آخرین اخبار

جلوي خودروي آقاي خاتمي را سد کردند! سياسي

جلوي خودروي آقاي خاتمي را سد کردند!

  بزرگنمايي:

چه خبر - جرياني سعي در مخالفت با حرکت جامعه به‌سوي گفت‌وگو دارد

احمد مازني عضو فراکسيون اميد در واکنش به انتقادهايي که سال گذشته نسبت به جريان اصلاحات و حتي برخي چهره‌هاي محبوب اين جريان سياسي مطرح شد، با اشاره به بالاگرفتن اين انتقادها در پي ناآرامي‌هاي دي‌ماه سال 96 اعلام کرد: فکر مي‌کنم دو جريان به‌صورت نانوشته همچون دو لبه قيچي دست به دست هم دادند تا حرکت نرم جامعه ايراني براي اصلاح تدريجي امور را دچار مشکل کرده و جامعه را به‌سمت حرکت سخت و خشن ببرند.

تلاش 2 جريان مشکوک براي انحراف حرکت نرم و اصلاحي جامعه ايراني

يکي جريان معاند و برانداز است که ريشه در خارج از کشور دارد که منافقين، سلطنت‌طلب‌ها و ديگر گروه‌هايي که به‌صورت تاريخي با انقلاب اسلامي مشکل داشته و از ديرباز دشمني مي‌کردند که با حمايت آمريکايي‌ها و همراهي رسانه‌اي در اين راستا تلاش کردند و دوم، جرياني که داخل کشور فعاليت مي‌کرد؛ جريان اقتدارگرايي که مسائل را صفر و صد مي‌بيند و تصور مي‌کند اگر در عرصه رقابت با جريان اصلاحات، ميدان را از رقيب بگيرد، ميدان به دست او مي‌‌افتد. در مجموع اما اين دو جريان عملاً با يکديگر همراهي کردند و دست به دست هم دادند که اين اتفاق بيفتد.
وي اين گزاره را بالاتر از تحليل دانست و گفت: درواقع آن‌چه درباره اين دو جريان عرض کردم، فراتر از تحليل، و در واقع نوعي خبر و برگرفته از آن‌چيزي است که در عالم واقع شاهد بوديم.

يک جريان داخلي سعي در مخالفت با حرکت جامعه به‌سوي گفت‌وگو دارد

اين عضو فراکسيون اميد مجلس در پاسخ به پرسشي درمورد عقبه و پشتوانه جريان داخلي موثر در تخريب اصلاح‌طلبان گفت: اين جرياني است که با هر حرکتي که جامعه را به سمت همدلي و گفت‌وگو مي‌برد، مخالفت مي‌کند و تصور مي‌کند قدرت سخت را در اختيار دارد و چون چنين قدرتي را در اختيار دارد، نياز ندارد بخش‌هاي ديگر جامعه را به بازي بگيرد.
عقبه اين جريان در طول اين سال‌ها مشخص شده است. در رقابت‌هاي انتخاباتي سال 88 مشخص شد و هنگامي که سال 92 همه جريان‌هاي دغدغه‌مند کشور از اصلاح‌طلب تا اصولگرا به ميدان آمدند تا عقلانيت را در کشور حاکم کنند، باز اين جريان در تقابل ظاهر شد. عناصر افراطي که لزوماً نمي‌شود آن‌ها را در جناح راست سياسي شناسايي کرد و حتي ممکن است در منتهي‌اليه جناح چپ نيز رخنه کرده باشند و باوجود آن‌که در سال‌هاي گذشته همراهي خود را با جريان اصلاحات نشان دادند اما هدفشان اصلاحات نبوده و صرفاً به‌دنبال تبديل حرکات نرم به حرکات سخت بودند.

از دست رفتن بخشي از پايگاه اجتماعي اصلاحات، حاصل يک فضاي رواني است

مازني همچنين تاکيد کرد که اين گزاره که جريان اصلاحات بخشي از پايگاه اجتماعي خود را از دست داده، حاصل يک کار پژوهشي نيست و در ادامه گفت: به نظر مي‌رسد اين گزاره به‌نوعي حاصل يک فضاي رواني است که به‌خصوص در فضاي مجازي بال و پر گرفته است.
نماينده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: همان‌طور که مردم در جريان ناآرامي‌هاي دي‌ماه سال گذشته، هنگامي که ديدند مسير تظاهرات به‌سمت خشونت منحرف شده، راه خود را از اغتشاشگران جدا کردند، در جريان اعتراض‌هاي پس از انتخابات سال 88 نيز کساني که در خردادماه راهپيمايي آرام و سکوت برگزار کردند، وقتي ديدند کمي فضا دگرگون شده، از همراهي با ادامه اعتراض‌ها خودداري کردند
وي با بيان اين‌که قصد تبرئه رهبران جريان اصلاحات را ندارد، گفت: متاسفانه جريان اصلاحات در درون خود داراي انسجام لازم نيست که البته اين فضاي نامنسجم به جريان اصلاحات تحميل شده است. در واقع وقتي امکانات رسانه‌اي از اصلاح‌طلبان سلب شود، طبيعتاً امکان تبيين ايده‌ها و آراي مصلحانه اين جريان نيز ميسر نخواهد شد.

جلوي خودروي آقاي خاتمي را سد کردند

عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: متاسفانه شاهديم وقتي آقاي خاتمي قصد شرکت در يک مراسم معمولي دارند، بعضاً با رفتاري خارج از عرف جلوي خودروي ايشان را سد کرده و مانع از حضورشان در مراسم مي‌شوند و طبيعي است با چنين برخوردي جريان اصلاحات نتواند انسجام خود را تقويت کند.
با اين حال انتقاداتي به جريان اصلاحات وارد است و بر اين اساس معتقدم اين جريان سياسي نياز به گفت‌وگوي درون‌گفتماني براي دستيابي به استراتژي مشخص جهت برخورد با اين پديده‌هاي داخلي و خارجي دارد.

پيشنهاد تشکيل کمپين براي آسيب‌شناسي مشکلات 40 سال گذشته

لازم است در سال 97 با راه‌اندازي کمپيني براي آسيب‌شناسي 40 سال گذشته، موضوعات را به‌‌صورت فراجناحي بررسي کنيم و ان‌شاءالله در دهه فجر به راه‌حل‌هايي برسيم که بتوانيم در تولد چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، راهبرد و استراتژي مشخصي براي ورود به دهه پنجم عمر انقلاب ارائه کنيم.
مازني در پايان با ارائه فراخواني جهت تشکيل يک کمپين ملي گفت: بر اين اساس معتقدم اگر يک آسيب‌شناسي در سطح جامعه، نخبگان، دانشگاه‌ها، احزاب و رسانه‌ها شکل بگيرد که به يک کمپين، حرکت عمومي و فراخوان تبديل شود، زمينه گفتگوي ملي فراهم مي شود و خروجي اين گفت‌وگوي ملي نيز درک مشترک از شرايط کشور و دستيابي به راه‌حل‌هاي مشترک خواهد بود. در اين صورت فکر مي‌کنم بتوانيم انتظار سالي خوب را پيش‌رو داشته باشيم.


منبع: ilna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد