انتقاد تأمل برانگيز مدير هيونداي درباره فناوري هاي جديد بنز و بي ام و
چهارشنبه 5 مهر 1396 - 9:33:47 AM
چه خبر - انتقاد عجيب مدير هيونداي از جديد مرسدس بنز و بي ام و

آن سوي مرزها و در بازارهاي بين المللي رقابت شديدي بين خودروسازان مختلف جريان دارد که مي توان آن را به يک جنگ تمام عيار تشبيه کرد. اين مساله باعث مي شود که گاه کمپاني هاي رقيب انتقاداتي را نسبت به هم مطرح کنند.

براي مثال همين چند روز پيش بود که يکي از مقامات ب ام و پيکاپ مرسدس X کلاس را "وحشتناک" توصيف کرده و اعلام نمود که احتمالا در آينده باواريايي ها نحوه ساخت يک پيکاپ لوکس را به اشتوتگارتي ها نشان خواهند داد!

لوئيز هميلتون راننده مطرح تيم مرسدس اي ام جي پتروناس در مسابقات فرمول يک نيز با اين ادعا که AMG مي تواند سوپر اتومبيل هاي بهتري نسبت به فراري بسازد، ايتاليايي ها را به چالش کشيد.
حال نوبت هيونداي و زيرمجموعه لوکس ساز آن يعني جنسيس است که مرسدس بنز و ب ام و را به باد انتقاد بگيرد!

آلبرت بيرمان مدير بخش N هيونداي و يکي از مديران جنسيس که قبل از عزيمت به کره رياست M پاور ب ام و را بر عهده داشت، اخيرا در حاشيه رونمايي از جنسيس G70 در مصاحبه با يکي از نشريات استراليايي گفته که اين دو کمپاني مطرح آلماني بيش از حد بر روي تکنولوژي هاي "احمقانه" تمرکز نموده و وقت و هزينه زيادي را صرف مواردي که مشتريان به آنها نياز ندارند، مي کنند.

به اعتقاد آقاي بيرمان اين موضوع پيچيدگي زياد خودروها را در پي داشته و احتمال خرابي آنها را افزايش مي دهد.
او در ادامه صحبت هاي خود گفته که بيشتر تجهيزات به خاطر بازاريابي، جلب توجه رسانه ها و نمايش سطح تکنولوژي ارايه شده و نه تنها چندان کاربردي نيستند، بلکه در صورت خرابي دردسرهاي زيادي را براي مشتريان ايجاد خواهند کرد.

اين اظهارات از سوي فردي که 30 سال سابقه فعاليت در ب ام و و مديريت بخش M اين کمپاني را در کارنامه دارد، بسيار تامل بر انگيز است.

آقاي بيرمان حتي پا را فراتر گذاشته و گفته که تست کيفي خودروهاي آلماني مثل سابق نيست. وي در اين باره نيز گفته است:تست هاي جنسيس بسيار سختگيرانه تر است. ما در مجموعه خود در ناميانگ خودروها را 30,000 کيلومتر در انواع مسيرهاي پر دست انداز تست مي کنيم، سپس آنها را به نوربرگ رينگ برده و 10,000 کيلومتر ديگر در آنجا تحت آزمايش قرار مي دهيم.

فکر نمي کنم که هيچ شرکت ديگري جز پورشه و فراري تست هاي بيشتري داشته باشد.حتي مي توان گفت که ساير شرکت ها ميزان تست هاي خود را از 10,000 به 8000 و 5000 کيلومتر تقليل داده و برخي ديگر هيچ کار ديگري نمي کنند.

آقاي بيرمان عقيده دارد موفقيت جنسيس به جاي تمرکز بر روي تکنولوژي هاي غير کاربردي، در گرو توليد خودروهايي است که بتوانند بعد از 10 سال حال و هواي روزهاي اول خود را حفظ کنند. آلبرت بيرمان در انتهاي مصاحبه خود گفته:در جنسيس G90 خبري از سيستم تعليق بادي، رول بار فعال، دوربين اسکن جاده يا مواردي از اين دست نيست؛ اين احمقانه است. ما يک پلتفرم فولادي بسيار مقاوم - که البته اندکي سنگين تر از ساير پلتفرم ها است - و همچنين کمک فنرهاي قابل تنظيم براي هيونداي داريم، اين ها به نظر ما کافي است.

اين اظهارات از سوي فرد کارکشته اي مثل آلبرت بيرمان کمي عجيب و سوال برانگيز به نظر مي رسند.

حضور آقاي بيرمان در مجموعه هيونداي-کيا يقينا تاثيرات بسيار مثبتي بر روي قابليت هاي فني محصولات کره اي خواهد گذاشت، اما اينکه اين تاثيرات تا چه حد مي توانند فواصل موجود با اتومبيل هاي پرطرفدار آلماني را کم کنند، مساله اي است که با گذشت زمان مشخص خواهد شد.

حال بايد منتظر ماند و ديد که کدام خودروها با سليقه مشتريان بيشتر مطابقت دارد، آلماني هاي لوکس پيشرفته يا کره اي هاي لوکس کم دردسر؟
منبع: digiato.com

http://www.CheKhabar.ir/News/80359/انتقاد تأمل برانگيز مدير هيونداي درباره فناوري هاي جديد بنز و بي ام و
بستن   چاپ