چه کسي دعواي زرگري سازمان اوج را جدي مي گيرد ؟
چهارشنبه 15 فروردين 1397 - 8:47:31 AM
چه خبر - آيا مميزي ها باعث افت کيفيت پايتخت 5 شدند؟

نمي‌دانيم اسمش را «شگرد» بگذاريم يا «پلتيک» يا «دستورکار» اما اين را مي‌دانيم که در پيش گرفتن موضع انتقادي نسبت به سازمان متمول ارزشي که بودجه توليد «پايتخت5» را داده قابل پيش‌بيني‌ترين اتفاقي بود که از هسته مرکزي توليد اين سريال سر زد. کيفيت دراماتيک پايين فصل پنجم «پايتخت» که برخلاف فصل اول به جاي گفتن از دردهاي مبتلا به مردم و به خصوص مسأله بيکاري جوانان، شخصيت هاي اصلي خود را به توريستهايي بدل کرده بود که بناست نقش قاچاقچيان پوشاک را ايفا کنند در کنار تصويرسازي ضعيف نماهايي مانند بالن‌سواري که بنا بود نقطه اوج سريال را تشکيل دهد، افشاي ارتباط خانوادگي شخصيت «رحمت خروس باز» با رييس سازمان حامي توليد، مجاز کردن آوازخواني ابراهيم تاتليس و روي آنتن فرستادن «سر باز» بازيگر زن جم به پاشنه آشيل هايي بدل شد که موقعيت اين مجموعه را کاملا متزلزل کرد.
در آخرين روزهاي تعطيلات نوروز دوز انتقادات مخاطبان نسبت به «پايتخت5» آن قدر بالا رفت که به جاي افراد گمنامي که پيشتر از سانسور رقص يا نام خود در سريال گلايه ميکردند اين شخص محسن تنابنده بود که در آخرين شب تعطيلات نوروزي و در واکنش به اين انتقادات با استفاده از عبارت «آقا ميزتونو نميگيرن لطفا سانسور نکنيد» مميزان را عامل کيفيت پايين سريال قلمداد کرد.
تنابنده که صراحتا مخاطب کلامش درباره مميزي را آشکار نکرده بود، اين يار غارش در اين سريال يعني احمد مهرانفر بود که سازمان اوج را عامل سانسور سريال دانست و نوشت:
«تيغ سانسور پخش صدا و سيما کم بود؛ اوج هم اضافه شد»!
اين احتمالا آغاز دعوايي است که ميان عوامل «پايتخت» و سازمان متمول حامي توليد درخواهد گرفت و حين آن کيفيت پايين محصول به سانسور و مميزي ربط داده خواهد شد تا کسي نپرسد پس نقش سرپرست نويسندگان سريال يعني محسن تنابنده در توليد چنين متن ضعيفي چه بوده است؟ و کسي اين پرسش را طرح نکند که نقش سيروس مقدم کارگردان و همسرش الهام غفوري تهيه‌کننده در کيفيت تکنيکي پايين سريال به خصوص در نماهاي بالن سواري بر فراز دريا و سپس سقوط در دريا چه بوده است؟؟ اين دعوا مي‌تواند زرگري باشد چون بعيد است سازمان ارزشي حامي توليد «پايتخت5» هم از آن بدش بيايد!
چرا؟ اين سازمان مدعي ارزش ها در دو هفته گذشته با انتقاد رسانه هاي موسوم به ارزشي در باب چرايي حضور بازيگر زن «سر باز» جم در سريال و روي آنتن فرستادن آواي ابراهيم تاتليس مواجه شده و مخاطبان فضاي اجتماعي هم ارتباط فاميلي رييس اين سازمان با «رحمت خروس باز» را دست گرفتند پس اينکه حالا اين سازمان به جاي معرفي شدن به عنوان حامي «پايتخت»، به بهانه مميزي با انتقاد امثال تنابنده و مهرانفر روبرو باشد يعني آن که وظيفه خود را در قبال رسانه هاي همسو درست انجام داده!
بعيد است مخاطبان زيرک روزگار ما از اين دعوا، جز با مثل «زن و شوهر دعوا کنند، ابلهان باور کنند» ياد کنند؛ مي‌ماند بودجه هنگفتي از منابع عمومي که بابت اين سريال صرف شد و رسانه ملي که با دست خويش يکي از برندهاي دست‌ساز خودش را به خاطر کسب درآمد از سازماني ارزشي در متزلزل ترين وضعيت قرار داد. آيا مخاطبان روزگار ما حيف و ميل اين گونه منابع عمومي و سياست گزاري نادرست مديران رسانه ملي در برخورد با برندهاي خويش را خواهند بخشيد؟


منبع:cinemajournal.ir

http://www.CheKhabar.ir/News/99649/چه کسي دعواي زرگري سازمان اوج را جدي مي گيرد ؟
بستن   چاپ