نجات تهران از معضلِ آلودگي هوا تنها به يک شرط امکان پذير است
يکشنبه 12 آذر 1396 - 5:43:43 PM
چه خبر - پاسخ محسن پورسيدآقايي به سوالات اعضاي شورا

محسن پورسيدآقايي معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، امروز بار ديگر در صحن شوراي شهر حاضر شد تا پاسخ سوالات جلسه گذشته اعضاي شورا را بدهد.
پورسيدآقايي در ابتدا در خصوص سرانجام خط 7 متروي تهران گفت: در جلساتي که با پيمانکار برگزار کرديم، قرار بر اين شد که هواکش‌ها تا پايان خردادماه و سيگنالينگ‌ها تا پايان ارديبهشت و بحث سيستم اطفاي حريق تا پايان خردادماه تحويل داده شود. همچنين براي اين امر 170 ميليارد تومان اعتبار لازم است که ضمن تفاهمي که ميان معاونت مالي شهرداري و بانک شهر صورت گرفته است قرار شد اين هفته 100 ميليارد تومان از محل واگذاري زمين به بانک شهر تعلق گيرد تا بانک هم تزريق منابع به خط 6 و 7 را آغازکند.
پورسيدآقايي در ادامه با تاکيد بر اينکه هيچ مخالفتي با تاکسي‌هاي اينترنتي ندارد، گفت: ما مخالفتي با تاکسي‌هاي اينترنتي نداريم و به دنبال تقويت آنها هستيم اما طبق قانون مسئوليم، چرا که شاهد وجود نابساماني در اين حوزه هستيم.
در تهران 22 شرکت تاکسي اينترنتي فعال است که فقط نام 2 مورد معروف آن را شنيده‌ايد و تاکنون دو بار رانندگان اين دو شرکت تحصن کرده‌اند. از سوي ديگر شاهد بحران کوچک تاکسي‌هاي شهرستاني به تهران براي فعاليت در اين شرکت‌هاي اينترنتي هستيم و کنترل شرکت‌هاي تاکسي اينترنتي جزو الزامات قانوني ما است.
معاون شهردار تهران در ادامه، درباره راهکار حل معضل آلودگي هواي تهران، گفت: اگر قرار است تهران را از آلودگي نجات دهيم بايد کاميون‌هاي فرسوده، جمع آوري شوند. ما پيشنهاد داديم سن فرسودگي کاميون‌ها از 20 سال به 15 سال کاهش يابد و اين در حالي است که در تهران کاميون‌هايي داريم که بالاي 50 سال عمر دارند. در هر صورت جمع‌آوري خودروهاي فرسوده ديزلي فقط در دست شهرداري تهران نيست و به عزم ملي نياز دارد.
معاون حمل و نقل ترافيک شهرداري تهران با اشاره به اينکه طرح معاينه فني جديد از اول آذرماه آغاز شده است، گفت: سال گذشته سازمان حفاظت از محيط زيست، معيارهاي معاينه فني را افزايش داد، اما کسي زير بار اجراي آن نمي رفت. گفته مي‌شد اگر معيارهاي جديد اعمال شود نيمي از خودروها مردود خواهند شد اما ما از اول آذرماه معاينه فني را با معيارهاي جديد شروع کرديم.
او با اشاره به موضوع موتورسيکلت‌ها گفت: خوشحال هستيم که رئيس مجلس شوراي اسلامي هم ديشب صراحتا در برنامه تلويزيوني به اين مساله اشاره کرد که موتورسيکلت‌هاي ديزلي شش برابر خودرو آلودگي ايجاد مي‌کنند، اما متاسفانه شاهد هستيم که وزارت صنعت و معدن هيچ اقدام جامعي براي تبديل کارخانه‌هاي موتور ديزلي به موتور برقي ندارد.
شورا در گذشته تصويب کرده است که براي هر موتور برقي 2ميليون تومان به صاحبان کمک شود، اما با توجه به بودجه‌اي که داريم فقط از پس تامين 2 هزار موتور برمي‌آييم و اين در حالي است که چندين ميليون موتور سيکلت در تهران وجود دارد. با اين حال کارهاي محدودي را در شهرداري آغاز کرده‌ايم.
پورسيدآقايي در ادامه درباره وضعيت اتوبوس‌هاي جنوب شهر تهران گفت: اتوبوس‌هاي جنوب شهر تهران وضعيت مناسبي دارند و اکثرا گازسوز هستند. اين امر که کيفيت اتوبوس‌هاي جنوب تهران مناسب نيست، صحت ندارد. فراموش نکنيم وضعيت آلودگي شمال تهران هم همچون جنوب تهران نامناسب است. در حقيقت صبح ها شمال تهران آلاينده‌تر از جنوب آن است.


منبع: ilna.ir

http://www.CheKhabar.ir/News/84862/نجات تهران از معضلِ آلودگي هوا تنها به يک شرط امکان پذير است
بستن   چاپ