آخرین اخبار

بن سلمان به زودي گوشمالي مهمي مي چشد جهان

بن سلمان به زودي گوشمالي مهمي مي چشد

  بزرگنمايي:

چه خبر - تهديدات اقتصادي تلگرام هشدار دهنده است

به نقل از حزب موتلفه اسلامي، محمد نبي حبيبي دبير کل حزب موتلفه در پايان نشست دبيران اين حزب اظهار کرد: نظام براي حمايت از توليد ملي تدابير حکيمانه‌اي انديشيده است. از جمله اين تدابير تصويب «قانون حداکثر استفاده از توان فني و مهندسي کشور» به منظور حمايت از توليد ملي بود که در سال 75 به تصويب مجلس رسيد بعد از آن هم قانون جامعي تحت عنوان «قانون حداکثر استفاده از توان توليدي کشور و اصلاح ماده 104 قانون ماليات‌ها» بود که در سال 93 مورد تصويب مجلس و تأييد شوراي نگهبان قرار گرفت و آئين‌نامه‌هاي آن نهايي شد.
اکنون 5 سال است از تصويب اين قانون به منظور حمايت از توليد ملي گذشته است و دولت بايد کارنامه خود را در عمل به اين قانون ارائه دهد و معلوم شود چرا علي‌رغم چنين قانون جامعي واردات قاچاق هر روز ضربه کاري‌تر خود را به توليد ملي مي‌زند.
دبيرکل حزب موتلفه اسلامي خطاب به رئيس قوه قضائيه گفت: مطابق ماده 22 اين قانون، قوه قضائيه موظف بود شعبه يا شعبي براي متخلفين از اين قانون اختصاص دهد. آيا دستگاه قضا مي‌تواند گزارش رسيدگي‌ها در اين شعبه يا شعبات را در اجراي چنين قانون دقيقي در حمايت از توليد ملي ارائه دهد.
حبيبي همچنين خطاب به رئيس مجلس خاطرنشان کرد: آيا مجلس که چنين قانون دقيقي در حمايت از توليد ملي به تصويب رسانده، بر حسن اجراي آن نظارت کرده است؟ ديوان محاسبات مي‌تواند تفريغ اين قانون کليدي را در گزارش تفريغ سالهاي 92، 93، 94 و 95 نشان دهد.
سازمان حسابرسي در دولت و سازمان بازرسي کشور چه کارنامه‌اي از نظارت بر حسن اجراي اين قانون دارند؟
ماده 6 اين قانون به وزارت صنعت و معدن و تجارت اختيارات وسيعي براي اجراي اين قانون داده بود، از جمله قرار بود از ثبت سفارش کالا، تجهيزات و لوازم و فرآورده‌هايي که احکام اين قانون را رعايت نمي‌کنند جلوگيري کند. آيا اين کار صورت گرفته است؟
حبيبي خطاب به روساي قوا گفت: اگر روساي قوا در سال 97 اجراي قانون حمايت از توليد ملي را که 5 سال است معطل اجراست در دستور کار قرار دهند، راهبرد اصلي حمايت از توليد ملي شکل مي‌گيرد و همه بايد به دولت در اجراي اين قانون کمک کنند.
وي به تهديدات فضاي مجازي در حوزه اقتصادي اشاره کرد و گفت: روشنگري دبير شوراي عالي فضاي مجازي در مورد تهديدات اقتصادي تلگرام واقعا هشدار دهنده است. احتمال کلاهبرداري، پولشويي، اختلاس و ده‌ها عنوان مجرمانه اقتصادي در فضاي مجازي وجود دارد.
اگر فردا ده‌ها هزار نفر جلوي درب رياست جمهوري و دستگاه قضايي جمع شوند و مدعي چنين جرائمي شوند، چه کسي پاسخگو است؟ اينکه دولت به تلگرام اجازه دهد به تهديدات اقتصادي و امنيتي خود ادامه دهد، با کدام عقلانيت سياسي و اقتصادي همخواني دارد؟
مصيبت مؤسسات اعتباري و خسارات مادي و معنوي آن در جامعه بايد چشم عبرت‌بين ما را باز کند و تا تهديدات اقتصادي تلگرام عملياتي نشده است، دولت فکري براي تقويت پيام‌رسان‌هاي داخلي در برخورد با تلگرام بکند.
مبالغ هنگفتي ارز از اين طريق از کشور خارج شده است و آثار خود را روي قيمت ارز گذاشته است. اگر دولت همين خطر را جدي بگيرد کافي است که به مصوبات شوراي عالي فضاي مجازي گردن نهد و از وادي گريز از اجراي قانون خارج شود.
نظام در اين مورد تصميمات عاقلانه‌اي گرفته است. رئيس‌جمهور بايد بر اساس عقل جمعي به آن احترام بگذارد و به وظيفه خود در اجراي آن عمل کند.
البته طي سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب کارهاي بزرگي در حوزه اقتصادي صورت گرفته تا ايران را در مرتبه 18 اقتصاد جهان قرار داده است. زيرساخت‌هاي اقتصادي کشور امکان يک جهش بزرگ اقتصادي را مي‌دهد به شرطي که دولت در اجراي سياست‌هاي کلي نظام در حوزه اقتصاد، اجراي قانون حمايت از توليد ملي و اجراي سياستهاي اصل 44 قانون اساسي و نجات اقتصاد ملي از اقتصاد نفتي و دولتي اهتمام ويژه‌اي داشته باشد.
دولت به طور صريح فهرست کالاهايي که ورود آن ممنوع است اعلام کند و محکم در برابر ورود آنها بايستد. اين اولين گام براي حمايت از توليد ملي است.
دبيرکل حزب موتلفه اسلامي در ادامه با اشاره به تحرکات رژيم صهيونيستي در منطقه به ويژه در غزه گفت: رژيم صهيونيستي در سايه سکوت سازمان ملل همچنان به کشتار خود در سرزمين‌هاي اشغالي و نيز غزه ادامه مي‌دهد. صدها نفر را طي چند روز گذشته به خاک و خون کشيده است. متأسفانه رژيم سعودي از اين کشتار حمايت کرده است و هر روز در دفاع از رژيم صهيونيستي حرف تازه‌اي مي‌زند. امروز عربستان آنچه که قبلا سعي در پنهان ماندن آن داشت را به صورت آشکار بيان مي‌کند.
حبيبي با اشاره به پاسخ نامه اسماعيل هنيه از سوي رهبرانقلاب تاکيد کرد: همانطور که رهبرانقلاب فرمودند ملت ايران خود را موظف به حمايت از ملت فلسطين در هر شکلي و هر نوعي مي‌داند.
وي همچنين با اشاره به اجلاس آنکارا گفت: نشست ايران، ترکيه و روسيه در مورد تحولات منطقه به ويژه سوريه نشان مي‌دهد ديگر آمريکا کاره‌اي در منطقه نيست و بزودي بايد بساط نظامي خود را جمع کند و از منطقه برود.
دبيرکل حزب موتلفه اسلامي با اشاره به تحرکات خوب رزمندگان يمني تصريح کرد: يمن با حملات موشکي به مراکز نظامي و نفتي عربستان صفحه جديدي از مبارزه عليه قارون‌هاي منطقه گشوده است. سامانه‌هاي موشکي آمريکايي نتوانسته است جلوي اين حملات را بگيرد. تازه سعودي‌ها فهميده‌اند چقدر کلاه سرشان رفته و به جاي تجهيزات نظامي اسباب بازي تحويل گرفته‌اند.
حبيبي با اشاره به تهديدهاي بن سلمان گفت: به زودي گوشمالي مهمي وليعهد عربستان خواهد چشيد که ديگر از اين حرف‌هاي تهديد‌آميز نزند. ملت غيور عربستان او را به جايي مي‌فرستد که صدام فرستاده شد.
وي با اشاره به بلاتکليفي در مديريت شهر تهران گفت: بيش از 8 ماه است که به علت کمبود اعتبارات مالي، فعاليت‌هاي عمراني و خدماتي در تهران تعطيل است. اصلاح‌طلبان فاقد يک مدير مجرب براي اداره تهران هستند. اختلافات در شوراي شهر تهران مخل مديريت شهري شده است. مردم به تدريج دريافته‌اند که بسياري از اصلاح‌طلبان جز اختلاف با هم و قرباني کردن منافع مردم حرفي براي گفتن در مورد اداره شهر تهران ندارند.
اعضاي يکدست اصلاح‌طلب شوراي فعلي شهر تهران بهتر است براي مصلحت جريان اصلاح‌طلبي هم که شده، شهردار محترم اصلاح طلبي که خود انتخاب کرده‌اند حمايت و پشتيباني کنند و از دخالت در اجرائيات و عزل و نصب‌ها خودداري نمايند، تا شوراي فعلي شهر را به سرنوشت شوراي شهري که در دوره‌اي يکدست اصلاح‌طلب بودند و خودشان به انحلال کشاندند دچار نکنند و به جاي جريان سياسي به فکر مردم شهر باشند.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

دستورالعمل جديد آمريکا به شرکت‌هاي هواپيمايي در ارتباط با تحريم ايران

ايران به پرداخت 104 ميليون دلار غرامت محکوم شد

دردسر تازه اي که نيويورک تايمز در دولت ترامپ آفريد

خط و نشان جديد ترامپ براي مداخله کنندگان در انتخابات

ديدارهاي متعدد جان کري با ظريف در روزهاي اخير

هواوي از دولت آمريکا شکايت کرد

مادورو: دولت ترامپ، باند تبهکاران افراطي است

فقيرترين کشور‌هاي جهان معرفي شدند

طرح جديد آمريکا براي هدف قرار دادن بشار اسد

دستگيري 2 مهاجر ايراني در انگليس

ترامپ: اوباما بايدن را از تلي از زباله بيرون کشيد

طرح عزل ترامپ به کنگره مي‌رود

ترامپ: محبوب‌ترينم، استيضاحم نمي‌کنند

يک ايراني در مسکو ربوده شد

خارج کردن چند چمدان مشکوک و کيسه‌ سياه از کنسولگري عربستان در استانبول

توليد نفت عربستان در نوامبر رکورد زد

ظاهر جديد جايزه گلدن گلوب رونمايي شد/ سنگين‌تر و بزرگ‌تر از قبل

تلاش آمريکا براي خفه کردن «هوآوي»

جانشين «آنگلا مرکل» معرفي مي‌شود

برج ايفل و مناطق گردشگري در پاريس بسته شد

ترامپ از استيضاح خود نگران است

حمله هکر‌هاي چيني به نيروي دريايي ارتش امريکا

شکست‌هاي پي در پي مثلث شرارت ترامپ، نتانياهو و بن سلمان

پيام يلدايي پمپئو: پايان شب سيه، سپيد است!

بن‌سلمان خواسته بود قتل ⁧«خاشقجي» وحشيانه و رعب‌آور باشد

تظاهرات عليه برگزيت در لندن/ همه پرسي دوم مي خواهيم

ادعاي يک رسانه آمريکايي درباره توقف هواپيماي باري تهران در سوريه، لبنان و قطر

چرا عراق بدترين گذرنامه دنيا را دارد!

آمريکا کنفرانس عربستان را بايکوت کرد

فجايع جنسي مخالفان مسلح سودان جنوبي

ترامپ کشته شدن جمال خاشقجي را تاييد کرد

مجلس نمايندگان آمريکا خواستار تحريم عربستان در چارچوب قانون ماگنيتسکي شدند

درپي شکست وليعهد سعودي؛ شاه سعودي مسئوليت بررسي پرونده خاشقجي را برعهده گرفت

مخالفان بن سلمان در حال جمع شدن گرد احمد بن عبدالعزيز هستند

برادر و همسر برادر جمال خاشقجي به قتل رسيدند

سايه اتهام قتل خاشقجي بر سر بن سلمان

يکي از مظنونان قتل خاشقجي در حادثه رانندگي در رياض کشته شد

گوگل نيز عربستان را تحريم کرد

روايت هولناک از قتل خاشقچي/مدير پزشک قانوني سعودي جسد را مثله کرده

نامزد خاشقجي مرگ وي را اعلام کرد+عکس

جاده هاي ترکيه بازهم قرباني گرفت/مرگ 22 مسافر +تصاوير

تنها راه مقابله با ايران، افزايش فشارهاي سياسي است

«شواهد شوکه‌کننده‌» درباره قتل خاشقجي

يک ربات در پارلمان انگليس حاضر مي‌شود!

اقدام قابل توجه آمريکا درمورد تحريم نفتي ايران

زني که پليس لندن را متعجب کرده است+تصوير

اولين «وزير پيشگيري از خودکشي» در جهان منصوب شد

ترامپ: در تک تک شهر‌هاي ايران شورش وجود دارد

دستور توقيف اموال بانک مرکزي ايران در ايتاليا لغو شد

آلمان، ديپلمات ايراني را به بلژيک تحويل داد