آخرین اخبار

پيگيري ويژه براي درمان قرباني اسيدپاشي تبريز اجتماعي

پيگيري ويژه براي درمان قرباني اسيدپاشي تبريز

  بزرگنمايي:

چه خبر - پزشکي که داوطلبانه وضع درماني قرباني اسيدپاشي در تبريز را پيگيري مي‌کند

کمک‌ها به «معصومه جليل‌پور» قرباني اسيدپاشي تبريز همچنان ادامه دارد. تازه‌ترين خبر در اين خصوص آماده‌شدن مقدمات انتقال معصومه به تهران از سوي کمپين نذر مهرباني است. کمپيني که از سه روز پيش با رسانه‌اي‌شدن داستان معصومه هماهنگي‌هاي لازم را با پزشکان و خيرين عضو اين انجمن آغاز کرد.
زهرا نظري به صورت داوطلبانه مسئوليت پيگيري و هماهنگي‌هاي درماني معصومه را بر عهده گرفته است. به گفته اين پزشک آمبولانس مجهزي که هزينه آن از سوي خيرين پرداخت شده، به تبريز رفته تا معصومه را به تهران منتقل کند. زهرا نظري که قرار است از طريق همين کمپين مشکلات درماني و مالي معصومه را تا حد امکان پيگيري و مرتفع کند، درباره آخرين اقدامات انجام‌شده مي‌گويد: «حدود سه روز پيش که از طريق يکي از دوستانم تصاوير صورت معصومه را ديدم، ضايعات و آسيب‌ديدگي شديد صورت در همان تصاوير هم مشخص بود. از طريق دوستان با خانواده اين دختر تماس گرفتم و متوجه شدم که اين دختر از سوي خواستگارش مورد حمله قرار گرفته و از ناحيه دست، سينه و گردن هم دچار جراحت و سوختگي شديدي شده است. بلافاصله با دکتر ده‌مرده‌اي، رئيس بيمارستان سوانح سوختگي شهيد مطهري تماس گرفتم و ماجراي معصومه را براي او تعريف کرديم. ايشان هم قبول کردند تا اين دختر را جراحي کنند. براساس برآوردهاي انجام فقط جراحي پلاستيک و پيوند پوست صورت او در مراکز درماني شخصي بيش از ١٠٠‌ميليون تومان هزينه دارد؛ اين فقط هزينه پيوند پوست است. معصومه هيچ پوشش بيمه‌اي هم ندارد با وجود اين رئيس بيمارستان شهيد مطهري قبول کرد که بيمه معصومه را هم پيگيري کند.»
اما اسيد آسيب‌هاي جدي هم به چشمان او وارد کرده و آن‌طور که زهرا نظري مي‌گويد هر دو چشم او نياز به پيوند قرنيه دارد: «با دکتر فرزبد اين موضوع مطرح شد که ايشان هم قبول کرد در کنار تيم جراحي پلاستيک کارهاي درماني چشم‌هاي معصومه را انجام دهد. البته براساس صحبت‌هاي انجام شده، پيوند قرنيه پس از اتمام جراحي پلاستيک انجام مي‌شود. متاسفانه اين دختر جوان از ناحيه انگشتان دست هم دچار مشکل شده که براي اين بخش از درمان با دکتر محمد نصير نادري هماهنگي‌هاي لازم انجام شده است. همه اين پزشکان جراحي را به‌صورت رايگان انجام مي‌دهند، اما همه اين عمل‌ها به‌خصوص جراحي پلاستيک هزينه‌هاي جنبي زيادي دارد، ضمن آن‌که بايد به اين هزينه خرج بيمارستان را هم اضافه کرد.» به گفته نظري، همه اقدامات اوليه درماني و جراحي پلاستيک در بيمارستان مطهري انجام مي‌شود و براي انتقال معصومه به تهران، آمبولانس مجهز به تبريز اعزام و هماهنگي‌هايي با بيمارستان سيناي تبريز انجام شده است. فرزاد فرزبد متخصص چشمي که قرار است چشمان معصومه را جراحي کند، از جراحت‌هاي وسيع و آسيب‌ديدگي‌هاي عميق چشم اين قرباني اسيدپاشي گفت: «آسيب‌هاي شديدي بر اثر ريختن اسيد به چشمان اين فرد وارد شده است که اين موضوع روند درمان را با مشکل مواجه مي‌کند. با اين وجود، همه اقدامات لازم براي درمان چشمان او انجام مي‌شود و تلاش مي‌کنيم با انجام جراحي‌هاي ترميمي تا حدي که ممکن است، بينايي را برگردانيم و کمک کنيم تا وضع بينايي وي ثابت بماند. ميزان برگشت بينايي وي را نمي‌توان به‌طور قطعي پيش‌بيني کرد، اما با کمک همکاران اقدامات لازم براي درمان او انجام مي‌شود.»
در تازه‌ترين اقدام معصومه ابتکار، رئيس پيشين سازمان حفاظت محيط ‌زيست در نامه‌اي که متن آن هنوز در اختيار رسانه‌ها قرار نگرفته است، از رئيس دستگاه قضائي خواسته تا عدالت را درخصوص اسيدپاشان تبريز و اصفهان اجرا کند. در همين حال دادستان عمومي و انقلاب تبريز از تکميل پرونده اسيدپاشي خبر داد. موسي خليل‌اللهي در تشريح آخرين وضع اين پرونده گفت: «با اعلام اين خبر که وقوع اسيدپاشي خانمي در شهرستان تبريز در ٢٨ اسفندماه ٩٦ بود، عامل اسيد‌پاشي در همان روز دستگير و تحت نظر قرار گرفت و در ٢٩ اسفندماه با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد. خود عامل اسيدپاشي هم در جريان وقوع جرم مصدوم شده و در عين حال تحقيقات جامع و کامل درخصوص انگيزه و نحوه ارتکاب جرم توسط دادسراي عمومي و انقلاب تبريز صورت گرفته و پرونده تکميل بوده و در حال تصميم‌گيري است.»
او اضافه کرد: «لازم به ذکر است دادسراي عمومي و انقلاب تبريز به محض اطلاع از وقوع جرم به حکم وظيفه قانوني و در راستاي جنبه عمومي جرم اقدام به انجام تحقيقات و تعقيب جرم کرده و متعاقبا با حضور در بيمارستان از فرد مصدوم نيز تحقيقات لازم به عمل آمده است. پرونده با قطعيت گواهي پزشکي و مشخص شدن ميزان و نوع صدمات وارده با صدور کيفرخواست به محاکم دادگستري ارسال خواهد شد.»


منبع: shahrvand-newspaper.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد