بررسي خودرو پژو پارس اتوماتيک + قيمت
جمعه 6 بهمن 1396 - 1:50:09 PM
چه خبر - پژو پارس اتوماتيک ارزش خريد دارد؟

داستان پژو پارس از سال 1379 شروع شد. در اين سال ايران خودرو تصميم گرفت تا با ارايه ي يک فيس ليفت بر روي پژو 405 و نزديک کردن ظاهر قديمي پژو 405 به ظاهر محصول آن سال هاي پژو يعني 406 که به تعداد محدود در ايران وجود دارد ، نسخه اي لوکس تر ، زيباتر و مشتري پسند به بازار عرضه کند تا علاوه بر کسب سهم بيشتر از بازار و متنوع سازي محصولات ، خودرويي را براي تشريفات در سبد توليدات خود داشته باشد.

نتيجه ي کار در آن دوران بسيار خوب از آب در آمد و شباهت زيادي به پژو 406 پيدا کرد تا جايي که ممکن است تمايز اين دو خودرو در نگاه اول مشکل باشد . تغييرات ظاهري از جمله چراغ ‌هاي اسپرت‌ تر، بدنه ‌ا ي با خطوط تند و تيز و زه درهاي متفاوت، سبب شد تا استقبال خوبي از اين سدان در بازار شود. متاسفانه تغييرات تنها به ظاهر محدود شد و تغييري در موتور حاصل نشد و همان موتور آشناي پژو 405 با کد L3 روي اين خودرو نصب شد.

نسخه ي اتوماتيک اين خودرو از سال 1383 تا 1391 بر روي خط توليد قرار داشت که پس از تحريم هاي بين المللي و تشديد فشار ها ، توليد آن قطع گرديد.

حال پس از چند سال وقفه از امضاي برجام و رفع تحريم ها ، ايران خودرو قصد دارد تا با ارايه ي مجدد نسخه اتوماتيک مجهز به گيربکس AL4 و موتور TU5 که هر دو متعلق به پژو 206 هستند ، سهمي از بازار پر تراکم زير60 ميليون تومان را به خود اختصاص دهد.

همراه با بالا رفتن قيمت بنزين و تمايل مردم به خريد خودروهاي کم مصرف ، ايران خودرو در اقدامي شتاب زده با قرار دادن موتور TU5 بر روي پارس خود و تبليغات فراوان در خصوص کم مصرف بودن خودرو و هم چنين عرضه ي قطره چکاني اين مدل به بازار ، توانست توجه بخش بزرگي از بازار را به خودش جلب کند. حال آنکه گشتاور توليدي اين موتور براي وزن 1185 کيلويي خودرو که در نسخه ي اتوماتيک به 1214 کيلوگرم مي رسد کافي نخواهد بود و توقع شتابي نظير ديگر خودروي اين شرکت يعني اچ سي کراس را بايد داشته باشيد. علاوه بر آن گيربکس AL4 از تکنولوژي بسيار قديمي بهره مي برد و به خصوص در هنگام معکوس کشيدن مي تواند موجب دردسر راننده شود. لگد زدن هاي اين گيربکس در هنگام تعويض دنده نيز معروف است.

شتاب صفر تا صد رسمي پژو پارس اتوماتيک 15 ثانيه اعلام شده که در شرايط عادي انتظار مي رود به رقمي بيشتر از اين مقدار برسيم. پس در حقيقت ما با يک خودروي اتوماتيک نه چندان سريع و گيربکس قديمي روبرو هستيم که براي استفاده ي شهري مناسب است. که البته در اين رنج قيمتي خودروهاي هاچ بک اتوماتيک نظير پژو 207 و رنو ساندرو يا خودروهاي با بدنه ي جمع و جور نظير جيلي GC6 يا تندر پلاس اتوماتيک مي توانند بهتر ظاهر شوند زيرا ابعاد کوچکتري دارند و در بحث کيفي نيز بهتر ظاهر مي شوند .
موضوع ديگر کيفيت ساخت اين خودروست. پژو 206 و پژو پارس پر تيراژ ترين محصولات ايران خودرو به شمار مي روند و با توجه به تاکيد مديران اين شرکت بر کميت ، روند مونتاژ بسيار سريع و بي دقت بوده که منجر به افت کيفيت شديد اين خودروها شده است. حتي در بعضي از نمونه هاي توليدي نسخه ي LX نيز که عرضه ي محدودي دارد ، مالکان از پايين بودن کيفيت ساخت و مونتاژ و وجود سر و صداي اضافي در داخل کابين شکايت دارند. کيفيت ورق هاي آلومينيومي بدنه هم نيازي به توضيح ندارد و فيلم ها و تصاوير بسياري حاکي از “حلبي” بودن پارس هاي اخيرا عرضه شده دارند. از نظر سطح امکانات ، پارس اتوماتيک هم رده ي پارس ال ايکس است و نسخه اي کامل از تر مدل موسوم به پارس سال محسوب مي شود.

پژو پارس اتوماتيک ارزش خريد دارد؟
اخيرا دعوت نامه ي اين خودرو جهت تکميل وجه با مبلغ 49.900.000 تومان به دست مشتريان رسيده است که اين خودرو را وارد بازه ي پر رقابتي مي کند و در مقابل رقبايي نظير جيلي GC6 با قيمت 47,800,000 تومان ، تندر نود اتوماتيک با قيمت 47,485,000 تومان ، تندر پلاس اتوماتيک با قيمت 49,100,000 تومان، رنو ساندرو اتوماتيک با قيمت 49,900,000 تومان ، برليانس هاي H220 و H230اتوماتيک با قيمت 45,000,000 تومان، دانگ فنگ اچ سي کراس با قيمت 45,524,000 تومان و ساينا اتوماتيک با قيمت 38,450,000 تومان قرار مي دهد که همانطور که مشاهده مي کنيد ، تقريبا از تمامي رقبايش گران تر است و با توجه به کيفيت مونتاژ پژو پارس هاي اخير ايران خودرو و قديمي بودن گيربکس آن ، خريد آن مقداري ريسک به همراه خواهد داشت.

هم چنين از نظر آپشن و امکانات رفاهي علي رغم قيمت بالاتر در مقابل رقبايش يک بازنده به حساب مي آيد و همين مورد بسياري از خريداران را دلسرد خواهد کرد و براي نصب آپشن هاي معمول اين روزها ، بايد هزينه ي اضافي را پرداخت نماييد . حواله هاي پژو پارس اتوماتيک هم اکنون در فروشگاه هاي مجازي با قيمت 51 ميليون تومان عرضه شده اند و با صحبت مديران ايران خودرو مبني بر صادرات 500 دستگاه پارس اتوماتيک به عراق ، بايد منتظر باشيم تا ببينيم آيا بازار داخلي از اين خودرو استقبال خواهد کرد يا هنوز اقبال مشتريان به سمت رنو هاي قديمي و چيني هاي رنگارنگ خواهد بود.


منبع: dande6.com

http://www.CheKhabar.ir/News/89672/بررسي خودرو پژو پارس اتوماتيک - قيمت
بستن   چاپ