مکالمه خلبان هواپيماي تهران ياسوج پس از خروج از رادار
جمعه 4 اسفند 1396 - 5:41:35 PM
چه خبر - خلبان پس از خروج از رادار با برج مراقبت مکالمه داشته است

وي با تاکيد بر اينکه ارتفاع مجاز در آن منطقه حداقل 17 هزار پا است، اظهار داشت: خطاي خلبان، قفل شدن سطوح کنترل، از دست رفتن موتور، يخ زدگي بال و ملخ، پديده هاي هوايي و ... مي تواند از دلايل کاهش ارتفاع خلبان باشد اما در حال حاضر تا قبل از بررسي اطلاعات FDRو CVRجعبه سياه هيچ نظري نمي توان داد.
رئيس کميسيون بررسي سانحه هواپيماي تهران- ياسوج ادامه داد: در ساعت 9 و 28 دقيقه صبح امکان اينکه موبايل روشن يکي از مسافران بسته به قدرت ماهواره هاي مخابراتي در محل سيگنالي داده باشد وجود دارد اما اين امکان بعد ازساعت 9 و 30 دقيقه به بعد وجود نداشته است.
رضايي فر با تاکيد بر اينکه خلبان پس از اينکه از رادار محو شده با برج مراقبت مکالمه داشته است، گفت: ساعت 9 و 30 دقيقه آخرين مکالمه خلبان با برج مراقبت بوده است و هواپيما ساعت 9 و 25 دقيقه از رادار خارج شده است و بعد از اينکه از رادار خارج شده توانسته 6 دقيقه پرواز و با برج مراقبت مکالمه داشته باشد.
وي افزود: از آنجايي که منطقه کوهستاني است، سيگنال هاي ارسالي از هواپيما به انتن هاي راداري نمي رسد به همين دليل پوشش نقطه کور راداري محسوب مي شود.
رضايي فر گفت: هواپيما در ارتفاع بيش از 18 هزار و600 پا از رادار خارج شده و به کوهي با ارتفاع 13 هزار پا برخورد کرده است يعني 5 هزار و 600 پا کاهش ارتفاع بدون پوشش راداري داشته است.
وي در پاسخ به اين سوال که آيا پس از اينکه هواپيما از رادار خارج شده است، در مکالمات خلبان با برج مراقبت اشاره اي به علت خروج از رادار نشده است، تاکيد کرد: اساسا آن منطفه فضاي راداري ندارد و در اسناد هم آمده است در ارتفاعات بالاي 20 هزار پا سرويس راداري بايد وجود داشته باشد و براي مرکز کنترل بالاي 20 هزار پا سرويس راداري ارائه مي شود.


منبع: isna.ir

http://www.CheKhabar.ir/News/92838/مکالمه خلبان هواپيماي تهران ياسوج پس از خروج از رادار
بستن   چاپ