نقد و بررسي رنو تندر + تمام معايب و مزايا
شنبه 25 شهريور 1396 - 12:10:54 PM
چه خبر - همه چيز درباره تندر

"خودرويي ارزان و اقتصادي" اين نخستين چيزي است در اولين نگاه به رنو تندر به راحتي قابل تشخيص است. اين خودرو در حقيقت حاصل تفکر طراحان شرکت رنو براي ساخت خودرويي مقرون به صرفه با قيمتي در حدود 5000 دلار بود که نخستين نسل آن با عنوان پروژه X90 توسط شرکت «داچيا» زيرمجموعه رومانيايي کمپاني رنو توليد و به بازار کشورهايي نظير برزيل، مراکش، روسيه، هند، کلمبيا و البته ايران عرضه شد. عملکرد خوب رنو تندردر کنار مصرف کم و طراحي کاربردي موجب شده تا عده قابل توجهي طرفدار اين خودروي ارزان و اقتصادي باشند.

ظاهر مکعبي شکل رنو تندر از جمله مواردي است که مورد پسند بسياري از علاقه مندان به خودرو نيست؛ اما از ياد نبريد که ما درباره يک خودرو اقتصادي و کاربردي صحبت مي کنيم نه يک محصول لوکس و مشتري پسند! در واقع همين طراحي جعبه گونه با ارتفاع سقف زياد موجب شده تا اين خودرو در کمترين طول و عرض ممکن بيشترين فضا را در اختيار سرنشينان خود قرار دهد. افزون بر اين، در نگاه اول به هيچ وجه انتظار نمي رود که فضاي صندوق عقب اين خودرو در مقايسه با خودرويي مانند پژو پارس جادارتر باشد.

قيمت رنو تندر هم اکنون در بازار رسمي نزديک به 39 ميليون تومان برآورد مي شود. اين خودرو به يک پيشرانه 1.6 ليتري 16 سوپاپ مجهز است که 105 اسب بخار قدرت و گشتاوري معادل 140 نيوتن متر در 3750 دور در دقيقه را فراهم مي کند. شتاب صفر تا صد اين دورگه فرانسوي-رومانيايي حدود 10.3 ثانيه است که در مقايسه با نمونه هاي مشابه نظير ليفان 520 عدد قابل قبولي به نظر مي رسد. رنو تندر از بيشينه سرعت 175 کيلومتر در ساعت برخوردار است و با مصرف سوخت 6.9 ليتر در هر صد کيلومتر اقتصادي بودن خود را به رخ رقيبان مي کشد.

طراحي کابين رنو تندرچندان از زيبايي خاصي برخوردار نيست. در کنار فرم ساده و قديمي داشبورد، صندلي هاي نيمکت گونه اين خودرو نيز کاملا به چشم مي آيد. شايد بهترين قسمت طراحي داخلي رنو تندر غربيلک فرمان آن باشد که بسيار خوش دست طراحي شده است. با اين وصف، راننده در هنگام نشستن در اين خودرو به دليل تسلط کافي به فرمان و نشان دهنده ها احساس نسبتا خوبي خواهد داشت.

با اين حال، به دليل صندلي هاي خشک و نيمکتي شکل در قسمت عقب و قرارگيري کليد بالابر پنجره در زير پاي سرنشينان عقب احتمالا احساس خوشايندي به شما دست نخواهد داد.
با وجود معايبي که متوجه طراحي داخلي و خارجي رنو تندراست، رانندگي با اين خودرو مي تواند لذت بخش باشد. پيشرانه نرم و روان اين خودرو در کنار جعبه‌دنده خوب آن موجب شتاب گيري سريع و تعويض دنده راحت شده است. افزون بر اين، سيستم تعليق و فنربندي اين خودرو نيز براي تردد در محيط شهري کاملا مناسب است.

با اين حال، به دليل ارتفاع قابل توجه اين خودرو نبايد انتظار يک رانندگي اسپرت را از آن داشته باشيد. همچنين با روشن کردن کولر اين خودرو، شاهد افت محسوس قدرت موتور خواهيد بود که رانندگي در سربالايي را براي شما کمي مشکل مي کند. همچنين يکي ديگر از مشکلات رنو تندرارتفاع نسبتا زياد صندوق عقب است که ديد عقب را براي رانندگان کوتاه قامت به شدت کاهش مي دهد.
از ديگر امکانات رنو تندر مي توان به ايربگ راننده و سرنشين، ترمز ABS و EBD، راديو با قابليت پخش CD Audio، آينه‌هاي جانبي با تنظيم برقي، کولر، رينگ اسپرت، پنجره‌هاي برقي براي 4 سرنشين و کامپيوتر سفري اشاره کرد.

در مجموع مي توان گفت که رنو تندريک خودرو بي عيب و نقص محسوب نمي شود اما با توجه به قيمت خود جز محصولات کاربردي و اقتصادي دسته بندي مي گردد و بسياري از نيازهاي مهم خريداران مانند رانندگي روان در محيط شهري، امکانات رفاهي اوليه، فضاي جادار و کاربري ساده را برآورده مي سازد.
منبع: jamejamonline.ir

http://www.CheKhabar.ir/News/79611/نقد و بررسي رنو تندر - تمام معايب و مزايا
بستن   چاپ