آخرین اخبار

فيلم هاي ترسناک و استرس زايي که نفس ها را در سينه حبس مي کند + تصاوير سينما

فيلم هاي ترسناک و استرس زايي که نفس ها را در سينه حبس مي کند + تصاوير

  بزرگنمايي:

چه خبر - فيلم هاي استرس زا و جذاب

آيا تابحال شده که يک فيلم استرس زا تماشا کرده و همزمان از آن لذت برده باشيد؟! براي بسياري از افراد رفتن به سينما راهي سريع براي کاهش استرس است زيرا هدف بسياري از تماشاي يک فيلم اين است که براي ساعاتي محدود هم که شده از دغدغه زندگي روزمره و مشکلاتي که با آن دست و پنجه نرم مي کنند فارغ باشند. اما گاهي با تماشاي يک فيلم عکس اين موضوع اتفاق مي افتد زيرا داستان فيلم به شما اجازه نمي دهد مغز خود را در حالت خاموش و استراحت قرار دهيد و هر دقيقه از آن بر استرس و اضطراب شما خواهد افزود و هيچ راه حلي براي فرار از اين استرس جز تماشاي ادامه فيلم و رسيدن به نتيجه گيري پاياني نداريد.
اين موضوع هميشه نيز بد و آزار دهنده نيست زيرا برخي از بهترين فيلم هاي تاريخ سينما براي به چالش کشيدن قلب، ذهن و البته ثبات عاطفي ما ساخته شده اند. در برخي از فيلم ها از شخصيت هاي شرور براي ناآرام کردن ما در روي صندلي سينماها استفاده مي کنند و گاهي اوقات سناريويي آزار دهنده ما را در نهايت استرس و اضطراب فرو مي برد. به هر ترتيب برخي از فيلم ها دقيقاً مي دانند که چطور بايد دکمه هاي استرس تماشاگران را در بدترين و شديدترين شکل ممکن فشار دهند و ما نيز به همين دليل عاشق اين فيلم ها هستيم. در ادامه مي خواهيمبرخي از بهترين فيلم‌هاي استرس زا و دردناکي که از تماشاي آن‌ ها لذت خواهيد برد را به شما معرفي نماييم:

زير پوست (2013)

گاهي اوقات صحبت کردن در مورد چيزي که در يک فيلم استرس زا شما را دچار استرس مي کند کار بسيار سختي است زيرا خود بيننده نيز نمي داند که چه چيز در فيلم باعث استرس او مي شود. در مورد فيلم «زير پوست» (Under the Skin) ساخته جاناتان گليزر فهميدن اين موضوع بسيار ساده تر است زيرا جواب شما به چنين سوالي در مورد اين فيلم دو کلمه خواهد بود: همه چيز! فيلم برداري فيلم، موسيقي، بازي بازيگران، صداگذاري و تدوين همه به طور خاص طوري شکل گرفته اند که تنها يک هدف را دنبال مي کنند و آن ها هم نيم خيز نگه داشتن بيننده در تمام طول فيلم است. نتيجه اين مشارکت خيره کننده ساخت فيلمي چالش برانگيز و بسيار آزار دهنده است که بيشتر آن را حس مي کنيد. بدون شک تماشاي اين فيلم استرس زا بسيار سخت است و اگر قبول نداريد صحنه ي مربوط به ساحل را به ياد بياوريد که در عين دردناک بودن فيزيکي، براي تماشاگر نيز از لحاظ رواني و عاطفي دردناک است.

صحنه ي مربوط به ساحل فيلم زير پوست

صحنه ي مربوط به ساحل فيلم زير پوست

اما با تمام اين شرايط «زير پوست» همزمان شما را درگير خود خواهد کرد. اين فيلم چنان در جزييات دقيق و موشکافانه عمل کرده و چنان داستان سرايي جاه طلبانه و تغيير لحن خيره کننده اي دارد که بيننده را به نوعي هيپنوتيزم کرده و به درون دنياي تاريک خود فرو مي برد تا موضوعات پيچيده هويت، اخلاق و معناي واقعي انسان بودن را مورد بررسي قرار دهد.

فيلم زير پوست

فيلم زير پوست

در مرکز اين سفر ماجراجويانه و شناختي، شخصيت اسکارلت جوهانسون قرار دارد که شايد عجيب ترين و قوي ترين نقش آفريني خود را انجام داده است. هر چه در مورد نقش آفريني هاي فيلم سخن بگوييم بهتر خواهد بود. هر گاه هنگام تماشاي اين فيلم استرس زا دچار اضطراب و ناآرامي شديد بدانيد که زيبايي و مفهوم فيلم را دريافت کرده ايد.

دشمن (2013)

فيلم «زير پوست» تنها فيلم ساخته شده در سال 2013 در به چالش کشيدن هويت و شرايط انساني نبود. تريلر روانشناسانه دنيس ويلنوو با نام «دشمن» (Enemy) نيز در عمق همين پرسش هاي اگزيستانسياليستي فرو رفته بود. تنها تفاوت در اين بود که ويلنوو ديدگاهي کاملاً شخصي را در مورد اين داستان درام در پيش گرفت. اين فيلم بر اساس رماني از يک نويسنده پرتغالي به نام خوزه ساراماگو ساخته شده و مشقت هاي يک مرد معمولي را روايت مي کند که زندگي دوران ميانسالي او پس از ديدن مردي دقيقاً شبيه خود در يک فيلم دچار آشوب مي شود.

فيلم دشمن

فيلم دشمن

اگر همين داستان نيز به اندازه کافي براي شما ترسناک و عجيب و غريب است بايد بدانيد که اين تنها گرم شدن ساراماگو براي رساندن استرس شما به منتهي اليه آن است. چيزي که بعد از اين ماجرا مي بينيد مطالعه دقيق، خشن و استرس زاي هويت و انزواي مدرن است. جيک جيلنهال که در اين فيلم نقش دو شخصيت را با هنرمندي تمام بازي کرده و ويلنوو نيز چنان داستان پردازي خيره کننده و جاه طلبانه اي در اين فيلم داشته است که فيلم «دشمن» را به نقطه عطف دوران حرفه اي او تبديل مي کند. تماشاي اين فيلم استرس و ترسي شديدي را به بيننده وارد مي کند و فيلم پر از تارهاي پيچيده استعاره اي است که ويلنوو به جاي تلاش براي باز کردن آن ها، تمام تلاش خود را براي تقويت استحکام اين تارها انجام مي دهد.

جک جيلنهال در فيلم دشمن

جک جيلنهال در فيلم دشمن

تماشاي اين فيلم مانند اين است که مانند يک حشره در داخل تارهاي قدرتمند و پيچيده عنکبوت گير افتاده باشيد و هر لحظه به سمت مرکز مرگبار آن کشيده شويد. از اين رو فيلم «دشمن» يکي از آن فيلم هايي است که نه تنها تماشاي آن شما را دچار استرس مي کند بلکه حتي پس از اتمام فيلم نيز هنوز با خود کلنجار مي رويد که از اتفاقاتي که در فيلم افتاده سر دربياوريد.

نزول (2005)

اين روزها ساختن فيلم ترسناکي که به معناي واقعي کلمه بينندگان را بترساند سخت شده است. چيزي که فيلم «نزول» (The Descent) ساخته نيل مارشال را به يک فيلم خاص تبديل کرده تنها بي نقص بودن آن در ژانر وحشت نيست بلکه اين فيلم که در واقع سه قسمت است تا سرحد جنون شما را مي ترساند؛ کاري که بسياري از فيلم هاي امروزي داراي برچسب «ترسناک» از انجام آن عاجزند. فيلم در ابتدا يک درام روانشناسانه است که شما را از خواب بيدار مي کند و در ادامه به يک کابوس ترس از مکان هاي تنگ و تاريک که داستان آن در يک غار زيرزميني مي گذرد تبديل شده و در نهايت به خونريزي و کشتار توسط موجوداتي عجيب و غريب منتهي مي شود.

فيلم نزول

فيلم نزول

داستان فيلم نيل مارشال در مورد شش زن است که دوستان قديمي بوده و تصميم مي گيرند براي هيجان و ماجراجويي به درون يک غار زيرزميني شگفت انگيز بروند. مارشال هيچ فرصتي را در اين فيلم براي افزايش هيجان و استرس فيلم و تغيير مسير داستان از دست نمي دهد. وي اين کار را با چنان مهارتي انجام مي دهد باعث مي شود ضربان قلب شما همزمان از ترس و استرس به شدت بالا برود.

غار زيرزميني در فيلم نزول

غار زيرزميني در فيلم نزول

بعد از تماشاي اين فيلم استرس زا، از تاريکي، فضاي هاي تنگ و محصور و پيچيدگي هاي عاطفي خطرناک و البته وارد شدن در هر غاري خواهيد ترسيد و اگر هم به فيلم هاي ترسناک علاقه داريد همزمان هم از اتفاقات درون فيلم دچار استرس شده و هم از تماشاي يک فيلم بي نقص ترسناک لذت خواهيد برد.

کريشا (2016)

اگر فيلم «نزول» يک سه گانه مقدس در دنياي فيلم هاي ترسناک است، سه گانه فيلم «کريشا» (Krisha) تريلري روانشناسانه، تلخ و تاريک با همان ميزان استرس زايي و تاثيرگذاري است. در اين فيلم استرس زا و بسيار آزار دهنده که داستان آن در يک منطقه ساکت حاشيه شهر و در خانواده اي از هم پاشيده رخ مي دهد، تري ادوارد شولتز نهايت آشوب و تنش در يک خانواده را با نزاع در دوران تعطيلات و از همه مهم تر نهايت اعتياد در يک درام دلهره آور ترکيب کرده است. چنين ترکيبي ترسناک باعث شده فيلمي بسيار استرس آور بوجود بيايد که به محض اکران بسياري از منتقدان آن را يک «حمله عصبي سينمايي» ناميدند. در مرکز ذوب شده اين سوفله استرس زا شخصيت کريشا قرار دارد که در نهايت شکنندگي قرار دارد.

شخصيت اصلي در فيلم کريشا

شخصيت اصلي در فيلم کريشا

از همان آغاز داستان با داستان رستگاري و بخشش مواجه مي شويم اما با ادامه اتفاقات روز شکرگزاري در اين خانواده خيلي زود مشخص مي شود که برخي از زخم ها به کندي التيام مي يابند. به سرعت يک روز براي در کنار هم بودن و خوشگذراني به سمت نگاه هاي خصمانه و حرف هاي نيشدار سوق پيدا مي کند و بدين ترتيب تنش و استرس براي بيننده به نهايت حد ممکن خود مي رسد؛ درست مانند کتري آبي که رفته رفته مي جوشد و سر مي رود و وقتي اين اتفاق مي افتد ديگر کاملاً مشخص است که زندگي شخصيت هاي داستان به روال قبل باز نخواهد گشت و حال شما به عنوان تماشاگر نيز به همين ترتيب.

فيلم کريشا

فيلم کريشا

فيلم استرس زا و بي نقص «کريشا» شايستگي عنوان «حمله عصبي سينمايي» به معناي واقعي کلمه دارد زيرا هنگام به نمايش درآمدن تيتراژ پاياني براي استنشاق مقداري هواي آزاد درمانده شده ايد. با اين وجود تماشاي کريشا براي شما خوشايند خواهد بود.

کشتار با اره برقي در تگزاس (1974)

گاهي يک فيلم نه به دليل محتوايش بلکه به دليل روشي که براي ارايه اين محتوا انتخاب شده بيننده را دچار استرس فزاينده مي کند. فيلم استرس زا و ترسناک «کشتار با اره برقي در تگزاس» (The Texas Chainsaw Massacre) به مقدار زيادي به دليل محتواي ترسناکي که دارد آزار دهنده است. اين فيلم در مورد خانواده اي آدمخوار در يک منطقه جنگلي است که چهره قربانيان خود را مانند ماسک به صورت مي زنند. آن ها براي طعمه هاي خود که گروهي نوجوان از همه جا بي خبر هستند دام گذاشته، آن ها را شکنجه داده و سعي در کشتن و خوردن آن ها دارند. چنين داستان و محتواي خوفناکي حتي شجاع ترين و قصي القلب ترين طرفداران اين ژانر را روي صندلي خود نيم خيز خواهد کرد. بدتر از همه اين که اين داستان تا حدودي بر اساس يک ماجراي واقعي ساخته شده است و اين موضوع بيش از پيش تماشاگر را در بهت و استرس فرو مي برد.

فيلم کشتار با اره برقي در تگزاس

فيلم کشتار با اره برقي در تگزاس

اين نکته آخر همان چيزي است که باعث شد بسياري از تماشاگران هنگام تماشاي شاهکار خوفناک توب هوپر طاقت خود را از دست بدهند. اما بدتر از همه سبک ارايه اين کشتار بود که باعث شد تماشاگران به نهايت استرس دچار شوند. فيلم استرس زا و بسيار آزار دهنده «کشتار با اره برقي در تگزاس» که با دوربين قديمي 16 ميليمتري فيلم برداري شده و از بازيگراني غيرحرفه اي استفاده مي کند به همين دليل تماشاگر حس مي کند در حال تماشاي يک فيلم مستند است و نه يک فيلم ترسناک مضحک. اين همان چيزي است که باعث ماندگاري و خوفناکي «کشتار با اره برقي در تگزاس» در طول اين همه سال شده است.

سکانسي از فيلم کشتار با اره برقي در تگزاس

سکانسي از فيلم کشتار با اره برقي در تگزاس

حس بسيار واقعي شخصيت هاي فيلم تاثير بسيار بدي بر روي تماشاگران دارد و حتي بعد از گذشت دهه ها نيز با تماشاي اين فيلم حسي مشابه به تماشاگر دست خواهد داد. با وجود اين که بسياري اين فيلم را بهترين و ترسناک ترين فيلم ژانر وحشت تاريخ مي دانند اما هنوز هم از تماشاي آن لذت خواهيد برد.

جاذبه (2013)

چه چيزي در مورد فيلم بي نقص برنده جايزه اسکار آلفونسو کوارون وجود دارد که تاکنون گفته نشده است؟ تريلر فضايي شديداً استرس آور کوارون در پنج دقيقه ابتدايي خود جهنم را براي تماشاگر معنا خواهد کرد و در طول 85 دقيقه بعدي نيز به خوبي توانسته وحشت و ترس بي انتهاي شخصيت ها را حفظ کند، حسي که به خوبي و به تمامي به تماشاگر منتقل مي شود. درست مانند فضانوردي که در داستان فيلم دچار سردرگمي و آشوب شده، انرژي پيشران و فراواني که از تماشاي «جاذبه» (Gravity) به وجود مي آيد فرصت لحظه اي تفکر يا يک نفس کشيدن راحت را به تماشاگر نخواهد داد. فيلم «جاذبه» يک فيلم استرس زا اما جذاب است که با تمام وجود خود به آن واکنش نشان خواهيد داد.

ساندرا بولاک در فيلم جاذبه

ساندرا بولاک در فيلم جاذبه

کوارون از هر چه که در دنياي سينما وجود دارد (صدا، فضا، موسيقي، جلوه هاي ويژه، تدوين و غيره) براي کشيدن شما به درون ماجراي داستان و گير انداختن شما در فضايي مشابه شخصيت اصلي داستان استفاده مي کند و اين همان چيزي است که عمق وجود شما را وادار به واکنش مي کند. نکته مهم ديگر داستان اين است که علاوه بر تمامي تاثيراتي که گفته شد، از لحاظ عاطفي نيز به اين فيلم واکنش نشان خواهيد داد. سناريو تيز و فرساينده کوارون و برادرش، جوناس، در تمام طول فيلم ما را روي صندلي هايمان نيم خيز خواهد کرد و تنها دغدغه ما اين خواهد بود که ايا شخصيت ساندرا بولاک مي تواند خود را به خانه برساند يا خير.

 فيلم جاذبه

فيلم جاذبه

بازي خيره کننده بولاک نيز نقش مهمي در واقعي جلوه کردن تمامي صحنه هاي داستان دارد. بدين ترتيب، با چنين ترکيب هايي بي نقص، فيلم استرس زا و آزار دهنده «جاذبه» يکي از فرساينده ترين فيلم هاي تاريخ از لحاظ عاطفي خواهد بود اما با تمام اين شرايط بارها و بارها از تماشاي آن لذت خواهيد برد.


منبع: bartarinha.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)