چه خبر - نقد حضور رشيدپور به عنوان مجري برنامه هفت
رضا درستکار منقد سينمايي درباره انتخاب مجري جديد «هفت» توضيح ميدهد:
«از همان ابتدا با انتخاب مهران مديري و بعد از آن رضا رشيدپور مخالف بودم. مهران مديري چه ربطي به يک برنامه نقد محور مانند «هفت» دارد؟ اين برنامه نيازمند استمرار و شناخت کامل است. مهران مديري يک شومن تلويزيوني است که بيشتر در تلويزيون کار کرده است و در سينما وزني ندارد. ساخت چند فيلم سينمايي و بازي در آنها که وزني برايش نميآورد. همچنين رضا رشيدپور که در برنامههاي شبهاي گذشته ديديد با شوخي و مطايبه «هفت» را با «حالا خورشيد» اشتباه گرفته است.
آقايان فکر ميکنند با يک دست کت و شلوار و شيرين بودن همه چيز درست ميشود در حالي که عزيز من سواد لازم است، سواد!
منتقد سابق برنامه «هفت» درباره تعريف مهران مديري از نقد ميگويد:
«شاهد از غيب رسيد، اين جمله که اول برنامه را ببينيد بعد نقدم کنيد، نشان ميدهد که مهران مديري هيچ چيز از نقد نميداند. نقد بر اساس قرائن و شواهد موجود به تحليل و بررسي ميپردازد. شما اگر تجلي و نمودي در سينما داشتيد بالاخره بعد از 30 سال حداقلها را ميدانستيد. مديري براي ساليان دراز به صورت مونوپلي با دست باز و گشاده در تلويزيون کار کرد. تمام رقبا و آدمهايي که کنارش بودند را قيچي کرده است. بهرام شفيع با آمدن عادل فردوسيپور کنار گذاشته شد اما مهران مديري رقيبي نداشته است. حالا ادعا ميکند که چرا نيامده من را نقد کرديد؟ مگر ما سابقه مهران مديري را نميدانيم؟»
درستکار درباره نقش مديران تلويزيون براي انتخاب مجري که بايد از ميان اهالي سينما باشد و حالا نيست، توضيح ميدهد:
«تلويزيون ايران به دليل مديريت ناکارآمد و فرافکني از مشکلات خودشان افراد بي ربط را در مسند يک امر تخصصي ميگذارند. بدون توجه به اينکه «هفت» جاي نقد و سينما است. اگر ميخواهيد با هنرمندان گفت و گو کنيد که صبح تا شب همه شما همين کار را ميکنيد. مهران مديري ميرود برنامه رضا رشيدپور، رضا رشيدپور ميرود براي مهران مديري.
اين يک جوک مسخره است که خودشان، خودشان را دعوت ميکنند. شما در تلويزيون خودتان براي خودتان نوشابه باز ميکنيد. خود گويي و خود خندي عجب مرد هنرمندي! فکر کردهاند که همه چيزي شوخي و سرگرمي است، نه عزيز من! اگرچه شما در سرگرميسازي نيز ناموفق بودهايد.
اگر برنامه «هفت» در گذشتههاي دور اعتباري داشت به اين دليل است که نقد مهمترين خصيصه اين برنامه بود. اين برنامه با نقد سرپا است. مونولوگ، شيرينزباني، کتوشلوار و گل و پاپيون دو درصد کار است بقيه آن انتقال فکر است. مردم ايران نيازمند شناخت هستند. برنامه «هفت» به مردم شناخت ميداد و در زمينه سينما توانمندشان ميکرد. شايد مشکل اصلي هم همين بود. چرا که مديران تلويزيوني با توانمندي مردم مخالف هستند. بنابراين تنها برنامه تخصصي سينما را به سرگرمي تلويزيوني تبديل کردند. به هر حال، جاي شکرش باقي است که رامبد جوان را نياوردند.»
منبع: روزنامه ابتکار
http://www.CheKhabar.ir/News/90512/شاهد از غيب رسيد, جاي شکرش باقي ست که رامبد جوان را براي هفت نياوردند