواقع و شرايط جنگ ياران به پناه او مي‌رفتند، اظهار داشت: او بالاترين مقام در علم، دانش، عبادت و رحمت و جود را داشت و مهربان‌ترين با مردم بود.
روحاني با بيان اينکه قرآن همواره بر وحدت دنياي اسلام و قدرت حکومت اسلامي تأکيد دارد، گفت:‌ براساس آيات قرآن، سخن نرم و اخلاق پيامبر(ص) باعث جذب مردم به اسلام شد.
رئيس جمهور با اشاره به اهميت پيامبر(ص) بر مشورت با مردم، خاطرنشان کرد: پيامبر اسلام(ص) اينکه مردم بتوانند نظر خود را بگويند و پاسخ آن را بشنوند و در محضر او سوال کنند را حق مردم مي‌دانست و هنگامي که حتي گاهي سخن‌ها بلند و ناروا بود، پيامبر(ص) آنها را تحمل مي‌کرد. پيامبر(ص) حتي تهمت، افترا و استهزاء را تحمل مي‌کرد،‌ اما با روي گشاده با مردم سخن مي‌گفت و با آنها مشورت مي‌کرد.
روحاني با بيان اينکه پيامبر(ص) با وجود آنکه از درون افراد آگاهي داشت، اما اسرار مردم را حفظ مي‌کرد، افزود: پيامبر(ص)، ورود به اسلام را آنقدر سهل کرده بود که هر کس با گفتن کلمه «لا اله الا الله» مسلمان مي‌شد و با وجود آنکه نسبت به برخي از افراد مي‌دانست که در آينده چه اقداماتي نسبت به او و خاندان و اهل بيت پيامبر(ص) انجام مي‌دهند، اما قصاص قبل از جنايت نکرد.
رئيس جمهور با اشاره به اينکه پيامبر اسلام(ص) با اخلاق توانست جامعه و امت اسلامي را بسازد، تأکيد کرد: اگر در جمهوري اسلامي ايران بتوانيم همه اهداف استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي و احکام خدا را پياده کنيم، اما خداي ناکرده دل‌هاي ما نسبت به هم مهربان نبوده، برادري از جامعه رخت بسته و کلام ما نسبت به هم همراه با تحقير ديگران باشد به هدف جامعه اسلامي دست نخواهيم يافت؛ و در اين راستا همه بايد تلاش کنيم.
روحاني با بيان اينکه جهان امروز و منطقه از نبود اخلاق در رنج است، گفت: همه بحران‌هاي سياسي و نظامي در جهان ريشه در مسأله اخلاق دارد و گرنه چگونه همه اصول بين‌المللي زيرپا گذاشته مي‌شود و بدون مصوبه سازمان ملل متحد و زماني که گروهي از سوي اين سازمان مأمور مي‌شوند تا موضوع بکار بردن سلاح شيميايي در سوريه را بررسي کنند، عده‌اي به بهانه‌هاي واهي به کشوري مستقل که داراي حکومت و مردمي آزاد است، حمله مي‌کنند.
رئيس جمهور با طرح اين سوال که آيا آمريکا، رژيم صهيونيستي و حاميان آنها بويژه انگليس و فرانسه از حوادث 17 سال گذشته در منطقه درس نگرفتند، گفت: تجاوزهاي آمريکا در منطقه ثمري جز نابودي و ويراني به دنبال نخواهد داشت و آنها مي‌خواهند با اين تجاوزها حضورشان در منطقه را توجيه کنند.
آنها امروز از اينکه تروريست‌هاي تحت حمايت‌شان در غوطه شرقي شکست خورده‌اند، عصباني هستند.
رئيس جمهور با بيان اينکه مردم سوريه سال‌ها در برابر تجاوز بيگانگان ايستاده و باز هم مقاومت خواهند کرد، گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره حامي ملت‌هاي مظلوم منطقه و جهان بوده و خواهد بود و به درخواست کمک دولت‌هاي منطقه براي مبارزه با تروريسم، پاسخ مثبت داده و حمايت خود را دنبال مي‌کند.
روحاني با بيان اينکه توطئه‌هاي دشمنان عليه ملت ايران همواره با ايستادگي و هوشياري مردم خنثي شده است، افزود: اينبار دشمنان قصد داشتند تا با توطئه اقتصادي در کشور اخلال ايجاد کنند، اما نتوانستند به اهداف خود برسند و بنده از وحدت و يگانگي همه قوا، نهادها و رسانه‌ها در مقابله با توطئه اخير و تلاش در راستاي ساماندهي اقتصاد کشور تشکر مي‌کنم.
بي‌شک حمايت هاي رهبر معظم انقلاب و هدايت‌ها و ارشادات ايشان مددکار دولت بوده و خواهد بود.
روحاني با اشاره به اينکه دشمنان چشم طمع به برهم زدن اوضاع اقتصادي در کشور داشتند و ما در بهترين شرايط دست به اقدامي زديم تا دشمنان را مأيوس کنيم، گفت: امروز نظام و دولت جمهوري اسلامي ايران بيش از هر زمان ديگر در زمينه اقتصادي، سياسي، ديپلماسي و فعاليت‌هاي هسته‌اي آماده‌تر بوده و هر توطئه دشمن را در نطفه خفه خواهد کرد.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد