علت مخالفت با اسنپ بين شهري چيست؟
سه شنبه 5 دي 1396 - 2:22:44 PM
چه خبر - صحبت هاي رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي در مورد اسنپ بين شهري

داود کشاورزيان رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، دلايل خود براي مخالفت با حضور اسنپ در جاده‌ها را تشريح کرد، او گفت: هرچند هر دو سامانه اسنپ و تپسي برنامه خاصي براي حضور در جاده‌ها و سفرهاي بين شهري ندارند، اما سازمان راهداري نيز مخالفت خود را با اين موضوع به طور رسمي به آنها اعلام کرده و اين مخالفت چند دليل عمده دارد.
بايد سياست‌ها و نگاه کلان کشور به سمت توسعه حمل و نقل عمومي حرکت کند. ظرفيتي که در يک اتوبوس براي جابجايي مسافران وجود دارد، نياز به 12 خودرو شخصي دارد و اين يعني ما بايد يک خودرو را حذف کرده و تعداد زيادي خودرو ديگر وارد جاده کنيم.
از سوي ديگر يک اتوبوس در هر 100 کيلومتر به طور ميانگين 30 ليتر سوخت مصرف مي‌کند، در شرايطي که اين تعداد خودروي شخصي 100 ليتر بنزين مصرف مي کنند و اين تفاوت به خوبي نشان مي‌دهد صرفه با محوريت حمل و نقل عمومي است.
رييس سازمان راهداري با اشاره به لزوم نظارت دقيق بر راننده هاي حمل و نقل عمومي، اظهار کرد: از يک سو تمامي اين خودروها بايد پلاک "ع" داشته باشند و از نظر کيفي تاييد شوند، از سوي ديگر راننده‌ها نيز بايد تحت نظارت باشند و گزينش شوند. اين در شرايطي است که راننده خودروهاي اينترنتي زير پوشش چنين نظارتي نيستند.
وي با بيان اينکه خودروهاي فعال در حمل و نقل عمومي در شهر مقصد استراحتگاه دارند، گفت: اين در حالي است که راننده اينترنتي پس از رسيدن به مقصد بايد به سمت مبدا بازگردد و همين موضوع ريسک تصادفات جاده اي را افزايش مي‌دهد.
با توجه به مجموعه اين شرايط، سازمان راهداري اعلام کرده که با حضور اين خودروها در فضاي بين شهري مخالف است. البته خوشبختانه هيچ يک از اپليکيشن هاي فعال در اين حوزه طرحي براي حضور در جاده‌هاي بين شهري ندارند.


منبع: isna.ir

http://www.CheKhabar.ir/News/86536/علت مخالفت با اسنپ بين شهري چيست؟
بستن   چاپ