بازيگران زن جذابي که در سينماي ايران چادري شدند + تصاوير
شنبه 19 اسفند 1396 - 6:14:58 PM
چه خبر - کاراکترهاي چادري سينما

واکنش ها به پوشش مهناز افشار در سريال «گلشيفته» بلافاصله بعد از انتشار عکس هاي او شروع شد. بعضي کاربران با ديد مثبت نظرشان را به اشتراک گذاشتند و برخي با الفاظ منفي! عده اي هم مي پرسيدند چه نقشي دارد که به خاطر آن چادر سر کرده. خود افشار در صفحه شخصي اينستاگرامش توضيح داد و گفت که در اين سريال عهده دار نقش يک استاد دانشگاه است. هفته پيش اولين قسمت سريال «گلشيفته» در شبکه نمايش خانگي توزيع شد و همچنان پوشش خانم افشار محل بحث است.
اين مطلب روي حرف و بحث ها شکل نگرفته بلکه وقتي دامنه نظرها را ديديم، ياد بازيگران ديگري افتاديم که با چادر جلوي دوربين رفته اند ولي واکنش به همراه نداشته. مجموعه نقش هاي بازيگران مطرح سينما که چادر داشته اند، در مطلب پيش رو گردآوري شده و نقبي هم به ماحصل کار زده ايم. فريما فرجامي، گلچهره سجاديه، آنا نعمتي و پريناز ايزديار هم مي توانستند در اين فهرست حضور يابند که حجم مطلب اجازه نداد. اين نکته را هم يادآوري کنيم که فارغ از همه واکنش ها، بازي مهناز افشار در «گلشيفته» قابل دفاع است و در قسمت اول ثابت کرد درک درستي از شخصيت، جايگاه او و نوع استفاده اي که از پوشش چادر مي کند، دارد.

مهناز افشار در سريال گلشيفته

کارگردان سريال گلشيفته:
بهروز شعيبي، بعد از ساخت سريال «پرده نشين» براي تلويزيون، حالا دومين سريالش را به اسم «گلشيفته» در شبکه نمايش خانگي ساخته است. تا الان فقط يک قسمت سريال به بازار آمده است.
نقش مهناز افشار در سريال گلشيفته:
افشار در اين سريال نقش راحله گلشيفته، استاد و رئيس دانشگاه را بازي مي کند. او بسيار متمول است و هر کاري مي کند تا بتواند چهره موفقي باشد.
دليل دراماتيک چادر سر کردن شخصيت داستان گلشيفته:
مهناز افشار استاد معماري دانشگاه است اما به نظر مي رسد علت چادر سر کردن او زياد ربطي به حرفه اش ندارد. از اطلاعاتي که راجع به شغل همسرش شنيده ايم، به نظر مي رسد علت چادر سر کردن او به جايگاه همسرش در دستگاه سياسي مرتبط باشد. او در همان قسمت اول به عنوان رئيس دانشگاه هنر و معماري هم انتخاب شد و اين چادر حالا ديگر کاملا به شخصيت اش در سريال مي آيد. البته فعلا فقط يک قسمت سريال را ديده ايم و معلوم نيست در آينده چه اطلاعاتي درباره زندگي و شخصيت او در قصه ببينيم.

مهناز افشار در سريال گلشيفته

مهناز افشار در سريال گلشيفته

تجربه هاي ديگر مهناز افشار:
تا پيش از اين هيچ وقت و در هيچ فيلمي چادر مشکي به سر نداشت اما در «يک عاشقانه ساده» به واسطه زندگي در روستا، با چادر رنگي در محل رفت و آمد مي کرد. مخاطبان در گلشيفته براي اولين بار روي سر افشار چادر مشکي ديدند و براي همين هم اين تغيير خيلي به چشم آمد.
موفقيت نقش گلشيفته:
همين که افشار با چهره اي کاملا متفاوت ظاهر شده اتفاق جالبي است منتها هنوز بايد مدتي بگذرد تا بشود درباره اين نقش قضاوت کرد.

مهتاب کرامتي در فيلم بيست

کارگردان فيلم بيست:
عبدالرضا کاهاني سال 1387 بعد از ساخت دو فيلم «آدم» و «آنها»، سراغ ساخت فيلم «بيست» رفت. او به واسطه اين فيلم بسيار مورد توجه قرار گرفت و از آن به بعد به عنوان يک کارگردان کاربلد شناخته شد.
نقش مهتاب کرامتي در فيلم بيست:
کرامتي در اين فيلم نقش يک زن تنها و بي سرپرست را داشت که حتي سقف هم بالاي سرش نبود. او با يک بچه کوچک در رستوران کارگري مي کرد. غذايش را از همان جا مي برد و شب ها هم جايي براي ماندن نداشت.

مهتاب کرامتي در فيلم بيست

مهتاب کرامتي در فيلم بيست

دليل دراماتيک چادر سر کردن شخصيت زن داستان فيلم بيست:
چادر سر کردن مهتاب کرامتي در فيلم بيست، دليل مهمي داشت. او متعلق به سطح پايين جامعه بود اما با اين حال حاضر نمي شد براي بهتر شدن وضعيت اش دست به هر کاري بزند. اين چادر يک جورهايي نشانه حجب و حياي دروني او و تعلقش به خانواده اي سنتي و مذهبي بود که در آخر داستان براي شناخت شخصيت به کارمان مي آيد.

نيکي کريمي در فيلم سارا

کارگردان فيلم سارا:
داريوش مهرجويي «سارا» را سال 71 ساخت که جزو بهترين آثار اين کارگردان دسته بندي مي شود.
دليل دراماتيک چادر سر کردن شخصيت سارا:
نيکي کريمي نقش زني به نام سارا را بازي مي کرد که از نظر پايگاه اجتماعي متعلق به طيف سنتي است. بنابراين چادر يکي از عناصر شناسنامه اي او محسوب مي شد.

niki-karimi.jpg

نيکي کريمي در فيلم سارا

تجربه هاي ديگر نيکي کريمي:
نيکي کريمي جزو بازيگران رکوردداري است که نقش خانم هاي چادري را بازي کرده. در اين ميان بيشتر تجربيات او مربوط به سال هاي اخير است و بعد از «سارا» تا سال ها او در چنين شمايلي ديده نشد. نيکي کريمي در «دوزن» تهمينه ميلاني، «بشارت به يک شهروند هزاره سوم» ساخته محمدهادي کريمي، «تلفن همراه رئيس جمهور» به کارگرداني علي عطشاني، «ديوانه اي از قفس پريد» ساخته احمدرضا معتمدي و «بيداري» به کارگرداني فرزاد موتمن هم نقش هايي برعهده داشت که به اقتضاي موقعيت شغلي و طبقه اي شان، چادر به سر مي کردند.
موقعيت شخصيت سارا در فيلم:
اولين بار که نيکي کريمي در فيلم «سارا» در نقش يک زن چادري ظاهر شد، بازيگري مطرح بود و شهرتش به واسطه «عروس» عمومي شده بود. با اين حال نقش هاي چادري او در دوره شهرت کنوني به دست آمده است. نيکي کريمي به خاطر بازي در «سارا» موفق به دريافت دو جايزه بهترين بازيگر زن از جشنواره هاي سن سباستين و سه قاره نانت در سال 1992 شده است. اين فيلم و «ديوانه اي از قفس پريد» جزو نقش هاي تحسين شده کارنامه خانم کريمي به حساب مي آيد.

هديه تهراني در فيلم دوئل

کارگردان فيلم دوئل:
احمدرضا درويش «دوئل» را سال 1382 آماده اکران کرد که نخستين بار در جشنواره بيست و دوم فيلم فجر به نمايش درآمد.
دليل دراماتيک چادر سر کردن شخصيت زن فيلم دوئل:
هديه تهراني در فيلم «دوئل» نقش دختري جنوبي را بازي کرد که با توجه به خاستگاه، چادر حزو کاراکتر او بود. هانيه در طول روايت داستان بايد چادر به سر مي داشت که شکل آن مطابق با الگوي خانم هاي جنوبي است.

هديه تهراني در فيلم دوئل

هديه تهراني در فيلم دوئل

تجربه هاي ديگر هديه تهراني:
هديه تهراني يکي سال بعد در چند سکانس فيلم بهمن فرمان آرا يعني «يک بوس کوچولو» هم چادر به سر داشت. فرمان آرا در اين فيلم به شرح سفر و در نهايت مرگ دو نويسنده مي پردازد. او براي فرشته مرگ هديه تهراني را انتخاب کرد که چهره اش قرابت کاملي با نقش دارد. او در نقش الهه مرگ بازي کرد که به اقتضاي موقعيت کاراکتر، وارد جلد شخصيت هاي ديگر از جمله افسر نيروي انتظامي مي شد و خب بايد چادر به سر مي داشت.
هديه تهراني در «چهارشنبه سوري» اصغر فرهادي هم چادري بودن را تجربه کرد. اين اتفاق در سکانس رخ داد که او مي خواست توسط همسرش شناخته نشود.هديه تهراني به عنوان سوپراستار اين سه نقش را پذيرفت.
موفقيت نقش هاي چادري هديه تهراني:
هر سه فيلم جزو نقش هاي موفق تهراني محسوب مي شوند. او براي «چهارشنبه سوري» سيمرغ فجر و تنديس خانه سينما دريافت کرد. البته اين جايزه به خاطر بازي قدرتمند او در نقش زني بحران زده به او رسيد.

سحر دولتشاهي در فيلم عرق سرد

کارگردان فيلم عرق سرد:
سهيل بيرقي، کارگرداني که دو سال پيش با فيلم سينمايي «من» مورد توجه قرار گرفت امسال «عرق سرد» را به جشنواره فجر فرستاد.
نقش سحر دولتشاهي در فيلم عرق سرد:
دولتشاهي در عرق سرد نقش مهرانه نوري، سرپرست تيم فوتسال بانوان را داشت.
دليل دراماتيک چادر سر کردن شخصيت فيلم عرق سرد:
مهرانه نوري به دليل جايگاهي که در فدراسيون داشت، مجبور بود با چادر ظاهر شود. با توجه به خلق و خويي که از او در فيلم مي بينيم، مي توانيم مطمئن باشيم چادر فقط وسيله رسيدن او به اهدافش است اگرنه اعتقاد چنداني به آن ندارد. نوري از ابتدا فقط به دنبال پيشرفت است و براي نيل به اين هدف دست به هرکاري مي زند. او حتي براي اين که موقعيتش به خطر نيفتد، مدام با دخترها درباره پوشش و اين که آستين تان بالا نرود، هدبند يادتان نرود و... چانه مي زند. يکي از جذاب ترين ويژگي هاي بازي سحر دولتشاهي در اين نقش، دقيقا همخوان کردن لحن صحبت کردن و نمايش علايق چنين فردي است.

سحر دولتشاهي در فيلم عرق سرد

سحر دولتشاهي در فيلم عرق سرد

تجربه هاي ديگر سحر دولتشاهي:
اولين بار در عرق سرد دولتشاهي با چادر مشکي مقابل دوربين قرار گرفت و از اين جهت خيلي مورد توجه قرار گرفت اما پيش از اين در فيلم «آسمان زرد کم عمق»، با چادر سفيد حضور پيدا کرده بود. او در آن فيلم نقش يک تازه عروس شهرستاني را داشت که چادر را همراه لباس هاي رنگ روشن اش روي سر انداخته بود.
موفقيت نقش سحر دولتشاهي در فيلم عرق سرد:
دولتشاهي به خاطر حضور کاملا متفاوت اش در فيلم عرق سرد، سيمرغ بهترين بازيگر نقش مکمل زن را از جشنواره فجر امسال گرفت.

ليلا حاتمي در فيلم پريدخت

کارگردان فيلم پريدخت:
سامان مقدم سال 86 سريال «پريدخت» را روانه آنتن کرد که قصه آن از دل تاريخ معاصر و اتفاقات دهه بيست تا دهه چهل گرفته شده بود.
دليل دراماتيک چادر سر کردن شخصيت زن در فيلم پريدخت:
وقتي داستان در دهه بيست ايران بگذرد، طبيعي است که پوشش بازيگر منطبق با الگوي ان زمان است. براي همين است که ليلا حاتمي در نقش پريدخت، حتي رونده به صورت دارد.

ليلا حاتمي در فيلم پريدخت

ليلا حاتمي در فيلم پريدخت

تجربه هاي ديگر ليلا حاتمي:
شايد فيلم هاي «ليلا» و «سر به مهر» مثال هاي ملموس تري از تجربه بازيگري ليلا حاتمي در نقش يک خانم چادري باشد. او در فيلم «ليلا»ي داريوش مهرجويي نقش دختري را بازي مي کند که اصالتا چادري نيست اما به خاطر شرايط و موقعيت در يکي دو سکانس انتهاي فيلم و درست جايي که در شب عروسي همسرش نمي تواند فضاي خانه را تحمل کند، چادر سر مي کند. حاتمي در فيلم سينمايي «سر به مهر» به کارگرداني هادي مقدم دوست هم، نقش دختري را بازي مي کند که از يک زماني به بعد تصميم مي گيرد از زندگي قبلي اش فاصله بگيرد و نماز بخواند. در واقع نماز خواندن يکي از خصلت هاي اوست. با اين حال پوشش چادر را براي مراودات اجتماعي انتخاب نکرده و براي همين فقط او را در حين نمازخواندن با چادر رنگي مي بينيم.
موقعيت ليلا حاتمي در فيلم پريدخت:
«ليلا» که آغاز رسمي فعاليت هاي حاتمي بود ولي زمان بازي در سريال «پريدخت» و فيلم «سر به مهر» تبديل به سوپراستار شده بود.
موفقيت نقش ليلا حاتمي در فيلم پريدخت:
اين سه نقش جايزه اي براي ليلا حاتمي به همراه نياورد. در اين ميان «ليلا» همچنان جزو نقش هاي به يادماندني کارنامه او به شمار مي رود و بازي اش تحسين مي شود.

فاطمه معتمد آريا در فيلم اينجا بدون من

کارگردان فيلم اينجا بدون من:
سال 89 بهرام توکلي يکي از بهترين فيلم هايش با نام «اينجا بدون من» را ساخت.
دليل دراماتيک چادر سر کردن فاطمه معتمد آريا در فيلم اينجا بدون من:
فاطمه معتمد آريا در فيلم «اينجا بدون من» نقش مادري سنتي از طبقه پايين جامعه را بازي مي کند. پس طبيعي است که وقتي براي امور يوميه به بيرون از منزل مي رود، چادر سر کند و با اين پوشش در جامعه ظاهر شود.

fatemeh-motamedaria.jpg

فاطمه معتمدآريا در فيلم اينجا بدون من

تجربه هاي ديگر فاطمه معتمدآريا:
فاطمه معتمد آريا از جمله بازيگراني است که نقش شخصيت هاي چادري را زياد بازي کرده است. «ريحانه» از تجربيات اوليه اوست و البته پرسر و صداترين آن «پريناز» است که حتي از سوي برخي عنوان مي شد شخصيت او توهين به خانم هاي چادري است. معتمد آريا نقش زني مذهبي را بازي مي کند که زياد از حد وسواس دارد اما با اکران فيلم مشخص شد، قصد توهين نداشته و هدفش آسيب شناسي يک موضوع بوده است. معتمد آريا در سريال هاي تلويزيوني هم نقش چادري داشته که معروف ترين آن «زير تيغ» است؛ زني از طبقه مياني جامعه با عقايد سنتي. او در «آباجان» که نوروز امسال اکران شد هم شخصيتي چادري را بازي کرده است.
موقعيت فاطمه معتمد آريا زمان بازي در فيلم اينجا بدون من :
معتمد آريا خيلي زود به عنوان بازيگري مطرح شناخت شد و نقش هايي که با چادر بازي کرده، مربوط مي شود به دوران شهرت او.
موفقيت نقش فاطمه معتمد آريا در فيلم اينجا بدون من:
معتمدآريا از جشن خانه سينما براي «اينجا بدون من» تنديس گرفت. او در سريال و فيلم هايي که اشاره شد هم خوش نقش ظاهر شده است.

باران کوثري در فيلم صاحبدلان

کارگردان فيلم صاحبدلان:
يازده سال پيش محمدحسين لطيفي يکي از بهترين سريال هايش را براي ماه رمضان ساخت و از باران کوثري دعوت به همکاري کرد.
نقش باران کوثري در فيلم صاحبدلان:
کوثري در اين سريال نقش دختر جواني به اسم «دينا» را داشت. او دختر نجيب سيد خليل صحاف زاده بود که همراه پدرش وارد وقايع عجيب زندگي او مي شد. اين به يکي از مهم ترين نقش هاي کوثري تبديل شد و در کارنامه بازيگري اش براي هميشه پررنگ ماند.
دليل دراماتيک چادر سر کردن شخصيت زن در فيلم صاحبدلان:
طبيعتا از آنجايي که دختر يک پدر کاملا مذهبي بود و در خانواده اي سنتي، در محله اي قديمي زندگي مي کرد، بايد با پوشش چادر در اين نقش ظاهر مي شد. داستان زندگي سيد خليل صحاف زاده با قرآن و مسائل ماورايي گره خورده بود و پوشش دختر اين خانواده نمي توانست چيزي متفاوت از آني باشد که حسين لطيفي براي باران کوثري در نظر گرفته بود. دينا علاوه بر پوشش، رفتارش هم درست مثل دختران نجيب خانواده هاي مذهبي بود.

باران کوثري در فيلم صاحبدلان

باران کوثري در فيلم صاحبدلان

تجربه هاي ديگر باران کوثري:
کوثري سال 83 در فيلم سينمايي «گيلانه» به کارگرداني رخشان بني اعتماد هم در نقش يک دختر چادري حضور داشت. او يک بار ديگر هم در فيلم «من مادر هستم»، زماني که به عنوان مجرم به زندان رفت چادر به سر کرد. باران کوثري در نمايش «روايت ناتمام يک فصل معلق» هم با چادر روي صحنه رفت که اين مسئله جزو اتفاق هاي مهم اين نمايش به حساب آمد.
موفقيت نقش باران کوثري در فيلم صاحبدلان:
صاحبدلان جزو يکي از آثار ماندگار تلويزيون است و جزو نقش هاي ماندگار کوثري

طناز طباطبايي در فيلم ويلايي ها

کارگردان فيلم ويلايي ها:
منير قيدي، کارگردان تازه کار سينما سال گذشته با فيلم «ويلايي ها» در جشنواره فجر ظاهر شد و در چند رشته نامزد دريافت سيمرغ بود.
نقش طناز طباطبايي در فيلم ويلايي ها:
طناز طباطبايي نقش همسر يکي از رزمندگان دفاع مقدس را داشت. او با حضور همسرش در جبهه مخالف بود و درست زماني که قصد داشت به هايش را با خودش از ايران ببرد، متوجه شده بود مادرشوهرش بچه ها را با خود نزد پدرشان برده است. علت حضور او در مناطق جنگي به همين دليل بود.
دليل دراماتيک چادر سر کردن شخصيت زن در فيلم ويلايي ها:
دليل اول اين بود که به عنوان همسر رزمنده حتما در خانواده اي مذهبي زندگي مي کرد و از اين جهت چادر به سر داشت. دليل دوم حضور او در منطقه جنگي بود. احتمالا هيچ خانمي نمي توانست بدون پوشش چادر در اين منطقه حضور پيدا کند. تمام زن هايي که در اين منطقه زندگي مي کردند، همگي با اين پوشش رفت و آمد داشتند.

طناز طباطبايي در فيلم ويلايي ها

طناز طباطبايي در فيلم ويلايي ها

تجربه هاي ديگرطناز طباطبايي:
طباطبايي اولين بار در سريال «ميوه ممنوعه» در نقش دختر حاج يونس فتوحي با چادر ظاهر شد. البته نقش خيلي زيادي نداشت اما همه او را در اين نقش با چادر به ياد مي آورند. او در فيلم هايي مثل «هيس دخترها فرياد نمي زنند» و «خشم و هياهو» هم از آنجايي که در زندان حضور پيدا مي کند، در سکانس هايي با چادر جلوي دوربين رفته. البته حضور بازيگران با چادر در زندان، چندان مورد توجه بحث ما نيست.
موفقيت نقش طناز طباطبايي در فيلم ويلايي ها:
تنديس بهترين بازيگر نقش مکمل زن را از جشن انجمن منتقدان گرفت.

رويا نونهالي در فيلم نيمه شب اتفاق افتاد

کارگردان فيلم نيمه شب اتفاق افتاد:
تينا پاکروان بعد از ساخت فيلم «خانوم» در دومين تجربه کارگرداني اش روي يک داستان عاشقانه دست گذاشت و از رويا نونهالي هم براي نقش اصلي آن دعوت به همکاري کرد.
نقش رويا نونهالي در فيلم نيمه شب اتفاق افتاد:
داستان درباره يک عشق نامتعارف پسر جوان به زني ميانسال است. رويا نونهالي در نقش «زيبا» خدمتکار چندين و چندساله يک باغ بزرگ است. او سال ها پيش همسرش را از دست داده و با پسر نوجوانش زندگي مي کند. حالا در شرايطي که سني ازش گذشته است، پسري جوان به عنوان باغبان و خواننده وارد باغ مي شود و به او دل مي بندد.
دليل دراماتيک چادر سر کردن شخصيت زن در فيلم نيمه شب اتفاق افتاد:
زيبا زني زحمتکش و سختي کشيده از طبق فرودست جامعه است. او شب ها خيلي دير از سر کار به خانه بر مي گردد و هيچ وقت به خودش نمي رسد. درواقع چادر ساده ترين پوششي است که زني با اين مختصات و تعريف مي تواند داشته باشد. او هيچ لذتي از زندگي نمي برد و حتي لباس خوبي هم نمي پوشد. چادر سر مي کند که نياز به پوشش بهتري نداشته باشد. زيبا تا پايان فيلم چادر به سر دارد اما رنگ چادرهايش تغيير مي کند.

رويا نونهالي در فيلم نيمه شب اتفاق افتاد

رويا نونهالي در فيلم نيمه شب اتفاق افتاد

تجربه هاي ديگر رويا نونهالي:
رويا نونهالي در فيلم «تراژدي» به کارگرداني آزيتا موگويي هم با پوشش چادر ظاهر شده بود. با اين حال مهمترين نقش او در «عروسي خوبان» رقم خورد که براي نخستين بار شاهد شمايل يک زن معتقد بوديم و همچنان جزو بهترين اثر نونهالي است که به خاطر آن جايزه هم گرفت.
موفقيت نقش رويا نونهالي در فيلم نيمه شب اتفاق افتاد:
خانم نونهالي براي نيمه شب اتفاق افتاد به جايزه نرسيد.

الناز شاکردوست در فيلم خدا نزديک است

کارگردان فيلم خدا نزديک است:
علي وزيريان سال 85 «خدا نزديک است» را ساخت و يک سال بعد اکران عمومي شد.
دليل دراماتيک چادر سر کردن الناز شاکردوست در فيلم خدا نزديک است:
فيلم «خدا نزديک است» در يک روستاي شمالي مي گذرد و الناز شاکردوست نقش يک معلم را برعهده دارد. شرايط محيطي و حرفه اي باعث شده کارگردان، کاراکتر را چادري ببيند.

الناز شاکردوست در فيلم خدا نزديک است

الناز شاکردوست در فيلم خدا نزديک است

تجربه هاي ديگر الناز شاکردوست:
الناز شاکردوست به فاصله کوتاهي از فيلم «خدا نزديک است» دو فيلم بازي کرد که در هر دو چادري بود. نقش او در «اتوبوس شب» کيومرث پوراحمد کوتاه است و احتمالا دليل انتخاب پوشش براي او موقعيتي است که همسرش دارد چون فيلم وارد محل زندگي شخصيت نمي شود. او در فيلم سيد روح الله حجازي يعني «در ميان ابرها» نقش دختري عراقي را برعهده داشت که مدام بين کشورش و ايران در رفت و امد است. بنابراين طبيعي است که نوع چادر بازيگر در اين نقش متفاوت از پوشش رايج کشورمان باشد. شاکردوست در سراسر فيلم روح الله حجازي چادر عربي به تن داشت.
موقعيت الناز شاکردوست در فيلم خدا نزديک است:
الناز شاکردوست «خدا نزديک است» را زماني بازي کرد که به عنوان بازيگر فيلم هاي گيشه پسند شناخته مي شد. او به اين نقش نياز داشت و در مجموع حضوري موفق در فيلم داشت که البته به چشم نيامد.
موفقيت نقش الناز شاکردوست در فيلم خدا نزديک است:
براي هيچ کدام از نقش هايش موفقيتي به دست نياورد. بازي اش در فيلم «در ميان ابرها» هم ديده نشد و نقش او در فيلم «اتوبوس شب» کوتاه بود.

مريلا زارعي در فيلم باديگارد

کارگردان فيلم باديگارد:
ابراهيم حاتمي کيا سال 94 «باديگارد» را کارگرداني کرد.
دليل دراماتيک چادر سر کردن شخصيت زن در فيلم باديگارد:
مريلا زارعي در «باديگارد» نقش همسر يک محافظ (پرويز پرستويي) را بازي مي کند که از چهره هاي سرشناس است و سابقه اي درخشان در زمان انقلاب، جنگ و پس از آن داشته. سبک زندگي شخصيت زارعي منطبق با مرام آقاي باديگارد است؛ يعني خودش زني مومن و پايبند است و با چنين مختصاتي انتخاب پوشش چادر بديهي ترين اتفاق است.

مريلا زارعي در فيلم باديگارد

مريلا زارعي در فيلم باديگارد

تجربه هاي ديگر مريلا زارعي :
مريلا زارعي نقش شخصيت هاي چادري را زياد بازي کرده است. از سريال هاي تلويزيوني او که بگذريم محض نمونه مي توان به فيلم «شيار 143» نرگس آبيار، «دعوت» ابراهيم حاتمي کيا و «خرس» خسرو معصومي اشاره کرد. غالب نقش هايي که مريلا زارعي با پوشش چادر بازي کرده است، به دوران شهرت او مربوط مي شود.
موفقيت نقش هاي مريلا زارعي :
مريلا زارعي براي «شيار 143» هم سيمرغ جشنواره فجر را گرفت و هم تنديس خانه سينما را. نقش الفت يکي از بهترين کاراکترهايي است که درباره مادران چشم انتظار ساخته شده و زارعي يکي از بهترين بازي هاي کارنامه اش را با آن رقم زد. بازي او در فيلم هايي که اشاره شد هم تحسين برانگيز است اما جايگاهي براي آن ها به دست نياورده. در اين ميان «خرس» همچنان در توقيف به سر مي برد و سرنوشت نمايش عمومي آن مشخص نيست.


منبع: bartarinha.ir

http://www.CheKhabar.ir/News/94983/بازيگران زن جذابي که در سينماي ايران چادري شدند - تصاوير
بستن   چاپ