آخرین اخبار

واکنش هاي نشان داده شده نسبت به حمله آمريکا به سوريه جهان

واکنش هاي نشان داده شده نسبت به حمله آمريکا به سوريه

  بزرگنمايي:

چه خبر - سفير روسيه: آمريکا خودش داراي بزرگترين زرادخانه تسليحات شيميايي است

به نقل از خبرگزاري رويترز، آناتولي آنتونوف، سفير روسيه در آمريکا در توئيتر خود نوشت: يک سناريوي از پيش طراحي شده اجرايي شده است. يک بار ديگر ما تهديد شده‌ايم. ما هشدار داديم که چنين اقداماني بدون پيامد نخواهد بود.
توهين به رئيس جمهوري روسيه غيرقابل قبول است. آمريکا، بزرگترين مالک زرداخانه تسليحات شيميايي است و حق اين را ندارد که ديگر کشورها را مقصر بداند.

روسيه: موشک‌هاي شليک شده به سوريه وارد محدوده فعاليت ما در سوريه نشدند

وزارت دفاع روسيه اعلام کرد، موشک‌هايي که آمريکا به سوي سوريه شليک کرد، وارد محدوده فعاليت نظاميان روسيه در دو پايگاه حميميم و طرطوس نشد.
وزارت دفاع روسيه در پي حمله هوايي آمريکا و متحدانش به سوريه، با انتشار بيانيه‌اي اعلام کرد، هيچ يک از موشک‌هاي هدايت‌شونده‌اي که آمريکا و همپيمانانش به سوي اراضي سوريه شليک کردند، وارد محدوده فعاليت سامانه‌هاي دفاع هوايي روسيه که از دو پايگاه حميميم و طرطوس حمايت مي‌کنند، نشدند.
بامداد امروز شنبه آمريکا، انگليس و فرانسه در حملاتي 50 دقيقه‌اي مناطق متعددي از دمشق و ديگر بخش‌هاي سوريه را هدف قرار دادند.
دولت سوريه نيز اعلام کرد، پدافند هوايي ارتش اين کشور بيش از 15 موشک را در اطراف دمشق رهگيري و منهدم کرد.
شبکه الاخباريه سوريه در اين رابطه گزارش داد، پدافند هوايي ارتش سوريه موشک‌هاي دشمن را در منطقه دنحه در حومه غربي حمص رهگيري کرد.

تماس تلفني پوتين و نتانياهو حول محور سوريه

رئيس جمهور روسيه در تماسي تلفني با نخست‌وزير اسرائيل از وي خواست تا هيچ کاري که منجر به بي‌ثباتي سوريه شود، انجام ندهد.
به نقل از خبرگزاري رويترز، بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل در جريان اين تماس تلفني به ولاديمير پوتين، رئيس جمهوري روسيه گفت: اسرائيل احتمالا کمپيني را براي جلوگيري از تثبيت قدرت نظامي ايران در سوريه به راه مي‌اندازد.
سوريه، ايران و روسيه تاکيد دارند، که اسرائيل حمله هوايي روز دوشنبه به يکي از پايگاه‌هاي هوايي سوريه را که منجر به کشته شدن هفت پرسنل نظامي ايراني شده، ترتيب داده است؛ مساله‌اي که اسرائيل نه آن را تاييد و نه تکذيب کرده است.
بر اساس بيانيه منتشر شده در وب سايت کرملين، در جريان اين تماس تلفني، پوتين به نتانياهو گفته که بسيار مهم است که به استقلال و حق حاکميت سوريه احترام گذاشته شود.
دفتر نتانياهو در بيانيه‌اي در خصوص اين تماس تلفني گفت: نتانياهو تاکيد کرده که اسرائيل اجازه نخواهد داد ايران حضور نظامي خود در سوريه را تثبيت و تحکيم کند.

روسيه: حملات آمريکا فرصت صلح در سوريه را از بين برد

وزارت خارجه روسيه اعلام کرد، بمباران دمشق در لحظه‌اي اتفاق افتاد که اين کشور فرصت تحقق صلح و آينده مسالمت‌آميز را داشت.
به نقل از سايت شبکه الميادين، وزارت خارجه روسيه اعلام کرد، بمباران دمشق به منزله هدف قرار دادن پايتختي با حاکميت مستقل است که سال‌هاست با تروريسم مي‌جنگد.
ماريا زاخارووا، سخنگوي وزارت خارجه روسيه در تمسخر رهبران آمريکا که خود را افرادي استثنايي مي‌دانند نوشت، بايد واقع استثنايي بود چراکه اين حملات در لحظه‌اي دمشق را هدف گرفت که سوريه به سمت آينده‌اي مسالمت‌آميز حرکت مي‌کرد.
بهار عربي در ابتدا ملت سوريه را آزمايش کرد، بعد از آن داعش و الان موشک‌هاي هوشمند آمريکا. اين حمله در اين لحظه که سوريه مقابل آن قرار داشت غيرمنصفانه بود.
آناتولي آنتونوف، سفير روسيه در آمريکا نيز درباره حمله به سوريه گفت: مسکو هشدار داده است که چنين اقداماتي بدون عواقب نخواهد ماند.
آنچه رخ داده اهانتي به ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهوري روسيه است که غيرقابل قبول و رد شده است و آمريکا حق سرزنش کشورهاي ديگر را ندارد.

واکنش وزارت خارجه و ارتش سوريه به حمله موشکي آمريکا

يک منبع در وزارت امور خارجه سوريه «تجاوز سه‌جانبه ظالمانه آمريکا، انگليس و فرانسه عليه سوريه» را بشدت محکوم کرد و آن را «نقض قوانين بين‌الملل و منشور سازمان ملل» توصيف کرد.
به گفته اين منبع، «تجاوز رژيم‌هاي خودکامه و سلطه‌جوي غربي پس از آن واقع شد که از موفقيت طرح توطئه خود عليه سوريه و متلاشي شدن مزدورانشان تروريست‌شان مقابل پيشروي ارتش سوريه احساس يأس کردند؛‌ سرنوشت اربابان بهتر از مزدورانشان نيست و شکست و ناکامي و ننگ در انتظارشان است».
اين منبع به حضور تيم اعزامي سازمان بين‌المللي منع گسترش سلاح‌هاي شيميايي در دمشق اشاره کرد که قرار است به دوما برود و درباره ادعاي استفاده از سلاح شيميايي در اين شهر (در شرق دمشق) تحقيق کند و همزمان تأکيد کرد که اين تجاوز جز به تشديد تنش در دنيا به چيزي ديگر منتهي نخواهد شد.
همزمان با اين خبر، سخنگوي فرماندهي نيروهاي مسلح و ارتش سوريه با بيان اينکه حدود 110 موشک به نقاط مختلف در سوريه شليک شد از جمله به برزه در دمشق، اعلام کرد که بسيار از موشک‌ها منهدم يا توسط پدافند از مسير و هدف منحرف شد که يکي از اين انحراف‌ها سبب جراحت سه نفر شد.
سخنگوي فرماندهي ارتش سوريه اعلام کرد که برخي از موشک‌ها نيز به هدف اصابت کرده که از جمله آن يکي از ساختمان‌هاي مرکز پژوهش‌هاي علمي در برزه است که شامل مرکزي آموزشي و حاوي آزمايشگاه‌هاست که خساراتي به ساختمان وارد شد.
فرماندهي ارتش سوريه با بيان اينکه اين تجاوز آمريکا سبب نمي‌شود که دفاع از سوريه و مردمش قطع شود، تأکيد کرد که اين اقدام آمريکا عزم ارتش سوريه و متحدانش را جزم‌تر مي‌کند.
بامداد امروز شنبه (25 فروردين) دونالد ترامپ خبر از آغاز حملات مشترک آمريکا ، انگليس و فرانسه به نقاطي نظامي در سوريه داد و اعلام کرد که او از اين دو کشور تشکر مي‌کند.

استقبال ترکيه از حملات هوايي عليه سوريه

وزارت خارجه ترکيه امروز (شنبه) حملات هوايي آمريکا به همراهي فرانسه و انگليس عليه سوريه را مورد استقبال قرار داد.
به نوشته روزنامه ديلي صباح، وزارت خارجه ترکيه در بيانيه‌اي پس از حملات هوايي آمريکا با کمک نيروهاي هوايي فرانسه و انگليس عليه تاسيساتي در سوريه، اين اقدام را ستود و آن را "عملي مناسب" دانست.

حزب‌الله لبنان: از مردم و رهبري سوريه حمايت مي‌کنيم

به نقل از سايت العهد، حزب‌الله لبنان با انتشار بيانيه‌اي اعلام کرد: به شدت حمله خائنانه آمريکا، انگليس و فرانسه به کشور دوست سوريه را محکوم مي‌کنيم و اين حمله را نقض آشکار حاکميت ملي سوريه و حرمت مردم اين کشور و ساير ملت‌هاي منطقه مي‌دانيم و تاکيد مي‌کنيم که اين حمله استمرار آشکار حمله اخير اسرائيل به سوريه بوده و به منزله حمايتي علني و مستقيم از گروه‌هاي مجرم و جاني و نيز کشتارها و تروريسم در سوريه است که همواره از آنها حمايت مالي، سياسي و رسانه‌اي کرده و هر بار که اين گروه‌ها در برابر نيروهاي دلاور ارتش سوريه در ميادين نبرد شکست مي‌خوردند، آنها براي ياري و کمک به آنها وارد مي‌شوند.
در ادامه بيانيه حزب‌الله لبنان آمده است: بهانه‌ها و توجيهاتي که اين سه کشور براي حمله به سوريه به آنها استناد مي‌کنند، در واقع بهانه‌هاي واهي و پوچي هستند که عقل و منطق آنها را نمي‌پذيرد، اين بهانه‌ها متکي به نمايش‌هاي مسخره‌ و شکست خورده‌اي هستند که اين کشورهاي متخاصم دستور اجراي آنها را داده‌اند تا از آنها در راستاي منافع خود استفاده کنند، اين امر به منزله نهايت بي احترامي و اهانت به سازمان ملل، شوراي امنيت و جامعه جهاني است.
حزب‌الله لبنان در ادامه بيانيه خود آورده است، ما در حزب‌الله حمايت علني و دائم خود را از مردم سوريه و رهبري و ارتش شجاع اين کشور اعلام مي‌کنيم و از اقدامات پدافند هوايي ارتش سوريه در برابر دشمن تقدير مي‌کنيم.
جنگي که آمريکا عليه سوريه و مردم منطقه و نيز جنبش‌هاي مقاومت و آزادسازي به راه انداخته هرگز به اهداف خود نخواهد رسيد بلکه بر عکس امت اسلامي قدرتمند تر و با اراده و ايمان بيشتري براي مقابله با آنها و پيروزي ظاهر خواهد شد.

روسيه: سوريه از سيستم دفاع موشکي ساخت شوروي براي دفع حملات استفاده کرد

وزارت دفاع روسيه گفته است ارتش سوريه از سيستم دفاع موشکي مربوط به دوران شوروي سابق عليه حملات صورت گرفته استفاده کرده است.
وزارت دفاع روسيه گفته است سوريه از سيستم موشکي سطح‌ به‌ هوا اس-125 و سامانه موشکي بوک که محصول شوروي سابق هستند استفاده کرده است. اين سيستم‌هاي دفاعي بيش از سي سال پيش ساخته شده‌اند.
اين وزارتخانه گفته است از سيستم‌هاي جديد ساخت روسيه براي دفع اين حملات استفاده نشده است.
همچنين سرگئي شويگو، وزير دفاع روسيه ولاديمير پوتين، رئيس جمهور اين کشور را در جريان آخرين تحولات سوريه قرار داد.

رژيم صهيونيستي: حملات غرب در سوريه "موجه" است

رژيم صهيونيستي امروز(شنبه) ضمن دفاع از حملات آمريکا، فرانسه و انگليس عليه سوريه اين حملات را "قابل توجيه" خواند و مدعي شد: نظام سوريه به "اقدامات جنايتکارانه خود" ادامه مي‌دهد.
به نقل از سايت مصري اليوم، يک مقام رژيم صهيونيستي که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت: دونالد ترامپ، رئيس جمهوري آمريکا سال گذشته گفت: استفاده از تسليحات شيميايي يعني عبور از خط قرمز. در نتيجه اين امر، ايالات متحده، فرانسه و انگليس به رهبري آمريکا اقدام به حمله کردند.
سوريه "اقدامات جنايتکارانه" خود را ادامه مي‌دهد.


منبع: farsnews.com/isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

دستورالعمل جديد آمريکا به شرکت‌هاي هواپيمايي در ارتباط با تحريم ايران

ايران به پرداخت 104 ميليون دلار غرامت محکوم شد

دردسر تازه اي که نيويورک تايمز در دولت ترامپ آفريد

خط و نشان جديد ترامپ براي مداخله کنندگان در انتخابات

ديدارهاي متعدد جان کري با ظريف در روزهاي اخير

هواوي از دولت آمريکا شکايت کرد

مادورو: دولت ترامپ، باند تبهکاران افراطي است

فقيرترين کشور‌هاي جهان معرفي شدند

طرح جديد آمريکا براي هدف قرار دادن بشار اسد

دستگيري 2 مهاجر ايراني در انگليس

ترامپ: اوباما بايدن را از تلي از زباله بيرون کشيد

طرح عزل ترامپ به کنگره مي‌رود

ترامپ: محبوب‌ترينم، استيضاحم نمي‌کنند

يک ايراني در مسکو ربوده شد

خارج کردن چند چمدان مشکوک و کيسه‌ سياه از کنسولگري عربستان در استانبول

توليد نفت عربستان در نوامبر رکورد زد

ظاهر جديد جايزه گلدن گلوب رونمايي شد/ سنگين‌تر و بزرگ‌تر از قبل

تلاش آمريکا براي خفه کردن «هوآوي»

جانشين «آنگلا مرکل» معرفي مي‌شود

برج ايفل و مناطق گردشگري در پاريس بسته شد

ترامپ از استيضاح خود نگران است

حمله هکر‌هاي چيني به نيروي دريايي ارتش امريکا

شکست‌هاي پي در پي مثلث شرارت ترامپ، نتانياهو و بن سلمان

پيام يلدايي پمپئو: پايان شب سيه، سپيد است!

بن‌سلمان خواسته بود قتل ⁧«خاشقجي» وحشيانه و رعب‌آور باشد

تظاهرات عليه برگزيت در لندن/ همه پرسي دوم مي خواهيم

ادعاي يک رسانه آمريکايي درباره توقف هواپيماي باري تهران در سوريه، لبنان و قطر

چرا عراق بدترين گذرنامه دنيا را دارد!

آمريکا کنفرانس عربستان را بايکوت کرد

فجايع جنسي مخالفان مسلح سودان جنوبي

ترامپ کشته شدن جمال خاشقجي را تاييد کرد

مجلس نمايندگان آمريکا خواستار تحريم عربستان در چارچوب قانون ماگنيتسکي شدند

درپي شکست وليعهد سعودي؛ شاه سعودي مسئوليت بررسي پرونده خاشقجي را برعهده گرفت

مخالفان بن سلمان در حال جمع شدن گرد احمد بن عبدالعزيز هستند

برادر و همسر برادر جمال خاشقجي به قتل رسيدند

سايه اتهام قتل خاشقجي بر سر بن سلمان

يکي از مظنونان قتل خاشقجي در حادثه رانندگي در رياض کشته شد

گوگل نيز عربستان را تحريم کرد

روايت هولناک از قتل خاشقچي/مدير پزشک قانوني سعودي جسد را مثله کرده

نامزد خاشقجي مرگ وي را اعلام کرد+عکس

جاده هاي ترکيه بازهم قرباني گرفت/مرگ 22 مسافر +تصاوير

تنها راه مقابله با ايران، افزايش فشارهاي سياسي است

«شواهد شوکه‌کننده‌» درباره قتل خاشقجي

يک ربات در پارلمان انگليس حاضر مي‌شود!

اقدام قابل توجه آمريکا درمورد تحريم نفتي ايران

زني که پليس لندن را متعجب کرده است+تصوير

اولين «وزير پيشگيري از خودکشي» در جهان منصوب شد

ترامپ: در تک تک شهر‌هاي ايران شورش وجود دارد

دستور توقيف اموال بانک مرکزي ايران در ايتاليا لغو شد

آلمان، ديپلمات ايراني را به بلژيک تحويل داد