از متوسل شدن به جم تا تغيير ژانر: آخرين ترفندهاي مهران مديري براي توفيق در سينما
جمعه 31 شهريور 1396 - 12:07:27 PM
چه خبر - ادامه اکران ساعت 5 عصر در ماه محرم به بهانه کمدي نبودن...

ادعاي سرتيپي در شرايطي بيان شده که تيرماه 93 فيلمنامه “ساعت 5عصر” با تاکيد بر ژانر کمدي در بانک فيلمنامه خانه سينما ثبت شده و در آبان 95 پروانه ساخت آن باز هم در گونه کمدي صادر شده است.
به جز اين در نشست خبري پيش توليد فيلم نيز مهران مديري به صراحت بر کمدي بودن “…5عصر” تاکيد کرد و گفت:
اين فيلم کاملا رئال است و با اينکه فضاي فانتزي ندارد اما به شدت کمدي است و البته سوژه آن تلخ است. کمدي اين کار پررنگ است اما پايان تلخي ندارد. با دستورالعمل وزارت ارشاد نمايش فيلم هاي کمدي را متوقف مي کنيم ولي ️فيلم «ساعت پنج عصر» کمدي نيست و اکران آن در اين ايام بلامانع است.
بماند که از ابتداي اکران تاکنون هم بر شعار تبليغاتي “متفاوت ترين کمدي سال” براي “…5عصر” تاکيد شده و هم بر سر ويژگيهاي خاص کمدي فيلم و اين توجيه هم ارائه شده که چون با کمديهاي روتين متفاوت است، نتوانسته رکوردشکن باشد.
اينکه چطور ميشود به ناگاه در آستانه محرم و تازه بعد از دستورالعمل سازمان، ژانر فيلم تغيير مي کند به شدت پرسش برانگيز است!؟
آيا کمک به افرايش صفرهاي جلوي رقم فروش باعث طرح چنين ادعايي شده؟؟؟ يعني يکي يا دو تا صفر بيشتر اين قدر ارزش دارد که به خاطرش فهم مخاطب به بازي گرفته شود؟؟؟

پيش از اين ساعت 5 عصر در بانک فيلمنامه به عنوان فيلم کمدي ثبت شده بودپيش از اين ساعت 5 عصر در بانک فيلمنامه به عنوان فيلم کمدي ثبت شده بود

پيش از اين ساعت 5 عصر در بانک فيلمنامه به عنوان فيلم کمدي ثبت شده بود

در آستانه محرم و در شرايطي که براي امتداد اکران در اين ماه، علي سرتيپي پخش کننده “ساعت 5عصر” -فيلمي که در بخشهايي از آن قطعاتي از شهرام شب پره و کامران_هومن گنجانده شده-مدعي کمدي نبودن اين فيلم شده(!!) تيزرهاي اين کمدي به کرات از شبکه ماهواره اي جم روي آنتن رفت. عنقريب است که اين پخش تيزر با واکنش توليدکنندگان اين کمدي مبني بر بي اطلاعي از آن و تکفير شبکه ماهواره اي روبرو شود اما جالب است که از ميان همه فيلمهاي روي پرده تيزرهاي “ساعت 5عصر” در ساعات گذشته چندين بار از جم روي آنتن رفته است.
واقعيت پيش رو درباره “ساعت 5عصر” عدم توانايي در جابجايي رکوردهاي فروش با وجود همه امکانات تبليغي فراوان فيلم از تيزرهاي تلويزيوني تا تبليغات محيطي و تخصيص سينماهاي حوزه هنري است.
حالا با پخش تيزر از جم آخرين تلاشها براي افزايش رقم فروش انجام ميگيرد بلکه فيلم تا پايان اکران يکي دو ميليارد بيشتر بفروشد تا توجيهي باشد بر هزينه هاي تبليغاتي بالايي که بر اسپانسر فيلم تحميل شد.


منبع: cinemajournal.ir

http://www.CheKhabar.ir/News/80018/از متوسل شدن به جم تا تغيير ژانر- آخرين ترفندهاي مهران مديري براي توفيق در سينما
بستن   چاپ