اسکان براي مسافراني که پروازشان بيش از 4 ساعت تأخير دارد
جمعه 25 اسفند 1396 - 8:15:11 AM
چه خبر - اسکان مسافرين درهتل‌هاي نزديک فرودگاه در صورت تأخيرهاي بيش از 4ساعت

به نقل از پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي علي رستمي عضو هيئت‌مديره شرکت شهر فرودگاهي امام خميني (ره) درباره آخرين وضعيت اين فرودگاه در آستانه تعطيلات نوروزي اعلام کرد: از شرکت‌هاي هواپيمايي خواستيم تا در جهت رسيدگي به بروز تأخيرات پروازي در اين ايام تدابيري را انديشيده و ضمن برخورداري از هواپيماهاي پشتيبان براي سفرها، افرادي را جهت پاسخگويي و اطلاع‌رساني به مردم در داخل ترمينال‌ها مستقر کنند.
رستمي با اشاره به اهميت ويژه رعايت حقوق مسافرين در اين ايام اعلام کرد: در اين مدت، بخشنامه سازمان هواپيمايي درخصوص حقوق مسافرين به صورت بنر در ترمينال‌ها و در ديد عموم افراد قرار گرفته و مسافران عزيز همچنين مي‌توانند با مراجعه به سايت نيز از اين حقوق آگاه شوند.
عضو هيئت مديره شرکت شهر فرودگاهي امام خميني (ره) افزود: طبق اين بخش‌نامه اگر تأخيرهاي پروازي کمتر از 4ساعت باشد بايد از سوي شرکت‌هاي هواپيمايي اطلاع‌رساني و پذيرايي شده و اگر بيش از اين باشد با توجه به توافق‌نامه‌هاي امضا شده بين شرکت‌هاي مذکور و هتل‌هاي نزديک فرودگاه بايد در اين اماکن تا زمان انجام پرواز اسکان داده شوند.
وي همچنين درباره اوج سفرهاي نوروزي در فرودگاه اعلام کرد: پروازهاي فوق‌العاده فرودگاه از 24 اسفند اغاز و تا 17 فروردين‌ماه ادامه خواهد داشت، با توجه به آنکه پروازهاي انجام شده در برخي روزها بيش از 50 درصد روزهاي عادي بوده و در برخي روزهاي ديگر نيز کمتر است، آمارها نشان‌دهنده افزايش پنج درصدي سفرها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خواهد بود.
اين مقام مسئول با تأکيد براينکه با افزايش تعداد سفرها ميزان نيروي انساني و تجهيزات فرودگاهي نيز در اين ايام افزايش خواهد داشت گفت: خوشبختانه اقدام متفاوت و ويژه‌اي که در سال جاري نسبت به سنوات گذشته در فرودگاه امام (ره) انجام گرفته است تأکيد بر بحث نظارت بر تمامي خدماتي است که مسافران از بدو ورود به فرودگاه تا لحظه خروج از فرودگاه بايد از آن برخوردار باشند.
رستمي با بيان اين که براي رسيدگي و نظارت بر هر بخش ناظران جداگانه به همراه تيم‌هاي نظارت مشخص تعيين شده است گفت: تيم‌هاي نظارتي به صورت 24 ساعته جهت رفع مشکلات و نظارت بر کيفيت خدمات به مسافران در فرودگاه حضور داشته و به محض مشاهده هرگونه تخلف ضمن گزارش و ضبط، با آن برخورد خواهند کرد.
عضو هيئت‌مديره شرکت شهر فرودگاهي امام خميني (ره) د با تأکيد براينکه در ايام نوروزي خدمات داخل فرودگاه هيچ‌گونه افزايش قيمتي نخواهد داشت گفت: تيم مخصوص نظارت بر قيمت‌ها نيز در اين مدت در فرودگاه حضور داشته و با متخلفان برخورد خواهند کرد.
رستمي همچنين از خدمات‌رساني 24 ساعته مترو تا فرودگاه امام خميني در اين ايام خبر داد و گفت: مسافرين در اين مدت مي توانند شکايات و نظرات خود را از طريق مراجعه به سايت اطلاع‌رساني شهر فرودگاهي، پيامک فرودگاه به شماره 100096330 و همچنين کانال تلگرامي مجموعه به ما منتقل کنند.
از 25 اسفند1395 تا 15 فروردين ماه 1396 تعداد 30 هزار و 253 سورتي پرواز در فرودگاه‌هاي سراسر کشور انجام شد که از رشد 14 درصدي نسبت به مدت مشابه سال ماقبل حکايت دارد.
فرودگاه حضرت امام (ره ) در نوروز پارسال توانست ميزبان 4 هزار و 591 سورتي پرواز و 676 هزار و 164 مسافر در پروازهاي خارجي باشد.


منبع: irna.ir

http://www.CheKhabar.ir/News/95398/اسکان براي مسافراني که پروازشان بيش از 4 ساعت تأخير دارد
بستن   چاپ