Burnout چيست و چگونه با خودرو حرکت Burnout بزنيم؟!
شنبه 8 مهر 1396 - 4:33:09 AM
چه خبر - چگونه BURNOUT انجام دهيم؟

Burnout (که با نام‌هاي PeelOut و Power Brake هم شناخته مي‌شود) ، يک حرکت نمايشي با خودرو است که با ثابت نگه داشتن خودرو، چرخش سريع چرخ‌ها انجام مي‌شود که در نهايت منجر به گرم شدن چرخ‌ها و ايجاد دود بخاطر اصطکاک مي‌شود.

اما BurnOut از کجا شروع شد؟

راننده‌هاي مسابقات درگ به تجربه دريافتند که وقتي که دماي تايرها بالا برود، عملکرد آن‌ها در مسابقه هم بهتر مي‌شود. Burn Out به خاطر حرکت درجاي خودرو و افزايش دما جوابي به اين نياز بود. در مسابقات درگ، يک قسمت خاص را با آب پر مي‌کنند تا افراد بتوانند با اصطکاک کمتر و شرايط راحتتر BurnOut انجام دهند. BurnOut در خوردروهاي با سيستم دنده‌اي راحتتر انجام مي‌شود.
در استراليا و شمال آمريکا، کم کم مسابقاتي با محوريت BurnOut ايجاد شد. در اين مسابقات که عمدتا جنبه‌ي تفريحي دارد، تماشاگران با توجه به کيفيت BurnOut برنده را انتخاب مي‌کنند.

Burn Out در خيلي از کشورهاي جهان، در خيابان‌ها مجاز نيست و در شرايط متفاوت جريمه‌هاي متفاوت و بعضا سنگيني دارد.

پس اگر قصد داريد اين مقاله را تا انتها بخوانيد، لطفا در شرايط کنترل شده و پيست‌ها آن را امتحان کنيد.

اول از همه مطمئن شويد خودروي شما اين توان را دارد. خودروهاي مدرن اکثرا مي‌توانند يک BurnOut کامل را اجرا کنند، اما اگر خودروي شما وزن زيادي دارد (ون و خودروهاي خانوادگي) يا اينکه قدرت موتور شما از 150 اسب بخار کمتر است، احتمالا نبايد اين کار را امتحان کنيد. از طرف ديگر تايرهاي بسيار عريض هم بخاطر وزن زيادشان ممکن است مانع انجام BurnOut شوند. از سالم بودن سيستم انتقال خودرو، کلاچ و موتور خودرو مطمئن شويد و در جاده‌هاي باريک Burn Out را امتحان نکنيد. در Burn Out و مخصوصا دفعات اول تمرينتان، امکان اينکه خودرو از کنترلتان خارج شود بالاست، پس قبل از هر چيز به فکر ايمني باشيد.

اگر همه‌ي شرايط بالا تامين شد، بهتر است به کارمان برسيم.
در يک جاده‌ي ترجيحا صاف پارک کنيد، شيب جاده ممکن است کار را سخت يا غير ممکن کند.
مطمئن شويد فرمان در حالت مستقيم است، با شروع فرآيند ممکن است خودرو از کنترل خارج شود، پس جهت فرمان را به سمت جدول يا موانع تنظيم نکنيد.

موتور را گرم کنيد، دنده را به يک ببريد، کلاچ را تا انتها فشار دهيد و موتور را تا دور موتور حدود 800 RPM برسانيد.

همين که کلاچ را رها کنيد، خودروي شما به حالت دنده مي‌رود و قبل از گرفتن کشش کامل در تايرها و حرکت به جلو، شما يک BurnOut خواهيد داشت.

براي پايان BurnOut ، پايتان را از روي گاز کم کم برداريد و ترمز را آزاد کنيد.

نکته: بسته به اينکه ترمز دستي شما درگير باشد يا نه، شما يا بعد از BurnOut شروع به حرکت خواهيد کرد و يا سرجاي خود BurnOut تان را کامل مي‌کنيد.

نکته: در خودروهاي ديفرانسيل عقب، احتمالا انتهاي خودرو ثابت نمي‌ماند و هنگام از دست دادن کشش از سمتي به سمتي خواهد رفت. به اين اتفاق “Fish Tailing” مي‌گويند. ادامه حرکت بعد از انجام Burn Out در اين خودروها، اندکي مشکل‌تر از ساير خودروهاست.

هشدار: انجام چند باره‌ي Burn Out به شکل پشت سر هم به تايرهاي شما صدمه خواهد زد. لاستيک داغ، براي انجام Burnout مناسب نيست.
منبع: jamejamonline.ir

http://www.CheKhabar.ir/News/80526/Burnout چيست و چگونه با خودرو حرکت Burnout بزنيم؟!
بستن   چاپ